/spanien/barcelona/forum/9205.aspx/spanien/barcelona/forum/9205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Julinho
2012-04-25 17:13
Nu kommer ett kanske något kontroversiellt inlägg. Personligen tycker jag det är dags att göra lite drastiska förändringar i truppen likt Guardiola gjorde när han tog över Reijkard. Ut med stommen främst Xavi, Puyol och valdes. 4-3-3 igen med en lite rakare spelstil fortfarande tiki-taka men mindre spela runt straffområdet och undvika vara lika beroende av Messi. Låta bollskickliga yttrar spela med fel fot på ytterkanterna och göra sin gubbe och vika in i banan och ha en riktigt vass avslutare på ensam top som faktist får i uppgift att gå i djup och göra mål, till skillnad vad Villa fick förra säsongen.

Startelvan skulle kunna se ut såhär:
Kameni
Alves thiago.s pique adriano
Busquets
Fabregas Iniesta
Messi Villa Thiago/sanches

Skickat från min iPhone
Barcelona Julinho
2012-04-25 17:12
Nu kommer ett kanske något kontroversiellt inlägg. Personligen tycker jag det är dags att göra lite drastiska förändringar i truppen likt Guardiola gjorde när han tog över Reijkard. Ut med stommen främst Xavi, Puyol och valdes. 4-3-3 igen med en lite rakare spelstil fortfarande tiki-taka men mindre spela runt straffområdet och undvika vara lika beroende av Messi. Låta bollskickliga yttrar spela med fel fot på ytterkanterna och göra sin gubbe och vika in i banan och ha en riktigt vass avslutare på ensam top som faktist får i uppgift att gå i djup och göra mål, till skillnad vad Villa fick förra säsongen.

Startelvan skulle kunna se ut såhär:
Kameni
Alves thiago.s pique adriano
Busquets
Fabregas Iniesta
Messi Villa Thiago/sanches

Skickat från min iPhone
Barcelona grande jw
2012-04-25 16:57
Vet inte om någon tagit upp detta men på twitter står:

"Barcelona are interested in Toulouse defensive midfielder Etienne Capoue (23) and would be willing to offer 12M this summer. [ff]"

Keitas ersättare möjligen? Har ingen aning vem han är men verkar vara en stark stor mittfältare. Kan vara nyttig. 1.89 lång.

Film i länktips. Säg till om ni hittar någon bättre =)
Barcelona grande jw
2012-04-25 16:55
.
Un vero cavaliere non lascia mai una signora
2012-04-25 16:44
@grande jw:

Tycker helt klart Buffon har nått gammal form och är den bästa. Måste tillägga att jag har varit juventus fan i ett bra tag. Valdes håller inte för ett storlag egentligen. Casillas positionspel brister jämfört med buffon men väger upp det med sina reflexer. Annars är Hart jävligt duktig med.
Barcelona grande jw
2012-04-25 16:41
Vem är enligt er världens bästa målvakt? I de här mötena mot Barcelona gör Cech ALLT rätt. Jag såg inte förräns nu att han t.o.m är på den bollen som Messi sköt i stolpen igår. Den bollen hade gått in annars. Helt jävla fenomenal räddning. För mig världens bästa målvakt. Vad tycker ni?
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-25 16:07
Rysningar grabbar. RYSNINGARRRRRRRRR
Barcelona Ibillay
2012-04-25 15:37
Barca007

Skillnaden mellan united fansen och madrid fansen. När han visar post-match delen, ser man hur de kan ta en förlust och fortfarande är stolta: Barcelona is very special, best team right now, but we are united and we will come back stonger then ever.

Hur en madrid fan låter vet vi ju...
Coach pep.
2012-04-25 15:19
el Flaco - Anims Guaje!

Oj då, det lät otäckt men jag befarade att den där kraschen med Valdes kunde slutat mycket värre. Man såg ju hur han blev medvetslös innan han föll till marken. Det är beklagligt att han inte kunde spela av matchen hur som helst. Jag gillade hans inledning starkt och hur han tog tag i uppspelen och drev upp högt med bollen. Hans unika förmåga att driva upp med bollen högt i banan flyttar upp hela laget och det såg riktigt ljust ut i början med Pique på planen.

Nåja, det bästa med nederlaget är att vi kommer komma tillbaks ännu starkare vilket faktiskt kan vara den injektion det här laget kan behöva inför nästa säsong och för fortsatta framgångar. Ibland måste man ta ett steg bakåt för att ta två framåt.
Barcelona I.Cuenca
2012-04-25 15:14
Vilka spelare vill Ni ska lämna?

Är Thello redo för A-Truppen alltså på riktigt? Är han verkligen bättre än Pedro?
Hur ska det gå för Thiago? är det tid för honom att ta över efter Xavi? Vad händer med Fabregas?
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-25 14:58
Om Messi hade satt den jävla straffen..........
Barcelona Barca007
2012-04-25 14:53
kolla på den den kommer göra er på bättre humör säkert!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-25 14:46
Enligt Catalunya Rádio hade Piqué inget minne från matchen igår eller att han hade spelat de inledande minuterna. Hans familj fick informera honom om slutresultatet när allt var över, vilket naturligtvis innebar en enorm besvikelse för mittbacken.

Han kommer inte kunna delta i de två kommande matcherna mot Rayo och Malaga och kan komma att missa ytterligare fler drabbningar än så.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-25 14:32
Katastrof inledning på mitt "nya" liv. Hur som helst, operationen gick bra och jag är helt återställd! Tack till alla som givit sitt stöd. Visca.

----

Vi får helt enkelt acceptera sanningen. Kan vi inte göra mål på lag som spelar en halvlek med en man mindre (mot Inter för två år sedan) och igår mot Chelsea, så ska man inte spela i en CL-final. Oavsett om motståndaren parkerar spelarbussen eller inte, Barcelona hade sina chanser igår men missade.

Jag är övertygad om att Barcelona kommer tillbaka nästa säsong starkare än någonsin, med Pep vid rodret.

Annars tycker jag att det är intressant att se vem som tar över vid en eventuell avgång för Pep. Vem skulle ni vilja ha som ersättare?

Luis Enrique må ha kraschat totalt i Roma but lets face it. En klubb i Italien har ingenting med tiki-taka fotbollen att göra. Även Marcelo Bielsa vore intressant.

Men för mig, så vore det bästa valet Johan Cruyff. Det var ju han som mer eller mindre drog totalfotbollen till Katlaonien, så varför inte?

Men jag hoppas på att Pep stannar. Han är den bästa tränaren i världen för FC Barcelona.
Barcelona Villa#7
2012-04-25 14:16
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Här har du!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-25 14:11
Fan vad fina artiklar jag fick läsa här av vårs skribenter. Tack för att ni översatte våra tankar o känslor på en sådan skräddarsydd sätt.
Väldigt tråkigt är livet att leva just nu. Föresten hur mår Alavi, ngn som vet?
Barcelona comprende
2012-04-25 13:51
Nästa säsong vill jag se Pep tillsammans med AVB på bänken ! För att året efter lämna allt ansvar till AVB
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona fc__Barça
2012-04-25 13:42
Brukar aldrig skriva här inne men nu känns riktigt tungt. Inför den förra veckan trodde jag i mina barcaögon att vi fortfarande kunde ta en ny trippel. Men nu känns det bara så tungt.

Men nog om det. Hoppas verkligen inte de blir några stora förändringar till nästa säsong förutom en bredare trupp. För även om jag håller med om att det inte var någon himla bra match igår men det vi ska komma ihåg att hade vi varit lite mer effektiva hade vi kunnat vunnit helt klart i alla fall.

Och med det sagt hoppas jag verkligen inte att villa försvinner och neymar eller någon annan bolltrollare ska komma istället. Det har vi tillräckligt med. Men en mittback som sedan kan fylla ut puyols skor. På vänstern har vi redan abidal som är väldigt viktigt defensivt som vi ser nu, och där har vi också adriano på bänken.
Barcelona I.Cuenca
2012-04-25 13:30
Såg matchen på pub igår och efter matchen innan jag gick hem så gick jag runt och grattade de som höll på Chelsea

Det är väll så vi i Barcelona fungerar:-) att visa respekt trots en tung förlust
Barcelona I.Cuenca
2012-04-25 13:27
Ser redan fram emot nästa säsong:-) kommer bli riktigt kul:-) först ska vi ta hem spanska cupen

VISCA BARCA
Barcelona Messidinho_10
2012-04-25 13:24
Och sen en sak som är jävligt irriterande är Peps situation, kan han någon gång bestämma om han vill dra eller förlänga, och inte vänta till sommaren??!? Sjukt jobbigt att ha en tränare som inte säger något..
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-04-25 13:22
Hur mycket jag än letar så hittar jag ingen bra video där man hör hur hela camp nou sjunger i slutminuterna, någon vänlig själ som kan länka?
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-25 13:14
Armind, Taher, ghazza, el flaco och Henrik TACK för era grymma texter! Jag mår genast bättre när jag läser sånt där. Har fortfarande på mig min Barcajacka jag köpte i camp Nou och Kormmer fortsätta bära den stolt hela dagen. Huvvet högt idag culés! VISCA EL BARCA
Barcelona DM1982
2012-04-25 13:02
Jäkligt surt att förlora igår och faktiskt väldigt onödigt. Jag vill inte ta något från Chelsea, de utförde matcherna exemplariskt, men Barcelona hade sina chanser.

Mycket hängde på första matchen, att inte sätta ett mål av alla chanserna som Barcelona hade måste jag säga är direkt dåligt. Det skapades väldigt mycket första matchen och bollen måste sitta, bortamålet är så otroligt viktigt.

Att leda med 2-0 och släppa till 2-2 hemma är dåligt, inget annat. Pep skulle ha stängt matchen vid 2-0, flyttat ner en back till och säkra. Vad är syftet med tre backar när man har 2-0 och är vidare? Jag kan inte förstå det, Chelsea är det lag som måste flytta fram och lägen kommer skapas. Det var en bjudning att balansera laget så offensivt när spelarna hade gjort det som de skulle göra. Slarv.

Många pratar om en fiaskosäsong, jag kan inte hålla med. Vi kom till semifinal i CL, det är riktigt bra. Självklart vill man spela final varje år men kom igen, så funkar det inte. Det Barcelona dock visar är att de är starka år efter år nu, det var inte länge sedan som Barcelona knappt klarade gruppen ibland. Nu har de spelat semifinal fem år rad, ett rekord och det säger mycket.

Visst är det trist att inte vinna ligan heller men kom igen, Barcelona har vunnit ligan tre år i rad vilket är jäkligt bra. Ett supertaggat Real är ingen skam att komma efter, även om det är jäkligt surt.

Även om det är en liten tröst så är vi dock kvar i en final, cupen. Inte så mycket att hänga upp i granen men det är dock en final som ska respekteras. Någonstans längst in i skallen så är jag inte så jäkla sugen på att Barcelona vinner den, el clasico har blivit så urvattnat på senare tid så jag slipper gärna det i augusti igen. Men självklart ska laget gå in för att vinna cupen.

Villa har varit saknad länge nu, han hade gjort stor skillnad igår. Sedan måste Pep lugna ner sig med trebackslinjen under säsongen. Igår var det ok, det kan man fatta, men helt random som mot Valencia borta känns inte genomtänkt. Och även när vi kör med tre backar så måste man kunna stänga igen när man har uppnått sitt mål under matchen, som igår när vi ledde med 2-0. In fort med en back till, täpp igen bakåt för vi är färdiga och nu måste det andra laget fram.

Laget är trött, väldigt trött. Vi har en tunn trupp och har haft många skador den här säsongen, det funkar inte. Bredare trupp och färre matcher nästa säsong (VM för klubblag) kommer göra susen för laget.

Sedan måste jag återigen klanka ner på Fabregas, jag är missnöjd med honom. Han måste skärpa sig och visa att han är redo att kämpa för att få igång laget.

Överlag en helt godkänd säsong i min bok och jag ser fram emot nästa säsong, den kommer nog bli bättre.
Atlético addeh
2012-04-25 13:00
Hyder

Håller med dig till hundra procent. Fábregas smekmånader i höstas var en sak. Nu när det blivit allvar har han inte alls presterat på samma nivå. Att hans plats i startelvan dessutom gör att Iniesta knuffas ut på kanten gör det ännu mer obegripligt varför han får så mycket speltid.

Thiago var en av få som verkligen visade vilja och hjärta mot Real Madrid i lördags. När de äldre och mer rutinerade stjärnorna stod stilla var det han som tog initiativ och försökte. Jag tycker hans insatser under hela 2012 borde gjort att han fått starta före Cesc igår.

Tror som du att han kommer spelas in allt mer nästa säsong. Xavi har inte alls sett lika vass ut på sistone och hans hälproblem hämmar honom något enormt. Om Thiago fortsätter utvecklas i den raketfart som han gjort de senaste två åren kommer det inte dröja länge innan Thiago är helt ordinarie.
Barcelona Barcadinho.
2012-04-25 13:00
Att heja på Barca är inte en hobby. Det är en livsstil.
Och precis som livet så går det upp och ner med glädje och sorg.
Jag väljer gärna ett liv med sorg och glädje än bara en platt sträcka utan varken toppar och dalar.
Och så är det för de flesta hängiva fotbollsälskare – de gråter och gläds.

Barcelona Messidinho_10
2012-04-25 12:44
Vilken jävla baksmälla man vaknade upp till i morse. Man tror knappt att det är sant,att vi har förlorat så många viktiga matcher på så kort tid. Det här är riktigt riktigt illa, fiasko säsong!!!
Barcelona Hetfield
2012-04-25 12:38
Jag hoppas att Pep stannar. Lösningen på det här är inte att försvinna, Pep är inte slut. Jag förstår om han behöver ta en paus för att han är trött, men jag vill inte att han lämnar för att han tror att det är för Barcelonas bästa. Pep är min idol, och jag beundrar varje grej han står för.

Om jag ska kritisera honom för något så är det att han är så envis med att ha en liten trupp. Om man har köpt två spelare (Sanchez och Cesc), varav en dras med ständiga muskelskador och den andra är en väldigt skadebenägen spelare så får man ta och värva fler spelare. Det är naivt att tro på att Cuenca och Tello ska hoppa in och vända matcher, de är varken redo för det eller tillräckligt bra för det hittills. Inte ens Xavi är sådär enormt bra längre, han passar fel och ser allmänt irriterad ut. Iniesta försöker mycket på egen hand, men det blir oftast inget. Messi försöker passa och slå igenom själv, men för få hänger med. Pedro verkar ha glömt bort hur man gör mål. Det är väl bara Mascherano och Busquets som har haft en jämn nivå hela säsongen, jag vill lägga till Puyol i den listan också.
Barcelona Den vise
2012-04-25 12:32
@Leo! Ets Unic! Sos Grande!:

Jag vill inte se några jävla b-lagslirare i laget. De får hålla sig till sin liga och trupp. Det får räcka med dagisfasoner för den här säsongen. De får prestera först sedan kan de få komma upp.

Det FÅR vara nog med den vara. De ska kriga ännu mera än vad de fått göra för att få chansen. Så enkelt ska det inte gå längre. Det är ändå Fc Barcelona vi talar om.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-04-25 12:02
hoppas på att se många sköna b-lagsspelare i de sista matcherna
S.Roberto
Montoya
Muniesa
Bartra
J.dos santos
Tello
Deulofeu
Dongou kanske, men tror han fortfarande är lite för ung.
Annons: