/spanien/barcelona/forum/9214.aspx/spanien/barcelona/forum/9214.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SamMajid
2012-04-25 08:09
Nu finns det verkligen ingen mening med livet tills nästa säsong börjar.
Själv tycker jag att barca har varit alltför dåliga i år. Det är inte Peps fel, inte Messis, inte Rosells, utan hela lagets fel. Man ser knappt några djupledslöpningar och barcas spelare skadas en efter en.

Nu gäller det att shoppa ordentligt i sommar, vi kommer att behöva en nyare och hungrigare trupp till nästa säsong, och då våran säsong ändå är över tycker jag att vi på en gång ska börja prata lite silly season nu. Dessutom är cupen ändå inte lika viktig som ligan o cl, men vill ni börja disskutera det så är det upp till er.

Själv tycker jag såhär:

IN:
Neymar
T.Silva/Hummels
Jordi Alba/Lahm

UT:
David Villa
Keita
Fontás (lån)
Barcelona GerardPiqué3
2012-04-25 08:08
Heldag i ett regnigt Köpehnamn idag med Barca-halsduken runt halsen. Aldrig varit stoltare som Cule, efter den senaste veckan kommer nästa års framgångar smaka så jävla mycket bättre ! Till hösten kommer vi tillbaka starkare än någonsin !
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2012-04-25 07:58
Nu när stämningen höjts lite passar jag på att skriva av mig lite också.

Chelsea gjorde en otroligt bra defensiv insats mot oss igår. Släppte inte till speciellt många lägen. Speciellt i andra halvlek blev det väldigt frustrerande. Vi måste hitta ett sätt att vinna även då motståndarna parkerar bussen. Visst ska vi vara trogna vår spelstil men när den inte räcker till måste vi hitta på något annat. Jag tycker att vi ska satsa på fler långskott och kriga om returerna. Att rulla boll runt motståndarnas straffområde 5-10 minuter i sträck som det känns ibland utan att något händer är att kasta bort tid.

Sett över säsongen så har jag verkligen saknat Villas och Pedros djupledslöpningar. Allt för stor press har lagts på Messi och avsluten har varit under all kritik. Det är pga alla dåliga avslut vi förlorat både ligan och Champions League i år.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-25 07:55
Dill - Busquets!! Det är helt sant, det är i såna här stunder kärleken till klubben är starkare än nånsin. När jag hörde publiken stå och skandera "Barca" blev jag helt varm i kroppen och körde en oerhörd stolthet. Det är lätt att älska ett lag i medgång men att älska i motgång är det viktigaste och svåraste!
Barcelona älskabarcelona
2012-04-25 07:41
Jag älskar min Barca !! Har inte sovit bra alls inatt för att det gjorde så ont i hjärtat :( Men jag känner som att vi har varit så bortskämda under några år nu så att en tung period behövdes till slut . Varje match kommer upplevas nervöst nästa säsong och jag antar att det är samma sak för spelarna och att man känner sig oerhört revanch sugna . Nu får vi hoppas på att Afellay och Villa hinner spela någon utav kvarstående matcherna . Framför allt att Guardiola skriver på nytt kontrakt !!!! Visca el Barca !!!
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-25 07:31
Godmorgon culés. Fan bland de tuffaste nätterna i mitt liv. Nästan omöjligt att somna när man har så mycket tankar och känslor i huvvet. En blandning mellan sorg, ilska och uppgivenhet. Jag ser att nivån på forumet redan börjat höjats och låt oss fortsätta med det, tack? Idag påminns jag om varför jag älskar den här klubben så mycket. Känner jag att min kärlek har sviktat när Jag vaknar nästa dag? Inte ett dugg, tvärtom känns den starkare än någonsin. Alla plastfans som förväntar sig att Messi ska vara en robot varje match och att pep ska vinna alla titlar som det bara går kan ju bara sluta titta på fotboll helt och hållet, eftersom att ni kommer att märka att inget lag i världen kan uppfylla den listan på krav. På grund av min ringa ålder har jag Varit Barca fan sedan 2003, så jag kanske inte hunnit uppleva lika mycket motgångar som vissa av er äldre. Men jag tror det viktigaste en sån här skitig dag, dagen efter vi åkt ut, är att minnas varför man hejar på FC Barcelona. Inte för titlarna, utan för den bländade och fruktade fotboll som vi visar upp i varje match. DET är jag så himla stolt över. Jag kommer aldrig någonsin att glömma ronaldinhos ribbskott 03. Några sekunders magi som förändrar mitt liv. Fler titlar kommer nästa säsong, men likt det adil skrev på sin krönika får det aldrig bli det ALLRA viktigaste. Visca el Barca!!
Jeffson
2012-04-25 06:43
GÖTT!!!
- Nu försvinner förhoppningsvis en o annan plastsupporter! Snälla gå till ett annat lag. Jag har hört att Man City har nåt på gång =P

Visst kan man kritisera uttagningar, spelstil, ineffektivitet osv. Men att sitta o slänga skit på Pep och enskilda spelare får mej att vilja spy på er!

Barca i med och motgång! (Bara att man kan kalla 2a i ligan, semi i CL och final i cupen för motgång är ju i sig väldigt stort). Nu ser vi fram emot cupfinalen och accepterar detta mellanår för vad det är.
Barcelona Barca4eva
2012-04-25 04:35
Men snälla, Mascherano har varit en av årets jämnaste spelare och en klassvärvning. Fint o klanka ner på honom efter ett par förluster.
Barcelona grande jw
2012-04-25 03:38
Satte hjärtat i halsgropen när jag surfade in här och kollade senaste nyheter (Spanien). Jäkla Deportivo, haha. "Därför vill Guardado lämna". Klart som fan man läser det Guardiola.
Peshmerge - AS9
2012-04-25 03:25
Saken den här säsongen är bara det att vi behövde en centralanfallare i VILLA som varit borta. Han varit saknad under många matcher efter skadan. Även om vi vann några viktiga i CL och Ligan iår. 06 i Paris VS Arsenal hade vi Lejonet Eto'o. 09 VS Manchester hade vi Eto'o OCH Henry och Eto'o gjorde mål i båda finalerna, Henry spelade en mycket viktig roll 09 vinsten. Det räcker bara att ha en av dom på plan.

Föra året hade vi ingen av dom men vann finalen mot United. D.Villa är en spelare som man ska ha på plan, som Eto'o typen. Visst jag klagar inte vi vann och hade Pedro Villa Messi föra året mot United och vann överlägset. MEN vi hade VILLA som spelade viktig roll då. Centralt och på kanten. Iår hade vi ingen sån spelartyp. Många matcher spelade Fabregas den rollen men höll fan inte hela vägen asså. Och Messi spelar fantastisk bra på kanten som säsong 09. Henry-Etoo-Messi. Tillsammans gjorde dom 100 mål i ligan den säsongen och skrämmde skiten ur varenda motståndare. Dom hade ju ingen aning om vem dom skulle täcka. Iår har Barca saknat den biten i anfallet. Och det är stort och viktigt. Man har haft Pedro ur form hela säsongen nu och Villa borta hela säsongen.

Med Alexis-Villa-Messi hade det sätt mycket annorlunda ut. MenMen det blev inte som det blev och vi är ute ur racet i alla turneringar nu. Vi kommer tillbaka mycket starkare snart grabbar. Pep MÅSTE stanna först.

Visca Barca!!
Barcelona Culé hasta la muerte
2012-04-25 03:04
Fan vad ont det gör att se oss falla på marginaler. Stolpe ut hela denna säsongen.

Pep har verkligen roterat för mycket i elvan och spelat folk på fel positioner, vilket rubbat harmonin i laget. Varför värva PL:s mest kreativa och spelskickliga mittfältare och sätta honom som ytter i anfallet? Varför värva en ytter vars styrkor inte direkt ligger i målskyttet utan i kreativitet och finess och hoppas att han ska matcha föregående spelare i målproduktion.

Vidare begriper jag inte riktigt varför Tello ena dagen startar för att en annan dag köra Cuenca. Visst, dessa grabbar har framtiden för sig men dom är absolut inte redo för stormatcher på hög europeisk nivå.

Som jag ser det ska det vara 3 bergsfasta anfallare som producerar uppemot 20 mål var framåt.

Att Pep bara skiter i Pedro är en gåta för mig. Han var vital vid framgångarna förra året och nu får han knappt spela, snacka om att verkligen förvalta hans potential bra...

Många som inte gillade Villa under början av säsongen här och ville ha bort honom. Det märks ganska tydligt nu att han saknas, inte sant?

Nä, usch vad bitter man är. Men vi kommer igen, det gör vi alltid!

Trippeln nästa säsong!
Coach pep.
2012-04-25 02:31
Är det någon som har tips för att lindra den outhärdliga smärtan från denna förlust? Titlar betyder inte allt som sagt, men det här var ett förbaskat jävla hårt slag under bältet.
Blaugrana1990
2012-04-25 02:18
Cesc#4

Det är en av mina stora kritiker mot Guardiola, förutom det att han har fuckat upp Barcas laguttagningar denna säsongen.

En grundtanke i Barcelona borde alltid vara att den som verkligen håller Barca-klass och spelar bra (alltså är i form) ska också spela i FC Barcelona. Inte den som har potential att blir bra, som är en talang och som har tränarens förtroende. Därför ska inte Tello eller Cuenca spela. Om man inte har några ersättare, så skaffa några. Precis på samma sätt med Mascherano som mittback. Enkel fråga, har han förtjänat med sina insatser att spela mittback? Nej! Så varför spela då?

Under Rijkaards tid väntade han tills Messi och Iniesta spelade sanslöst bra varje match och då började dem spela. Och titta nu så bra dem är. Under Guardiolas tid har vi redan spelat med Thiago fastän han inte förtjänat det, spelat med Tello och Cuenca. Vad är det för signaler du ger? Du behöver inte spela i absolut världsklass och vara i absolut form för att spela i FC Barcelona, utan det räcker att du är talang, har potential och har tränarens förtroende?

Jämför Guardiolas talanger med Rijkaards. Jämför Messi, Iniesta och Valdéz med Busquets, Pedro och Cuenca. All heder åt Pedro som spelat över sin förmåga faktiskt förra säsongen och gjort viktiga mål. Det är inte hans fel att han inte är en spelare i världsklass, men det är inte heller den spelaren som kommer ge oss titlar.

Med en spelare som Thiago behöver man vara strikt. Låt han inte ens sitta på bänken tills han börjar spela bättre. När han kämpar 100 % varje match, när han gör stormatcher, när han presterar, då kan han börja spela. Inte nu.

Där tror jag Guardiola har en av sina stora svagheter.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-25 02:14
Det finns EN enda positiv sak med en 'mellansäsong' eller dåliga insatser; Och det är att de falska fansen filtreras bort. Man inser vilka som 'anslutit' sig och börjat heja på Barcelona för den vackra fotbollen och vilka som är där för att skryta om hur många troféer man vinner/vunnit.
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-04-25 02:13
pep borde krydda totalfotbollen med snabba omställningar och många djupledslöpningar som säaongen 08/09. då henry, messi, eto med iniesta, xavi och alvez bakom de som startade kontringen i sådant fart att motståndarna inte hann med. ta och kolla några highlights eller själva 6-2 matchen mot madrid.. sedan minns jag en skit snygg mål på camp nou tror det var mot sevilla eller valencia då henry gjorde mål på 3 tillslag efter en omställning. Som många redan har sagt måste jag upprepa det igen. Barca behövde förlora för att vilja vinna igen. sen har våra spelare aldrig fått en välbehövlig vila. det har alltid varit vm, em, copa america och annat innan säsongen. Men ack som förlusten mot chel och mandril gör ont.
Barcelona Larsson1333
2012-04-25 02:12
Fasen vad jag saknar vår gamla trio MVP i storform! Då inte bara Messi gjorde mål utan även Pedro och Villa stänkte dit ett par
Barcelona Més que un Esport
2012-04-25 01:40
Sängen hägrar... Lämnar er med:

"Where are we?
What the hell, is going on?
The dust has only just, begun to form
Crop circles in the carpet
Sinking... feeling.."
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-25 01:40
Vi har ett historisk lag, med europas största arena en supporter kapacitet på nästan 100 lax. Men hur ofta hör man ordentliga ramsor eller visslingar när moståndarna har bollen(Har själv varit på Camp Nou 1 gång i mitt liv där Messi åter missade straff i sista minuten mot Sevilla för halv år sedan.

Se länktips, vi skulle fan kunnat vinna andra halvleken o många andra matcher med fans som aldrig satt tysta.
Barcelona Césc #4
2012-04-25 01:38
Det viktigaste nu för klubben är att få det bekräftat med vem som ska leda laget nästa säsong. Jag hoppas verkligen Pep fortsätter för det är den viktigaste värvningen inför nästa säsong i mina ögon.

Han har vunnit hela 13 titlar för denna klubb men man måste vara kritisk mot honom också. Speciellt denna säsong.

Poängtappen i ligan på bortaplan i år. Samt dokusåpan med Gerard Pique. Visst har han underpresterat men att välja att lämna han utanför truppen och sätta han på bänken i ett flertal matcher är enligt mig en gåta. Hur ska han kunna bevisa att han förtjänar att spela? Från läktaren?

Sedan min sista kritiska åsikt är Cuenca och Tello speltid. Håller med att dom är stora talanger och har en ljus framtid. Men att ge dom så mycket speltid när du har Pedro i truppen som vart guld dom två senast säsongerna är återigen en gåta. Hade velat se Pedro starta idag istället för Cuenca. För Pedro har varit med tidigare och levererat när det gäller.

Påstår inte att det är Cuencas eller Tellos fel att vi misslyckats men Peps laguttagningar i år har varit skumma. Men man måste fela för att lära sig.

Visca Barca y Pep!
Barcelona el Profete
2012-04-25 01:35
Det svider att se denna bild... Messi, barcelonas meste målgörare genom tiderna, du kommer tillbaka mycket starkare. Ur varje motgång så växer en liten medgång. Som Guardiola själv sa, Messis främsta styrka är hans mentalitet, detta gör honom bara bättre, det har vi fått tillräckligt många kvitton på tidigare.

Jag lyckades gräva fram ett väldigt intressant inlägg från en klok Chelsea supporter som gav sina tankar inför dessa två möten så vissa får lite perspektiv på dennna drabbning.

"Hello, another Chelsea fan here.

A bit disappointed by some of the posts here talking down Chelsea as a club and it's fans etc. Dont see any need for that, I can imagine there are rotten eggs in all clubs around.

I loved the games in 2009, the unstoppable force (Barcelona) vs the immovable object (Chelsea) proved that football can be entertaining however you play. Chelsea was the first (only) club to keep a clean sheet at Camp Nou that season. Since then, however, Chelsea has taken several steps back while Barcelona have improved alot and I know alot of Chelsea fans (those with an actual brain) dont have any hope of advancing to the final this year but it doesnt mean miracles cant happen.

I dont think we have any worse chance than Milan. If Milan had Van Bommel and Silva ready for play they would have better odds than Chelsea but Mexes isnt better than Luiz and Ambrosini isnt better than Lampard for examble. Most Chelsea fans are really happy and proud to be in the semis after the season they had and like me only hope when we lose to Barcelona it wont be by a big score.

I know it could happen, just as it could have for you against Milan if you just scored all your chances, but if we can keep the score decent most would be happy even if we go out. Lets just say if Chelsea go through, it will be more because of Barcelona having nightmare games than Chelsea being good. I'm gonna look forward to these 2 games, it will probably be a while until we play CL again."

I efterhand kan vi bara konstatera att han hade rätt. Det handlade mer om att Barcelona slog ut sig själva än att Chelsea gjorde två mirakel matcher. I CL krävs det att ha med sig den där lilla turen som Di matteo senast var med att påpeka om. Uppenbarligen är det svårare för vissa att förstå det än vad det är för andra.

Di Matteo (coach Chelsea): "I continue to think this Barça is the best team in the world. We worked hard and had the luck we needed."
Barcelona grande jw
2012-04-25 01:34
@Més que un Esport:

Ber om ursäkt jag med. Tung jävla kväll! Tyvärr är det bara att gå vidare, och som sagt se det hela i ett större perspektiv, tyvärr väldigt svårt just nu. Men förhoppningsvis fixar ett tyskt lag lite skadeglädje åt en imorgon, en bra början iallfall. :-)
Barcelona velka
2012-04-25 01:30
@MESSI.CORLEONE:

Du har helt rätt! Jag blir lika förbannad varje gång de firas mål i La Liga också. Landsmän mot varandra och ändå firar de. Sjukt!
Barcelona II Barça II
2012-04-25 01:26
@MESSI.CORLEONE:

Lägg ner, seriöst. Efter en medioker säsong så avgör han en CL semi. Klart som fan att han firar, varför skulle han inte göra det?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-25 01:26
grande jw

Co Sign.

Barcelona LaLiga(RMCF)
2012-04-25 01:25
@Més que un Esport:

Respekt till er riktiga fans som står bakom ert lag oavsett.
Tyvärr vart det ingen el clasico final som ja hoppades.
Och till er alla som snackar illa om Messi, Pep mm ni gör mig spy färdig,
har ni redan glömt vad dom har har gjort för er dom senaste säsongerna.

edit: Real suporter

2012-04-25 01:23
@grande jw:

Jag blev upprörd här innan. Du har min ärliga ursäkt. Efter att ha läst ditt inlägg ovan ser jag att det var frustration i dina tidigare..

Jag står dock för allt jag sa i mitt längre inlägg (riktat mot dig grande jw). Vi måste se den här förlusten i ett större perspektiv.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-25 01:21
Vet inte om någon har skrivit det redan. Men jag blev riktigt förbannad över att Torres firade sitt mål som sänker ett spanskt lag. Jag kanske har fel, men så kännde jag i alla fall.
Barcelona grande jw
2012-04-25 01:15
@basaric - ?#AnimoElGuaje:

Vet att fotboll kan vara orättvis och äcklig men kändes inte som det var avgörande faktorn i dessa möten? Oskärpa, noll fokus, noll krigarmentalitet, konstiga uppställningar, dåligt tempo. Saker som bara gör en förbannad när man vet hur laget KAN spela. Visst är man bortskämd, men ändå snopet när man är så nära. Att en lång säsong, med stundtals bländande spel pissas bort på knappa 270 minuter. Usch. Det är känslan jag har.

Vem kan känna något annat när Ramires får lobba in 2-1 idag på chelseas första skott, när vi är en man mer? Orättvist javisst, men samtidigt så otroligt dåligt av oss. Att missa en straff eller alla frilägen som hade tagit oss till Cl-final. Det är liksom för många händelser där vi sänker oss så otroligt jävla mycket för att kunna smälta det på en timme.

Likaväl som Barcelona en gång i tiden varit ett titellöst lag, så borde man acceptera att det idag är världens bästa lag. Idag, vid 2-0 med en man mer så hade jag mycket högre krav än det spelarna bjöd på. Det kändes varken som tur eller otur, bara en sjukt hjärtlös och dålig andra halvlek av oss.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-25 01:15
Jag har aldrig längtat till nästa säsong så som jag gör nu. Dessutom så tidigt! Jag är hungrig efter fler titlar och jag är säker på att spelarna är hungrigare än mig.

På frågan om Pep stannar eller inte så tror jag han redan igår gav svar på genom att säga att han är säker på att hans lag går vidare till final. Jag tror han sa så för att ha en anledning att avgå om vi skulle förlora. Vi förlorade och Pep kommer att anse sig ha svikit fansen. Det är bara vad jag tror och jag hoppas verkligen att jag har fel. För jag ser ingen annan som kan leda det här laget annan än Pep.

Nu blickar vi framåt mot, vi kan fortfarande vinna Copa Del Rey och få möta Real Madrid i Super Cupen, redan i Augusti kommer vi att få se ett lag som visar deras hunger inför säsongen.

Alexis har växt mest detta året i Barcelona, vilket nyförvärv. Måste säga att denna killen springer mer än Alves och det trodde jag aldrig att jag skulle säga. Det ska bli kul och se han spela nästa år.

Tror att Afellay kommer få mycket speltid nu dom sista matcherna och det är dags för honom att visa att han ska spela ett år till i Barcelona.

Vi har mycket att se fram emot trots allt. Visca El Barca!
2012-04-25 01:12
@II Barça II:

Exakt! Fan jag blev tårögd när Camp Nou började sjunga hymnen då Torres gjorde mål.

Där har vi "Més Que Un Club"!
Annons: