/spanien/barcelona/forum/9223.aspx/spanien/barcelona/forum/9223.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2012-04-21 22:21
Folk som skriker efter Peps avgång borde skämmas! Det är tack vare honom som Barcelona är världens bästa lag genom tiderna.

Däremot håller jag med om att hans agernade i den här matchen är fullkommligt uselt utfört, att bänka Sanchez, Cesc, Pedro OCH Pique är helt galet...
Att sen inte heller byta ut vare sig Tello eller Thiago som inte gör bra matcher och istället ta ut Xavi i ett sånt läge är också mycket konstigt.

Dock är det inte bara Peps fel, laget gör överlag ingen bra match, men jag är ganska säker på att vi hade haft mycket större chanser att vinna om vi spelat med starkast möjliga lag på planen.

Sen bör vissa sluta skrika massa skit om Tello, killen är fan rätt ung fortfarande och har 0 erfarenhet av såna här matcher, man kan inte begära att han ska gå in och dominera.

Pep får ta på sig ansvaret, men också kollektivet, även om det inte var vår bästa elva så ska laget kunna göra en bättre match.

Känns som att Pep hela tiden har bestämmt sig för att ligan ska vara avgjord, och även nu när vi hade chans att ta in så verkade han fortfarande ha den åsikten, startelvan i den här matchen bekräftar väl den tesen..

Hur som helst gör Real en taktiskt bra match, i övrigt tycker jag inte att de hade så mycket att komma med spelmässigt, de utnyttjade våra misstag.
Men grattis till ligan.

Även om man aldrig vill förlora en sån här match så kanske det ändå var lika bra att förlora ligan nu, istället för att vi vann ikväll och det bara skulle vara 1 poäng lagen emellan för att Real sen ändå skulle vinna ligan, skulle nästan kännas ännu jobbigare.

Bara hoppas på att vi vinner CL och cupen nu då.
Barcelona Valdés
2012-04-21 22:20
Ingen av lagdelarna fungerar bra.

Valdés får bara inte göra två sådana misstag, tappa bollen vid 0-1 - och varför stannar han inte i målet vid 1-2?

Försvaret är otroligt osäkert. Puyol börjar tyvärr bli gammal och Mascherano är verkligen jättedålig i positionsspelet.

Xavi har fortfarande en otroligt hög högstanivå men lägstanivån har sjunkit avsevärt den här säsongen och så även på Iniesta. Det här är inte första matchen som de är bland de absolut sämsta. Trodde nog också att Tiago skulle visa betydligt mer jävlaranamma när han fick vara med ifrån start - vad krävs för att man som ung kille skall tända till?

Och i anfallet är ALLT beroende av vad Messi gör. Saknaden av en riktig striker är stor. Vi har ett överflöd av offensiva mittfälltare. Alexis och Fabregas har hittills inte levt upp till högt ställda förväntningar. Inför dagens match hade jag med gläjde bytt bort dem mot Agûero.

Trots detta är vi fortfarande världens bästa lag när spelarna själva vill. Till sommaren behövs tre stora värvningar för att det inte skall bli ännu sämre till nästa säsong.

Intressant att få se vilken reaktion den här matchen får på tisdagens match. Tänker man kämpa och försöka ta lite fler offensiva löpningar så att det faktiskt går att spela bollen i djupled?
Barcelona Rambla~
2012-04-21 22:20
Jag trodde fan på en vänding vid Alexis kvittering. Tji fick jag när man helt tappade koncentrationen och lät aset Ronaldo springa igenom. Han förtjänade fan inte att bli målskytt. :P
Barcelona Rambla~
2012-04-21 22:19
Ni tycks ha missat att Alexis varit skadad i veckan? Vet ni ens hur pass fit han var? Knappast för att starta iaf. Det finns också en viktig match på tisdag, kom ihåg det.
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2012-04-21 22:19
NU KÖR VI ÖVER CHELSEA!! Kan Charlie Sheen göra det, då kan vi också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-04-21 22:18
Med nuvarande spelidé så känns det som att slumpen avgör om det blir mål eller inte..kommer aldrig till riktigt bra målchanser, utan vi står och passar fram och tillbaka och försöker hitta luckor men någon gång måste en löpning komma, messi kan inte göra det lilla extra i varje jävla match. Nu kommer man må piss i några dagar, vi får hoppas att man mår bättre efter chelsea matchen...
Barcelona Més que un Esport
@B-Guden:

Du har en poäng, vi saknar spelare centralt som gör den laterala löpningen.

Ibland saknar man Villa (visst, han spelar till vänster) eller en Pedro (sure, mer en working man) i form. Fan, jag saknar en Ronaldinho i sina glans dagar.
But why dwell on the past, there's no point!

Låt oss fokusera på Chelski. Vad behöver vi förbättra?

Låt mig slänga ut ett par saker:
- Alexis från start (givet)
- 3-4-3 med Puyol-Pique-Masken
- Iniesta på mittfältet, strax framför Xavi
- Pedro!?

Visst. Pedro har inte haft sin bästa säsong.. Kör vi Cesc i stället vill jag se Alexis ha en utgångsposition från vänster, med Alves till höger..

Tankar?
Barcelona Jonees
Även om det kanske inte var det bästa taktiska upplägget från Pep så går det inte att komma ifrån att Valdes faktist gör bort sig på båda målen.
Nej, de var inte Valdes bästa dag på jobbet.

Grattis Real Madrid. Nu släpper vi denna match och fokuserar på Chelsea!
Barcelona Hetfield
Det är rätt så tydligt att Pep menade det han sa med att ligan är i princip i Real Madrids händer. Det är bara att gå vidare.

Man kan inte klaga på Tello, det är hans första el clasico från start och det är få spelare som har nerverna för det.
Barcelona Rambla~
Ni som tror att spelarna är mätta kan ju tänka om. De visar hjärta och försökte verkligen under hela matchen. Att det sen inte var bra nog är en annan sak. Ibland räcker det tyvärr inte, de är också mycket slita. Varför är det de tror ni? Tja, de är mänskliga helt enkelt. Tänk på det innan ni kritiserar hela tiden.
Barcelona MVP - 2011
Lugna ner er! Fan de är också människor, vi kommer inte alltid att vinna herregud.
Barcelona Capitán - El tiburón
2012-04-21 22:17
Vad annat kan man säga än grattis till Real efter kvällens match. De visade att de verkligen ville (vilket de gjort under hela säsongen) och man tar vara på sina chanser.
Det här galna facit vi haft mot rivalen de senaste åren skulle ta slut förr eller senare. Att det händer mot ett av de bästa Real Madrid genom tiderna med Mourinho i spetsen är inte konstigt.

Man får helt enkelt hoppas på att laget inte går runt och hänger med huvudena och att vi får se en nytändning mot Chelsea!
Barcelona Dill - Busquets!!
@GerardPiqué3:

Exakt, XIB i mitten och vi ska fan RÖVA chelsea.

Om inte tello varit på plan hade vi vunnit. Han bränner ju ALLT. Gör ont att säga det för jag gillar honom, men han var alldeles för ung för en sån här match.

Barcelona SamMajid
Klaga på Pep, klaga på Tello, klaga på allt... Men kom fanimej inte tillbaka hit när det går bra!

Kjalic, var beredda på att ta emot nya medlemmar i Puertan! Hoppas att de kommer till nytta!
Barcelona Doogge
2012-04-21 22:16
Tello besvikelse sanchez en av dom bästa på plan, med sin korta stund som han var på plan, glöm den här skot
Matchen nu, så önskar vi att real vinner München och så kan vi slakta dom i cl finalen, visca bara
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-21 22:15
Ta vinsten som män, gå till skolan/jobbet på måndag med huvudet högt. Flina bort marängernas hån (det kommer garanterat komma) och ignorera hatarna.

Vart stolta över att ni är fans till FC Barcelona!
AndreD - Ànims Abirey
Döda mig någon
Barcelona Den vise
Den som söker konspirationsteorier kan tro sig tänka att Pep valde att förlora matchen med flit. Det vill säga att han sökte en anledning att förlänga och återerövra tronen igen.

Att han ville ha en uppförsbacke då allt har gått som en räls sen han tog över?

Men det kan inte vara på det viset..

Nej nej nej!

Eller?
Barcelona Doogge
2012-04-21 22:14
Tello besvikelse sanchez en av dom bästa på plan, med sin korta stund som han var på plan, glöm den här skot
Matchen nu, så önskar vi att real vinner München och så kan vi slakta dom i cl finalen, visca bara
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-21 22:14
Guardiola är en hjälte, oavsett hur liga och CL går så har han givit oss något som ingen annan någonsin skulle kunna ge oss.
Barcelona Rambla~
2012-04-21 22:13
Den här säsongen borde ha lärt Pep att det är nästintill omöjligt att utmana på alla fronter med en trupp på 20-21 spelare. Tre matcher under 6 dagar. Om lag som Chelsea, Madrid mfl med sina större trupper påverkas av det, vad tror ni inte Barca gör då?
Coach pep.
2012-04-21 22:12
Fan vad man älskar Guardiola. Trots nederlaget går det bara inte att vara besviken på laget. Allt de givit oss senaste åren saknar motstycke. Nu samlar vi ihop oss!
Barcelona B-Guden
2012-04-21 22:10
får inte glöma får inte glöma
nej vi ska inte glöma, men det gör inte det bättre, vi har inte en enda djupledsspelare på plan vad är taktiken ? Messi dribbla 5 stycken och skjut in den ?
Ska vi vara wannabe real madrid och börja prata historia ? nej jag kräver mer speciellt att vi börjar lira med djupleds spelare igen. sen alla är så fega, jag är minsta killen 167 cm, men jag smäller på som fan när jag spelar innebandy och fotboll jag tar stryk och allt men våra spelare så är det bara messi som inte är rädd.......

jag vill spy har redan tagit bort 12 stycken från facebook och valde att logga ut nu, men vi kan inte låta det här ske, Thiago varför inte utmana mer ?
Kanske är jag för en värvning av neymar endå snart...
Barcelona II Barça II
Grattis Madrid till vinsten! Ni förtjänade att vinna.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
Sista grej jag skriver ska ta en paus och skriva igen efter Chel$ki matchen...

Visca el Barca y visca Catalunya i med och motgång!
Barcelona GerardPiqué3
Hoppas på vår RIKTIGA elva på tisdag. Inget jävla experimenterande !

Valdes

Alves-Pique-Puyol-Adriano(även om han va kass ikv)
Xavi-Busi-Iniesta
Sanchez-Messi-Pedro
Barcelona Vampíro
2012-04-21 22:09
Jag är jävligt besviken på att vi förlorade men life goes on och vi har helt ärligt aldrig förtjänat att vinna ligatiteln den här säsongen. Det har varit Madrids år i stort sett hela vägen och vi har snubblat bort våra chanser flera gånger om. Nu vill jag dock blicka fram mot tisdagen och hoppas på en mycket bättre inställning från spelarna.
Barcelona true_barca_fan
Varför ska alla skylla på Pep, vi har vunnit många matcher mot Madrid sen Pep tog över. Nu är det bara ladda om till Chelsea matchen.

Man ska alltid vara Positiv säsongen är inte kört än vi har chans till 2 titlar CL och CDR.

visca el barcaaa.
sólo hay un equipo llamado Barça
Taktisk miss av pep, tello och thiago var en av dem sämsta på planen. När Alexis kom in så löpte han och yter skapades till Messi och Co att driva in i. Exempel på det är ju målet.
Barcelona II Barça II
2012-04-21 22:08
Aja vi förlora, fan va jobbigt. Jag mår dåligt. Men men livet går vidare, vi kommer tillbaka nästa år! Visca el Barca!
Annons: