/spanien/barcelona/forum/9231.aspx/spanien/barcelona/forum/9231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
10/5/2012 11:33
Mourinho (coach Real Madrid): "Our objective is to win the Liga. The clasico is just another league game, with only 3 points in play" [bein]

Någon låter lite rädd:) Only 3 points?? Vinner Barca då är det mycket poäng som Real får ta in.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
10/5/2012 10:45
Jordi Alba Ramos #18 /

Jag tror inte det. Inte vad jag vet i alla fall. Jag vet bara att hans kontrakt går ut i 2013 och i artikeln jag länkade ryktas det om att den kan komma att förlängas till 2015.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
10/5/2012 10:17
@el Flaco - Loco-Motive:

Har inte Puyol ett kontrakt som gör att han får lägga av när han vill? Jag vet inte om det stämmer men jag har hört det ryktet.
Barcelona fiskfot
10/5/2012 10:05
@smogen hörde också det grattis till honom i så fall. Det borde ju förresten betyda att Messi spelar på söndag?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona fiskfot
10/5/2012 10:05
@smogen hörde också det grattis till honom i så fall. Det borde ju förresten betyda att Messi spelar på söndag?
Barcelona Myrran
10/5/2012 09:33
Han är ju en sån krigare. Finns ju anledningar till varför han är favoritspelaren i Barca.

Puyol har snittat närmare tre skador per år under tolv år. Men inte har han gått ner sig i kvalitet än då. Hans stora styrka (mentaliteten) rår ingen skada på.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
10/5/2012 09:11
Enligt Miguel Rico från MD ska någon i styrelsen ha sagt följande kring Puyols kontraktsförnyelse: "Hans agent vet att Puyol kan komma förbi när han vill och skriva under. Vi vill att Puyol fortsätter spela för Barça tills han vill längre".

Verkar som att denna senaste skadan inte har ändrat styrelsens åsikt i det temat. Och med all rätt. Puyi förtjänar att själv bestämma när hans era i Barcelona har tagit slut.

Barcelona Smogen
10/5/2012 08:57
Det RYKTAS att Messi blivit pappa inatt!
Barcelona MESSI.CORLEONE
10/5/2012 00:20
Messi vs Benfica
s.eto
10/4/2012 23:48
@Barcelonistas:

Jo det håller jag med dig om att han kan vara omjämn, men dom två senaste matcherna har han målat 3 ggr.

Sen tycker jag Pedro inledde säsongen bra men har gått ner sig lite igen. I och för sig brukar han ju alltid måla i stormatcher också men jag tror mer på Cesc på söndag faktiskt.
Barcelona R.E.M. god bless them
10/4/2012 23:42
Aik torsk, gjorde min dag:)
Barcelona Josep Guardiola
10/4/2012 23:27
Jag oroar mig väldigt mycket i fasta situationer och vill därför ha Adriano från start som har lite längd tillskillnad från Alba,Macherano och Alves.
Barcelona H.Alavi - Magico!
10/4/2012 23:12
Hur mycket jag än älskar AIK och Råsunda så kunde jag inte låta bli att skratta när Jens Fjellström sade något i stil med "Är vi på Camp Nou?" när Henok Goitom satte in ledningsmålet innan paus.

---

Que golazo de Atletico!
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
10/4/2012 23:06
Sersari

Min största farhåga är just att vi släpper in ett tidigt mål.

Typ Valdes står och sover, Real tar avsparken och skjuter i mål...
Barcelona Sersari
10/4/2012 23:01
Mina stora önskningar inför söndag är:

*SLÄPP INTE IN ETT TIDIGT MÅL!

*Försvara som ett LAG! Det gäller alla, även Messi.

*Gör det första målet för en gångs skull!

*Ge oss en match att minnas där vi under 93 minuter spelar en koncentrerad, hungrig och motiverande fotboll och visar världen hur man skickar hem Mou och Madrid med 11 poäng i röven.

*Gör Puyol stolt.

*Gör oss stoltare.

*Vi älskar er. Forca Barca!
Barcelona Keite
10/4/2012 22:54
Jävlar vilket mål av Cristian Rodríguez för Atlético Madrid i verkligen sista sekunden!
Barcelona FCB_Cule
10/4/2012 21:54
Jag tror masherano spelar bra positionspel när han har puyol eller pique bredvid sig för dom tar kommandot.. Spelar han med någon annan så är det han själv som tar kommandot och det är han inte lika bra på. Han ska inte leda, han ska bli led.
Barcelona L.A.M Nr 10
10/4/2012 21:52
Bästelona

08-09 var mest framgånsrikt. Men jag tror vi var som mets komplett som lag 10-11. Alla visste vår spelstil men Pep lyckades ta den en nivå till, vi spelade helt fantastiskt det året och tog dubbeln. 08-09 kom vi från ingenstans, så det kändes så mycket större att vi dominerade då.

Fast den här säsongen kommer såklart slå allt:).
Barcelona Bästelona
10/4/2012 21:46
Under vilken säsong med pep tyckte ni vi var bäst? 08/09 är min, och det ganska överlägset. Vi kunde leda med 4-0 efter 25 min och vi spelade den roligaste fotbollen jag någonsin har skådat! Tycker vi har tappat sen dess.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
10/4/2012 21:39
Vet ni vad jag drömde om inatt? Vi vann nämligen el Clasico. Minns inte vem/vilka som gjorde mål, minns bara att Messi gjorde 1 eller så var det Villa...Osäker fan. Borde ha skrivit ner när jag vaknade. Aja, låt oss hoppas det blir så.

Hehe. :)

För övrigt så låter det pirrigt med Song-Mascherano som mittbackar, men om vi ska vinna på söndag måste alla 11 spelare spela som aldrig förr. Men jag håller med om att båda två oftast ligger fel i positionsspelet men vi måste lita på våra spelare! ;)

In Tito we trust!
Barcelona L.A.M Nr 10
10/4/2012 21:34
¡Barca! - Crèma Catalana

Hehe, menar såklart söndag.
Barcelona L.A.M Nr 10
10/4/2012 21:30
Barcelonistas

Men det tyckte man väl knappast förra säsongen. Hans positionsspel är inte så katastrofalt som du beskriver det, även om han är bra mycket sämre än en "normal" mittback som spelat där hela karriären. Han har gjort misstag senaste matcherna men som sagt så tror jag det beror på dålig form och att han kommit in i säsongen fel, snarare att han är en dålig mittback. För det har vi sett att han inte är.
Barcelonistas
10/4/2012 21:25
L.A.M

Som jag sa igår så gör Masken för många misstag i det defensiva spelet. Man ser klart och tydligt att han inte är bekväm som MB, hans positionsspel är bland det sämsta jag sett på länge.

S.eto

Problemet med Fabregas är att han är alldeles för ojämn. Han kan vara helt fantastisk i vissa matcher medans vara helt usel i andra. Hans ineffektivitet kostade oss en hel del föra säsongen.
s.eto
10/4/2012 21:06
Jag hade föredragit denna elvan om Pique kan spela

Valdes
Alves Pique Mascherano Alba

Xavi Busquets Iniesta

Messi Fabregas Alexis
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
10/4/2012 21:03
@L.A.M Nr 10:

Imorgon? Matchen är väl på sön
Barcelona koeman92
10/4/2012 20:50
När Cesc ändå hittar formen kan man ha en anfallstrio mot madrid på söndag i form av

Cesc
Pedro Messi

Eller vad tycker ni?
Barcelona L.A.M Nr 10
10/4/2012 20:14
Mascherano har knappt spelat mittfältare sen mars 2011. 18 månader, vilket jag tycker räcker för att han definitivt ska ses som mittback.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol !
10/4/2012 20:00
Barcelonistas

Jo, han har ju inte varit MB sen den dagen han kom till oss. Tycker bara det verkar svårt för vissa att förstå att han numer i stort sett ses som en Mittback i vår trupp, onekligen verkar ju Tito se samma lösning som Pep gjorde.

Hade ju hellre sett att vi värvat en Mittback som i grunden också är en mittback, t.ex Hummels, David Luiz eller Thiago Silva. Nu valde Tito och ledningen Song, som absolut imponerat men samtidigt hamnar vi nu i en jobbig situation inför Clásicot när Puyol gick sönder samtidigt som Piqué redan har skavanker.

Känns riskabelt om vi ställer upp med Song-Mascherano som mittlås. Ser hellre Busi där nere och Song som pivoté !
Barcelona L.A.M Nr 10
10/4/2012 19:59
grande jw

Det finns ingen chans att David Villa startar imorgon. Som du säger, han har inte startar sen december så varför mot Real nu? Däremot tror jag hans första 90 minuter kommer snart, men inte på söndag. Det blir antingen Alexis eller Pedro.
Barcelona grande jw
10/4/2012 19:53
Jag kan nästan garantera att Villa inte kommer starta mot Real. Han har ju inte startat en enda match på hela säsongen så varför skulle man riskera någonting mot Real där han förmodligen kommer få åka på en och en annan UFC tackling mot Pepe och Ramos. Tror det nästan garanterat blir Alexis Messi Pedro. Alexis såg ju riktigt pigg ut mot Benfica så jag tycker det mesta talar för det.

Angående Mascherano. Vilken grym fysik killen ligger inne med. Tror man absolut inte med tröjan på:

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/199445_510862622275758_1789926794_n.jpg
Annons: