/spanien/barcelona/forum/9210.aspx/spanien/barcelona/forum/9210.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bernie
10/3/2012 20:41
Puyol: - Vilken kille denne Cristiano är! - Skickade mig ett sms och frågade mig om min skada. RESPECT!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
10/3/2012 20:31
Skön kille Tobias Sana!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
10/3/2012 20:25
Puyol behövde matchtempo? Nja, han jäktade sig tillbaka på ca 2v. Hur mycket tempo hinner man tappa under den tiden? Han borde ha bytts tidigare precis som vi alltid brukar byta ut en spelare som just är tillbaka efter skada i sin första match. Tito tar besluten alltså är han ansvarig. Nu var det en freak accident som knappast någon kunde ha på förutspått. Det är väl inte direkt någons fel utan en sjuk jävla otur bara. Varför ens jiddra om det ett dygn senare?

Vi har värvat en ung lovande brasse, Paulo Henrique nånting och 15 år. ;)
Barcelona Fcbarcelona#10
10/3/2012 20:23
Vad tror ni om Porto - PSG i kväll? Tror ni Zlatan kommer att dunka?
Barcelonistas
10/3/2012 20:20
Fais - Vi åker på betydligt fler skador än tidigare helt klart. Vad det kan bero på vet vi inte, kanske är det fel på träningarna? Möjligtvis maten? Senaste månaden så har vi fått mer skador än på dom 4-5 åren som Pep var tränare i Barcelona........
Barcelona Lionelmessi
10/3/2012 20:07
OT, men såg ni nextgen. Sergi Samper påminner mycket om Luka Modric
Barcelona Lionelmessi
10/3/2012 20:06
test
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
10/3/2012 19:59
Federer

Bara FC Barcelona, bara FC Barcelona!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
10/3/2012 19:59
Barcelona are pessimistic about Pique's chances to play clasico. Could play with painkillers if there's good progress next 2 days [md terra]

Vore helt underbart om han fick spela! Snälla gud hoppas att han hinner!!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
10/3/2012 19:56
Bàckis I Anims Puyol !

Håller med dig! Löjligt att skylla skadan på Tito, Olycka är olycka det kunde ha skett under träningen, Det kunde ha skett under El Clasico ja det kunde ha skett när som helst.

Puyol är en krigare tro mig han är mer ledsen över att han inte får spela El Clasico än oss. Puyol är en levande legend som varenda fotbollspelare ska se upp till! El Capitano, El Coraazon! Du kommer komma tillbaks ännu starkare för att du är en krigare!
Barcelona Bàckis I Anims Puyol !
10/3/2012 19:47
Hade Puyol aldrig råkat ur för skadan och spelat 90 minuter hade alla sagt " Åh vad bra att Tito gav Puyol 90 minuter på planen ikv, nu är han helt redo för att stänga igen mot Real på Söndag!!!!"

Snälla. Puyol är Puyol, en jävla hjälte och krigare. Han hämmas om han inte får ge 110 % varje match, det var inte någons fel att El Capita blev skadad. Shit happens, just nu tyvärr alldeles för ofta för vår älskade kapten.
Barcelona Federer
10/3/2012 19:43
Milan filmar sönder matchen idag men nej då. Sånt håller ju bara Barcelona på med. De Jong slänger sig och rullar när Zenit spelaren drar tillbaka benet. Antonini får en liten nudd på halsen och ligger ner på marken och rullar runt.
Barcelona DM1982
10/3/2012 19:42
Lite tramsigt att säga att Puyol behöver 90 minuter matchtempo, det är en av världens mest rutinerade spelare vi talar. 60 minuter räcker gott och väl, det var ett misstag att inte byta ut honom. Varför spelade inte Iniesta hela matchen om det nu är så viktigt med matchtempo?
Barcelona Fcbarcelona#10
10/3/2012 19:30
2 månader utan vår lagkapten, utan vårt hjärta. Det känns som om mitt hjärta gråter nu. Kom tillbaka precis från skada, och blir borta i 2 månader till nu, ledsamt.

Sen måste jag hylla Fabregas lite som börjar komma i liten form som han var i Arsenal. 3 mål på 2 matcher är aldrig dåligt.
Fais
10/3/2012 19:23
Barcelonistas

Ni måste hålla med om man kollar skadestatistiken och jämför sen när Fabregas anlände till oss så känns det som han tog med sig alla skador från Arsenal till barcelona. j

Barcelona Hetfield
10/3/2012 19:19
Suck, jag får vara tydligare. Puyols skada är irrelevant till det jag säger, glöm bort det för stunden.

Min poäng är att när man möter Benfica på bortaplan, där man dessutom leder och är i en grupp där man ändå kommer att ta sig vidare, varför tar man inte ut en skadedrabbad Puyol? Varför ens riskera det? I vanliga fall hade jag köpt hela matchtempo saken, men när det knappt finns några ersättare bakom Puyol så är han ännu viktigare. Man har en match om ett par dagar där mycket står på spel. Det är så amatörsmässigt att inte ha i beräkning att Puyol kan komma att skada sig, inte just på det sättet som det blev, utan att han ska slå upp skadan i en onödig match. Varför ens riskera det? Släng in Bartra eller Song i den matchen, de kan dra större nytta av att spela av den matchen. Puyol behöver inte mycket mer matchtempo än det, han brukar nästan alltid prestera bra mot Real Madrid. Jag tycker bara att det var så onödigt gjort.
Barcelonistas
10/3/2012 18:51
R.EM Man behöver inte vara någon raket forskare för att förstå att något inte riktigt stämmer. Dom senaste 3-4 åren har vi Knappt haft några större problem vad det gäller skador. Puyol klarade av att spela matcher på löpande band tills nu, där han går sönder så fort han sätter sin fot på en fotbollsplan. Sen tycker jag att Puyol får dra ett för stort last när ingen hjälper han i försvaret. Song och Masken är brytnings säkra, men när det kommer till position spelet så suger båda två. Kolla situationen igår, varför i helvete gå in på det där sättet?
Barcelona R.E.M. god bless them
10/3/2012 18:38
Haha tror du tito har lagt om hela lagets träning och kost eller??? Puyols skada e inte titos fel om du nu påstår det...
Barcelonistas
10/3/2012 18:27
Diar Iniesta Känns som Tito fått in en extra dimension i laget, igår spelade vi riktigt bra där Sanchez löpte sönder Benfika med sina djupledslöpningar, vi spelade bollen bakom benfikas backlinje och Sanchez var den som skapa farligheterna. Hittills har Tito varit klockren, däremot måste han förbättra träningarna , samt se till att spelarna äter rätt likt Pep gjorde. Igår gick Puyol sönder och Tito är den som bör ta hela ansvaret.
Barcelonistas
10/3/2012 18:20
Test
Barcelona Diar Iniesta Shekha
10/3/2012 18:00
Att skylla på Tito är bara löjligt. För det första så är det inte ens samma skada och för det andra så går Puyol in rätt hårt när det egentligen inte behövs med tanke på vi möter Real på sön och han hade precis kommit från skada.
Barcelona koeman92
10/3/2012 17:44
Quedil

Hallelujah! Det var på tiden att du lämnade! Och gör oss en tjänst och kom aldrig tillbaka!
Barcelona westinho - Sergio #16
10/3/2012 16:55
Hetfield

Puyol hade ju nyss kommit tillbaka från skada. Han behövde komma in i matchtempo, och det gör man inte genom att bli utbytt och vila. Han behövde 90 minuter för att komma i tempo till söndag.
Barcelona Blaugrana són els colors!
10/3/2012 16:37
Fattar inte hur vissa kan skulle Puyols skada på Tito? Det var inte så att han slog upp sin skada, det där var bara ren otur. Inget mer än så.
Fais
10/3/2012 16:24
Hetfield

Nu är det så att han har inte dragit upp samma skada igen. Jag tror att anledningen Puyol inte fick bytas ut är att han var rädd att Song skulle göra bort sig. Men så är det när man inte värvar en riktig mittback. stackars Barta alltså, det jag såg av honom på försäsongen var imponerande.
Barcelona DM1982
10/3/2012 16:20
Pique, who is recovering from a foot injury, has asked the medical staff to play Sunday's game against Real Madrid with painkillers. [cope]

Det skulle kännas rätt skönt med i alla fall en riktig mittback på söndag men om det förvärrar hans skada är det inte värt det.
Barcelona Pilmá Balletti
10/3/2012 16:16
Jag rekommenderar er verkligen att gilla denna sida i länktipset och hänga med kontinuerlig uppdatering gällande nyheter om just BARA Barca!

Kolla länken, gilla och stödj FC Barcelona Sverige!
Barcelona Hetfield
10/3/2012 16:02
När jag säger "mupp" så menar jag det förstås utifrån det misstaget, inte att Tito är en mupp som person. Det där var dålig fingertoppskänsla av en tränare.

Jag kan hylla Tito för mycket av det han har gjort, han har infört en vinnarmentalitet som inte har funnits sen Peps glansdagar, men det där var ett stort blunder.
Barcelona MESSI.CORLEONE
10/3/2012 15:59
Hetfield har lite rätt MEN samtidigt är inte Tito en mupp inte. Han är en nybörjare som ska fela för att lära sig. Klart som fan han skulle ta ut Puyi om han hade anat vad som skall ske. Se bara vår "nye" Barca. Tito ska är på väg mot något mycket stort.
Barcelona Hetfield
10/3/2012 15:53
Det med att Puyol skulle landa på det sättet var inte något någon kunde se, men jag ville att Puyol skulle gå ut innan skadan. Det handlar inte ens om armen.

Det handlar om att när ersättaren till Puyol är en defensiv mittfältare, och när man har ett stormöte om ett par dagar, då tar man väl ut spelaren och sparar honom.
Annons: