/spanien/barcelona/forum/9215.aspx/spanien/barcelona/forum/9215.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-07 17:17
MQUC

Glömde Piquenbauer.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 17:16
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Hur då när hans kontrakt går ut?
2012-07-07 17:14
Man kanske kan lägga Keita på lån.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 17:12
Keite har flera anbud och han kan dubbla sin lön hos vissa. Jag har full förståelse om han lockas av det, han är trots allt 32 år och det blir troligen han sista stora kontrakt. Så långt inga problem för mig. Det som dock stör mig något enormt är hans jävla velande. Ta för helvete ett beslut någon gång. Vi har faktiskt en försäsong att planera, med värvningar eller ej, spelare som kanske ska flyttas upp i hans ställe med allt vad det innebär.

Eftersom han varit i landet i över 5 år d kommer hans skatt på lönen öka drastiskt. Det är nog det han sitter och ältar om . Han vill att Barca kompenserar det i kontraktet.

Jag fäller inga tårar om drar utan tack för allt osv, bara du tar ett beslut nån gång.

Det är The Sun som har fått för sig att Barca är ute efter RVP. Det är en så opålitlig källa knappast något trovärdigt rykte, att det ens ej borde vara med i vår Silly Season-artikel.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-07-07 17:11
Barclasico

16:de juli
Barcelona Barclasico
2012-07-07 17:08
när börjar barcelona träna?
Barcelona Barca o Mort!
2012-07-07 16:54
Vet inte om det skrivits tidigare men varför är inte Alba klar i vår Silly Season artikel?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-07-07 16:54
I mina ögon är en Villa i form bättre än RVP, vad tycker ni?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-07-07 16:40
Vill gärna att Keita stannar. Han är en viktig spelare för truppen både sportsligt och utanför plan.

Men om han lämnar så tycker jag inte att han lämnar ett hål bakom sig. Vi ska köpa en mittback, blir det Martinez så kan han även spela på Keitas position. Blir det någon annan renodlad mittback så kommer Mascherano, Thiago och även Afellay kunna få mer speltid. Glöm inte att vi har Sergi i b-laget också.

Jag tycker inte man ska köpa en mittfältare ifall Keita lämnar.

Någon tänkt på Mascherano - Martinez som mittbackspar? :)
,Sami
2012-07-07 16:37
A Barcelona director has said that David Villa (30) is not for sale. The coaching staff counts on him for the coming season. [sport md]
Braaaaaa!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 15:52
BB-Barceloneta

Omnu Keita lämnar och vi ska köpa någon ny spelare är Javi Martínez helt klart det bästa alternativet. Riktigt bra mittback och pivote. Stark, bra spelförståelse och fin teknik. Mångsidig spelare. Bra i huvudspelet. Jag hade jublat högt om vi värvade honom, han kommer vara oerhört nyttig både till försvaret och mittfältet.
Atlético addeh
2012-07-07 15:48
1.70

Lämnar Keita så har vi nog med spelare som kan täcka upp för honom. Att vi inte får pengar för honom är visst lite surt, men sånt är det emellanåt.
Real Madrid BB-Barceloneta
2012-07-07 15:16
För mig så känns van Persie helt galet. Detta tror jag faktiskt inte ett dugg på, vi är inte heller i behov av honom enligt mig. Jag tror faktiskt inte han skulle kunna spela andra fiolen bakom Messi, det känns som han gärna ser sig själv som den största stjärnan. van Persie, nej. I Keita frågan så är jag faktiskt övertygad om att han lämnar, det är i alla fall känslan jag får utifrån alla kommentarer från klubben och det man hör från media. I frågan om han behöver ersättas eller ej så är jag kluven, det som får mig att vilja ersätta honom är att jag inte tycker vi har en sådan spelartyp. Jag tycker han är en riktigt bra tvåvägsspelare, en slitvarg som man kan sätta in när det behövs och som samtidigt ger offensiva kvaliteter i form av djupledslöpningar. Han ses ofta som en defensiv mittfältare, precis som man kallar Busquets, men de är totalt olika i spelet. Alltså, jag tycker absolut att man kan ersätta Keita med någon, men jag ser helst inte att det går utöver budgeten till positioner där vi verkligen behöver någon, till exempel en mittback. Därför vore det skönt att slå två flugor i en smäll genom att köpa Javi Martinez.
Barcelona MQUC
2012-07-07 15:07
MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta

Gerard Pique?
,Sami
2012-07-07 15:04
Hahaha ohhhhhhh.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-07 15:03
LAM

Det uppstår ett litet dilemma om Keita lämnar gratis. Han lämnar ett hål efter sig, men inte några ytterligare pengar att fylla hålet med.
Ska man köpa in ersättare? På bekostnad av att vi kanske inte har råd med vårt förstaval till mittbackspositionen? Eller ska vi överstiga budgeten? Det är frågor som ledningen måste ta ställning till om mailern lämnar. Kan bara hålla tummarna att han stannar kvar. Vi behöver en spelare som honom.
Barcelona Deulofeu
2012-07-07 14:59
Där kom uttalandet man väntat på sedan Portugals uttåg ur em Ronaldo ville själv ta straff nummer fem för att bli hjälte.

Förmodligen också för att han missat en del viktiga straffar också.

Detta enligt Nani!
Länktips: Goal.com
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-07-07 14:52
RVP till Barca? Kommer aldrig ske och än mindre på bekostnad av David Villa. Det är så osannolikt att det inte ens är värt att spekulera kring.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 14:51
Ska vi ersätta Keita om han lämnar? Han erbjuder något som vi inte har på mittfältet annars men samtidigt har vi många mittfältare påväg uppåt och det skulle kanske bli överdriven konkurrens om vi värvade ännu en.

Xavi, Iniesta, Busquets, Thiago, Cesc, JDS är väl de vi har. Dessutom Mascherano men han verkar vara helt tänkt som mittback i framtiden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 14:41
,Sami
2012-07-07 14:39
Because the player keeps postponing his decision, Barcelona start to have the feeling that Seydou Keita will decide not to renew. [md]
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 14:36
Tycker också vi kan använda Alexis Sánchez bättre. Han får ut sin potential om han spelar på vänsterkanten där han kan vika in och göra livet svårt för motståndarnas backar. Messi i mitten och Pedro på högerkanten. Hade ligan börjat imorgon hade jag startat så även om mycket kan ändras när säsongen startar.
2012-07-07 14:27
Valdes
Alves Puyol Hummels Alba
Busquets
Xavi Cesc
----------Iniesta
Messi RVP
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 14:26
Tycker en värvning av Van Persie känns väldigt onödig och överflödig. Jag tycker många borde förstårr vi det här laget att det krävs väldigt mycket för att direkt gå in i Barcelona och prestera direkt. David Villa är enligt mig i grunden en bättre spelare än RVP men han har inte alls fått ut sin fulla potential hos oss och jag tror det skulle vara ännu svårare för holländaren.

Dessutom harvi en riktigt bra anfallssuppsättning. Villa, Pedro och Alexis hade alla sina problem förra säsongen men jag tror det blir förbättring frå alla tre. Villakommer tillbaka, Pedro hittar förmodligen(iaf förhoppningsvis) tillbaka till sitt gamla jag och Alexis har varit här ett år nu. Jag tyckte chilenaren gjorde en helt okej säsong men att skador delvis förstörde samtidigt som han var rätt ojämn, vilket han nog kan slipa på till nästa säsong.

Lägg till Afellay, Cuenca och Tello som tre jokrar att slänga in i vissa matcher. Afellay har inte riktigt fått chansen ännu att visa sin potential i Barcatröjan och jag tror att han, om han får vara skadefri, kan bli viktig för laget. Vi alla vet att han har kvalitéer vilket han inte minst visat i landslaget. Cuenca och Tello är fortfarande unga men kan de ta ett steg till i utvecklingen har vi en fantastisk anfallsstrupp i år.
Barcelona MQUC
2012-07-07 14:18
Sen har jag ett litet dilemma, jag älskar Villa, har alltid backat han men han har börjat bli för osäker i avsluten, nu vet jag inte om van persie kommer eller ej, så Villa kanske borde få mer tid att komma i form speciellt efter skadan osv, men kommer han upp på sin högsta nivå igen så är han ju top5 striker i världen.
Barcelona MQUC
2012-07-07 14:15
Siempre Barça / my bad. självklart ska sergio starta som balansspelare med xavi och iniesta framför sig, är lite halvtrött så jag skrev fabregas på top först men tog bort han ifall vi värvar Robin Van Persie, sen skrev jag fabregas på mittfälltet där jag skulle skrivit Busquets.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-07 14:13
"Robin Van Persie, anfallare (Arsenal)
7 juli - Det blev klart att Persie lämnar Arsenal. Han gjorde 37 mål för klubben förra säsongen vilket gjorde så att klubbar som Barcelona nu fått upp ögonen för spelaren. Enligt rapporterna i England så ska Barcelona presentera ett bud på 20 m £ till Arsenal redan nästa vecka. Det ryktas även om att David Villa skulle kunna ingå i affären mellan klubbarna. Man tror även att Robins relation med Cesc Fabregas kommer underlätta flytten till Barcelona."

Det här är så urbota korkat och osannolikt att jag vet inte vad. Hur stor risk är det att vi betalar 20m euro för en enormt skadedrabbad spelare vars kontrakt går ut nästa säsong OCH han har dessutom gått ut och sagt själv att han inte tänker fortsätta i Arsenal vilket sätter Wenger i en jävligt skitigt förhandlingsläge.

Ska vi dessutom betala med en av Spaniens genom tiderna största målskyttar som bara är ungefär två år äldre?

Har krönikören glömt att det är Rosell som är president? :P
Barcelona Siempre Barça
2012-07-07 14:01
mquc¨

BUSQUES ?????????????????????????????????????????????
Barcelona MQUC
2012-07-07 13:50
VALDÉS

DANI
PIQUE
PUYOL (lr nyförvärv)
ALBA

XAVI
INIESTA
FABREGAS

SANCHEZ
VAN PERSIE
MESSI

game over?
Barcelona Hetfield
2012-07-07 13:44
Det var inte alltför längesen som Barcelonafansen och Real Madrid fansen respekterade varandra och kunde hylla varandra. Jag antar att i takt med Barcelonas framgångar och att Mourinho kom in i bilden så har det bara blivit värre. Det var väl inte alltför längesen som man såg Roberto Carlos och Ronaldinho krama varandra efter en el clasico, eller när man såg Puyol och Raul arm i arm. Saker och ting ändras.

Jag har alltid sagt att jag har en väldigt sund respekt för Real Madrid som klubb, sen att de fick fördelar av en diktator är väl något ingen av deras fans rår för idag. Däremot så har jag väldigt svårt att respektera Real Madrid med Mourinho i spetsen. Jag står för det, och Mourinho måste försvinna för bådas skull.
Annons: