/spanien/barcelona/forum/9212.aspx/spanien/barcelona/forum/9212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Blaugrana1990
2012-04-24 23:56
Alla Barcafans, var vänliga och titta på länken ovan! Snälla gör det!

Vem spelar mittbackar den matchen? Puyol och Pique. Alves högerback. Vem är avbytare i den matchen? Mascherano!!! Detta är El-clasico segern i vintras.

I avgörande CL-matcher spelar Guardiola med Mascherano och Alves på bänken. Detta är tillräckligt för att kunna säga att han har förstört laget i år.
Barcelona Rambla~
2012-04-24 23:56
Cobain Bra inlägg. Jag skriver under på det. Nästa säsong blir vi starkare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andrés V
2012-04-24 23:55
Detta kanske tröstar ett par här inne, spelade precis FIFA 12, jag var barca och motståndaren var Chelsea, jag vann med 2-0.
Barcelona Zamboza
2012-04-24 23:55
Jag är som alla andra också väldigt besviken. Inte bara för att vi åkte ut utan hur vi gjorde det. Vi leder med 2-0, en man mer och hemmaplan. Jag kan ff inte fatta att vi tappade detta. Sen Messi som missar ett jätteläge i första och sen straffen. Han verkar helt ha tappat kylan. Pep som fortsätter med sin 3 backslinje som motståndarna utnyttjar maximalt. Milan sist och i gruppspel, Chelsea idag, real i lördags, finns flera exempel. Det är upp till Pep om han ska förlänga, utifrån om han orkar och är motiverad, samt att han lär sig av sina misstag från denna säsong. Hade det varit upp till mig så hade 3 backslinjen slopats för gott, en mittback och vänsterback. Finns säkert några aspekter till som kunnat förbättrats.
Barcelona grande jw
2012-04-24 23:54
@NoGo™:

Cesc borde hålla käften efter en så patetisk insats och göra mer jobb på planen. Helt ärligt så är hans inte ord inte värda ett skit just nu. En riktigt jävla stor besvikelse har han varit i mina ögon. Jag respekterade han stort i Arsenal och för den ledargestalten han tog på sig men i FC Barcelona har han krympt något enormt. Tyvärr.
Blaugrana1990
2012-04-24 23:53
grande_jw

Retarderat inlägg!

Messi är vår räddare dem senaste 2 säsongerna. Utan honom, ingenting! Idag ledde vi med 2-0, anfallet gjorde sitt, det är försvarets fel vi åkte ut. Istället för att klaga på vår klart bästa spelare som räddar oss både med assist och mål, så kan du ta en titt på Guardiola och hans lilla favoriter. Busquets, Mascherano, Keita och Tello.

Tror du vi vinner matcher med Keita som förstör varje anfall? Eller med Busquets som sprang som en mullvad vid 2-1 målet, eller med Mascherano som kostat oss CL-finalen, eller med Tello och Cuenca (även om jag inte tycker Cuenca är värdelös bara att det finns bättre spelare).

Messi, Xavi, Iniesta, Alves (som började på bänken, herregud), Puyol, Pique (som bänkades i SB), det är vårt lag.
Barcelona Barca - King / Alexis magic
Jag har inte sätt samma glöd och hunger i Barca den här säsongen alls. Spelarna har nått så här långt enbart av plikt och skicklighet. Passionen och glöden har försvunnit denna säsongen. Det är bara och ladda om batterierna till nästa säsong.
Barcelona Cobain
Jag brukar inte skriva här inne, men seriöst, stå bakom laget istället för att kräv Peps avgång! Ni som tror att ett fotbollslag vinner titlar varje år bara för att man har de bästa spelarna lever i en fantasivärld! Det som saknas i Barca idag, efter Villas skada, är ganska logiskt en målskytt av världsklass som kan lasta av Messi. Min förhoppning inför nästa säsong är att Pep skriver på nytt kontrakt, gör han det så är jag ganska lugn med att allt löser sig nästa säsong och att vi är tillbaka och tävlar om att gå till final i CL nästa år också! Vi har fortfarande en titel att spela om, vinner vi den får vi även spela Super Cup final mot Real till hösten, något som jag hoppas tänder till laget! Vi har revansch att utkräva nästa år, låt alla andra lag och deras supportrar underskatta oss nu, jag vet vad vi går för!
Barcelona velka
2012-04-24 23:52
Är det någon vi ska sälja är det Messi? Bränner friläge och straff. Hade vi inte förlitat oss på honom så hade vi vunnit.
Barcelona Smogen
Tänk på det här, det som saknats allra mest i år är hungern. Det är inte bara de här tre matcherna, utan hela säsongen har det saknas jävlaranamma i spelarna.
Jag är helt övertygad om att en sådan här käftsmäll var nödvändig för att tända till igen. Vi får bita ihop, laget kan nu förbereda sig betydligt bättre än tidigare säsonger (ingen usa eller asien resa) och spöa skiten ur alla nästa säsong.
Barcelona Rambla~
@barcastuff: Official: Pique, who clashed with Valdes, has no injury but will stay under observation in the hospital until tomorrow #fcblive
Barcelona Larsson1333
2012-04-24 23:51
Det som framförallt irriterar mig är inte att vi förlorar, utan just sättet vi förlorar på. Det verkar ju inte finnas någon plan B? En plan B kan enligt mig vara något såpass enkelt som att börja ta skott utifrån, något som helt enkelt bryter mönstret, som en plan B ska göra.
Vi såg direkt att skotten oroade när både Messi och Mascherano valde att lossa.

Vi kan inte passa runt, runt och runt för att sedan hitta ett i stort sett omöjligt instick, insticken som kommmer via luften är ju fruktansvärt onödiga, kan lika gärna lägga bollen över kortlinjen. Liksom, hur ska Alexis vinna nickdueller emot Ivanovic?

Enligt mig kan plan B vara en såpass enkel grej som att låta Thiago få mer speltid, en spelare som bemästrar det enkla passningspelet, men även har potential och förmåga att slå de avgörande för att i nästa stund finta bort en motståndare som får en att genast att associera till Ronaldinho.

Pep ska inte enbart beskyllas för den här förlusten, först och främst ska Messi ha skit.

Men de senaste matcherna har Pep enligt mig begått ett antal generalfel, att återigen envisas att spela med Iniesta på kanten eller att i stort sett välja fel yttrar gång på gång är dåligt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-24 23:51
vi var 2 stolpträffar och 2 ribbträffar och ytterligare 5-6 frilägen ifrån finalen.

Självklart spelar det roll att ha marginalerna på sin sida.

Säsongens vinst vore om Pep stannar. Byter inte nån CL-titel mot Pep.
Barcelona NoGo™
2012-04-24 23:49
Cesc: "Football is unjust sometimes. If there's one way you want to lose, it's like this, being true to our style.

Cesc: "I'm 24 years old, and I've never seen the Camp Nou reacted like this after a defeat. This is a great team, we'll be back next year."

Cesc: "Now we have to think about the four last Liga games and then the cup final. This team, this club has always risen again." #fcblive

Som sagt folk får räkna ut oss bäst de vill ,eran slut bla bla. Vi vann CL efter uttåget mot Inter och vi kan göra det nästa säsong!

Tots units fem força
Barcelona rANDOMhERO
moedinho
Kommer inte vinna nej, men de är just de som gör många så törbannade. Dom som skyller vissa spelare lr pep verkar inte förstå att VI Barcelona förlorade som lag.
Blaugrana1990
little_master

Oooooh... jaaa!!!

Mascherano var bra i hemmamatcherna mot Osasuna, Levante, Getafe, Santander, Mallorca osv när vi har 80 % bollinnehav och vinner med 5-0 som minimum och 8-0 som maximum som i Osasuna matchen.

Så vi ska skita i matchen mot Milan där i gruppspelet, matchen mot Milan i kvartsfinalen, Chelsea både i Stamford bridge och Camp nou.

AndreD - Ànims Abirey
2012-04-24 23:47
I med och motgång FC Barcelona. För alltid.
Barcelona Zmaj od Bosne
Puyol förblir en äkta kapten, ett lejon! Terry går ifrån planen som en hyena!
Barcelona Gonzalez_Barca
4 ramträffar på 2 matcher. Som jag sa förra veckan, det symboliserar hela våran säsong. Stolpe ut.
Barcelona Valdés
2012-04-24 23:46
Oerhört tung förlust - det är direkt uselt att förlora mot den här Chelseaupplagen.

Världens bästa Messi borde ha gjort två mål - får hoppas att han kommer över det här snabbt.

Är besviken på Cesc igen - alltsedan Pep skällde ut honom har han varit helt under isen (undrar om inte Pique valt att ta Cescs parti och därmed också försämrat sin egen relation till Pep).

Valdés och Masherano gör det igen - står för matchavgörande misstag när det gäller som mest. Chelsea anfaller med EN spelare i ETT anfall på 47 minuter och vi klarar inte av att försvara oss. Varje motståndaranfall kändes farligt.

Finalen är ointressant, men Chelsea kan inte fortsätta ha sådan här tur - klarar sig undan två ribbskott, två stolpskott och 6 frilägen (över två matcher.,

Och då är det bara att hoppas på Tyskland i finalen.

Är det någon som hört något om Pique - smällen såg riktigt otäck ut.

Sommaren kan bli intressant, vill se tre klassvärvningar.
Barcelona rANDOMhERO
2012-04-24 23:46
Dom försökte ju inte anfalla men ändå vinner dom med 1-0 i andra.. ?
Barcelona Riiio!!
2012-04-24 23:45
little_master

Älskar tanken av att kunna lägga allt krut på en världsklass vänsterback eftersom vi i MAsch redan har en "mittbacksvärvning". Hoppas man kommer överens med Keita om att stanna en säsong till som ersättare till Busquets och de andra på mittfältet (frågan är om han vill det) och sen förstärka som sagt med en vänsterback av klass och antingen en "killer striker" som typ Llorente eller en grym ytter som Ribery eller Robben... Någon av Tello och Cuenca kan lånas ut också..
Barcelona grande jw
2012-04-24 23:44
Man får inte glömma att Pep bara är en tränare. Spelarna är proffs som lever på att spela fotboll. Inte fan är det han som ska behöva torka dom i röven och guida dom fram till mållinjen? Laguttagningen är hans val, och i lördags förtjänade han fan kritiken. Men idag? Vad skulle han göra? Uppställningen var riktigt bra, förutom möjligen Cuenca.

Jag förstår att folk vill ha förändring och tycker det är nog med Pep. Men idag ska hela jävla laget ta på sig förlusten och den här fiaskosäongen. Jag skäms lite för Messi idag, så många felpass och sådana missar. Jag brukar säga till alla CR-lovers att "Jomenvisst, han stänker in 5 mål mot Zaragoza, men när det väl gäller är han ett fiasko. Han avgör aldrig några stora matcher". Idag kände jag exakt samma jävla sketna känsla för våran kära Messi. Hans 5 mål mot Leverkusen är helt obetydliga för mig. Hans rekordsäsong med 60 mål skiter jag fullständigt i om han ändå ska avsluta säsongen med att kasta bort en CL-final och en ligatitel. Att han får överdrivet mycket ansvar tack vare att resten av spelarna är helt okapabla att göra något vettigt är inte hans fel, men något måste göras. För när 10 man, i ett lag, förväntar sig att en spelare ska avgöra match efter match på egen hand så är något fel. Balansen i laget är hela jävla fucked up. Allt kan inte kretsa kring honom på det sättet det gjort denna säsong. Vårt lag är helt värdelöst utan honom. Det är mer FC Messi än FC Barcelona, och det känns så jävla fel. Fabregas, killen som alla ville ha till Barcelona, känns som en liten junior som skakar så fort han får spela bredvid "den store Messi". Jag blir så jävla trött på att andra spelare vägrra kliva fram och försöka avgöra. Såg ni någon som försökte göra sin gubbe idag eller göra något oväntat? Sidledningspassningar där klockan bara tickade iväg, medans frustrationen bara blev större och större.. ALLA förväntade sig att Messi skulle avgöra och ingen annan verkar tro på sig själv för fem öre. Det såg man ju förfan på långa vägar.

I en sån här match måste spelare som Fabregas kliva fram med sitt stora namn, visa sitt barcahjärta, o verkligen kriga. Men enligt mig är han en av dom sämsta på planen. Det är så jävla dåligt och det finns fan inga ursäkter för detta. Och det är verkligen inte Peps fel.
Barcelona Trippeln
Det som hände. Kan inte beskrivas med ord.
Barcelona moedinho
Gå vidare, vad ni än säger kommer inte Barca vinna UCL. Spärra de som skriver en massa skit
Barcelona Jonés
2012-04-24 23:42
Även om han inte var så het i Barca på slutet så tycker jag vi ska ta tillbaka Bojan. Vass i avsluten när han väl får lägena, då vi inte riktigt har en målskytt när Villa blir skadad. Och funkar säkert bättre i Peps system nu när vi lirar med 3-backslinje.
Barcelona Smogen
Nu går jag och lägger mig, tog mig några månader att komma över Inter förlusten, så det blir tufft nu. Men vad jag verkligen inte orkar med är alla här inne som hatar, kallar spelare och tränare för könsord och vill sälja i stort sett hela laget. Skärpning
Barcelona Decinho
rANDOMhERO

Det skrev jag väl inte? Jag skrev att vi hade haft ledningen 1-0 i halvtid om Terry inte hade blivit utvisad, samt att Chelsea inte ens försökte anfalla när de var en man mindre i andra halvlek.
Barcelona Hetfield
2012-04-24 23:41
Det är vid sådana lägen som man ser den rätta naturen i folk. De kryper fram som kackerlackor och behandlar Pep som att han har dödat någon.

Glöm inte att Pep har gjort mer för klubben än vad någon här inne kommer att göra. Ni köper biljetter och är kanske medlemmar, men Pep har gett hela sitt liv till det här laget. En säsong utan en stor titel är ingen större fara, det har Pep rätten att få misslyckas med. Sluta upp med att skrik på att han ska avgå, ha lite respekt.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-24 23:40
det är ju bara att önska chelski lycka till i Europa league nästa år.
Sjukt glad att inte en kille som Terry är kapten och ansiktet utåt för klubben jag håller på! Inte mycket rätt i den skallen..
Annons: