/spanien/barcelona/forum/9240.aspx/spanien/barcelona/forum/9240.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-21 23:42
@Més que un Esport:

Jag förstår dig, du har rätt. Ni var ett fel ord. Jag gillar att du skriver det till mig. Jag uppskattar det.

Det jag skrev var mot alla medgångs supporter här inne. Jag vet att det flesta här inne vet vad våran filosof har gjort för oss!
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-21 23:35
Var fan är alla ni som gnällde på David Villa?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-21 23:34
Vilken skräll! Oavsett om dem spelade bra.
,Sami
2012-04-21 23:32
Skulle Barca komma till Cl och vinna finalen så kommer ingen komma ihåg att Real vann Ligan.
Barcelona Den vise
Hade jag varit i Peps sits hade jag bjudit ut tre spelare på middag på söndagen. Inte för att förklara varför de inte fick spela utan att rensa luften och bara prata ut.
Så som han gjorde med Henry när denne inte var i slag och visa prov på dålig självtroende under en lång period.

De spelarna jag syftar på är förstås Alexis och Cesc men även Pique.

Det skulle gynna laget och spelarna inför tisdagens match.
Barcelona Mäktiga Messi
sluta jämför penaldo med Messi , det går inte , det är som att jämföra djur med människor eller dag o natt . Messi hade 3-4spelare mot sig hela tiden , Ronaldo sprang på kontringar o fick frilägen hela tiden då han fick öppnande passningar från özil . Messi är i en klass för sig , Ronaldo har avgjort en el Classico , hur många el Classico har Messi avgjort , tappat nästan räkningen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Més que un Esport
2012-04-21 23:29
@Fc Barcelona - Blaugrana - Barca:

I like it, but do try to keep it inclusive, not exclusive.

"Jag kan skriva ”Sagan om ringen” böcker om vad han har gett Barcelona och ni vill att han ska avgå efter en liga förlust."

Jag kan skriva ”Sagan om ringen” böcker om vad han har gett Barcelona och ANDRA vill att han ska avgå efter en liga förlust.

Jag tror ingen här inne egentligen vill något ont gentemot FC Barcelona, men ibland kan vi alla bli like polariserande, lite -ni mot oss-, trotts att vi alla (förväntar jag mig) är Barca supportrar..

Detta var verkligen ingen diss mot dig Fc Barcelona - Blaugrana - Barca!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-04-21 23:27
Nu tar vi chelski på tisdag!

VISCA EL BARCA !!! 3
Barcelona Piqué
2012-04-21 23:21
IN PEP WE TRUST, NU TAR VI YTTERLIGARE EN CL TITEL!!!!
Barcelona MESSI.CORLEONE
Messi har varken gjort mål eller assist nu i två matcher i rad. Fattar inte hur detta kan ske med tanke på vilka passningar Cesc och Puyol fick mot Chelsea och Xavi och Tello fick idag.

Synd att Messi artikeln inte behövt upptaderas :(
@SaM__-:

Skönt att höra!
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-21 23:20
Denna veckan har varit tuff för alla oss Culés. Först förlorar vi orättvist mot Chelsea och nu förlorar vi mot det smutsigaste laget universum någonsin skådat. Många är sura, många är arga, många är ledsna. Själv är jag alla tre just nu. Ge inte upp hoppet på denna säsongen, vårt lag har studsat tillbaka förr, och vi kommer göra det igen. På tisdag ska vi återigen visa vad FC Barcelona är för någonting. Jag föddes Barcafan, jag kommer dö Barcafan. Jag har upplevt både med och motgångar med detta laget men kommer för evigt alltid ha FC Barcelona längst in i mitt hjärta.

Tillsammans Är Vi Starka, Tot Units Fem Forca
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-21 23:18
Josep Pep Gurdiola, även kallad filosofen kom att ta över Frank Rijkards jobb som Fc Barcelonas nya tränare under 2008. Under tre år gav han Fc Barcelona tre liga titlar, två Champions och en Spanska cupen. Nu står han i Semifinal i Champions och Final i Copa Del Rey. Han har vunnit 10 El Clasico utav 14 som tränare. Vi ska inte glömma 2-6 på Santiago och 5-0 på Camp Nou. Vi ska inte glömma vad han gjorde under CL finalerna mot Manchester United. Hans första säsong som tränare vann han med 9 poäng.

Jag kan skriva ”Sagan om ringen” böcker om vad han har gett Barcelona och ni vill att han ska avgå efter en liga förlust.

Ni ska bara veta vad han har gått genom som tränare. Sjukdomar med Abidal och hans assisterande Vilanova.

Spelar ingen roll om han lämnar eller stannar, jag kommer aldrig att glömma vad han gjort för oss. Både som spelare och som tränare.

Visca el Pep, Visca el Barca!
2012-04-21 23:18
@Rambla~:
'

Absolut, jag var en av de som trodde ligan var körd. Är det inte ganska fantastiskt att vi jobbade oss tillbaka till ett läge där vi hade möjlighet att minska försprånget till 1 poäng. Visst, vi misslyckades, nu ligger det på 7. Men vi måste vara stolta för vilken kamp vi bjöd upp till.

Ligan är nu över.
Grattis Real. Välförtjänt. Men fan så bittert!
Coach pep.
2012-04-21 23:17
Det blir ju i alla fall euforiskt att ta sig till München i det här läget.:)
Barcelona Sentuary
2012-04-21 23:16
@Rambla~:

Håller med, säsongen är inte helt katastrofal som ni vill få till det till, ligan är avgjord. Fine, man kan inte vinna ligan varje år, 3 år i rad är ju hyffsat bra. Vinner vi på tisdag, är vi i 2 finaler, samt att vi redan har några vinster sedan tidigare om man räknar klubblags-VM och alla cuper. Vi är trots allt världens bästa lag fotfarande
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-21 23:15
I första halvlek så spelade vi kriminellt dåligt, Xavis miss beskrev i stort sett hela vår säsong.

I andra så ryckte vi upp oss lite men det var fortfarande dåligt, det såg väldigt mörkt ut.

När Sanchez kom in så blev det lite farligare och vi gjorde mål men direkt efter så blir vi sönderkontrade av özil och Cristina.

Messias var helt osynlig, var han ens på plan?

Att Pep tar förlusten som en man är jag inte förvånad över, men han MÅSTE ändra spelarnas inställning inför tisdagsmatchen.

Går vi inte vidare där så har detta blivit en fiaskosäsong.
Barcelona SaM__-
Är, som några är inne på här inne, endå stolt över hur spelare och ledare tar förlusten. Inga dumheter, eller snack om UEFA,domare eller annat skitsnack. Real var det bättre laget och vann välförtjänt. Men vi kommer tillbaka, har vi alltid gjort.
Barcelona SaM__-
Är, som några är inne på här inne, endå stolt över hur spelare och ledare tar förlusten. Inga dumheter, eller snack om UEFA,domare eller annat skitsnack. Real var det bättre laget och vann välförtjänt. Men vi kommer tillbaka, har vi alltid gjort.
Barcelona Rambla~
2012-04-21 23:12
Smogen

Pep får fan ta och tänka om lite. Variation skadar inte.

Jag tror vi har lite slagläge nu på tisdag. Nu har säkert de flesta experter räknat ut oss. Kanske får vi se magi på tisdag från Messi och några till?
2012-04-21 23:11
@Rambla~:

En Messi? :)
Ge mig en till så blir jag glad!

Speaking of the Devil, vad har hänt med vår lille loppa. Visst, man ska inte kasta skit på killen på han går mållös i säg 3 (!) matcher i rad...

Är det inte ganska sjukt att man tycker grabben (ja, han är yngre än mig, så han är en grabb hehe) tappat under den senaste tiden. Vi snackar 60+ mål på en säsong och man anser att han borde vara bättre i en såpass viktig match...

Fy fan vilken press lilla loppan har på sig
Barcelona Smogen
2012-04-21 23:09
Rambla~

Kan det vara RvP kanske? :)
Fast grejen är väl att Messi har centerpositionen så alla anfallare får antingen ta en kantposition eller så får Pep tänka om lite till nästa säsong.
Barcelona Ibillay
2012-04-21 23:09
Hangover på femman! För att glömma bort matchen lite grand :D
,Sami
2012-04-21 23:08
Guardiola: "Pique not playing? Only eleven can play, and I pick the players based on the system we want to play."

Skulle inte Pique starta nu mot Chelsea så tror jag det är något skumt mellan han och Pep vad tror ni?
Barcelona grande jw
2012-04-21 23:08
Ska man se någonting positivt med dagens match så tyckte jag att Pep har väldigt mycket rätt i att man kontrollerar Reals kontringsförsök riktigt bra. 1-2 målet Cristina gör är när vi chansar lite väl mycket och tappar fokus efter kvitteringen.

Jag tycker ändå det bådar gott för Chelsea matchen. Det är kontringarna och fasta situationer vi måste vara skärpta på, men då hoppas jag verkligen Pique finns med från start. All in på CL och en magisk insats på tisdag nu!

Dessutom är det väl lite tråkigt att man åker ner på en betydelselös match mot Malaga nu men det får jag väl ta :)
Barcelona Rambla~
2012-04-21 23:06
Més que un Esport

Med lite distans nu, så känns det ändå ganska så bra. Jag hade nog redan tappat tron på ligan när gapet var uppe i 10p. I kväll är jag väl lite besviken på insatsen, men inser samtidigt att Pep inte har så mycket spelare att trolla med. Dessutom så är nog vissa nyckelspelare rejält slitna vid det här laget. Vissa har fått dra ett tungt lass under säsongen.
Barcelona Smogen
2012-04-21 23:06
Fast jag tycker Guardiola har fel i att spelarna gett allt för den här klubben under 4år, dom har gett allt under 3 år. Men denna säsongen har det sett riktigt slappt ut väldigt många gånger, man har flera gånger inte gett det där sista i matcherna. Hoppas verkligen den här förlösten får spelarna att tända till så in åt helvete till matchen mot Chelsea, och framförallt till nästa säsong.
Barcelona Rambla~
2012-04-21 23:04
@Den vise:

Haha, det är så jävla sant. Peps ultimata kind of a player. :)
2012-04-21 23:04
Jag måste bara säga, det gör mig varm i hjärtat att se hur vi på forumet tar förlusten. Strong Hearts!!

Inget jävla dommarskit, spyor på egna spelare (nåja) eller tränare.
Stöd laget. Var stor, men fan så besviken(!!) i förlusten.

Kudos!
Barcelona Rambla~
2012-04-21 23:02
@Més que un Esport:

Det ligger dessvärre nog en hel del i det. En naturlig utveckling iofs, allt har ett slut.
Annons: