/spanien/barcelona/forum/9217.aspx/spanien/barcelona/forum/9217.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2012-04-24 14:01
Så jävla sjukt men jag har typ inga känslor och nerver inför matchen ikväll samma sak va det inför classico. Jag brukar vara den som helt hype annars. Jag har typ lagt av ingen bra känsla alla. Mina batterier är slut fsaaaaaaaan kom igen nu Visca barca för i helvete
Villarreal Sarajlija
2012-04-24 14:01

Hej.

Jag skulle vilja skriva en gästkrönika. Hur går jag till väga?
Gloryglorymanutd
2012-04-24 14:00
15.min 0-1 Torres
Real Madrid Wieny
2012-04-24 13:58
Är det sant att vi ska möta er i Joan gamper turneringen under försäsongen?
Är Juventino ifall ni undrar :)
Barcelona Salcini
2012-04-24 13:57
@B-Guden:

Exakt samma elva som jag vill se. Är också helt med dig om bytena. Det får bli till att gå tillbaks till grunden för Pep nu. Inga mer experiment så här i slutskedet, kör med det som har funkat tidigare.

Skulle också vilja se Pedro och Alexis bredda en hel del om Chelsea tightar ihop det i mitten. På så sätt kan vi ta oss förbi via överlapp på kanten som Alves och Adriano står för och därifrån försöka sticka in den i mitten. I förra mötet så var det flera gånger som ytterback fick bollen högt upp i banan för att bara spela tillbaks den till en mittfältare i mitten.
Barcelona I.Cuenca
2012-04-24 13:55
Vad säger Ni om denna uppställning? även om den säkerligen inte stämmer helt
Barcelona S91
2012-04-24 13:55
San Iker
Fast nu så valde inte ens Marca ut Ödlan i omgångens elva, så the point is...?
Barcelona B-Guden
2012-04-24 13:52
Om Barca startar så här vinner dom
Valdes
Alves Pique Puyol Adriano
Xavi Busquet INIESTA
Pedro Messi Alexis.

Vi får in Iniesta i Mitten, vi har 3 spelare som springer som gudar Alexis Pedro och Alves, vi har en spelare som är dålig med bollen och det är puyol, men han vet om det och gör därför inger dåligt med den.
Vi har 2 stycken skickliga och offensiva ytterbackar, varav en springer över allt Alves så klart. och sen så finns ju Messi,

Nej jag vill inte ha puyol som vänsterback och masken i mitten, masken har vissat sina svaga sidor som mittback, Kontringar, och det är ju det Chelsea kommer göra, + ligga i gräset och grina

Om det går dåligt vill jag ha byten
1 Cesc in Pedro ut, och då vill jag ha Cesc i den positionen han gjorde så mycket mål i och tog djupledslöpningar, som falsk nia messi får gå ut på högerkanten, om Alexis går trögt och tappar mycket boll in med cuenca
Real Madrid SAN IKER 1
2012-04-24 13:47
@Essienesque:

Ja men Özil blev utvald till matchens lirare av Goal, marca, och reals hemsida mot världens bästa lag genom tiderna enlig många? förtjänar inte han ha plats i omgångens elva!! Hur bra måste man vara för att en spelare ska vara med i omgångens elva egentligen?
Föreslår att du kollar på mitt länktips med vanlig fotbollsfans ögon inte en barcelona supporter
Real Madrid Kajanus
2012-04-24 13:46

Ibland brukar jag ha förmågan att sanndrömma om nätterna och inatt drömde jag att Roman Abramovich lade fram ett jättebud, inte på Mou och CR7 som media framtvingat utan på Pep och Messi och de tackade ja(!) för att hjälpa FCB med ekonomin och för att anta nya utmaningar. Det kändes realistiskt i drömmen och nu i vaket tillstånd... Ja, helt overkligt är det ju inte. :)

Att spelare och tränare kommer och går är ett faktum, även de mest inbitna sådana som Messi är hos er. Jag vet hur det är att tappa profiler för en klubb (Raul och Guti för att nämna två). Det är alltid roligt (och otäckt) att spekulera; hur skulle ni ställa er mot: 1. Peps avsked (kanske den lättare punkten) och/eller 2. Messis klubb-byte (svårare, ofc då han är otrolig för er).

Peace! Och lycka till ikväll (men inte för mycket) :-).
Gloryglorymanutd
2012-04-24 13:36
S91. Sant men United har fördel även vid förlust då City har Newcastle borta omgången efter.
Barcelona S91
2012-04-24 13:33
Glory

Det vet vi verkligen inte vid det här laget. Nästa match är ju derby på bortaplan, och även om jag håller smått på United i titelstriden så kan jag verkligen inte påstå att det är avgjort.
Gloryglorymanutd
2012-04-24 13:15
Klart man vill att laget som vunnit TVÅ finaler mot ens lag ska åka ut.. =P

Har man inte sitt lag i CL så får man ju trösta sig med Europaleague.. Eller just det, inte ens där duger de till...

Vi duger ju till att vinna ligan iaf till skillnad från er :)PS, kul att du inte tror på ditt eget lag ikväll :)
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-24 12:59
@Gloryglorymanutd:

Klart man vill att laget som vunnit TVÅ finaler mot ens lag ska åka ut.. =P

Har man inte sitt lag i CL så får man ju trösta sig med Europaleague.. Eller just det, inte ens där duger de till...
Gloryglorymanutd
2012-04-24 12:55
Oléeeee ole ole oleeeeeeeeeeeee CHELSEAAAA CHELSEAAA. BARCA OUT!!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-24 12:48
Har en obehaglig känsla inför ikväll. Känns som en tom säsong. Känns som om att vi missar finalen och förlorar CdR-finalen. Usch för sådana känslor. De är ju inte grundade på något alls!

Bäst att hålla sig till att kolla på en film klockan 20:45 och framåt ikväll.. Nerverna håller inte.
Barcelona grande jw
2012-04-24 12:00
Det viktigaste med dagens match är att vi får in ett hyffsat tidigt mål. Då kommer förmodligen(?) Chelsea försöka flytta upp laget lite vilket kommer ge oss arbetsro och mycket större ytor, där vi sedan kommer kunna trycka in flera bollar.. Fast samtidigt är jag tveksam till hur Chelseas taktik kommer vara. Parkerar man bussen tills man ligger under med 2-3 mål? Hur kommer man reagera vid 2-0? Alla vet att det är klasskillnad lagen emellan och att man kommer bli överkörda om man flyttar upp laget..
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-24 12:00
Andreas V.V Herregud vad jag önskar att jag vore där nere just nu, du är lyckligt lottad som befinner dig där nere just nu...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andreas V.V
2012-04-24 11:54
Vädret är fantastiskt i Barcelona idag.
Strålande sol.

Allt är upplagt för en 3-0 vinst.
iVisca Barca!
Barcelona Keite
2012-04-24 11:21
FAN VAD JAG LÄNGTAR TILL IKVÄLL!!
VAMOS BARÇA!!!!
Barcelona Mido
2012-04-24 11:14
det viktigaste av allt att vi släpper inga mål första 20 min, för att om vi släååer ett mål, då blir stressade, å jag har märkt om barca ligger under då blir dom för stressade å spelar för dåligt,, d andra inga SLARV, att passa fel eller tappa bollen som en 5 åring e inte accepterad... hoppas på 2-0 å då får jag mitt leende tillbaka, har varit :( sen ionsdags, äter å sover väldigt dåligt,,vill ha tillbaka glädjen igen...
Barcelona The Reporter
2012-04-24 11:06
Det måste bli en sådan är kväll !
Barcelona Essienesque
2012-04-24 11:05
SAN IKER 1

Jag skulle gissa på att han inte är med..för att Adam tycker de han listade var bättre? Precis som du nu tycker Özil borde vara med.. Bara en gissning!
Real Madrid SAN IKER 1
2012-04-24 10:48
ADAM PINTHORP!
Skulle du kunna förklara för mig om varför är inte Özil med i omgångens elva när han va bäst på plan i VÄRLDENS största match :S
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-24 10:31
Jag vill se press spelet matchen genom. Chelsea ska inte få något syre. De kommer vara lika maktlösa som Leverkusen och Milan var.
Dags för Messi att kliva fram igen och bevisa att Champions League är hans Rosario.

Edit: När är det Real sist slog oss på sin hemmaplan? De är vår lillasyster tills de slår oss på Santiaho Bernabeu.
Barcelona Més que un Esport
2012-04-24 10:28
Usch... För första gången sedan Rijkaards dagar känner jag mig faktiskt pesimistik inför en match. Det hände inte ens under semin mot Inter då vi åkte ur, då var jag tvärsäker. Nu? Känns oroligt. Jag är skeptisk rent ut sagt.

Messi har inte varit på sitt vanliga sprudlande humör. Har han åkt på någon förslitningsskada kanske. Xavi har uppenbara problem med sin achilles. Alexis har haft småproblem, Pique åkte på en skada just då han började hitta
formen..

Formen för hela laget har väl inte varit den bästa heller. Visst, vi snackar om två förluster, men det handlade om säsongens kanske viktigaste matcher. Vi kan gå 0 av 3, hemska tanke.
För två år sedan hade det varit helt otänkbart, ett år sedan högts otroligt.

Aja, nytt år, nya förutsättningar.

Kanske försöker jag bara mildra min oro genom att sänka förväntningarna.
Barcelona SamMajid
2012-04-24 10:09
För att komma vidare ikväll så tror jag att vi måste göra minst 3 mål för att säkra finalplatsen, man vet aldrig vad som kan hända i en match mot ett lag som Chel$kij. Kolla bara på vad som hände mot AC Milan i gruppspelet på Camp Nou. Jag säger inte att vi inte tar oss vidare om vi inte gör 3 mål, men säkrast är det att göra det så att vi stänger matchen. Och så är det även viktigt att inte släppa in några mål och att akta sig för misstag för att matchen inte ska avgöras på små marginaler som den första gjorde.
Barcelona Larsson1333
2012-04-24 10:07
Övertygad om att vi går vidare ikväll så länge vi får in ett ganska tidigt mål, säg första 25-30 kanske.

Hoppas verkligen att mer spelare förutom Messi kan börja producera mål, för stort ansvar ligger på Messi och vi blir alltför beroende av honom anser jag. Kanske dags att till nästa säsong se över spelsystemet? Kanske spela någon spelare i en central roll med Messi strax bakom? Mer ett 4-2-3-1
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-24 10:06
Fan vad nervös man är men jag har fullt förtroende för spelarna.

THE ROMAN EMPIRE SHALL FALL!!!!
Barcelona Bästelona
2012-04-24 08:29
@Sou_Ronaldo:

?? Du vet väl att Ronaldo och FITTO Har spelat i Barca, ta spelare som inte har spelat i varandras klubbar. Men över till din fråga, Barca så klart ;)!
Annons: