/spanien/barcelona/forum/9237.aspx/spanien/barcelona/forum/9237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona
2012-04-20 15:49
Alltså seriöst, jag förstår inte varför vi behöver en centertank? Slänga in honom nä spelet låser sig, men snälla, det händer 1,2 gånger per säsong. Då kanske vi kan slänga in honom men resterade del utav säsongen då? Messi vill inte bli utbytt och jag vill inte se honom utbytt. Ska vi dra ut messi till kanten för att ge centertanken spelt tid? Nej tack! Lägg ner detta med en centertank, det behövs verkligen inte. Upp med Pique om de skulle vara kris...
Gloryglorymanutd
2012-04-20 15:48
Tänk om inte C.Ronaldo hade varit en pubertal tonåring med en hjärna som ett litet barn, hade nog avgudat han då.

För dålig är han då inte, men hans attityd är avskyvärd.. han bör växa upp per omgående.

Sentuary //

Håller med, sjukt irriterande att Barcelona ska spela bollen ändå i mål, det fanns flera bra situationer där man kunnat avlossa skott.

Gloryglorymanutd //

Men ditt jävla IQ-fiskmås barn.
Du har ett jävla videoklipp som dessutom är gjort av en som hejar på Real Madrid (genom att kolla på hans namn).
Det grundar sig på ren och skär avundsjuka, bäst i världen - mest hatat.
Jag kan styra ihop en sådan där patetisk video för vilket lag som helst, det är bara det att vi har ett liv till skillnad från andra människor som håller på att fjanta sig.
Ta f.ö en titt på ditt eget lag med Fergie Time, tusentals straffar och en döende svan i Ashley Young.
Lägg till Chelsea som gör mål utan att bollen är inne tex.

Jag skäms å mänskligheten över hur vissa människor är så jävla efterblivna.

Jag kan lista tusentals med klipp från neutrala åskådare som varken är barcahatare eller realsupportrar. Är det så svårt för er att inse att ni får fördelar i var och varannan match pga att ni har spelare som är indoktrinerade i att använda sig av fusk och mygel för att få fördelar?Hur i helvete kan ni vara så enögda att ni bortser från något som är så uppenbart, oavsett hur fint och bra ni spelar så kommer ert rykte alltid att vara förknippat med spelare som Sergio Busquets och Dani Alves. Visst united får också en hel del fördelar i Premier League men inte alls på samma nivå som er och definitivt inte i europaspelet. Det finns en anledning till varför folk kallar er för FC Uefa och Chelsea borde du verkligen inte tala om, har du redan glömt matcherna 2009 och en viss Övrebö?Skämmes ta mig fan!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-20 15:42
Jag skrev det tidigare, våra spelare måste prova att skjuta och den ända som gör det är nog bara Keita och till viss del Adriano. Även om jag hatar Cristiano för hans barnsliga beteende, men ack så viktig han hade vart avlossar skott efter skott och nån gång går den in. Prova och skjut istället för att passa runt utanför straffområdet. 2 punkter måste vi bli bättre på att bryta mönster när vi möter en parkerad buss.

* Köp en centertank till nästa säsong, en billig sådan. Vi slänger in honom och vi får en ny dimension i spelet. Fler inlägg kommer att slåss och spela med långbollar den spelaren sen tar han ner och hittar på nåt kreativt.

* Skjut sönder målet. Avlossa distansskott så deras målvakt får det svettigt kanske blir nervös och gör nåt misstag på ett skott, retur och sen vips mål!

Jag vill fan se förbättring!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-20 15:38
Tänk om inte C.Ronaldo hade varit en pubertal tonåring med en hjärna som ett litet barn, hade nog avgudat han då.

För dålig är han då inte, men hans attityd är avskyvärd.. han bör växa upp per omgående.

Sentuary //

Håller med, sjukt irriterande att Barcelona ska spela bollen ändå i mål, det fanns flera bra situationer där man kunnat avlossa skott.

Gloryglorymanutd //

Men ditt jävla IQ-fiskmås barn.
Du har ett jävla videoklipp som dessutom är gjort av en som hejar på Real Madrid (genom att kolla på hans namn).
Det grundar sig på ren och skär avundsjuka, bäst i världen - mest hatat.
Jag kan styra ihop en sådan där patetisk video för vilket lag som helst, det är bara det att vi har ett liv till skillnad från andra människor som håller på att fjanta sig.
Ta f.ö en titt på ditt eget lag med Fergie Time, tusentals straffar och en döende svan i Ashley Young.
Lägg till Chelsea som gör mål utan att bollen är inne tex.

Jag skäms å mänskligheten över hur vissa människor är så jävla efterblivna.
Gloryglorymanutd
2012-04-20 15:33
Leo! Ets Unic! Sos Grande! skrev följande:
Jag vet inte varför jag gör det men ibland hamnar man ju på aftonbladets kommentarsfält, nu var det artikeln där media hade sågat drogba för sina filmningar. Då tänkte jag att nu måste väl de flesta hålla med om att det var riktigt svinigt det han höll på med igår, men som vanligt tror jag för mycket om folk.

Nu var det helt plötsligt helt okej av honom att filma för att barcelona fick känna på sin egen medicin?? Man blir så uppgiven när man ser sånt, okej att vissa i barcelona förstärker i situationer och jag gillar inte när det händer, men fattar inte att barcelona har fått detta rykte om att vara värsta filmarna? och alla spyr galla så fort nån i barcelona lägger sig lite lätt men sen om någon i ett annat lag gör det så är det helt okej? Det Drogba gjorde igår var bland det värsta jag sett, och alla med lite vett i skallen säger samma sak, det såg man ju framförallt på twitter där det vällde sågningar från alla håll och kanter.

Vet inte riktigt vad man ska säga, tydligen måste man hata det laget som är bäst, framförallt i sverige.

Kollar man på det här klippet är det ganska lätt att förstå varför Barcelona har fått det rykte som dem förtjänar.http://www.youtube.com/watch?v=VyIUb1dZ5QU
Barcelona Walee
2012-04-20 15:27
Folk måste fatta att Cesc är ingen anfallare så han tar Inge plats från den positionen. Att pep spelar honom där uppe beror delvis på skador och forma svackor. Men Cesc ska inte spela där uppe punkt slut!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2012-04-20 15:26
Namn: Arbeloaa
Sänt: 2012-04-20 15:23
Tror Ronaldo skulle gilla att lira i barcas lag mot chelsea, helvete vad många långskott han skulle avlossat. En kille med riktigt bra tryck skulle barca behövt mot chelsea.

Co-sign på detta inlägget, varför testar vi inte mer skott när de har 10 man där bak? Skjut för fan..
Barcelona Sentuary
2012-04-20 15:23
Äh, diskutera inte med Unitedfansen, de är bara sura över att två CL bucklor inte ligger i Old Toilet utan i Camp Nou
Gloryglorymanutd
2012-04-20 15:22
Här har du en fin sammanställning :) http://www.youtube.com/watch?v=VyIUb1dZ5QU
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-04-20 15:21
falcao skulle vara en bättre alternativ i barca enligt mig. han skulle till och med vara ännu mer taggat att få vara med och spela champions samt vinna de stora titlarna. steget från porto till atletico var inte ett steg uppåt precis. han är passionerad och så himla bra. han kan göra mål på alla sätt. han är ett djur som krigar för allt. jag har fallit för hans spelstil. hans energi påminner om samuel etos. det jag tycker som vi saknar mest i dagens barca är spelare med närvaro. alla är tysta och väntar på att messi ska göra det. vi behöver någon som ryter och gör det messi inte alltid kan göra för att avlasta honom. då blir vi mer oförutsägbara också. llorente och zlatan typer kanske vi inte ska ska men det finna gott om tekniska kraftfulla anfallare med teknik. HULK, Falcao, (cavani) och (gaitan). ni kanske kan förslag på fler. ADRIAN i atletico är också härlig.
Barcelona Kraków
2012-04-20 15:21
Behöver vi verkligen värva en centertank? Kan man inte bara slänga upp Piqué när det enbart ska fokuseras på inlägg?
Barcelona Més que un Esport
2012-04-20 15:18
@Gloryglorymanutd:

Gör en sammanställning då... Pfft
Eller trolla i ditt eget forum.
Gloryglorymanutd
2012-04-20 15:15
Haha the Daily Mail kan ju göra bra iaf :D Drogbas skade tillfällen mot Barca :)

First-Half
4th minute: Penalised for a foul on Sergio Busquets (Down for 12 seconds)
14th minute: Clashes again with Busquets, Barcelona play on before Carlos Puyol puts ball out of play. (Out of action for 70 seconds)
34th minute: The Ivorian goes down under a challenge from Puyol inside his own area, exaggerating the contact the defender’s boot makes with his face. (Down for 12 seconds)
35th minute: From a Petr Cech goal kick, Drogba goes down after an aerial clash with Busquets (Doesn’t feature for 110 seconds)
38th minute: Drogba falls to the ground winded and lies prostrate on the ground. “He needs to get on with it,” says Andy Townsend on commentary. (Down for 60 seconds)
45th minute: Goes down theatrically under challenge from Puyol. (Down for 15 seconds)

First-Half total: 4 minutes 37 seconds

Second-Half
51st minute: Tries to slide tackle Lionel Messi. (Down for 2 seconds)
65th minute: Draws a foul from Javier Mascherano in the view of referee Felix Brych. The defender indicates he thinks the striker dived. (Down for 3 seconds)
67th minute: Suffers what looks like a groin injury in challenge with Puyol. Brych stops play. “Drogba goes down yet again,” says Clive Tyldesley. (Down for 100 seconds)
86th minute: Booked for a slide tackle on Messi. Lies on the floor in a clear attempt at time-wasting. (Down for 10 seconds)

Second-Half Total: 1 minute 53 seconds

Total time wasted: 6 minutes 30 seconds

Hade varit intressant att se hur mkt tid en sån spelare som Sergio Busquets maskar bort varje match, 15-20 minuter?För att inte tala om alla gula och röda kort han filmar till sig.
2012-04-20 14:54
Skulle vara perfekt med Mario Gomez, men då får vi offra Villa och Afellay för vi kan inte ha Messi, Pedro, Sanchez, Villa, Cuenca, Tello, Afellay och Cesc. Jag vill helst att Villa stannar kvar en säsong till för det är orättvist mot killen. Jag är även säker om han skulle spela på sin rätta position så skulle han uträtta mer och ösa in fler mål. Villa är magnifik på olika sätt och inte bara dem kliniska avsluten han har.

Värvar vi Gómez så skulle han inte sitta på bänken utan han skulle vara en starter för Bayern kommer inte släppa honom för kaffepengar. Jag får hjärnsläpp finns det inga billiga alternativ med spelare som är 1,95 cm långa med huvudspelet som deras starkaste egenskap ? Inga Llorente, Gómez eller nån dyr spelare, även om jag gillar idéen att se en av dessa i Blaugrana tröjan.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-04-20 14:47
Andreas V.V
De tar våra talanger, vi tar deras stjärnor...
Barcelonistas
2012-04-20 14:42
Jag vill se Mario Gomez i Barcelona ett perfekt köp enligt mig. En anfallare som kan göra mål på olika sätt innan för och utanför straffområdet, helt ok huvudspel, bra teknik osv.

Han ligger just nu 2 i Cl skytteliga med hela 12 mål!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-20 14:18
@Fc Barcelona - Blaugrana - Barca:

Billig? Newcastle köpte han för cirka 100 miljoner kronor.
Därefter har han som du säger gjort ännu mer succé än i Freiburg och sprutat in mål.
Han har ögonen på sig från många klubbar och jag tvivlar inte på att Newcastle 3 dubblat värdet, dvs 300 miljoner kronor.
Lägg därtill att han signade en 5 1/2 års deal vilket gör att det kommer krävas en rätt saftig summa att lösa honom. (Gissar på minst 250-350 miljoner)

Även om jag diggar Papiss så vet jag inte om det är rätt väg att gå.
Jag är dock förvånad hur Newcastle kunde få han så billigt, dvs under 100 miljoner efter han sprutat in mål i Bundesliga och bara hade Mario Gomez före sig i skytteligan.

Nej, jag hoppas han stannar i Newcastle så vi kan få ett till lag som kan hota på lite bredare front i framtiden.

-

He scores when he wants, he scores when he wants, Robin Van Persie - he scores when he wants.

Den killen hoppas jag FCB köper.
Tvivlar dock på att det händer men det är en mina favoritspelare utanför Barcelona.
Dock skulle hatet bland Arsenalfansen mot oss öka. :P
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-20 14:14
Nu är el clasico bloggen igång!
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-20 13:52
Papiss Demba Cissè är mannen vi söker efter. 26 år gammal, 183cm lång och har sprutat in mål för Newcastle. Han är på väg att ta Newcastle till CL. Han lär vara relativt billig!
Barcelona Andreas V.V
2012-04-20 13:43
@MesQueUnClubFCB-Animo Abidal:

No, you don´t say? :O
Barcelona Barca007
2012-04-20 13:40
När är villa tillbaka?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-20 13:39
Jag tror inte att drogba ramlade på riktigt jag tror han ville slösa tid.
Barcelona Sentuary
2012-04-20 13:29
Zlatan var inget fiasko i Barcelona, hans fiasko startade när han började tjafsa med Pep, annars tycker jag att det var en mycket bra värvning i början iallafall..
Barcelona Myrran
2012-04-20 13:29
Haha the Daily Mail kan ju göra bra iaf :D Drogbas skade tillfällen mot Barca :)

First-Half
4th minute: Penalised for a foul on Sergio Busquets (Down for 12 seconds)
14th minute: Clashes again with Busquets, Barcelona play on before Carlos Puyol puts ball out of play. (Out of action for 70 seconds)
34th minute: The Ivorian goes down under a challenge from Puyol inside his own area, exaggerating the contact the defender’s boot makes with his face. (Down for 12 seconds)
35th minute: From a Petr Cech goal kick, Drogba goes down after an aerial clash with Busquets (Doesn’t feature for 110 seconds)
38th minute: Drogba falls to the ground winded and lies prostrate on the ground. “He needs to get on with it,” says Andy Townsend on commentary. (Down for 60 seconds)
45th minute: Goes down theatrically under challenge from Puyol. (Down for 15 seconds)

First-Half total: 4 minutes 37 seconds

Second-Half
51st minute: Tries to slide tackle Lionel Messi. (Down for 2 seconds)
65th minute: Draws a foul from Javier Mascherano in the view of referee Felix Brych. The defender indicates he thinks the striker dived. (Down for 3 seconds)
67th minute: Suffers what looks like a groin injury in challenge with Puyol. Brych stops play. “Drogba goes down yet again,” says Clive Tyldesley. (Down for 100 seconds)
86th minute: Booked for a slide tackle on Messi. Lies on the floor in a clear attempt at time-wasting. (Down for 10 seconds)

Second-Half Total: 1 minute 53 seconds

Total time wasted: 6 minutes 30 seconds
2012-04-20 13:17
Det är inte nu så att den spelaren ska starta och få kontinuerligt speltid. Han ska slängas in när det kör fast för oss. Jag menar vad tycker ni att vi ska göra när det är sidled bara för att vinna bollinnehavet ? vi måste våga köra rakt spel mot såna motståndare som grisar. När det inte funkar släng in en centertank och vi har fått en ny dimension i spelet.

Att Zlatan inte passade i Barca, var pga hans ego så sluta sitta hemma och ljuga för oss offentligt. Han är duktig, men hans ego och vilja passade aldrig in i klubben.

Jag skulle vilja ha Llorente fast problemet är om vi köper honom så ska han spela vecka in och ut för han är ju en stjärna och med tanke på vad han lär kosta så blir det stort problem. Vill se att det värvas en billig sådan spelare till sommaren.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-20 13:02
Lol..

2009 efter Chelsea matchen: "Fan vi måste göra något mot dessa extremdefensiva lag" "in med en centertank!"
In kommer Zlatan, slutar i fiasko och han visar ingen nytta när Inter gör samma sak.

2012 efter Chelsea: "Fan vi måste göra något mot dessa extremdefensiva lag" "in med en centertank!"
Har ni inte lärt er att det inte kommer funka?? Vi hade den mest tekniska, starkaste och bästa spelaren som är över 190 cm, det slutade i fiasko, vad får er att tro att det kommer gå bättre nu?
Barcelona BarcaFan!
2012-04-20 12:38
@Shanghai - SHOOT ME $12:

Precis. De stämmer väldigt bra de med att dem aldrig skjuter. Man blir snabbt läst om man BARA rullar och rullar. Ja menar, då räcker de ju att göra de Chelsea gjorde.. ba stå kvar i sina positioner. Om dem valde att skjuta då och då hade ju Chelsea suttit lite mer press på spelarna, vilket öppnar upp yter att spela/löpa på.
,Sami
2012-04-20 12:38
Real Madrid will be wearing 'fly Emirates' on their shirts starting from 2013 instead of Bwin. [Marca]

Det tycker jag passar som in i helvete så mycket som Real Madrid spelarna flyger varje match.
2012-04-20 12:24
Jag tyckte att det var frustrerande att se Alves göra inlägg gång på gång så fort han fick bollen ut av Xavi. Det leder liksom ingen vart. Hade vi istället haft en target som är runt 1,95 cm så hade det varit guldvärt. Vi skulle också få en ny dimension i spelet och inte bara sidledspassningar, vi skulle köra med långbollar till den spelaren, han tar ner dem och passar vidare till nån med ett hårt skott.

En annan grej som jag också störde mig på, varför inte skjuta distansskott när ett lag parkerar bussen ? kan säga att Keita hade behövts otroligt mycket mot Chelsea. Nån måste bryta mönster ta och skjut sönder målet, nån gång går den in. Xavi och Iniesta skjuter aldrig.
Barcelona NoGo™
2012-04-20 12:21
@Dill - Busquets!!:

Haha ja man tänker fan inte på Real matchen nu med tanke på Chelsea matchen, vill bara att det ska bli tisdag nu!
Annons: