/spanien/barcelona/forum/9224.aspx/spanien/barcelona/forum/9224.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
John Knute
2012-04-24 22:59
Derett
2012-04-24 22:59
MessiyoyO 10:
Tack för din otroligt ointelligenta kommentar.
Barcelona Mangi
2012-04-24 22:58
Bara gratulera Chelsea till denna vinst. Vår avslutning på denna säsong är under all kritik. Jag anade tyvärr detta, redan i mötet emot Milan kände man att laget inte riktigt övertygade!

Vi har på slutet blivit helt beroende av Messi som tyvärr inte orkar rent mentalt att bära laget på sina axlar. Har inte sett Messi så svag i så många matcher i rad nu och det gör det mest anmärkningsvärt är att det är laget behöver honom som mest. Det kändes nästan som laget blev paralyserat då han inte var sitt vanliga jag. Sen kanske vi håller på se ett tronskifte på Xavi position i laget, han har vikt ner sig rejält och inte övertygat alls den senaste månaden. Värvningen av Cesc kommer vi endast kunna bedöma när han på allvar får spela på sin vanliga position som offensiv mittfältare.

Jag är väldigt övertygad om att vi behöver Bale och en centralanfallare nu, vi behöver spelare som kan gå på djupet och framförallt som kan hota med fart. Cuenca&Tello är talanger, men dom är inte redo att leverera på den här nivån ännu. Saknaden av David Villa och Abidal blev mer kännbar än vad vi kanske anade.

Sen behöver vi definitivt som många har varit inne på förstärka mittförsvaret, jag anser fortfarande att Puyoul och Pique ska starta men vi behöver fler alternativ för Puyol har inte övertygat och han ska definitivt inte spela vänsterback.

Endast tankar..
Barcelona Barca4eva
2012-04-24 22:58
Barca vinner, kryssar och förlorar med samma spel och värdighet...och folk undrar varför man älskar detta lag? Visca Barca!
Postat via SvenskaFans-appen
ragnarök
2012-04-24 22:57
FcB - I Motgång och Framgång!

Att Cristiano är en mycket bättre straffläggare än Messi råder det väl inga tvivel om? Har Ronaldo missat någon straff den här säsongen? Han har tamigfan nätat varenda gång Real fått straff. Där har vi en iskall jävel. Messi har väl missat tre straffar den här säsongen?
Barcelona MessiyoyO 10
2012-04-24 22:56
Messi och hela laget är värt mer än vad ni alla svikare någonsin kommer att vara värda! Så mkt som Messi har gjort för den här klubben har få spelare gjort, så många gånger som han har vunnit titlar åt oss har ingen annan gjort och ni klagar! Fuck er alla som inte tror på vårt BARCA! Man misslyckas ibland men fansen ska aldrig svika som jävligt många gör. Gå lägg er och ta på er era real, Chelsea eller man u tröjor på morgonen för ni är fan inte Barca supportrar!
Barcelona Rambla~
Lampard borde ha åkt ut.
Barcelona Més que un Esport
@grande jw:

Det är väl ingen som kan vara nöjd men en säsong som denna. Det enda jag säger är var inte så historielös! Minns du inte slutet på Rijkaards era? Minns du inte hur det såg ut innan Rijkaard tog över?

Har du någonsin stått på den absoluta toppen i fyra år?
Barcelona Den vise
@grande jw:

Alla har rätt att vara besvikna och frustrerade. Men man måste tänka lite och inte ha så jävla kort minne.
Messi och laget har gjort så mycket för oss tidigare att det är mänskligt att förlora.
Sanna vinnare förlorar med värdigheten i behåll. Ha lite vett nog att gratulera till Chelseas seger.

I med och motgång så är vi Barcelona mer än en klubb.
Jag kan slå vad om att VARTENDA neutral fotbollsfanatiker vet innerst inne att vi var det bättre laget på precis allt.

Förutom att göra mål vilket ironiskt nog ger vinster.
Barcelona Qanii
2012-04-24 22:55
Det bara att bita i det sura äpplet. Vi har blivit bortskämda med vinster vecka in och vecka ut. Det bara applådera dom och gå vidare, de bara förlorare som klagar och vill ha peps avgång erc. Nya tag nästa år, då har vi förhoppnings bättre försvar och fler målgörare.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2012-04-24 22:54
@ragnarök:

Lika kylig som Cristiano? Cristiano sumpade straff mot Barca i CL, sedan sumpade han en straff i CL finalen. Håller inte med dig riktigt.
Derett
Godnatt, ska onanera till vår bollinnehavsstatistik.
Då har jag något gemensamt med Pep.
Barcelona ElRaval
Bytet att sätta in Keita var den enda bra.

Hur kan man spela en hel match utan att ha någon tvåvägsspelare i stil med keita som kan rusa in i straffområdet och som dessutom kan nicka?

Det var en handbollsmatch det här eftersom att Barcelona bara har en PLAN A.

Plan B finns inte tyvärr. Vi kan endast spela på ett sätt och om lagen läser oss eller parkerar spelarbussen framför målet likt Chelsea och Inter så kommer vi inte kunna göra mål helt enkelt..

Sen att backarna missar Ramires på 2 - 1 målet är inte okej.
Barcelona F.C.B - #winning
Jag gråter...truppen måste ta semester nu och tänka på vad de har missat ! Chelsea slog inte ut Barcelona, Barcelona slog ut sig själva ! I med och motgång, Fc Barcelona !
Barcelona Barceloooona
Barcadinho, du kan inte men att Chelsea vinner rättvist även om det är uruselt att missa alla jävla lägen?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
Motivation slår klass! Grattis Chelsea, ni förtjänade detta.

Låt Messi aldrig ta en straff - igen.

Proud to be a culé!
Real Madrid AmoreCalcio
2012-04-24 22:53
Catenaccio
Barcelona Xavi#6
Hur mycket folk än sitter och skriver en massa *skit* här inte alla men en del, Hjälper det oss att få final platsen? Nej, Vi räckte inte till vi tog inte vara på det vi hade och då vinner man inga matcher. 10 dagar ändrade allt man såg fram emot. Vi hoppas nu att laget kan lära sig av detta och komma igen det har de gjort förr.
Igår,idag,imorgon förevigt trogen FC Barcelona!
Barcelona Rambla~
Den Vise Ok, fair enough. Förklara då hur Chelsea ska vinna en final utan något anfallsspel värt namnet?
Barcelona Napao
Ja förbannelsen över mästaren lyckades vi inte med 2-0 ledning missad straff o sen sluta matchen 2-2.
Hoppas dom lärt sig av alla fel till kommande säsong.
ragnarök
Vi förtjänar det. Jag visste att det skulle sluta så här när Messi missade straffen. Synd att han inte är lika kylig som Cristiano. Där har vi en säker straffläggare. Deras försvarsspel är i andra halvlek felfritt, inget att göra åt. Heroisk insats av Di Matteos mannar.

Och Valdes. Jag är så trött på den här tomten. Han är, har aldrig varit, kommer aldrig att bli lika bra som Casillas.
Barcelona Messi-is-god
2012-04-24 22:52

Ikväll är jag inte ledsen att vi missade chansen att vinna CL. Precis som någon sa här, man kan inte vinna allt hela tiden. Annars hade det inte varit roligt å vinna.

Men det gör såååååååååå oerhört ont i hjärtat att den vackra fotbollen förlorade mot anti-fotboll. Det är en tragisk dag för alla fotboll fans, om man inte håller på Chelsea eller om man inte hatar barcelona.
Real Madrid AmoreCalcio
2012-04-24 22:51
Catenaccio segrade idag :)
Barcelona Barcadinho.
2012-04-24 22:51
Vi har ett lag som inte kan göra mål på varken långa skott eller nick (i stort sett). Vi har inte de här egenskaperna i truppen.
Inte en enda som kan dra ett skott utanför straffområdet ordenligt eller nån offensiv som kan nicka.
Det går inte att spela med yttrar som aldrig kan göra normala inlägg. Det finns ju ingen som kan nicka in. Det bli för ensidigt att bara köra lågt på marken.

Något att tänka på i framtiden, särskilt som man är på väg att skola in Tello o Cuenca. De saknar huvudspelet och inte så bra på att dra hårda långa skott (inte Thiago heller).

Chelsea går vinnare rättvist. Deras fotboll är tråkig med räknas också. De gör sina mål på de få chanserna. Vi missar hela tiden, tom straff.
Barcelona Barca o Mort!
2012-04-24 22:50
Här sitter man med tårar i ögonen, fyfan säger jag bara.

Ska inte skylla på något idag faktiskt, vi hade otur tycker jag men sån är fotbollen. Chelsea spelade som vanligt lite svinigt fult spel men det är man van med. Messi i vanlig form hade sänkt minst två baljor. En ribba, en stolpe, ett reduceringsmål i 45+1 minuten. Vad kan man säga, fyfan vad små marginaler som avgjorde. Väl mött, hoppas Bayern tar guldet bara.
Sen kan man faktiskt få kritisera Pep varför han inte byter in Pedro istället för Keita tycker jag.
Som i serem, Barca o mort!
Barcelona Barceloooona
Håller inte med, aldrig sett en mer ovärdig vinnare än Chelsea sen Grekland vann EM-04, det här var otroligt tråkigt för sporten och hoppas innerligt att vilket lag dom än möter åtminstone försöker gå på egna anfall, sicken skitmatch och vad uselt av Barcelona
Barcelona grande jw
ALLTSÅ... Jag kokar... Ni som sitter o säger.. "Men grabbar.. lugna ner er.. vi kan ju inte vinna varje år..." Är ni dumma i huvudet eller? No offence men är ni helt blinda?

Det är SÄTTET vi förlorar på.. SÄTTET VI SLÄNGER BORT TVÅ TITLAR PÅ!? ETT SÅNT HÄR SKITSÄTT. Förihelvete!?!? Man måste få vara besviken. Sitt inte här med ett jävla leende o va nöjd med säsongen för de här matcherna avgjorde hur säsongen skulle sluta och vi bokstavligen SLÄNGER BORT EN LIGATITEL OCH EN CL-FINAL. Är NI NÖJDA?!!? Vi var EN MAN MER i 60 JÄVLA MINUTER. Vi släpper ÅTERIGEN in mål på Chelseas första skott. MED EN MAN MER!? VI MISSAR EN STRAFF OCH SEN SER HELT UPPGIVNA UT? I EN CL-SEMI MOT CHELSEA. Och ni rycker på axlarna som ingenting har hänt "Men aja sånt händer.." Fuck no, alla vet att chelsea är de mest ovärdiga finalisterna någonsin. Jag glädjs inte med dom någonstans för helt ärligt är det ett jävla skämt. Dom kommer bli mosade i en final. Där våra största ärkerivaler Real Madrid återigen kommer få lyfta en buckla som var VÅRAN. Jag SPYR.

Ska ut o gå en mil för att avreagera mig nu.. FITTA
Barcelona Albiin
Gonzalez_Barca: är du något jävla skämt eller? Med- och motgångar är en del av den här sporten. Det är det som är själva tjusningen. Visst, i år vann vi inte ligan och CL utan fick nöja oss med "små cuperna" plus att det ska spelas en final till.
Fy fan va ja mår dåligt över såna som sig, som inte kan ta ett par motgångar innan du vänder kappan efter vinden.
Jag hoppas verkligen inte att det är du som hyllar Messi ifall han avgör Copa del Rey.
Du borde skämmas nåt så fruktansvärt. Idiot.
Barcelona El Soap
2012-04-24 22:49
Basuuka: Sjöng Barca-hymnen.

I vilket fall så kommer det bli Barcelona-tröjan på imorgon, kom igen nu alla Barca-supportrar och stå på er!
Barcelona BarcaChris
2012-04-24 22:48
Ingen vinner 2 år i rad. Det ligger en förbannelse över det. Älskar Messi ändå. Vi hade inte vart skit senaste 3 åren utan han. Guardiola så överdrivet överskattad. 3 backs linje igen som om den inte har failat varje gång. Sluta upp med högmod, och spela 4-3-3 i den stilen Reijkard lämna åt dig
Annons: