/spanien/barcelona/forum/9185.aspx/spanien/barcelona/forum/9185.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-04-27 10:59
I länktipset kan ni följa presskonferensen. Börjar om mindre än två timmar.
Josef›
2012-04-27 10:59
Sky Sports med reaktioner från Barcelona om 5 minuter.
Barcelona Messidinho_10
2012-04-27 10:57
NEEEEEEEEEEEJ
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-27 10:54
Tito Vilanova kan väl inte vara aktuell som ersättare för Pep? För det första är han ens 100% frisk? För det andra anser jag honom ha på tok för lite karisma och pondus för att kunna bemästra Barças omklädningsrum. Som assisterande har han varit briljant men som förstetränare känns han helt fel, i alla fall i mina ögon.

Óscar Garcia har nämnts men han har väl endast coachat Juvenil A? Alltså inte ens B-lagsfotboll. Visseligen har han en spelarkarriär på toppnivå att luta sig emot men jag vet inte om steget är lite väl stort ändå?

Tror inte det blir någon av dessa två i fall Pep lämnar. Kanske Lucho, Bielsa eller AVB? Velverade? Nej tack. Som Rambla skrev igår; smålagstränare.
Barcelona LaMasia
2012-04-27 10:28
Var kan man läsa om den tilltänkta presskonferensen?
På officiella sidan står det inget, ännu ska tilläggas!!
barca#1
2012-04-27 10:27
Det kommer finnas en dag då Pep inte längre är rätt person att leda vårt älskade FC Barcelona, men är den dagen verkligen kommen? Jag tycker faktiskt inte det.
Visst har laget börjat tappa lite, men om en tränare kommer finns det en uppenbar risk att laget faller tillbaka på ruta ett igen.
Pep har fortfarande förmågan att krama ut det bästa av detta lag. Denna säsongen har vi haft otur med skador och dylikt. Det är inte direkt Peps fel. Jag tycker att han är rätt person att leda nästa generation barcatalanger också. Men vill han inte förlänga så går det ju inte att nåt åt det.
Barcelona Milian_J
2012-04-27 10:18
Blaugrana1990
Så du menar Mascherano har varit dålig? Då vill jag ställa en fråga till dig - Har du sätt några av Barcelonas matcher iår?
Barcelona Xavi#6
2012-04-27 10:13
Detta är nervösare än väntan på ett clasico, vi behöver Pep. Men vi måste respektera hans beslut om han nu lämnar. Efterträdare är svårt att säga vem man vill ha då man alltid kommer sakna Pep. Tack Pep för de fantastiska åren du gett oss!
Barcelona Salcini
2012-04-27 10:12
Tråkigt om Pep lämnar. Hade hoppats att han körde på ett år till, tog trippeln igen och sedan avslutade på topp.

Om man skall se på alternativen så ser jag nog helst Luis Enrique. Som många säger så kan han klubben och är ganska lik Pep och kan troligtvis hans grundprinciper. Det är bra att fortsätta på samma sätt om det har gått bra. Det är om det gått dåligt som man behöver söka sig efter andra alternativ.

Den jag minst av allt vill se är Villas-Boas. Tyvärr har inte killen någon större rutin och är inte redan insatt i klubben. I Chelsea fick man intrycket av att han var ganska så arrogant och tappade helt och hållet kontrollen över sina spelare pga det.

Laurent Blanc känns intressant, utan att ha allt för mycket koll på hans filosofi. Men han är ett sedan tidigare stort namn som gjort bra resultat med Bordeaux tidigare. Man får väl dock vänta och se under EM om han har fått styr på det Franska landslaget.

Bielsa är en bra tränare, dock gillar jag allt för mycket det han gjort med Athletic och skulle tycka att det var tråkigt för dom att tappa en sådan guldklimp. Athletic behöver Bielsa mer än vad vi behöver honom och det är bra om han lyckas få det laget att konkurrera i toppen nästa år.

Barcelona Milian_J
2012-04-27 10:05
Ingen som har stream eller liknande till presskonferansen?
Barcelona Briljanté
2012-04-27 10:02
VAAAAAAA???? Det verkar som att Pep lämnar på riktigt. Jag som trodde att det var skit rykten. FAn !!!
Barcelona ElRaval
2012-04-27 09:55
Är det Vilanova's tur nu tro?

Visst hade jag gärna sett Vilanova eller Lucho eller någon liknande just för faktumet att de är Culés och kan klubben ut och in.

Men vore det inte lite för mycket Pep-light? Sämre versioner av Pep.

Pep är en one of a kind och är snäppet över alla de som nämns.

Om det ska komma en ny tränare så hoppas jag att det är någon som tar vara på arvet Pep lämnar, men ändå väljer sitt eget spel.

Bielsa i all ära, men tror inte han kan styra upp vårt försvarsspel t ex.

Hade gärna sett AVB i så fall om det ska bli någon av dessa, men helst av allt hade jag gärna sett någon som åter igen får igång backspelet så vi inte fortsätter på samma sätt som vi gör nu. Underbar offensiv, men att det endast krävs en kontring från våra motståndare för att ett mål ska släppas in.

Eftersöker lite mer balans hur tråkigt det än må låta. Fart blandat med bollinnehav. Men jag känner inte att vi behöver ha 80 % i varje match. Det känns som att det mest blir kluddigt småspel på mittplan då och vid stormatcher risk att det blir handbolls-spel.

Barcelona messinah!
2012-04-27 09:02
Vill börja med att säga att jag tycker Pep har varit helt fantastisk för oss, och det kommer nog aldrig komma en tränare som kommer vinna så mycket på så kort tid igen!
Men ville redan från föregående säsong att pep skulle lämna, detta pga vi har 1 spel, vi har ingen plan B. Jag tycker att spelet har blivit för "långsamt" med alla sidleds passningar i 90 minuter. Vi har 80% bollinnehav och 3 målchanser nuförtiden. Detta blir mycket tydligare mot bra lag. Denna tendens har blivit tydligare för varje säsong. Jag vill ha tillbaka farten i spelet, bollinnehav + fart, personligen tycker jag att senaste säsongen nästan bara bestått av kladd i mitten, utan ett riktigt direktiv.
Barcelona Den vise
2012-04-27 08:57
När börjar presskonferensen ?
12:00?
Barcelona Smogen
2012-04-27 08:51
Som de flesta andra hoppas jag givetvis att Pep stannar i minst 1 säsong till. Gör han inte det gissar jag på att man först kommer fråga Lucho om han vill ta över. Han har ju, som Pep, mycket god koll på klubben, inklusive ungdomarna. Tyvärr tycker jag inte han verkar vara en lika kompetent tränare som Pep, men vi får väl kanske se.

Alternativet efter Lucho är nog svårare, står antagligen mellan AvB, Bielsa och Valverde? Kanske också Eusebio som en outsider? (men det är väl mest Rambla som drömmer om honom...hehe...)

Utav dom hoppas jag verkligen på Bielsa, men tror det blir svårt att locka över honom från Bilbao. Dessutom finns väl risken att det blir en långdragen affär om man ska ta Bielsa från Bilbao.
Annars skulle det väl vara intressant att se vad AvB kan göra i Barcelona.

Det viktigaste är att det går snabbt och smärtfritt med att hitta en ny duktig tränare. Någon som får spelarnas förtroende, fortsätter i Peps fotspår och som snabbt kan sätta sig in i klubben och dess värderingar.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2012-04-27 08:39
Grande Pep! Snälla krita på för ett år till. Jag vill inte att han avslutar sin fantastiska tid hos oss genom två, säg vad ni vill oturliga säsongsavslutningar. Man kan snacka om hans eventuella taktikfel, spelaruttagningar osv men hade bara spelarna satt sina givna målchanser så som de brukar göra så hade vi just nu sett fram emot en CL-final igen.

Pep är ovärdelig!
Barcelona Deulofeu
2012-04-27 08:23
Det som oroar mest är ju vad som händer med ungdomsspelarna som står och knackar på dörren till a-laget samt även dom som ligger lite längre ned kommer de försvinna? Utan Pep blir det betydligt tuffare väg att gå.

Vad händer med Tello,Montoya;Bartra,S.Roberto? Deulofeu samt Dongou vad känner de?

Det viktiga är att personen kan ta vara på arvet givetvis även spelare som Messi! Vad har hänt med alla storhgeter de senaste åren som tex Ronaldo,Rivaldo samt även Ronaldinho?

Pep har lyckats handskas med den största stjärnan han såg dessvärre slutet på Ronnie och kände att Messi skulle ta över.Vad händer med Messi det oroar mig.

Hoppas innerligt att Pep stannar jag ger mig inte förrens det är för sent.Jag kan inte se en annan tränare som vinner så oerhört många matcher på en säsong och förlorar så få.

Bielsa är fantastisk men jag har svårt att se honom vinna så mycket som Pep hoppas jag har fel.Jag gillar starkt hans arbete med Bilbao när han satsar hårt på de egna unga.

Skulle gärna se honom som efterträdare till Pep om 15 år ; )
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-27 07:42
Det svider verkligen när man läser att Pep ska lämna, man känner sig som en norsk vattenbärare i den mörka och bittra vinterkylan.

Vi tackar honom för allting han har gjort och nu hoppas jag att vi får se en ny Barca era med AVB på tränarbänken.
Barcelona Pep, The Creator
2012-04-27 07:21
Här sitter man på bussen på väg till skolan och väntar på att klockan ska bli 11. För att se vad som väntar i framtiden. Vill att Pep stannar men är tacksam för vad han gjort, han kommer alltid vara legend som spelare och tränare. Visca Pep!
Barcelona grande jw
2012-04-27 02:51
"Unless Guardiola changes his mind last minute, Barcelona will on Friday announce the coach will leave the club. [catalunya radio]"

Man mår riktigt illa när man läser detta. Uekhhhh. Vilken rörig sommar klubben kan ha framför sig. Tror ni det är större chans att t.ex Dani Alves skulle vilja röra på sig till Anzhi om Pep lämnar? Jag undrar lite hur Peps beslut påverkar spelarna som de snackas transferrykten om.
Barcelona Barca4eva
2012-04-27 02:38
Gio Style

Jo då, det var den biten som fick en att stänga webbläsaren.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-27 01:52
Var tacksam för det Pep har gett oss. Det har fan gått två dagar sen vi åkte ut nu får du fanimig lugna dig din otacksamma hund. Gå till Puertan om du vill byta tränare varannan månad.

13/16 med taktisk inkompetens? Knappast. Pep tänker i banor du aldrig kommer ha en chans att tänka i.

Mascherano är ingen defensiv mittfältare i vårt system och om du hade kunnat slå ihop dom tre hjärnceller du har så hade du kunnat förstå det också.

Mods, förtjänar detta spärr tar jag den medvilligt. Klarar inte av idioter.
2012-04-27 01:51
Blaugrana1990

Du förstår väl att anledningen till att Real åkte ut igår var pga just taktisk inkompetens?

Du förstår att anledningen till att vi pungkrossade Real med 5-0 var just taktiskt briljans från ena sidan och taktisk inkompetens från andra.

Herregud alltså man tror att du börjat kolla på fotboll igår.. 3-4-3 är rent taktiskt ett underbart alternativt för oss och funkar mot de flesta lag. Rent taktiskt var den grym mot Chelsea. Tyvärr satte spelarna inte chanserna. Vad ska Pep göra där tycker du?
Barcelona Gio Style
2012-04-27 01:43
@Blaugrana1990:

Varför är det ingen som reagerar på "Enkelt kunna flytta in Alves som mittback och slängt Montoya på höger"?.
Mannen, no offence... Men om du anklagar Pep för att vara taktiskt inkompetent och skriver att vi ska spela Alves som mittback så skjuter du dig själv i foten.
Coach pep.
2012-04-27 01:38
Blaugrana1990

Jag går inte till överdrift, Pep har utmanövrerat Mou många gånger. Har man någorlunda bra minne och har följt Barca noggrant kommer man ihåg det. Ja, vi har varit ett bättre lag än dem, och Pep är ju anledningen. Tycker det är ytterst viktigt att påpeka hur viktig han varit (om han nu lämnar) i en värld som tycks vilja ta ifrån Barca och alla dess karaktärer allt och mer därtill.

"Det är inte Pep som ära bra, det är Barcelona. Det är inte Barcelona som är bra, det är Messi. Det är inte Messi som är bra, det ät Xavi och Iniesta. Det är inte Xavi och Iniesta..."

Fastna inte i den där korkade cirkeln.
Barcelona Fc Barcelona - Blaugrana - Barca
2012-04-27 01:37
Jag skulle förstå Pep om han lämnar. Efter all jobb som han har lagt ner på det här laget. Han har gett oss allt. Han gav oss allt redan efter förstå året. Sex titlar utav sex möjliga.

Om han lämnar, så vill jag att han ska ha en avskeds match med mer än 99 0000 på Camp Nou, det är han värd. Ett Tifo för honom där det ska stå "Champions". Han är verkligen en!

Jag mår illa utav att folk inte förstår vad han har gjort för oss. Snälla min vänner, han har inget hår kvar efter allt!

Jag vill tack honom, trots att vi inte vet om han stannar eller inte. Tusen tack du är en mästare, PEP!
Blaugrana1990
2012-04-27 01:26
barcetia - #ANIMSABIDAL

Man börjar seriöst undra vad det är för fel på vissa här på forumet när man hävdar att Piqué varit dålig denna säsongen men att Mascherano varit bra. Fruktansvärt.
Barcelona Bernie
2012-04-27 01:24
Cristiano - Lionel
2012-04-27 01:16
Blaugrana1990

Det finns saker i ditt inlägg som verkligen får en att undra om du saknar kompetens till att förstå fotboll överhuvudtaget.

Jag hoppas verkligen att du inser hur viktig Mascherano har varit för oss denna säsong då det är en säsong där vi haft otroligt många backar skadade. Han har ställt upp och presterat väldigt bra varje gång han blivit tillbedd att spela förutom ett par tillfällen. Inte hela matcher utan endast ett par tillfällen, i vissa matcher. Så höga krav osm du har för Mascherano har man inte ens på Messi.

Att du sedan säger att Piqué varit en av de som presterat bra får mig att vilja spy. Jag får seriöst klökningar. Hur kan man påstå något sådant? Piqué gick från att vara en av världens särklass bästa och mest eleganta fösvarare till att vara sämre än just Mascherano, en DM som spelar mittback..

Valencia borta. Kan du snälla nämna match där förlusten helt är Peps fel?

Blaugrana1990
2012-04-27 01:14
Coach pep

Nu går du till extrem överdrift när du säger att Pep utmanövrerat Mourinho. Dem segrar vi haft är på grund av att vi är ett bättre lag än Real Madrid, inte på grund av Guardiolas taktik!
Annons: