/spanien/barcelona/forum/9187.aspx/spanien/barcelona/forum/9187.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2012-08-12 15:58
3-1 City. Tråkfotbollen förlorade idag, det tackar vi City för.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-12 15:54
1.70-ligan (Barcelona) Håller med dig men tycker att 180 räcker för han är väldigt stark i luften och det är de som vi har saknat tycker jag. Visst vill jag ha Hummels men man kan inte få alla spelare som man önskar. Jordi Alba fick vi och de är ju en underbar värvning.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-08-12 15:50
Och där kom 2-1 tevez. Påminde mycket om hans mål i VM ett par år sen, Shit vilket skott han har
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-12 15:46
@Carles Puyol - 1899:

Nja..Song har mycket vi behöver, men inte riktigt längden. Han är inte direkt kort men inte heller något fyrtorn. Dryga 180cm och stark som en oxe. Räcker mer än väl för att stångas ute på planen, men inte optimalt mot inläggsmatande motstånd... även om det är klart bättre än merparten av vår trupp :P
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-08-12 15:46
City kvitterar mot Chelsea och målskytten är återigen...yaya!
jawwa
2012-08-12 15:29
Underbart att Villa är tillbaka. Inte nog med att han är en fantastisk fotbollsspelare så underlättar han otroligt mycket för Messi.
Messi får allt som oftast mycket mer ytor när villa är på plan, lägg där till att Sanchez troligen kommer spela på andra kanten och det kommer bli ett spektakel av djupledslöpningar.
2012-08-12 15:25
Arsenal vill sälja Song men då vill Wenger ha Tello med köpet. Eftersom Barca lagt ett bud som är lite lågt enligt Arsenal då vill dem ha Tello på köpet. Jag hade sålt Tello men att vi kan köpa tillbaka honom när han utvecklas mera. Song kommer tillföra mkt till Barca och han har passningsfötter som Barca letar efter och han har längden och styrkan som Barca letar efter. Jag är nöjd om Alex Song skriver på för oss :)
Barcelona FC-Barcelona
2012-08-12 15:17
Tello och Cuenca ska ingenstans! Glömt inte bort att dem har räddat många poäng för oss! vare sig dem gör misstag eller inte så har dem levererat väldigt mycket! Tello är vår egen ole gunnar solskjaer, adrig släpper man en sådan spelare!
Barcelona Rambla~
2012-08-12 14:59
Tello ska ingenstans. Vi ska tålamod med honom. Han kommer att utvecklas.
2012-08-12 14:54
Rambla~ (Barcelona) Tack för du hjälpte mig.
Barcelona Rambla~
2012-08-12 14:48
Appstore: sök på filmon free tv live Kanal som sänder matchen ITV1
Barcelona Rambla~
2012-08-12 14:46
Gott och kolla City - Chelsea på iphonen. Konstigt ingen kanal sänder den. Vad fan har man Viasat till annars?
2012-08-12 14:44
Kan någon skicka en länk så man kan se Chelsea - Man.City matchen. Helst någon länk till IPhone. Tacksam för svar.
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-12 14:28
Jag tror visserligen att Song hade passat i Barca. Det är en bra spelare! Faktum är att jag tidigare tänkt på honom som en bra värvning.. Han skulle ge oss tyngd på mitten och hjälpa till över stora ytor. Det vore en nyttig spelare att ha, men inte riktigt den spelartyp jag efterlyser i dagsläget.

Jag vill ha en försvarsklippa. En som är stark i luftrummet, snabb och brytsäker. En spelare vars utgångsposition snarare är längre bak i banan än pivote-rollen. Även om Song hade klarat av detta är det inte en ultimat position för honom. Han är bäst lite högre upp i banan när han slipper ta för mycket ansvar defensivt. Och jag ser ingen anledning att köpa en spelare man inte kan få ut max av.

Jag hade inte gråtit om Song kommer. Men det är inte mitt förstaval. Etienne Capoue klingar bättre i mina öron..

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-08-12 14:27
Westinho Håller med dig kamrat. De har många bristet. Men tänk på en sak, hur många gånger har vi inte sett Alexis, Ibi, Pedro se ut som Tello o Cuenca brevid Messi??? Antingen är Leo för mkt bättre än resterande anfallare eller så är bara Tello o Cuenca för dåliga.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-08-12 14:20
Iväg med Tello bara. Inse fakta - han är för dålig. Har aldrig sett någon talang i killen, det enda han kan är att springa fort. Han tar fel beslut allt som oftast och har bristande teknik. Hans avslut är dessutom horribla.
Den enda anledningen till att han spelar för oss är att han är ung och kommer från ungdomsakademin.

Jag tror inte heller Cuenca kan bli något i Barcelona. Han har mer talang än Tello, men håller ändå inte barcaklass.

Barcelona ElChilenito
2012-08-12 14:08
När spelas el Clasico? Hade för mig att den skulle vara idag
Barcelona Frodo
2012-08-12 13:54
Precis som Rambla nämnde häromdan anser jag också att man bör kolla mot den franska ligan om man vill ha en pivote med bra fysik. Den ligan är bra på att producera just den spelartypen och man bör kunna hitta en billig sådan därifrån. 15-20 miljoner för Song är rena ripoffen för en spelare som knappt håller Barcaklass.

Frågan är om man ens är ute efter honom. Han känns som ett märkligt val och vi vet alla att agenter gärna använder klubbar som Barcelona och Real Madrid för att förhandla fram nya kontrakt till sina spelare. I Arsenal är det väl snarare Arteta som spelar pivote så det vore märkligt att gå efter en relativt kort CM som backup till pivote/mittbacksrollen.

Ni som vill ha värvningar som Hummels etc. Försök tänka lite logiskt. Dortmund har vunnit ligan de två senaste åren. Tror ni att man bara kan knacka på hos de tyska ligamästarna och buda på Hummels strax innan ligastarten? Han skrev dessutom på ett nytt kontrakt för några månader sen så låt oss hålla oss till realistiska värvningar!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-12 13:53
Ajax have sounded out Barcelona on Tello and Sergi Roberto. Barcelona will look into it, also suggested other players like Dos Santos. [md]

Hoppas verkligen inte man släpper Sergi Roberto. Inte Tello heller innan i vinter tidigast.. Jonathan skulle kunna vara OK, särskilt om Song köps. För köps han så måste vi ju göra oss av med någon spelare, ifall man väljer att inte registrera Muniesa då...
Har sagt det innan men det kan gott påpekas igen - riktigt surt att Muniesa skadade sig! Det hade varit den perfekta spelaren att långa ut till Ajax.
Barcelona Rambla~
2012-08-12 13:32
Nej, det lär inte räcka på långa vägar. Ledningen vill heller inte lägga ut sådana summor för en mittback/mittfältare. De tror och hoppas att de ska kunna värva tex Song för max 15m.
Barcelona koeman92
2012-08-12 13:21
Det gör inget. Vi har nog fortfarande ca 26m av våran värvningsbudget. Det borde väl räcka?
Barcelona Rambla~
2012-08-12 13:14
...och inga18m. Det är den bistra sanningen. Därför är det bättre att behålla honom än att sälja av honom.
Barcelona Rambla~
2012-08-12 13:12
Tyvärr så ligger Afellays värde på 7-8m och ing
Barcelona koeman92
2012-08-12 12:58
Förstår ni inte att vi inte behöver backen till Sergio?? Vi har redan Mascherano! Han är ingen renodlad mittback, han fick spela på den positionen från början för att han inte kunde peta Sergio, så han fick spela som mittback pga att Barca hade skadeproblem i försvaret och för att han skulle få speltid, sen gjorde han bra ifrån sig där. Men han är ingen mittback, i Liverpool och i Argentina har han alltid spelat som defensiv mitt.

Det vi nu behöver är en renodlad mittback som Hummels eller Sakho. Någon som verkligen kan avlasta försvararna vid behov. Dessutom vill Dortmund ha Afellay, och hans marknadsvärde ligger nog minst på ca 18€ miljoner. Det här är ju ett guldläge! Då kan man erbjuda Dortmund Afellay plus 10-15€ miljoner för Hummels.

Förstår inte vad ledningen håller på med. Alex Song är varken en spelare som man utvecklas eller vinner titlar med. Dessutom kan Rummets även spela som defensiv mitt. Men aja, nu ska jag inte skriva för mycket. Men om vi inte vinner ligan eller CL i år så får ledningen stå för det!
Barcelona Unicef
2012-08-12 12:34
Det enda klubbledningen ska göra är att hitta en back-up till Busi, och de ska behöva ta hela J-sommaren? Är de så att man nu går efter Song så e de ju helt bedrövligt, inte för att det är just Song, utan för att han e African, dvs man har kunnat gjort den värvningen innan EM, då har han kunnat spelat träningsmatcherna nu!!!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-08-12 11:37
Goda nyheter (Om Sport.es inte hittar på), på förstasidan står det "Barca säger adjö till försvaret av tre ".

Jag är för 3-4-3 i matcher som till exempel Valladolid på hemmaplan. Men inte i stormatcher där försvaret öppnas upp på kanterna. Alves och Iniesta brukar hamna på obekväma positioner vilket är extremt irriterande då de är två av våra bästa offensiva spelare. Dessutom blir jag helt varm varm i huvudet varje gång jag tänker på 2-2 matchen i Mestalla.

Barcelona Roja y Azul - FCB
2012-08-12 11:19
Formal talks with Arsenal on midfielder Alex Song will start in the coming hours. Barcelona hope to close a transfer deal this week. [md]
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-08-12 10:23
Sevilla har köpt Botia så nu har vi gått miste om honom.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-12 10:18
Barcelona don't plan to sign any player this weekend, but Vilanova would like to have squad completed before Liga start next Sunday. [md]
Barcelona Rambla~
2012-08-12 09:59
Skulle Song få €5m i årslön? Skulle inte tro det. :P

Vadå Barca och Song överens? Har Arsenal givit tillåtelse att Barca kan förhandla med honom? Det tvivlar jag på. Jag hoppas verkligen inte de gjort det utan tillstånd. Barca ska inte hålla på med sådant.
Annons: