/spanien/barcelona/forum/9199.aspx/spanien/barcelona/forum/9199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Briljanté
2012-05-12 14:22
Jag säger inte att jag vill ha Bale men med honom så tror jag vi skulle göra 3-4-3 till vår officiella uppställning.

-------------------Valdes------------------
----Puyol---Pique---Mascherano----
Alves--------Busquets----------Bale
----------Xavi-----------Iniesta------
-------------Messi--Villa-------------

Något liknande tror jag. Bale och Alves tar hand om kantspelet. Själv så vill jag iallafall inte värva honom. Tror inte det heller kommer hända.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-12 13:52
Siempre Barça

Spelar ingen roll, Messi skulle inte skriva på kontraktet hos Man City ändå.
Barcelona Siempre Barça
2012-05-12 13:46
Om city lägger 3 miljarder, tror ni att Barcelona skulle acceptera det eller ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2012-05-12 13:20
Alltså shit, jag orkar inte läsa här mer, dag ut dag in pratas det nyförvärv, det räcker vi får se vilka som kommer.
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-05-12 13:18
@AndreD - Ànims Abirey:

Det finns alltid ett pris. Messis fall handlar det nog om att köpande klubb måste erbjuda varande fred på jorden typ, eller ett botemedel mot cancer.. Men allt har sitt pris.
Barcelona Briljanté
2012-05-12 13:16
Huntelaar, tvek på den! Bojan är precis som Huntelaar en klassisk 9:a och kolla vad som hände med honom.

Etoo var den ultimata 9:an för oss då han även kunde spela på kanten, hade styrkor som 9:or oftast inte har t.ex. att han kämpade och slet.
Barcelona Barca4eva
2012-05-12 12:51
Walcott?... Får ta det där med en rejäl nypa salt.
,Sami
2012-05-12 12:43
1.70-ligan - Cuenca y Tello
Din Huntelaar finns med:)

[1/3] Players Barcelona looks or has looked at: Alba (Valencia) Van Persie Walcott (Arsenal) Llorente Susaeta (Athletic) Huntelaar (Schalke)

Barcelona Larsson1333
2012-05-12 11:58
Bale är nästan den sista jag skulle vilja se i Barca

Jag tycker fortfarande vi ska värva spelare som passar in i vår filosofi, som hanterar bollinnehavet och har spelförståelsen. Att sätta Bale på en vänsterytter skulle säkerligen öppna nya möjligheter då vi skulle kunna få en annan dimension i vårt kontringsspel, men överlag tror jag inte det gynnar oss. Och när har vi på senaste år varit intresserade av att ställa om snabbt?

Den enda positionen där jag anser vi kan ha någon som sticker ut en aning, det är den centrala anfallsrollen. Där skulle jag inte ha något emot, som några nämner tidigare, en spelare som inte är rädd för att skjuta ifrån de flesta lägen och verkligen vill göra mål. En billig Falcao hade varit drömmen.

Men hade älskat att se Etoo hos hos igen.
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-12 11:14
Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep

Messi har inget pris.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-12 11:05
För att byta ämne så blir otroligt intressant i bottenstriden. Sista omgången, allt avgörs ikväll. Sporting har typ 1 % chans att hålla sig kvar, om ens det. Zaragoza har varit uträknade hela säsongen men deras lagmoral är sjuk. Känslan är att Zaragoza vinner sista matchen och håller sig kvar. Sedan får vi se hur det går i Rayo-Granada och för Villarreal. Tipset blir att Racing, Sporting samt Rayo åker ur och lämnar Primeran.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-12 11:00
1.70-ligan

Om vi nu ska köpa en riktig striker så måste han också kunna spela bollen. Det går inte att bara ha honom på planen om spelet låser sig och vi behöver en som bara kan ha in bollen. Av det jag sett av Huntelaar så är han en typisk måltjuv, dvs ligger alltid på rätt plats, har grymma avslut och ett fantastiskt huvudspel. Men ingen spelskicklighet alls.

Ska vi köpa en stirker ska vi gå efter någon mer komplett. De flesta anfallarna i dagens fotboll är rätt tekniska, Huntelaar är en av få klassiska 9:or, och de vill jag nog helst undvika att ha till Barca.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-12 10:59
Adrian Lopez är det bästa alternativet enligt mig. J Alba till vänster. Hummels eller Silva. Sammanlagt 50-60 mille euro.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-12 10:34
Om Barca nu verkligen letar efter en klassisk nr 9 till nästa år, vad hade ni sagt om Huntelaar? Med hans näsa för mål och längd, skulle han kunna vara en spelare som erbjuder oss fler möjligheter i anfallsväg?
Hans kontrakt går ut med Schalke nästa år så man kan nog få honom för en överkomlig summa.

Många lär säkert såga denna idén, och jag säger inte att det är vad jag vill - men det kunde vara ett alternativ värt att fundera på. Jag tycker att klubben ska handla förståndigt och få så mycket det går för pengarna. I Huntelaar skulle vi nog få mycket för pengarna. Och en spelartyp vi inte har idag.
Att han aldrig riktigt fått till det i en storklubb säger egentligen ingenting. Hans senaste års facit i Schalke och Holland är ett bevis på att han har kvalitéer som kan hjälpa även den bästa klubben framåt.

Och att han har ett förflutet i Real ser jag inte som ett hinder. Klaas blev aldrig riktigt accepterad där och det vore snarare kul om han kom och lyckades i Barca nu. Det hade nog han själv tyckt också.
Barcelona Blaugrana716
2012-05-12 10:27
Jag tycker att jerome boateng från bayern skulle vara en perfekt värvning. Killens spelstil påminner mig om Abidal. Han är väldigt grym defensivt men även bra offensivt och leverar fina crossar av vad jag sett under Vm. Billig skulle han även vara och han kan spela som mittback och vänsterback.
Barcelona Gio Style
2012-05-12 07:44
Bale är inte värd dem pengarna det snackas om. Dessutom, hur bra brukar det gå för spelare som kommer hit från PL? Sällan bra. Är det då värt att chansa med 40 milj för en spelare som dessutom varken passar eller har tillräcklig fotbollshjärna för att spela i Barca? Inte i min bok :)

@The White Brigade:

Jag förstår att det kan vara svårt att bidra med något vettigt när man är uppe långt efter läggdags...

Barcelona Keite
2012-05-12 05:00
@Tiki-Taka:

Fake and gay...
Modellen är precis som Barcas borta 2011. Aldrig att Nike skulle använda sig av samma modell igen.
Real Madrid The White Brigade
2012-05-12 04:22
@MESSI.CORLEONE:

Du menar att han är van att bli servad. Vi förstår.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-05-12 01:33
Thiago Silva för 40m'€ = Great success!

Sedan in med Alba, samt Lukaku på lån!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-12 01:18
Jag har grävt in mig på Messi videor på youtube(som vanligt)och hittade matchen mellan Argentina - Tyskland i VM 2010 där Maradonas lag får stor stryk. Man ser varför Messi inte lyckades just i detta VM. Han är 50 meter från mål nästan varje gång han får bollen.
Real Madrid tian76
2012-05-12 01:11
GRYMT managerspel på nätet !

Ge det en chans att skapa ditt alldeles eget fotbollslag, coacha, vinn titlar, bygg upp arena+faciliteter !!

//Tian
2012-05-12 01:04
@Walee:

Såklart han inte är värd 40m€ nu!
Det handlar om vad Bayern värderar honom till, och är villig att släppa honom för.

Skulle du sälja din 4-miljonersvilla om du älskar den och inte behöver flytta?
Det skulle inte jag...
Hade jag sålt den för 8 miljoner? You bet!
Barcelona Abbe.
2012-05-12 01:03
Rambla

Ja, fy fan! Regal Barça gjorde en riktig plattmatch ikväll. Det blev lite halvspännande på slutet trots allt, men även den möjligheten slarvade man till slut bort.
Barcelona Walee
2012-05-12 00:56
Abbe Vi diskuterar Alaba inte Alba ..
Barcelona Abbe.
2012-05-12 00:54
Edit: My bad, Walee. Skyller på tröttheten. Kanske ett tecken på att det är läggdags.
Barcelona Walee
2012-05-12 00:14
Alaba kan inte kosta 40 m nu! max 25 skulle ja säga. Däremot om 2-3 år kan alaba kosta 40-60 m för då har han utveckla sin talang..
2012-05-11 23:50
@Walee:

Visst är det antagligen lättare att få Alaba i sommar jämfört med nästa, men är priset realistiskt?

Skulle vi få 500m€ cash för Messi så vore el Presi dum i hela huvet om han inte övervägde. Allt har sitt pris.

Det gäller att väga en investeringskostnad mot vad man fatiskt får för stålarna.
Barcelona Walee
2012-05-11 23:35
Varför är alaba omöjlig? Lättare att få loss hann nu än om något år då man med säkerhet vet vilken grym spelare han är..
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-11 23:07
För 40 milj kan vi få spelare som Llorente, Thiago Silva. Eller Vertonghen, Capoue och Alba. Det gäller att få valuta för pengarna. Kan vi få Bale för en mindre slant, kanske det kan vara ett alternativ
2012-05-11 22:57
@,Sami:

Vi skulle nog ändå prata om 25-30m€.

Galenskap enligt mig. Vi beöver en defensivt inriktad ytterback som gärna kan vikariera som mittback.
Det mer offensiva kan Adriano stå för. Han duger. Varför lägga enorma siffror på en spelare som i bästa fall är marginelt bättre än vi någon vi redan har.

Missförstå mig inte, jag tycker Bale är en mycket bra spelare. Jag är bara ytterst tveksam till att spendera 30m€ för att får en 10%ig förbättring...

Då ser jag istället gärna en defensiv värvning som kan spela till vänster. Mycket bättre valuta för pengarna om vi så skulle lägga "Bale-stålar". Vad får man inte för 30m€ i defensiva kvaliteer?
Annons: