/spanien/barcelona/forum/923.aspx/spanien/barcelona/forum/923.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2016-04-08 12:31
i PL 2010-2011 var den effektiva speltiden i snitt 55 minuter och 15 sekunder. Högst effektiv speltid 66 minuter, matchen med lägst var 44 minuter. Under fotboll-VM 2014 var den effektiva speltiden 55.3 minuter. Medans den 2010 skulle ha varit 69.8. Verkar märkligt hur man kan tappa en hel kvart från ett mästerskap till nästa? Källor: http://www.fotbollskanalen.se/vm-2014/landslagen-som-stjal-mest-vm-tid---ligger-kvar-i-graset-sju-minuter-per-match/ http://www.soccermetrics.net/team-performance/effective-time-in-football
Vlom
2016-04-08 12:00
Under matchen mellan Barcelona och Atlético de Madrid, pågick matchen i 97 minuter och 5 sekunder (tilläggstiden inräknat).

Men sett till den effektiva speltiden, så pågick matchen i 58 minuter och 19 sekunder medan spelavbrotten var totalt 38 minuter och 46 sekunder.

Och av just dessa 38 minuterna och 46 sekunderna, så maskade Atlético de Madrid bort 31 minuter och 10 sekunder medan motsvarande siffror för Barcelona är 7 minuter och 36 sekunder.

Källa: Mundo Deportivo
Barcelona ElRaval
2016-04-08 10:27
Haha, jag hade faktiskt sjælv glømt utvisningen mot PSV.

Minnet ær kort nær det gæller andra lag - desto længre nær det gæller det som ær på toppen..
Barcelona Kröjff
2016-04-08 10:25
Andresito För egen del tror jag Leo Messi är fysiskt men framförallt psykiskt slutkörd. Och vem skulle inte bli det av att valsa runt världsspalterna i sällskap av psykopaten Putin som stor skurk och behöva bevisa i varje match att man världens bäste spelare någonsin, för att vissa inte ska skrika Sälj! i parti och minut. Så han vill nog vara "inbedded" just nu.
Barcelona LennyRomario
2016-04-08 10:17
@Andresito:
Det är väldigt märkligt. Det har ju gått väldigt bra när han spelat ute på kanten, för hela laget. Enligt suarez hamnade han i mitten på följande vis: "Honestly, I just ended up in the central position during a game by chance, and Leo said to me: ”Stay there.” Afterwards the coach saw that we’d come up with a good solution by ourselves, and we started trying it out. No one officially took the decision, but obviously from then on it was the coach who started putting me as number 9" Så det är väl inte helt omöjligt att Messi tröttnat? När Zlatan var i Barcelona så sa ju Messi åt Pep "Antingen så spelar jag i mitten eller så spelar jag inte alls." Men de gånger man minns Messi som sur över att han var på kanten var det inte ofta han gick in i mitten, utan mer att han promenerade och såg ointresserad ut ute på sin kant. Kanske Messi han sagt till Enrique att han ville in mer i mitten och Lucho måste säga "okej"? För att Messi skulle lämna sin position och vara på ett helt annat ställe än där coachen sagt åt honom att vara verkar ju för orimligt. Under så långa perioder, det skulle skapa för mycket kaos och hål? Eller så, alla vet ju hur de ska positionera sig när Messi kommer in i plan (händer ju även annars), skillnaden är att lagkamraterna nu inser att de måste göra det i 80 minuter? Jag har inte en aning :)
Barcelona Andresito
2016-04-08 10:04
Skriver detta för tredje gången nu. Messi spelade centralt även mot Chile trots att han började ute till höger, precis som de senaste matcherna med Barca. Både Tata och Lucho kan omöjligt ha kommit på den taktiska förändringen själva utan positionsbytet beror helt på Messi. Det är snarare anledningen till detta man bör diskutera: är han fysiskt trött eller vill han helt enkelt inte spela där ute längre?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2016-04-08 09:38
Masse såklart en av mina favoriter... dags att sälja av lite

Sommarens planering blir tuff och oerhört intressant.

Det viktigaste är föryngring och främst i de bakre leden.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-08 09:21
[QUOTE=Deulofeu]Jag presenterar mina damer och herrar nästa säsong Denis Suarez,Rafinha,S.Roberto den finns hopp helt klart. Suarez med en ny assist igår och än nu uppe i 11 assist och 4 mål inte så illa. Han blir ett fint tillskott helt klart. Jag förstår fortfarande inte Turan värvningen... [/QUOTE] Och så hoppas vi på att Samper blir uppflyttad också :)
Barcelona Deulofeu
2016-04-08 09:11
Jag presenterar mina damer och herrar nästa säsong Denis Suarez,Rafinha,S.Roberto den finns hopp helt klart.

Suarez med en ny assist igår och än nu uppe i 11 assist och 4 mål inte så illa.

Han blir ett fint tillskott helt klart.

Jag förstår fortfarande inte Turan värvningen...
Barcelona neymar JR
2016-04-08 08:00
Ibland ska man inte behöva skrika, spelarna kände nog själva att det var bedrövligt. Angående Messi mer centrala roll, mot lag som backar hem likt atletico/real så förstår jag det absolut. Att låsa honom på en kant utan yta är som att skjuta sig själv i foten. Man behöver hans kreativitet centralt och nedanför vår offensiva kraft. Vi har ju ingen annan som kan luckra upp försvar med passningar. För min del tycker jag att det är ett bra drag, dock så måste Messi börja va på tårna.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-08 01:28
Luis Enrique's corrections at half-time of Barça-Atlético 99 % av er här inne har nog undrat varför Messi plötslig har parkerat sin arsle på mitt cirkeln lunkande fram och tillbaka. Det är ingen som har kunnat svara på om det är Messi's initiativ eller Lucho's nya taktik. Ärligt talat vet jag fortfarande inte det heller. Men, men här fick man första infon om att det kan var Lucho som ligger bakom den gamla kära Tata- fotbollen. Här i länken står det om vad Lucho sa till spelarna i pausvilan när Barca låg under med 0-1 mot A. Madrid. Han skrek inte utan..... Äh, ni får kolla själva. Nu två frågor: Kan det stämma att Lucho testar en ny, gammal, urusel gamma Tata- taktik med Messi? Eller är det något annat? Tills dess Go natt.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-04-08 01:11
Självaste Leonardo DiCaprio delade ut oscarn till Marcello igår ikväll.

Wolfsburg vs Real Madrid 2-0 FOOTBALLERS REACT (UEFA Champions League 2016 Parody)

Fast jag förstår inte vad Muller gör i videon. Raffa a.k.a servitören är ju bäst.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-08 00:04
Real fansen underskattade Wolfsburg dom glömde av vem som faktiskt spelar där.
Barcelona Sam20
2016-04-07 23:29
Suarez måste lugna ner sig lite, senaste matcherna har han varit vild och kan ha fått rött kort vid flera tillfällen. After athletico matchen där han kunde ha fått rött kort så måste han nu lugna ner sig i CL. En ban på han nu skulle skicka ut oss ur cl om vi inte möter wolfburg eller city i semi
Barcelona neymar JR
2016-04-07 23:14
Rambla~ Hade varit kul om dom verkligen börjar satsa på att etablera sig som en "stormakt" iaf inom Spaniens gränser först och främst. Tråkigt att dom ska sälja och börja på ny kula varje år.
Barcelona Rambla~
Barcelona could offer goalkeeper Marc-Andre ter Stegen (23) a renewal this summer. His current contract expire in 2019. [md] @barcastuff Ja tack gärna, det skulle vi gilla. :)
Vlom
@enkos:

Ändå har Sevilla underpresterat kraftigt på bortaplan i ligaspelet, fortfarande har man 0 segrar Ramón Sánchez Pizjuán.
Barcelona Rambla~
2016-04-07 23:12
Ja det har säkert en stor bidragande orsak. De omsätter väldigt många spelare inför varje säsong. Monchis alla fynd skeppas vidare med en rejäl slant i vinst vid försäljningarna. De jobbar exemplariskt och har gjort det under många säsonger nu.
Barcelona neymar JR
2016-04-07 23:05
Rambla Stora förändringar i truppen inför varje säsong? Tar dom ca 6 månader att spelas ihop. Dem får vara smarta under denna sommaren.
Barcelona enkos
2016-04-07 23:00
@Rambla~:

De var också usla i ligan i höstas och låg på nedre halvan av tabellen . Det var först i december de började höja sig och spela bättre och bättre. .
Barcelona Rambla~
2016-04-07 22:58
Varför är de alltid så dåliga i CLs gruppspel kan man undra?
Barcelona neymar JR
2016-04-07 22:56
Starkt av Sevilla att lyckas vinna, dem kommer försvara el titeln ytterligare en gång. Ett riktigt cuplag, finalen i cupen kommer bli oerhört svår.
Vlom
2016-04-07 22:49
@Rambla~:

I länktipset hittar du betydligt mycket bättre kvalité när "råskinnet" Diego Godín rullade runt och tog sig för ansiktet (trots att han inte ens blev träffad där).....

---

Filipe Luis är förövrigt inte ett dugg mycket bättre, finns t.o.m. ett klipp där han lade snor från sin näsa på sin hand och sträckte ut den till Suárez...
Barcelona enkos
2016-04-07 22:14
18 maj spelas EL finalen. 21 eller 22 maj är det Spanska cup finalen. Vore bra om Sevilla spelade även den första finalen. Även om det ser tufft ut nu med 0-1. Edit. 1-1 nu.
Barcelona Rambla~
2016-04-07 22:01
Jag hade nästan glömt bort den horribla utvisningen PSV åkte på i mötet mot Atlético i det första mötet. Efter det har råttan Felipe Luis mage att lipa i media. Håll bara igen truten j-a fjant. Det finns ett ord för sånt där.
Barcelona enkos
2016-04-07 21:54
Villareal släpper in målet i 45+4 när det var 3 min ot. Blir allt mer och mer övertygad om att makter ovan bestämmer även i fotbollen . Detta händer så typiskt allt för många gånger att när man ska blåsa av matchen så kommer målet från ingenstans. Liverpool fick sin allra första chans och gör mål också medan Dortmund missar allt.
Barcelona Z_Z
2016-04-07 21:26
@enkos:

Villarreal ärr dock bara klara för kval till CL, ett kval där man kan stöta på riktigt bra motstånd om man har otur. Så nog är de rätt viktigt för dem att vinna med så de får en direktplats.
Barcelona enkos
2016-04-07 21:05
Dortmund och Villareal är klara för spel i CL till hösten så de visst vill vinna EL men är inte lika beroende som Liverpool, Bilbao och Sevilla där deras enda väg till CL är att vinna El.
Barcelona enkos
2016-04-07 21:02
Engelska domare i Bilbao - Valencia
och spanska i Dortmund.
Barcelona enkos
2016-04-07 20:59
Mäktig tifo i Bilbao.
Annons: