/spanien/barcelona/forum/9204.aspx/spanien/barcelona/forum/9204.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2012-04-26 18:59
Rambla~

Och vem ska spela på Alves plats anser du då? För då behövs det någon ersättare till honom. Ser inte en enda möjlig ersättare till honom som hade gjort det lika bra som Alves.

Låt oss inte skjuta oss i foten av ännu ett försäljningsmisstag.
Barcelona Rambla~
2012-04-26 18:55
LeoMessi

En ny vänsterback och mittback kostar pengar. Jag tror inte att klubben har så mycket att röra sig med. Skulderna måste minska och det lär inte bli några stora utsvävningar denna sommar. Kan man få riktigt bra betalt för Alves ser jag inte felet i att sälja honom. Självklart ser jag gärna att han själv väljer att stanna.
Barcelona Barca4eva
2012-04-26 18:49
Éluc

Gissar på att den inte har en egen app för Android men att den kanske kan nås genom andra radioappar.
Barcelona LeoMessi
2012-04-26 18:48
Skulle vara idiotiskt att sälja Alves. Finns ingen som kan ersätta honom. Hans samarbete med Messi är magiskt. Skulle vara riktigt dumt. Jag anser att vi behöver en ny mittback och en ny vänsterback. Fixar vi det så tvivlar jag inte på att vi kommer att fixa cl och ligan nästa år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona tikitaka-GOOL
2012-04-26 18:47
Håller med, de känns tyngre att Pep lämnar än att åka ut mot parkeringshuset... Men jag litar på.att Guardiola gör som han gjort ända sen han skrev på , det bästa för klubben. Kan han inte ge 110% för oss, då kommer han ta avsked. Oavsett vad så älskar jag allt han gjort för oss, lider mer av att han inte fick avsluta med ett cl-guld än vad jag gör för min egen skull.

Ville så gärna att Pep skulle bli vår Sir Alex, ta igen försprånget på real i antal liga-segrar och förevigt få sitt namn inristat i stjärnorna! O jag hoppas fortfarande på det, tills det är officiellt!

Det är när man inser vad man kan förlora som man verkligen fattar vad msn har...

Btw, vad har hänt med real redaktionen? 1 artikel sen det "helt omöjliga" uttåget?
Barcelona Rambla~
2012-04-26 18:44
Eluc

Jag har inte en aning. Du får väl söka på appstore och se om det även finns en version för android. Det är nog inte omöjligt.
Barcelona Éluc
2012-04-26 18:41
Rambla~

Fungerar den för Androids med?
Barcelona barca_joe
2012-04-26 18:40
Drar Pep tycker jag Villas-Boas eller Bielsa annars får det vara! nej men skämt åsido så tycker jag de är de klart vassaste alternativen.
Barcelona Rambla~
2012-04-26 18:36
Alla ni som har iPhone. Ladda ner appen TalkSport om ni redan inte har den. Väldigt bra radio om Premier League men även andra ligor i Europa och självklart CL.
Barcelona Rambla~
2012-04-26 18:34
Enligt Guillem Balague i en interjvu i brttiska TalkSport så har Pep redan sagt nej till en förnyelse. Ledningen har ändå bett honom att tänka över beslutet över natten. Detta är vad Guillem Balague säger, som vi alla vet är ett litet as och perico. Han säger också att man kommer att säja en stjärna för att få in kapital för att förnya laget och att det då troligtvis handlar om Dani Alves.

Guillem Balague brukar ofta snacka en massa skit och han själv vill känna sig viktig och en som sitter på all hemlig information. Han brukar ofta ha fel.

Oavsett vilket, jag ser helst att Pep lämnar om jag ska vara uppriktig. Inre för att jag ej vill ha kvar honom utan jag vill verkligen inte ha honom kvar om han har "slut i tanken" och inte orkar motivera sig själv eller spelarna. Jag vägrar gå igenom ännu en säsong som den sista med Rijkaard. Enligt Guillem Balague så har Pep sagt att han inte har kraft kvar att leda laget. Stämmer detta så gör Pep det enda rätta. Han vill säkert själv inte uppleva en sådan säsong som den sista med Rijkaard.

Är jag en dålig culé nu? :)
Barcelona Gabriel
2012-04-26 18:28
Jag skiter fullständigt i att vi åkte ut mot Chelsea om Pep lämnar. Det vore tusen ggr en större förlust och då kommer jag på allvar att vara orolig, något som jag inte varit sen den dagen Pep tog över.
Barcelona S91
2012-04-26 18:22
grande jw

När man ser detta så blir man sur. Om man spelar i världens bästa lag kan man inte ha en så dålig, eller rättare sagt usel, skärpa.
Barcelona ThiagoAlcantara#11
2012-04-26 18:21
Lite kul fakta..
Ettan o tvåan i PL åkte ur gruppen i CL.
Ettan i Serie A var inte ens med.
Vinnaren av Bundesliga åkte ur i gruppen.
Och ettan i Ligue 1 åkte ur i gruppen, i europa league.
Barcelona cosse
2012-04-26 18:07
Diar Iniesta Shekha

Luis Henrique???
Barcelona Cuule * Thiago Alcantara
2012-04-26 17:57
Official: Xavi has a muscle tear in his left calf and is out for around 15 days #fcblive
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-26 17:48
Just nu känns det inte bra.

Det som talar emot för ännu ett år med Guardiola är följande:

Han har vunnit mycket med Barca och han kanske inte har samma motivation kvar som han hade för några år sedan. Det tar väldigt mycket på honom också och sen har han ju en familj också.. Sen kan jag förstå honom om han vill testa nya utmaningar med mindre press och med mindre stress. Jag tror nog att han inte är lika bra vän med Rosell som han var med Laporta. Rosell sålde trots allt Chygrynsky framför näsan på honom.. Sen en annan fråga är Vilanovas hälsa, tänker han fortsätta om Vilanova väljer att tacka för sig?

Det som talar för att Guardiola ska fortsätta ännu en säsong:

Han har typ sagt flera gånger att han ska planera inför nästa säsong.. Av det jag läst så Kommer Barca att inte åka till Usa, Kina och vad det nu än är , utan träningsturnen kommer vara i Europa. Det kanske kan betyda något? Guardiola har flera gånger sagt att han förlänger med ett år bara för att han vill klubbens bästa. Men om han verkligen var så "osäker" tror ni inte att han skulle meddela det i förväg? Ja tex några månader innan så styrelsen skulle kunna planera för en ny tränare i lugn och ro? Spelarna har flera gånger sagt att de vill ha Guardiola och de stöttar honom i alla lägen!! Sen kommer Mourinho fortsätta ännu ett år i Madrid, bara det borde kunna motivera honom ännu mer då han tog ligan från oss..

Om han nu lämnar oss imorgon så är jag tacksam för allt han har gjort för oss. Utan honom hade vi absolut inte varit där vi är idag och vi skulle inte ha så många nya världsstjärnor heller.. Han har skapat den bästa generationen i klubbens historia så det är bara applådera. Jag älskar han av hela mitt hjärta och jag hoppas att han stannar, men gör han inte det så förstår jag honom och önskar honom all lycka i världen vilket lag han än går till sen..

Om vi nu diskuterar ersättare så finns det bara två alternativ för mig och det är Bielsa eller Dortmunds tränare (klupp). De tänker ungefär på samma sätt som Guardiola och de spelar på samma sätt också.. Luis Henrique vill jag absolut inte se i Barca!!! Bara för att han har tränat Barcas B-lag betyder det inte att han kommer lyckas i A-laget. Nej jag vill inte att vårt försvar ska bli som Romas där man kan jogga genom. Han har inte samma mod som Guardiola så nej tack. Vem fan är Valverde? Att han ens nämns som en kandidat är en gåta för mig..
Blanc? Vettefan, tror inte att han hade passat hos oss..
Barcelona Hetfield
2012-04-26 17:44
Snacka om att media är som gamar. En säsong utan en ligatitel eller CL titel så ska alla börja försvinna. Lag är ute efter Pedro, Thiago, Keita och nu Alves. Pep ska lämna och folk börjar spekulera om det här är slutet på eran. Det folk måste förstå är att Barcelona inte är beroende av en enskild person.

Det här laget kommer att bli starkare. Det som däremot är oroväckande är att b-laget inte producerar samma talanger som den har gjort. Man har dessutom en väldigt medioker tränare i Eusebio som inte får ut fullt av laget. Men man har ändå en väldigt stark grund i laget och väldigt många spelare som brinner för laget.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-26 17:39
grande jw

Man blir tårögd direkt vid Alexis ribbträff :( fuck fotboll, så jävla orättvist

Var väl antagligen inte meningen att vi skulle vidare i år
Barcelona Andresito
2012-04-26 17:21
Right back Dani Alves (28) could leave the club this summer. He has offers from several clubs, the highest from Russian club Anzhi. [rmarca]

Hur troligt är det på en skala från 1-10?
Barcelona Classy Lady
2012-04-26 17:19
Pep, lämna inte oss :'(
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona grande jw
2012-04-26 17:15
Vill ni må dåligt en stund rekommenderar jag länktips. Hela filmen känns som en jävla parodi. Helt sjukt. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-26 17:15
Jag älskar Pep och hoppas att han kommer stanna, men världen går inte under om så inte blir fallet. Jag resonerar som så att om Pep slutar nu, är det det bästa alternativet - för då är det Pep som har fattat beslutet. Om han inte känner sig motiverad eller orka köra på ett år till så är det läge att ingen idé att fortsätta. Då är det bara respektera Peps beslut. Han vet nog vad som gör klubben bäst även den här gången.

Om Pep slutar kommer jag sakna honom. Jag kommer också tacka honom för allt han gett klubben och hålla tummarna att han en dag kommer tillbaka till Barca - i vilken roll det nu än blir.
Sen kommer jag att fortsätta se ljust på framtiden. Det blir på ett sett spännande med en ny röst i klubben och det är inte bara av ondo. Bara att hoppas att man väljer rätt ny tränare att komma hit och sätta sin lilla prägel på laget. Kanske i form av ett spelarköp ingen väntat sig, eller ökat/minskat förtroende för någon nuvarande spelare i truppen. En liten förändring i spelet. Med rätt man på posten kommer solen fortsätta skina över Camp Nou.

Och vem det än blir kan han tacka Pep Guardiola för att han lämnade efter sig fotbollsvärldens mest stabila plattform att bygga vidare ifrån.
Barcelona Hetfield
2012-04-26 17:12
Cruyff kommer inte att träna Barcelona då han har problem med hjärtat och han har själv sagt att när han tränar ett lag så mår han fysiskt sämre.

Det känns lite jobbigt att behöva prata om tränare, men lika bra att göra det ifall det händer. Mina favoritkandidater är Klopp (Dortmund), Andres Villas Boas, Löw eller möjligen Bielsa. Laget behöver ha in en ung tränare som kan anpassa sig till Barcelona och inte vice versa.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-26 17:09
En sak är om Pep lämnar för att han inte har orken och krafterna att fortsätta, men om det visar sig att han inte vill förnya på grund av den dåliga relationen mellan honom och Rosell vore det för jävligt.

Det är ett scenario osm inte nämnts särskilt mycket här inne, men jag utesluter inte att de tankarna snurrar i Peps skalle just nu. Att han inte vill arbeta i en klubb där vissa i styrelsen kritiserar honom bakom hans rygg.

Det vore så typiskt Barça. Vi är alltid vår egen värsta fiende.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-26 17:03
Tifot mot Chelsea i länktips.

Svårt att få upplevelsen genom datorn.
Det var rätt mäktigt på plats faktiskt och första gången jag ser Barcelona ordna ett små-flaggs-tifo.

Fick man inspiration av Chelsea kanske?

Edit: Lite bilder finns här, http://canaletes.blogspot.se/
Barcelona LennyRomario
2012-04-26 16:57
Intervju med Cruyff från 2011. Han gillar INTE Rosell. Men han golfar med Pep ofta :)

http://www.totalbarca.com/2011/interviews/johan-cruyff-i-see-things-in-rosell-that-cause-suspicion-what-kind-of-club-does-he-want/
Barcelona Briljanté
2012-04-26 16:52
BarcaFan!

Panik? aldrig. Detta behövde vi verkligen. En motiverad Pep är det ända som behövs nu. Lämnar han, då är det Panik att hitta den rätta tränaren!
Barcelona BarcaFan!
2012-04-26 16:48
Hoppas verkligen jag har fel, men de känns som om klubben har på något sätt panik? Ute ur CL och ligan verkar i stort sätt vara körd. Men JAG tycker att det är klubbens mest lärorika tid på väldigt länge. Har jag fel?
Barcelona LennyRomario
2012-04-26 16:41
Vore ju som en dröm att få se Cruyff på bänken igen. Vilket drag, vilken uppmärksamhet. Även om han inte tjänstgjort som tränare på länge så skulle det ju definitivt bli en bättre comeback än King Kennys.
Men chansen är såklart 0%.

Laporta ville ju ha tillbaka Cruyff innan det blev Pep. Hade Laporta suttit vid rodret så hade det väl funnits en mikroskopisk chans.

Det första Rosell gjorde var ju att ta ifrån Cruyff hans titel som hederspresident. Så det gör nog att chanserna är mindre än 0.
Barcelona Riiio!!
2012-04-26 16:40
Något säger mig att om Bielsa skulle ta över så kommer vi få se en helt suverän Alexiiis. Han hade nog älskat att få jobba med Bielsa i klubblaget!

Kanske dyker upp något litet möte mellan Rosell och Bielsa nu när vi ska mötas i finalen OM Pep väljer att dra.
Annons: