/spanien/barcelona/forum/9186.aspx/spanien/barcelona/forum/9186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2012-04-24 23:29
Vi måste börja om på nytt sälj ALLA förutom Messi och Iniesta!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-04-24 23:29
Byt ut hela backlinjen..in med Alba och Martinez. Vi måste för fan få in några målskyttar o sluta spela med våra b lagsspelare. Dessa spelare vill jag inte se till nästa år:

Alves
Cuenca
Tello
Thiago
Pedro

Puyol är min favorti spelare i Barca men thyvärr han håller inte längre.
Barcelona Den vise
2012-04-24 23:28
Skönt nu kan Pep förlänga det jävla kontraktet och visa att vår storhetstid bara har fått sig en törn och att vi ska komma tillbaka.

Det är nu det svåra jobbet börjar för Pep. Han kan redan nu börja fundera på nästa års trupp och taktik.

Copa del rey ser som en formell titel. Det är inte värt så mycket förutom Pinto då.
Blaugrana1990
2012-04-24 23:28
BarcaChris

Notera alltså att det gjorde han mot Chelsea där han experimenterade som in i .... och även i finalen mot United. Vi räddades av Iniesta mot Chelsea och domaren i den matchen, och mot United räddades vi av en skadad spelare i Iniesta ( jämför med idag där friska spelare som Alves och Pique i Stamford Bridge är bänkade) som assisterade Etoo (som Guardiola kickade iväg trots att Etoo ville vara kvar).

Guardiola kunde kostat oss CL även det året. Idag förstörde han oss och notera för en gång skull.

KLAGA INTE PÅ MESSI! Han gör sitt. Han har räddat oss flera gånger och gav oss CL förra året nästa på egen hand. Idag gjorde anfallet sitt jobb, vi gjorde 2-0 och var vidare. Det var inte därför vi åkte ut. Det var på grund av försvaret. På grund av Mascherano och trebackslinjen.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-24 23:27
Det enda jag tar med mig från matchen är hur 98 000 fans sjunger efter en tung förlust! Stoltheten över sin klubb är större än en titel!
Barcelona Sentuary
2012-04-24 23:26
ALLLTSSÅÅÅ HELVETE VAD ARG MAN BLIR PÅ DETTA LALLANDE MED BOLL FRÅN HÖGER TILL VÄNSTER, DET FUNKAR JU INTE INSER DU VÄL??? TVINGA DOM HA LITE BOLL, KÖR LITE KONTRINGSFOTBOLL, DU SER JU ATT DU INTE KOMMER FÖRBI??? SKJUT ELLER NÅGOT, HUR KAN DU STARTA MED CUENCA SOM SPELADE I DIVISION LIDL FÖR NÅGRA MÅNADER SEN? UT MED MESSI PÅ KANTEN HAN HAR JU 5 JÄVLA MARKERINGAR PÅ SIG, HAN KAN VÄL INTE BLI MARKERAD MED 5 MAN PÅ KANTEN? HERREGUD SAMMA SKITTAKTIK VARJE MATCH
Barcelona rANDOMhERO
Rambla? Har respekt för dig som skrivare på vårat forum, men vart ligger logiken med att barca hade vunnit om Chelsea hade vart fler på plan? Just asking
Barcelona Barca4eva
rANDOMhERO

"Kyss fittan!" har inget med kön o göra va...

Undrar dock hur i helvete du har fått för dig att jag...vetifan, pekat ut medgångsfans? Släng all ilska på mig om du vill, det har jag inget emot. Men då hoppas jag att du själv är medveten om det du gör.
Barcelona little_master
2012-04-24 23:25
Det förståeligt att folk är otroligt besvikna och arga över resultatet.
Men jag är otroligt stolt över grabbarna ändå, vad mer ska de göra?
De försökte med precis allt, men det ville sig inte. Om man summerar från båda matcherna hade vi totalt 4 bollar i målramen, en missad straff, och en massa bra chanser som vi missade. Tyvärr så har vi inte haft kylan framför mål och även har haft stort otur.
För att kunna vinna CL måste man ha lite marginaler på sin sida.

Många gnäller på att vi spelar handbollspel mm, men ni som har kört fotboll vet hur svårt det är att försöka ta sig igenom en sådan mur.
Det går inte spela rakare som många skriker efter, för det finns ingen yta och slå den raka bollen på.
Det är ändå otroligt att vi kan skapa så många chanser trots att de ställer upp med hela laget i straffområdet. Inget annat lag i världen skulle klara av det.

Dessutom skriks det att det skjuts för lite, det håller jag med om. Men låt oss vara ärliga, vi har inga distans skyttar. Ingen av våra mittfältare har ett bra skott, och det är inte lätt att försöka skjuta igenom 10 man.

Såg även att folk skrek efter Peps avgång. Säg mig vem som är den bästa ersättaren,?
Vem är det som kan göra jobbet bättre? (Dock kan han sluta med sin 3-4-3)
Det är otroligt hur folk bara kan spotta ut sig sånt skit efter en motgång.
Ni som var med perioden 99-05 vet vad jag menar när det gäller motgångar.

Dessutom gnälls det över försvarspelet, men hur ska man kunna försvara sig när vi har i stort sätt hela laget uppe?
Det är klart att det uppstår kontringar, dock är det jävligt irriterande att alla lag som får en chans gör mål på sin enda chans. De är så äckligt effektiva.
Men jag håller med att försvarspelet har varit darrigt på sistone, och det tror jag beror på framförallt Piques usla form och skador denna säsong. Samtidigt saknar vi Abidal enormt mkt.

Till nästa säsong blir det spännande, men förhoppningsvis kommer hungern tillbaka.
Många vill se en mittback i Barca men jag är otroligt nöjd med Mascherano hittils trots att han kan ha stått för en hel del mål bakåt.
Han kommer bli bättre och bättre med tiden som mittback.
Det jag tror vi behöver till nästa år är en frisk VIlla, på vänsterkanten som kan göra sin gubbe och gå på avslut.
Vi har ingen sån spelare idag i truppem. Pedro är helt under isen, och Tello och Cuenca är inte på den nivån där de kan göra sin gubbe mot storlag.
Neymar skulle vara drömmen på vänsterkanten ifalll Villa skeppas iväg.
Där har vi en spelare som kan göra sin gubbe och göra mål. Min drömvärvning.

Inlägget blev ganska långt men var tvungen o skriva av mig lite efter förlusten.

Barcelona MVP - 2011
2012-04-24 23:25
Haha... vi har alltid copan kvar=) madridistarna vet hur det känns. Ryck upp er. Vi spelar nästa år också, förhoppningsvis starkare och med mindre press.

VISCA BARCA, SIEMPRE EN MI CORAZON 3
Barcelona BarcaChris
2012-04-24 23:24
Jag vill inte att Pep avgår. Han förtjänar en säsong till, även fast jag tycker han är ganska överskattad och är lyft av sitt lag. Trotts det så har laget vunnit många titlar senare åren, så han bör få mer tid. Men han ska sluta leka taktisk i min åsikt. Lagets 4-3-3 system med högt boll innehav har fungerat, och behövs inte ändras så länge det fungerar. Han har envisats med 3 backs linje i flera matcher nu och har alltid misslyckats. Inte nog med det. När han sitter o spelar spelare på konstiga positioner varje match så kommer det inte fungera i längden häller. Har han en ytter spela han ytter, har han en defensiv mittfält låt han vara det o så vidare. En till grej för guds skull spela de bästa spelarna varje match, specielt i slutet av säsongen. Så jag förstår klagomålen på Pep, jag börja redan när han la Yaya Toure och busquets som backar 2009.
Barcelona rANDOMhERO
Skyllla på Pep är de väl dumaste man kan göra va? Lr varför inte skylla allt på barcas bästa målskytr? Låter väl lika logiskt?
Barcelona Messidinho_10
Snälla kan någon säga om detta är en mardröm och väcka mig?? 3 förluster och inga titlar det finns inte va??
Blaugrana1990
2012-04-24 23:23
Nu när det lugnat sig lite här vill jag återigen poängtera att Guardiola har förstört denna säsongen för oss.

Det har kostat oss, detta med Macherano som mittback. Idag hade vi Adriano, vår enda vänsterback på bänken. Dani Alves på bänken och han hade inte kommit in om det inte varit för Piques skada. Helt förstörd backlinje som kostade oss målet och finalen. Sen som någon påpekade att Pedro inte spelade. Keita byts in på slutet istället för Fabregas.

Pique som var på bänken i den första matchen på Stanford Bridge. Hade vi inte släppt in mål i den matchen hade vi gått vidare.

Nej, Guardiola tack för dina 3 första år (inte detta året), men nu är det dags att söka nytt jobb. Ta över något lag i England så får vi ser hur han lyckas utan Messi, Xavi och Iniesta.

Och ta gärna med dig dina "världsstjärnor", Busquets, Keita, Mascherano som omskolad mittback, Pedro, Tello och se hur dom lyckas i något annat lag.
Barcelona Rambla~
2012-04-24 23:23
Medgångsfana eller inte, vi gav bort den matchen. Den känslan går inte att komma ifrån. Jävla Terry, jag är övertygad vi hade fixat det om inte han åkt ut.
Barcelona Mido
2012-04-24 23:21
Jag sa d innan, hela världen vet att d finns ett mot gift, t.o.m dom små lagen kan vinna mot oss nästa säsong... Ändringar måste ske annars kan pep kan dra för att han har inte plan b....
Barcelona rANDOMhERO
2012-04-24 23:20
Barca4eva
Vad har mit kön med mitt inlägg att göra?
Barca i medgång och motgäng men vafan låt folk reagera på sitt sett och få inte alla o tro att detta inte är något! En del aav oss kan inte ta detta med en klackspark utan måste leva med känslan i månader, bland dom är jag som inte har så mkt mer än barca att älska!!
Barcelona Rambla~
@barcastuff: Rosell (president): "We've shown that we can win, and now it's the time to show that we can lose too." #fcblive
Barcelonistas
Känns dock jävligt tungt!
Barcelona Kraków
Skönt ska det bli att eventuellt slippa dessa små, omogna, medgångsfans som visar sig nu. Alltid något gott.
Barcelona BarcaChris
2012-04-24 23:19
Jag vill inte att Pep avgår. Han förtjänar en säsong till, även fast jag tycker han är ganska överskattad och är lyft av sitt lag. Trotts det så har laget vunnit många titlar senare åren, så han bör få mer tid. Men han ska sluta leka taktisk i min åsikt. Lagets 4-3-3 system med högt boll innehav har fungerat, och behövs inte ändras så länge det fungerar. Han har envisats med 3 backs linje i flera matcher nu och har alltid misslyckats. Inte nog med det. När han sitter o spelar spelare på konstiga positioner varje match så kommer det inte fungera i längden häller. Har han en ytter spela han ytter, har han en defensiv mittfält låt han vara det o så vidare. En till grej för guds skull spela de bästa spelarna varje match, specielt i slutet av säsongen. Så jag förstår klagomålen på Pep, jag börja redan när han la Yaya Toure och busquets som backar 2009. Men folk som klagar på Messi hahaha skjut er själva. Det här laget hade inte vunnit La liga de senare 2 åren utan han och inte förra champions league häller. För i min åsikt så har Barca vart sämre än dom var 2009 hela tiden, och har räddats flera säsonger av Messis hattricks höger o vänster och förmåga att dra åt sig 5-6-7 spelare i motståndarens lag
Barcelona Vamos Blaugrana
Vi kommer tillbaka starkare än någonsin mina bröder håll huvudet högt under dessa tuffa tider det är omöjligt att vinna varje år och det var väntat att det skulle komma en dag. Idag är det en sån dag Vamoooos barca !!!!
Barcelona I.Cuenca
Att ge kritik mot sitt lag innebär att
man älskar och bryr sig.

Att bara säga - kom igen sluta klaga
bevisar att man ingen kärlek har.

För fungerar det inte i ett förhållande så
säger man till,man säger inte-kom igen sluta
klaga.
Barcelona Mido
2012-04-24 23:18
Jag skiter i vår historia, jag skiter va pep å Messi har gjort för oss, allt e som damm i luften, borta,,,, jag ångrar djupt på hur många timmar jag har spenderat framför tv;n å hur många ggr jag sprang å sket i mina kompisar familj för matchernas skull.... Min sommar e heeeeelt förstörd,,, jag har slutat å äta å sova sen onsdags, tack laget,,, dom miljoner som ni förtjänar kan stoppa i mitt arsle, en sista sak bajs på CDR för att ni kommer å få kuken hårt....
Barcelonistas
2012-04-24 23:17
Trots uttåget ur Cl så är jag stolt över spelarna som verkligen kämpade. VISCA BARCA!!!
Barcelona Messi-is-god

Fotboll handlar inte bara om att vinna titlar.

Ingen kommer att minnas Chelsea om de vinner CL.

Messi kommer alltid å vara ihågkommen som världens bästa genom tiderna, och Barceolana som symbol för den vackra fotbollen.

Jag är så stolt över att jag håller på Barca. Det finns inget vackrare.
Barcelona Thiago en mi corazón!
SNÄLLA NÅN , GÖR SÅ JÄVLA ONT ATT LÄSA DESSA KOMMENTARER ATT SKYLLA PÅ SPELARNA OCH GUARDIOLA, KAN NI LÄGGA AV ELLER? VI HAR FAN BLITIV BORTSKÄMDA MED TITLAR SEDAN GUARDIOLA KOM. VISA ATT NI ÄR CULES FÖR F*N
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Vi MÅSTE verkligen köpa en mittback. Det funkar inte med Masch som mittback, även om han har gjort det bra mot "smålag".

In med Thiago Silva eller Hummels och få in Jordi Alba, så vinner vi allt nästa säsong!
Barcelona Kraków
2012-04-24 23:14
Antifotboll (krokodil-gap-mot-vänster) Totalfotboll

Var det någon som såg om det skulle varit hands och straff precis innan Torres kontring? "It's a fucking disgrace"

Varken vi eller Chelsea förtjänade att vinna idag.
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2012-04-24 23:14
Killar jag vet att alla här är besvikna och det är även jag, eller rättare sagt otroligt besviken, ledsen, arg sur you name it och om jag ska vara ärlig så vet jag fan inte hur jag ska hantera förlusten, behöver stöd och de första jag kom på att tänka är detta forumet för facebook kan man inte gå till, ännu värre och stänga av datorn, jag vet fan inte hur jag ska ta mig till helt otroligt
Annons: