/spanien/barcelona/forum/9221.aspx/spanien/barcelona/forum/9221.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-08-17 19:13
Men herregud vad är det som händer?
Barcelona Éluc
2012-08-17 19:12
2-1 Soriano. Bra anfall av Almería men dåligt försvarsspel.
Barcelona FC Barcelona #10
2012-08-17 19:11
2-0! ;DD
Gooooooooooooooooooooooooooool!
Barcelona Éluc
2-0 Deulofeu!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-17 19:09
Är S.Roberto skadad?
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-17 19:07
@Éluc:

Balliu, högerbacken. Espinosa slog diagonalen som öppnade för hela anfallet.
Barcelona Éluc
2012-08-17 19:06
Vem slog assisten in i boxen?
Barcelona FC Barcelona #10
2012-08-17 19:05
1-0! :D
2012-08-17 19:05
Dongou har redan hunnit presentera sig!
Barcelona Éluc
2012-08-17 19:04
VACKERT! Dongou!

Espinosas (?) passning är genial.
Barcelona catalanski
2012-08-17 19:01
som gooner e jag glad ni vill betala över 20 miljoner euro for song, många av oss ville bänka honom for 2 år, men jag fattar inte vad barcelona håller på med? vi har sålt er petit, overmars, hleb, henry och cesc. inte en enda har varit samma spelare, varför fortsätter ni och ge oss pengar? när ska ni inse att wengers system for spelarrna att se ut bättre an vad de e?
Barcelona Deulofeu
2012-08-17 19:01
Någon som har nummer på startelvan? Den ser bra ut ; )
Barcelona Éluc
2012-08-17 18:59
Oier
Balliu Sergi Gómez Lombán Planas
Espinosa Illie Lobato
Deulofeu Dongou Rafinha
2012-08-17 18:59
Här!
2012-08-17 18:58
Stream här och....
Barcelona Éluc
2012-08-17 18:57
Bästa streamen jag hittar.

Edit: Japp, Dongou startar!
Barcelona Éluc
2012-08-17 18:57
Oh, det verkar som att Dongou startar.
Barcelona Siempre Barça
2012-08-17 18:55
Criff -Llourinho

har du nån bra stream till matchen?
Barcelona Criff -Llourinho
2012-08-17 18:53
Missa inte Barcelona B - Almeria nu 19.00.
2012-08-17 18:51
Diar Iniesta Shekha/

Jag minns en dokumentär om Nelson Mandela där han sa att han kallade alla hans fars fruar för mamma. Antar att det är kanske samma sak i Kamerun och därför Song inte sa att han hade x antal helsyskon och x antal halvsyskon. Han ser väl alla de som sina syskon, oavsett vem mamman är. Han berättade även att det är därför han har tröja nr 17 i Arsenal, som en hyllning till sina 17 systrar.
Barcelona tarrak
2012-08-17 18:50
@el Flaco - Loco-Motive:

Med största sannolikhet så är väl inte alla barnen födda av samma kvinna, men det påstådda världsrekordet antal barn från samma kvinna är 69 så det är väl inte helt omöjligt. Jag vill minnas att Patrice Evra har ca 25 hel-och halvsyskon alla från hans pappa men med olika kvinnor. Förklaringen till den barnaskaran, ska vara att Pappa Evra aldrig ägt en tv.

I övrigt håller jag med dig om Song, att det görs en massa andra dumma affärer till ännu värre överpriser, rättfärdigar inte att man öser ut hysteriska pengar för en spelare som knappast kommer ta en plats i förstaelvan.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-08-17 18:49
Jag är kluven till Song men måste ändå säga att jag välkomnar honom.

Song är en bättre fotbollsspelare än Keita, men Keita är en bättre lagkamrat och en förstod sin plats i laget. Song kommer däremot att erbjuda oss ett annat alternativ. Likt det Keita gjorde. Likt det Mascherano gjorde.

Vi behöver en bred trupp den här säsongen och spelare med andra kvalitéer.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-17 18:37
El Flaco/ Skulle inte förvåna mig om hans farsa hade många fruar. Det är något som är normalt i Afrika och där jag kommer ifrån. Men 27 barn är något utöver det vanliga. :P
Barcelona Éluc
2012-08-17 18:28
Barcelona B forward Rodri (22) is undergoing medical tests at English second division club Sheffield Wednesday. [rac1]

En anfallare färre i Barca B alltså. Skönt.
2012-08-17 18:24
Det jag inte visste om Song är att han har 27 syskon. Hur fan lyckas man med det? Alla kan väl inte vara biologiska syskon.
Barcelona MVP - 2011
2012-08-17 18:13
Detta sa Dani Alves på en presskonferens alldeles nyss:

@DaniAlvesD2: "Players that come to add something to the team are welcome. Song is a fantastic player."

Det är väl klart nu?
Barcelona Rambla~
2012-08-17 18:06
Song ska vara klar enligt talkSport. Sägs ha lämnat Arsenal.
Barcelona Éluc
2012-08-17 17:45
Dessutom har jag svårt att se Song hålla kvar vid sina påstådda "attitydproblem" när han kommer till Barcelona, då historien har visat att om man nu vill lyckas bli integrerad i truppen samt vinna titlar med laget (vilket jag antar att han vill då han inte direkt kommer få någon stor löneökning i Barca gentemot den han fick i Arsenal) så måste man underställa sig klubben, spelsättet och tränarens order. Med Francesc Fábregas i laget lär Song dessutom inte ha några som helst problem att komma in i laget snabbt och enkelt.

Gällande hans påstådda "defensiva brister" kan jag inget än att vifta bort det som något annat än skrattretande ursäkter för att Arsenal insett att de nu gått miste om en av deras viktigaste spelare och numera gått in i första stadiet i sorg, förnekelse. Förra säsongen fanns det visserligen en minskad arbetsförmåga i defensiven hos Song, och han såg inte riktigt lika disciplinerad ut som tidigare. Men de två tidigare säsongerna var hans defensiv helt fantastisk, hans positionering nästintill felfri och framförallt så var hans arbetsvilja på topp hela tiden. Han har alltså alla defensiva kvalitéer som en DM egentligen ska sitta på, och det gäller bara för Tito Vilanova att kunna plocka fram dem kommande säsong, vilket jag har högsta förtroende för att han lyckas göra.

Det enda riktiga nackdelen med köpet är att hans agent, likt många andras, är ett riktigt praktsvin som endast har pengar i sikte. Låt oss hoppas att det inte ställer till det som agenter för storspelare tidigare gjort i klubben.
2012-08-17 17:44
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Återigen, det är irrelevant att jämföra Songs pris med Javi Martínez. Alla vet att han inte är värd 40 miljoner. I det fallet handlar det mer om att Athletic har vägrat förhandla och då måste Bayern betala utköpsklausulen.

Jag förstår hur du tänker när det gäller Songs mångsidighet och att vi inte har många spelartyper som han i truppen, men så här på förhand känns 20+ miljoner euro som överpris. Tycker inte han presterat något avsevärt för att vara nära en sådan summa. Att han ska ha varit en av de bästa spelarna i ett mediokert Arsenal säger väldigt lite i mitt tycke.

Och sen som sagt känner jag inte alls till den här rädslan som du sa folk har för att Madrid är nära att värva Modric. Var har du läst det? Har inte heller läst att folk vill ha någon spektakulär värvning. Eller syftar du nu på det här med Neymar?
Annons: