/spanien/barcelona/forum/9209.aspx/spanien/barcelona/forum/9209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MQUC
2012-07-07 14:15
Siempre Barça / my bad. självklart ska sergio starta som balansspelare med xavi och iniesta framför sig, är lite halvtrött så jag skrev fabregas på top först men tog bort han ifall vi värvar Robin Van Persie, sen skrev jag fabregas på mittfälltet där jag skulle skrivit Busquets.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-07-07 14:13
"Robin Van Persie, anfallare (Arsenal)
7 juli - Det blev klart att Persie lämnar Arsenal. Han gjorde 37 mål för klubben förra säsongen vilket gjorde så att klubbar som Barcelona nu fått upp ögonen för spelaren. Enligt rapporterna i England så ska Barcelona presentera ett bud på 20 m £ till Arsenal redan nästa vecka. Det ryktas även om att David Villa skulle kunna ingå i affären mellan klubbarna. Man tror även att Robins relation med Cesc Fabregas kommer underlätta flytten till Barcelona."

Det här är så urbota korkat och osannolikt att jag vet inte vad. Hur stor risk är det att vi betalar 20m euro för en enormt skadedrabbad spelare vars kontrakt går ut nästa säsong OCH han har dessutom gått ut och sagt själv att han inte tänker fortsätta i Arsenal vilket sätter Wenger i en jävligt skitigt förhandlingsläge.

Ska vi dessutom betala med en av Spaniens genom tiderna största målskyttar som bara är ungefär två år äldre?

Har krönikören glömt att det är Rosell som är president? :P
Barcelona Siempre Barça
2012-07-07 14:01
mquc¨

BUSQUES ?????????????????????????????????????????????
Barcelona MQUC
2012-07-07 13:50
VALDÉS

DANI
PIQUE
PUYOL (lr nyförvärv)
ALBA

XAVI
INIESTA
FABREGAS

SANCHEZ
VAN PERSIE
MESSI

game over?
Barcelona Hetfield
2012-07-07 13:44
Det var inte alltför längesen som Barcelonafansen och Real Madrid fansen respekterade varandra och kunde hylla varandra. Jag antar att i takt med Barcelonas framgångar och att Mourinho kom in i bilden så har det bara blivit värre. Det var väl inte alltför längesen som man såg Roberto Carlos och Ronaldinho krama varandra efter en el clasico, eller när man såg Puyol och Raul arm i arm. Saker och ting ändras.

Jag har alltid sagt att jag har en väldigt sund respekt för Real Madrid som klubb, sen att de fick fördelar av en diktator är väl något ingen av deras fans rår för idag. Däremot så har jag väldigt svårt att respektera Real Madrid med Mourinho i spetsen. Jag står för det, och Mourinho måste försvinna för bådas skull.
Barcelona El Soap
2012-07-07 13:42
I Silly Season-artikeln kan man ju också flytta Jordi Alba till klara in och Ruben Miño till klara ut.
Real Madrid Alex.K - goo goo g'joob
2012-07-07 13:37
Alltid lika underhållande att se när supportrar försöker skydda "sin" klubb precis som det vore ens familj. Det är väldigt många som aldrig försöker se saker objektivt. Jag vet, jag har själv varit där.

Men det är skönt att jag nu kan se på saker och ting ur ett annat perspektiv. Det kunde jag inte förr p.g.a. att jag försökte skydda Real Madrid i alla lägen, även om jag egentligen inte tyckte det jag ansåg om vissa saker.

Jag kan t.ex. erkänna att Barcelona under Guardiola är det bästa laget jag skådat. Samma med Messi som är den bästa spelaren jag sett under dem åren jag har kollat på fotboll. Sen om Barca respektive Messi är bäst genom tiderna kan jag omöjligt ha en rättvis åsikt om då jag enbart har följt fotboll under 2000-talet.

Är jag inte en riktig Madridista för att jag kan hylla antagonisten? Inte enligt mig.

Det här löjliga kriget supportrarna emellan har gått till överdrift, minst sagt.
Barcelona papillon
2012-07-07 13:36
Varför ta upp chelsea-matchen? Inte många som har sett den verkar det som för annars hade ni sett straffen vi gick miste om när ballack tog med hand i minut 5 i andra matchen, eller att abidal blev felaktigt utvisad. Sen var det väl drogba som lipade varje gång han föll i straffområdet och ville ha straff. Enda läget som var solklar straff var piques hand. Då har vi 1-1 i missade straffar. Och att realfans nämner ordet fusk är bara komiskt. Under säsongen har det visat sig att de fått väldigt mycket hjälp av domarna och du menar jag inte huvuddomaren utan av LINJEdomarna. Kolla bara senaste clasico och deras offsidemål. Hade vi gjort ett sånt mål så hade fjortisarna börjat gråta igen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-07-07 13:09
Nästan alla Realfans blev supportrar 2009 och den anledningen stavas Cristiano Ronaldo. Jag känner många där jag bor som vara Man United supportrar när CR spelade i klubben och när han flyttade, ja då flytta hans gäng med honom. Alltså grunden av alla Realfans idag är/var Man United supportrar.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 12:41
Mojito

*Applåderar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-07-07 12:36
Pierre#13

Ojojoj, när en maräng snackar om att andra ska vara bra vinnare OCH förlorare, ja då handlar det inte om STEN i glashus utan snarare klippblock.

C R 7

Höjden av ironi är när en madridista talar om fusk...

----------------------------------------------------------------------

I övrigt är det rätt intressant att det krävdes 8 vinster för Barca mot Madrid innan marängerna erkände Barca som det bättre laget. Men när Real vinner en match - ja då är plötsligt Real såååå mycket bättre.

Förmågan att dra slutsatser och resonera har aldrig varit en marängs bästa egenskap. Snarare är deras främsta bedrift att prata om 50-talet, men då gärna om titlar och inte de fördelar de drog från regimen i landet.

Tycker också att det är intressant bär maränger drar fram Youtubeklipp på Barcaspelares påstädda rasistiska kommentarer, för att i nästa sekund hylla Mourinhos finger i ögat på Tito.
Man byter ståndpunkt lika ofta som Ronaldo byter frisyr.
Real Madrid C R 7
2012-07-07 12:34
PM mig som sagt.

NU till något helt annat. Någon som lirar FIFA12 Xbox. Pm mig så kör vi el clasico:D
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 12:32
@MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta:

Tack. Jobbigt att vänta enda till den 24 juli för den första matchen. Fan vad man längtar tills säsongen drar igång, speciellt när man ser nivån på diskussionerna nu när det är uppehåll.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:30
@C R 7:

Hur intelligent är du på en skala?

Han säger inte alls APA APA. Motbevisa mig om du kan?
Real Madrid C R 7
2012-07-07 12:28
Han säger APA APA på spanska. Lite spanska kan du väl ?

Sista inlägget nu. PM mig om det är något som sagt.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-07-07 12:27
Grande barca

22:a Augusti
Barcelona Niwar Amedi
2012-07-07 12:27
C R 7 Mår du bra eller för vill du verkligen dra "skandaler" för jag har många när det gäller Real Madrid. Va tyst och kom inte hit när du inte vet ett skit. Real är laget som har mutat sig igenom dessa titlar som dem har vunnit. Lag som spelade bättre än Real men en viss Franco ville Annat och mutade till sig titlar åt Real. Ska du kalla Barca för fuska till sig titlar då tycker jag att du ska ta reda på lite fakta om ditt lag hur dem fuska till sig 5-6 år.
Postat via SvenskaFans-appen
2012-07-07 12:26
!Sergio_ Busquets¡ vart är du. Det är dit jobb att skälla ut marängerna
2012-07-07 12:24
L.A.M Nr 10

Här. Plus en vänskaps match mot Dynamo Bucharest den 11 Augusti.
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:24
@C R 7:

Jaha, vad är det för pissbevis? Vad säger han? Hör du det?

Pajas, dra nu va.
Barcelona Grande Barca
2012-07-07 12:23
vet någon här inne, när första el clasicot "supercupen" spelas på camp nou ? vilket datum, har för mig att det var den 17:e agusti förra året ..
Barcelona Grande Barca
vet någon här inne, när första el clasicot "supercupen" spelas på camp nou ? vilket datum, har för mig att det var den 17:e agusti förra året ..
Barcelona Grande Barca
Barcelona Rambla~
2012-07-07 12:22
@Pierre#13:

Skulle tro att när Cruijff dök upp som tränare i Barca 1988 och införde den spelidé, inom alla ålderskategorier, som i mångt och mycket tillämpas idag, var bra mycket före än när Arsenal började spela som de gör idag.

Du kanske inte är tillräckligt gammal för att komma ihåg Boring boring Arsenal under George Graham? Om du frågar snällt, så kan säkert Borell berätta för dig hur det såg ut. Han kan säkert berätta för dig att Wenger dök upp i mitten på 90-talet i Arsenal och att han då i början inte ändrade speciellt mycket i Arsenals spel. Han behöll bla samma numer klassiska backlinje mm.
Barcelona Grande Barca
2012-07-07 12:20
Hallå grabbar, sluta lägga energi för att diskutera med ronaldo fans, det krävs 100 panodil tabletter, de lär aldrig fatta något ändå
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 12:19
Vet någon om hela försäsongsschemat är spikat än och skulle ni kunna länka dit i så fall? Enda jag vet är att vi möter Manchester United i Göteborg.
Real Madrid Pierre#13
2012-07-07 12:19
basaric - "el guaje"

Rör på dököttet och sätt dig i ett bibliotek.

Fast på dig låter det som att du har ju redan fullbägare med info om honom och RM.
Real Madrid C R 7
2012-07-07 12:18
Vad sa du om jag inte hade täckning, Du kan inte ha missat det? Hela fotbollsvärlden diskuterade det och du leker som om det aldrig hänt.

Här har du!
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-07-07 12:17
Pierre#13

Det låter ju som om du kan allt om Franco så snälla förklara för oss vem han var och vad han gjorde.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-07-07 12:13
C R 7

Vad gör du ens här? Vill du diskutera på riktigt använder du dig av helt fel taktik då det mest känns som du bara är ute efter att provocera så mycket som möjligt. Helt plötsligt börjar du snacka om Chelseamatchen och Busquets vs Marcelo-incidenten som inte har något med något ni snackade om att göra. Det är verkligen typiskt en Barcahatare att dra upp Chelseamatchen när ni inte har något annat att komma med. Dessutom beter ni er som om det var en ren skandal vilket det knappast var utan några tveksamma domslut där ett par mycket väl kunde blivit straff.
Annons: