/spanien/barcelona/forum/9225.aspx/spanien/barcelona/forum/9225.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ben Ze Man.
2012-04-23 16:33
Nej men att klaga på han som avgjorde matchen är kanske och ta i? Det är det jag menar.. Och att inte klaga på hur andra laget spelar. För håll med mig om det här..Om du sa till alla lag att om ni har 11 backar så vinner över Barca/Real så hade alla spelat med 11 backar mot oss..Så enkelt är det. Dom spelar för och göra svårt för oss/er och kanske vinna.

Jo jag såg det där tidigare.. Det var tråkigt det som hände.. Men kanske inte heller smartaste att ha på sig Real tröja där.
Barcelona BarcaChris
2012-04-23 16:32
Barca fick aldrig spela en riktig match mot real. jag skyller denna förlust bara och endast på tränaren. Han starta inte de rätta spelarna, och han har inte ens spelarna på sina riktiga positioner. Det här säger jag på allt jag älskar, så fort jag såg lag uppställningen så visste jag att det var kört mer eller mindre
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-23 16:30
Ben Ze Man

Vad är det jag vänder då? Läser du mitt första inlägg så ser du att jag skriver att jag är besviken på Barcelona för att dom inte lyckades att skapa tillräckligt med chanser för att störa Real Madrid. Å andra sidan så skapade Real Madrid mindre chanser men lyckas ändå att göra två mål. Darför tycker jag att resultatet är orättvis.

Släpp det här nu, vi kommer inte komma någonstans.

--------------

I länktips ser ni tråkiga scener ifrån Camp Nou, det är en madridista som kommit dit för att se sitt favoritlag spela men han blir illa behandlad av Barcelona-supportrar. Väldigt tråkigt att se såna idioter. Respekt till den vettiga Barcelona supportern som hjälper madridistan därifrån.
Real Madrid Ben Ze Man.
2012-04-23 16:25
Jaja sen kan vi vända på det då.. Om vi ska vara sånna

1. Om Real håller i bollen 70-30% så skulle jag vara jävligt besviken om vi hade förlorat med 1-0 eller som mot oss 1-2.. Den dagen Real har 70-30 så skulle jag bara extrem besviken om dom inte gör minst 3 mål.. Man måste göra något med bollen med inte bara låta backarna spela runt den..

2 Var Messi på plan?? Alves? Iniesta? Ramos ägde mitten.. Coentrao hade Alves i fickan.. Iniesta kom fri några gånger men Khedira gjorde ett riktigt bra jobb mot han.

3 Sen går era spelar ut o klagar: Vi ville spela fotboll men dom ville inte spela bara försvara..Skojar dom eller? Klagade vi på Malaga,Valencia,Villareal som inte ville spela? Nej..Varje gång ni förlorar så är era spelares ursäkt att vi ville spela men inte dom..Varför ska vi spela så det blir lätt för er?
Real Madrid Ben Ze Man.
2012-04-23 16:22
Det var fan Adriano..Hade kunnat sätta mitt liv att de va Alves... hahaha. Ok men i så fall var det hans fot då..
2012-04-23 16:21
Ben Ze Man

"Men Messi är matchens lirar och bäst när Lass Diarra ger bort bollen till honom så han gör mål?"

Vem säger det? Det stämmer ju inte. Men grejen med Messi är att när han blir utsedd till matchens lirare så har han dominerat matchen och gått förbi sin motståndare 10 gånger av 10. Han gör mål, men även spelar fram till mål. Slår underbara passningar och har en mycket fin blick för spelet. Bara för att du gör mål så betyder det inte att du ska bli vald som matchens lirare.

Iofs så gjorde Ronaldo ett VIKTIGT mål, så att ni hyllar honom kan jag köpa. Men han var inte bra. Ser du skillnaden? Han hade inga passningar som hotade Barcelona, förutom målet som han bjöds på så kan han inte skryta med något annat. Han kom ju inte förbi Puyol en enda gång och jag visste inte ens att han var på plan tills han gjorde mål.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-23 16:19
Underbar artikel av Adil!
Postat via SvenskaFans-appen
Blaugrana1990
2012-04-23 16:17
BarcaChris

Äntligen ett riktigt bra inlägget från någon här på forumet! Även om jag inte riktigt håller med att det fanns rasism bakom Eto och Toure försäljningen så håller jag med dig i allt annat du skrev.

Så klockrent och du bekräftar allt jag försökt skriva här innan. Låt mig bara förklara alla förändringar Guardiola gjorde mot Real jämfört med förra säsongen där vi spelade perfekt.

1. Vi hade 3 backlinje istället för 4 backslinje, vilket är väldigt sårbart mot världens näst bästa lag i Real Madrid

2. Vi hade Mascherano som mittback och inte bara det men ensam mittback! Ensam mittback, en spelare som inte är mittback mot Real? Förra säsongen hade vi 2 mittbackar i Puyol och Pique och då är det såklart skillnad!

3. Vi hade Dani Alves, en back, som högeranfallare och gjorde vår högerkant handikappad. Han vet helt enkelt inte hur man spelar anfallare för han är back och det är fullt logiskt!

4. Vi hade Tello istället för Alexis Sanchez. Okej, låt mig påpeka detta igen. Vi hade Tello istället för Alexis Sanchez!

5. Vi körde med Iniesta på en position på kanten istället för att vara i mitten och försöka luckra upp försvaren, vilket Iniesta är expert på, inte att slicka en kant!

6. Vi hade Thiago, en spelare som inte förtjänar en startplats baserat på prestationerna i år, istället för Fabregas, som ändå gjorde mål i förra El-clasico och trots att han inte är i storform är ändå bättre än Thiago!

7. Pique sitter fullt frisk på bänken istället för Mascherano. Är detta ett dårhus kan man fråga sig?

Som du korrekt påpekar, Barca vinner tack vare sin stjärnor, Messi, Xavi, Iniesta, Puyol, Pique, Dani Alves (som högerback!), Etoo (under Guardiolas första säsong), Villa (under Guardiolas tredje säsong), Abidal (under Guardiolas samtliga tre säsonger.

Man vinner inte på grund av spelare som Pedro, Busquets, Mascherano (som mittback), Thiago, Tello, eller Keita.

Guardiola har fått laget serverat framför sig och gjort det bra, hittils! Men om han ska börja förstöra laget och göra så laget blir 50 % sämre endast på grund av lagguttagningarna (som var fallet i senaste El-clasico), då är det tid att tänka till om Pep ska fortsätta vara tränare. En tränares uppgift främst är att få max ut av sina spelare, Pep gör det inte denna säsongen tack vare sina lagguttagningar. Mascherano som mittback, Alves som anfallare, Pique på bänken, Thiago som spelar istället för Fabregas, det håller bara inte.
Barcelona Pilmá Balletti
2012-04-23 16:17
Viktiga pusselbitar som måste stämma imorn är följande,

1:Pique: måste starta! Saknats något obeskrivligt från 11:an
2: Messi: Måste vara involverad i matchen mer än de två senast matcherna!
3: Iniesta måste spela i mittfältet!

Fixar Pep dessa tre punkter imorn så tror jag faktiskt att vi har en väldigt stor chans att avancera.

VAMOS BARCA 3
2012-04-23 16:16
Ben Ze Man.

Nej, det är Adriano. Alves är lite längre upp i banan.
Real Madrid Ben Ze Man.
2012-04-23 16:15
Det är väl Alves som är i nickduellen med Pepe?
2012-04-23 16:14
Ben Ze Man.

Alves? Du menar Adriano. Solklar offside. Följ linjen bara så ser du det också.
Real Madrid Ben Ze Man.
2012-04-23 16:11
Basaric

Det är inte alls offside.. Dani Alves fot upphäver offsiden...

Men Messi är matchens lirar och bäst när Lass Diarra ger bort bollen till honom så han gör mål?
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-23 16:07
Briljanté Precis som du skrev är det så jäkla viktigt att någon jävel löper på djupet. Det ger antingen en målchans för den som löper eller så öppnar det upp en yta för någon annan. Tänk CL Finalen mot United, vårat första mål. Messi löper snett innåt och drar med sig två backar, vilket lämnade pedro i stort sett ren, och på den tiden så vet vi att ett sånt läge missade han inte! Varför ser vi det där så sällan nuförtiden? Vi behöver inte ens spela med Messi på yttern. Om jag haft peps nummer hade jag ringt bönat och bett om en nästan likadan elva som finalen. Xavi iniesta busq i mitten, Messi i sin centrala falsk nia roll, pedro som vanligt och Alexis istället för villa! Cesc bänk. Då fan ska vi rulla ut engelsmännen, vill se samma matchbild som när Arsenal kom på besök till returmötet ifjol.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-04-23 16:07
Nu har jag smällt förlusten och kan analysera matchen. Jag börjar med att ställa en fråga, hur tror ni Mourinho och Real Madrid hade reagerat om Barcelona gjorde 1-0 ifrån ett offsideläge? Jag tror att varenda människa som tillhör Madrid hade grinat ut till media och berättat hur illa domarförbundet behandlar dom. För Khidira´s mål var ju offside, men jag har inte hört någon ifrån Barcelona påpeka det, vilket är bra.

Matchen då? Jag är väldigt besviken på Barcelona och Guardiola. Jag diggar Tello väldigt mycket, men att starta med honom i en sånhär viktig match är bara tjänstefel. Han var inte bra och borde bytts ut efter den första halvleken. Alexis borde ha varit med ifrån start, valet att inte spela med någon forward kostade oss matchen, vi skapade inte tillräckligt med chanser för att störa Real Madrid. Det får Guardiola ta på sig, samtidigt så ska spelarna som fick chansen veta att dom inte gjorde någon bra match, ingen i Barcelona (förutom Alexis) ska berömmas. Ingen.

Real Madrid då? Nej, dom var inte bättre. Dom skapade nästan ingeting framåt men lyckas ändå att göra två mål. Första målet ur offside efter en tilltrasslad situation och andra målet kontrar dom in efter att just Tello tappat bollen i ett farligt läge. Valdes ska också klandras i den situationen, han väljer att gå ut för att störa Ronaldo men börjar tveka och står helt still vilket gör det lättare för Ronaldo att avsluta. Hade Valdes stått kvar så hade både Mascherano och Puyol hunnit dit och Ronaldo hade inte haft något skottläge, nu var det bara att rulla in bollen i öppet mål.

Jag ser att dom hyllar Ronaldo i puertan som om han gjorde någon kanonmatch, vilket han verkligen inte gjorde. Visst han gör mål efter en bjudning, men innan det var han anonym.

Real Madrid förtjänade inte att vinna matchen, ett kryss hade varit rättvist. Men fotbollen fungerar tyvärr så ibland, Du behöver inte vara bättre än dina motståndare för att vinna vissa matcher och det bevisade Real i lördags.

Trots dom tunga förlusterna mot Chelsea och Real Madrid så kan det här bli en mycket bra säsong om vi går vidare imorgon och vinner Champions Leauge lite senare. Gör man det, samtidigt som man slår Bilbao i spanskacupen så tar man 5 titlar av 6 möjliga. Misslyckad säsong my ass.

EDIT: Glömde att länka Sami Khediras offside-mål. http://i40.tinypic.com/6jplqp.jpg
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-23 15:56
Vet inte om någon har nämnt det tidigare, men igår spelade Barcelona B mot Real Múrcia. Resultat? 1-0 Dongou!

3 viktiga poäng!

**

Anims Hussein Alavi!
Barcelona Briljanté - Anims Hussein Alavi
2012-04-23 15:46
Gonzalez_Barca

Det ända sättet att vinna mot Chelsea är att spela det vi är bäst på alltså ett 4-3-3. Jag har märkt att spelarna känner sig ovana vid ett 3-4-3 och vet helt enkelt inte hur dem ska röra sig.

Jag tror även det skulle vara ett smart drag av Pep att spela med Messi som ytter då vi alla vet att dem kommer spela med en vägg. Sanchez med sina djupledslöpningar centralt i banan gör att att han kan dra isär på försvaret och då har vi plötsligt en yta i mitten som Messi,Xavi,Iniesta kan utnyttja.

Alves gör som vanligt och får ta den ytan som Messi lämnar ifrån sig när han skär inåt i banan.

Känner ni igen spelet jag beskriver? det är Barca under trippelsäsongen fast med Alexis istället för Etoo. Jag hoppas verkligen Pep väljer att spela på detta sättet för den här varianten dem kan utantill.

Mascherano har varit väldigt slarvig senaste matcherna och därför borde han enligt mig få nöta bänk! jag tänker på ytan han lämnade ifrån sig till Drogbas 1-0 mål och även ytan Ronaldo fick som han tog vara på. Bådas mål hade hade inte hänt om Pique hade spelat då han har en MITTBACK HJÄRNA!!!

Mascherano har alla egenskaper för en mittback men inte hjärnan. Han är liknande spelartyp som Puyol och spelar med hjärtat. Pique är vår Marquez som är elegant och använder sin fantastiska spelsförståelse.
BARCA-més que un club
2012-04-23 15:36
Animo HUSSEIN ALAVAI!!!
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-04-23 15:27
Lycka till Hussein Alavi!!
Messi gillar vitlök
2012-04-23 15:22
BarcaChris

Respekt. Håller fullständigt med dig. Har sedan starten av säsongen stört mig på att Pep experimenterat med startelvan i VARJE match. Backar som spelar Forward. Mittfältare som spelar som backar. Anfallare som spelar som mittfältare osv.. Inte konstigt att spelarna saknar effektivitet. Övning ger färdighet. Inte konstigt att Pedro är förrvirrad i sin postion och de tänkte anfallare inte gör mål. Den som har gjort mest mål efter Messi är Xavi. Ska det behöva vara så att en mittfältare ska vara på den listan??? NEJ. Spelare vi med renodlade anfallare avlastar vi också Messi. Jag tycker seriöst synd om den lilla loppan. Vilken press han måste ha på sig. Nä, jag vill inte byta tränare men jag vill att en väckarklocka ringer någonstans. Detta måste ske fort innan Messi skadar sig på allvar. Inte ens en MMA fighter får lika många smällar som han får i VARJE match. Det är bara en tidsfråga.
Barcelona MVP - 2011
2012-04-23 15:05
Någon som har koll på hur lagets ekonomiska situation ser ut just nu och hur det kommer att pågå framöver? Är väldigt tacksam för svar
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-23 15:01
,sami

Haha så kan det gå.. skyller på trötthet, jobbat sen kl 6..

Måste förövrigt hylla Hussein Alavi och Adil för deras senaste krönikor. Mycket läsvärda och sätter en riktigt hög nivå på våran SF sida.

Lycka till imorgon Hussein! Alla vi svenska culés är med dig!
Barcelona BarcaChris
2012-04-23 15:00
Förlåt jag är väldigt sent ute med det här, men det beror på att jag sovit hos mitt barns mammas familj o inte haft internet. Men jag såg El classico, och kan säga jag är besviken. Inte så mycket på laget, men på att laget inte fick chansen o spela. Ska inte ta nåt från Real dom spela väldig bra försvarsspel och var effektiva, men vad är det för elva som startar och vilka positioner spelar dom i Barcelona. Dill-Busquets skrev här inne innan att Guardiola är immun? Verkligen? Jag ska ge Guardiola hans props, han har lyft moralen i laget, men inte ändrat mycket taktiskt spelar fortfarande ungefär 4-3-3 i alla fall då vi är bäst tycker jag 3-4-3 fungerar bara inte i min åsikt, och vi har fortfarande samma spel filosofi att hålla bollen i laget, och högt försvar så tycker inte han har bytt mycket från Reijkards tid förutom spelare.

Kolla på Real kolla på Arsenal Manchester utd Chelsea Bayern Milan. ja hela världens top lag. dom spelar med de bästa spelare varje match. Dom sitter inte o bänkar sanches fabregas piquet och Pedro i såna här matcher. Kan nån säga till med vad tello och thiago gjorde rätt på hela matchen? Vaaad för guds skull gör dom på plan från start på en el classico. Guirdiola som jag sa innan grym moral i laget. Men guuuuuuud vad han blir räddad av sitt lag framför allt messi, och det har han blivit senaste 2 åren. Jag är inte en sån person som trashar coaches så fårt det går dåligt, utan jag har fatktiskt inte tyckt Guardiola har vart så wow, jag tycker laget är wow därför går det bra för barca. Jag är så trött på hans konstanta rotation i laget, jag vet att det har vart skador men han provar för mycket, och spelar spelare på olika positioner dom är fan inte magiker dom har en eller kanske 2 postioner en spelare kan och det är inte alla spelare som kan det häller. Mot Real startar man det bästa det gjorde inte barca men det gjorde real och det gör man inte bara mot real det gör man inte i huvud taget med 4 poäng kvar till toppen och spel kvar i champions league. Man bänkar inte sanches fab pique och inte Pedro häller.

Barca har mycket bra spelare från skolan, men jag skiter i det helt ärligt jag älskar en barca spelare som presterar bra som kommit från ryssland lika mycket som jag älskar en katalansk spelare från barca skolan. Vad är det här skitet med att alla kommer från Barca skolan och ska vara katalaner nu? och jag vet att många medgångs fans säger, hur kan du säga det. Jo jag har följt Barca 89 hejat på dom sens 91, och laget har aldrig haft så här många spelare från Barca skolan inte sens 80 talet knappt då, så vem fan bryr sig. Ingen av världens bästa lag har sina spelare från sin skola. Kolla på världens toplag, nästan inga spelare i dom är inhemska. Dom kan komma från Kina om dom vill, presterar dom så ska dom prioriteas förre nån annan. Visst det är coolt att xavi iniesta messi och piquet kom från skolan, men det räckte med dom. Sen ta fram de som är bra det behöver inte betyda hela Barcas skola är bra bara för de. För mig börja det redan när man säljer Etoo barcas bäste målgörare sens Ronaldo, barca hade inte haft en forward som gjort över 30 mål en säsong sen Ronaldo innan etoo kom, jag är övertygad om att det är lite små rasistiska skäll bakom det. Dessutom fans Gudjohnsen Henry saviola maxi asså reserver till anfallet, Men nu när Villa Barcas enda stricker blir skadad hela året så har man inga reserver asså om inte messi gör mål så gör ingen dom. Sen när man säljer Yaya Toure en av världens bästa defensiva/central mittfält, det är då jag värkligen blev sur. Busquets är bra men Yaya är världsklass och hade minst en 4 säsonger av Barca kvar i sig (också ett halv rasistisk byte). Säger inte sparka Guardiola och det är lite styrelsen att klaga på med den här super inhemska inställningen man har nu. Men för i helvete sluta experimentera Messi kan inte rädda varje match. Mot Real madrid 4 poäng kvar mot toppen då bänkar man inte sanches och fab. Man sitter inte o spelar 3 backs linje som inte har fungerat en enda match typ. Man gör det alla topp tränare i världen alltid gjort från februari till slutet av säsongen. Man spelar de bästa spelarna var enda match. Men nu är Ligan över och hoppas laget och tränare lär sig av det här. 1 Barca behöver en ny mittback grovt. Barca behöver 1 till anfallare, och messi bör spela på kanten i min åsikt med en striker centralt, och bör spela iniesta i mitten endast. Sist men viktigast spela de bästa spelarna hela säsongen låt de andra göra inhopp. Spela spelarna på positionerna dom är bäst i, få ut ass åde bästa av spelarna. Det är en skam att ett lag som Barca som har stjärnor i varje position nästan ska vara så beroende av messi. Nu har jag fått säga mitt och ser fram emot champions league. GO BARCA i vått o tort så kommer Chris heja på er
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-23 14:50
ANIMS HUSSEIN ALAVAI!!!
,Sami
2012-04-23 14:35
Briljanté - Anims Hussein Alavai
Perfekt elva! Skulle det stå 1-0 till Barca och vi behöver ju ett till mål då kan Pique spela anfallare. Han har tyngden.

Gonzalez_Barca
2 Mascherano hade varit grymt:P
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-23 14:31
Valdes
Alves - Pique - Mascherano - Puyol
Xavi - Busquets - Iniesta
Sanchez - Messi - Pedro

Så hoppas jag verkligen vi startar. Detta kan sedan gå vidare till en 3-4-3 med Alves - Alexis - Pedro i anfallet och Messi släpande. Alexis löper igenom deras flygplan gång på gång. Alves och Pedro slickar kanterna. Den sistnämnde har ju mer rutin än Cuenca och Tello, därav valet av honom. Samt att han har en tendens att alltid dyka upp i stora matcher.
Barcelona Briljanté - Anims Hussein Alavai
2012-04-23 14:28
,Sami

Att Pique är med från start mot Chelsea kan vara den viktigaste förändringen i elvan. Han bidrar med lugnet i försvaret precis som Busquets bidrar med lugnet på mittfältet.

Pedro måste även starta med sitt fantastiska press spel och avslut han besitter. Han är en RIKTIG ytter och måste starta på kanten. Hoppas Pep fattar detta och tar ner Iniesta på centrala mittfältet igen.

Valdes
Alves Puyol Pique Adriano
Xavi Busquets Iniesta
Alexis Messi Pedro

Jag hoppas med hela mitt hjärta att Pep ställer upp med denna elvan, Det ända jag är lite osäker på är ifall Pep ska peta Alexis och starta med Cesc istället. Väldigt svårt val! Pedro är given iaf!
,Sami
2012-04-23 14:22
Pique, who didn't play last five games because of injury and tactical choices, will return to the starting line-up against Chelsea.

Lycka till Alavi. Var stark!
Barcelona Briljanté - Anims Hussein Alavai
2012-04-23 14:20
Lycka till Alavi. Hela Les Rambles är med dig!!
Coach pep.
2012-04-23 14:13
FCB - El imbatible & påfågeln

Tack så mycket, hoppas ni fick något ut av den.

---------------

Lycka till till Hussein Alavi! Det är oerhört stort att han inte släpper taget om klubben ens vid en stundande hjärtoperation.

Anims!
Annons: