/spanien/barcelona/forum/9184.aspx/spanien/barcelona/forum/9184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-26 14:39
Om man ska hitta något positivt så är det väääääldigt positivt att bli av med alla medgångs-fjortis-supportrar om vi nu slutar vinna allt varje år.. =D
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2012-04-26 14:37
Sami

Det är lätt att vara tränare för ett lag från soffan framför tv:n... Den press han har på sig är bara den avskräckande skulle jag tro.
Det är lätt att säga att det bara är att sätta chanserna så vinner vi.. Ganska självklart liksom.. Men det är inte lätt att göra det varenda år. Fotbollen är inte lätt. Bara för att Barcelona fått det att se lätt ut betyder inte det att det är lätt.

Behåll höger hand och njut av Barcelona från tv:n ;)
,Sami
2012-04-26 14:29
Okej Guardiola kanske lämnar men jag fattar inte varför ska han lämna världens bästa lag? Han får bra cash han har ett bra jobb. Det går bra för laget det är bara vi har inte suttit chanserna annars hade vi vunnit ligan nu och varit i final i Cl. Jag fattar inte varför vill han lämna? Jag hade höggt av min högra hand för att vara tränare för Barcelona.
Barcelona Barca4eva
2012-04-26 14:26
Vi ska vara glada att vi har en tränare som, efter fyra år på posten(!), själv kan välja mellan att stanna eller lämna, till skillnad från vissa andra lag. Naj, jag tror och hoppas på ännu ett år.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Emily
2012-04-26 14:19
tarrak

Fast den här säsongens "misslyckanden" tycker jag mer har berott på att marginalerna inte har varit på Barcelonas sida. Nu menar jag inte domslut, utan snarare alla dessa stolp- och ribbträffar som har varit lite av ett signum den här säsongen.

Jag kanske är naiv, men med tanke på hur många av spelarna som har gått ut offentligt och sagt att de hoppas/vill att Pep ska stanna tycker jag tyder på att han har deras fulla förtroende, vilket är en viktig del i att kunna motivera spelarna.

Men till sist är den ändå Peps känsla som avgör och känner han att han inte kan motivera spelarna finns ju en risk att det blir pannkaka av alltihop om han trots allt skulle stanna ett år till. För det räcker inte att spelarna och fansen tror på honom, han måste tro på sig själv också.
Barcelona Bästelona
2012-04-26 14:10
Upp med huvudet nu grabbar! Guardiola lämnar, visst jag är också ledsen. Men vi kommer inte börja att rasa bara för det. Hur lät det när Pep kom, vi hade en skit dålig inledning på säsongen. Man börja snacka om att han var orutinerad osv. 4 år senare, kan man säga att han är en utav världens bästa tränare. Vi ska nog ha lite tålamod och acceptera den nya tränaren vi får in.

Vårt spel kan vi in och utan till. Vi hade kunnat slå Valencia utan Pep på bänken. Vi vet hur vi ska spela, vi vet hur vi spelar. Pep gjorde bara så att de blev mer effektivt(bortsett denna säsongen). Men jag skyller inte på Pep, vår största motståndare denna säsongen var Motivationen. Jag tror att vi blev lite mätta på titlar.

Med den nye tränaren (om det blir så att Pep lämnar) så hoppas jag att vi blir lite mer offensiva. Med det menar jag att vi ska göra fler mål. Som första året när Pep träna. Vi hade 3 spelare som gjorde över 20 mål vardera. Det har vi inte denna säsongen. Jag är glad för det massiva bollinnehav vi har men jag hade gärna gått ner 5-10 % för att göra 2-3 mål fler per match.

Mina blå röda bröder! Detta kommer lösa sig!
Barcelona tarrak
2012-04-26 14:01
Emily

Sen tror jag att de sportsliga "misslyckandena" kan spela in i hans eventuella avgång, inte på det viset att det är jobbigt att arbeta i motvind, utan att det blir ett kvitto för honom att han inte lyckats motivera spelarna fullt ut och att han börjar få slut på taktiska drag. Pep har ju alltid sagt att han inte kan se sig på tränarposten någon längre tid, då han tror att det blir svårt att hålla spelarnas uppmärksamhet och fortsätta vara vinnande och det här kan han se som en bekräftelse på sin tes.
Barcelona Emily
2012-04-26 13:53
tarrak

Ja, jag tycker bara att hans (eventuella, jag hoppas fortfarande att han stannar) avsked kommer olägligt i och med den här säsongens motgångar. Men du har säkert rätt, väljer han att inte fortsätta är det troligtvis för att han inte orkar ett år till. Man kan inte klandra honom efter allt han har gett klubben, spelarna och fansen.

Om Pep lämnar kommer det vara den här säsongens överlägset värsta dag.
Barcelona Smogen
2012-04-26 13:51
Blir riktigt tungt om Guardiola lämnar, däremot är det knappast oväntat. Han har ju alltid sagt att han bara tänker stannar i ett par år och har förmodligen redan nu varit kvar i klubben längre än planerat.
Om Pep stannar tror jag Barcelona kommer komma tillbaka starkare än någonsin nästa säsong, och om han lämnar hoppas jag det blir Bielsa som tar över.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2012-04-26 13:48
Vilka tycker ni ska ta över guardiola? Min självklara favorit är Marcelo Bielsa, visst han har varit i Athletic bara ett år, men han har gjort ett bra jobb med bl.a. chiles landslag och han spelar somma fotboll som Barcelona gör. Luis Enrique och AVB känns inte så trygga båda har potential att bli riktigt bra tränare men jag tror inte dom kan hantera Barcelonas omklädningsrum, till skillnad från Bielsa

En grej bara, snälla ni som skriver "utan guardiola kommer att gå åt helvetet, det är slut nu blabla bla" snälla det fanns ett liv innan guardiola och det kommer finnas efter också
Barcelona tarrak
2012-04-26 13:40
Emily

Jag kan självklart inte prata för Pep, men att han skulle sluta för att laget upplevt motgångar känns osannolikt. Om man ser till hur han uppträtt under hela sin karriär, både som spelare och tränare, finns det ingenting som tyder på att han skulle ha de personlighetsdragen, tvärtom. Vi kan självklart spekulera bäst vi vill, men det känns lika orimligt som att han skulle sluta av ekonomiska skäl.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-26 13:32
Entourage of Guardiola as well as the club don't make any comment on decision to renew or not. Players will be first informed tomorrow [ona]

Guardiola met yesterday for 3 hours with president at his home. He's more likely not to renew, announcement of final decision tomorrow [ona]

...
Det är väl mer eller mindre "klart" att beskedet landar imorgonbitti. Det mesta lutar åt att señor Pep lämnar Blaugrana efter denna säsong.
Barcelona Emily
2012-04-26 13:30
Om Pep väljer att inte fortsätta nästa år på grund av att han har slut på energi och idéer och inte orkar ge 100% tror jag ingen klandrar honom för att han kliver åt sidan. Om han däremot kliver åt sidan på grund av att vi har haft en stolpe-ut-säsong tycker jag att det är fegt. Det betyder inte att Pep som person är feg, han är motsaten till feg, vilket han har bevisat hur många gånger som helst under de senaste fyra åren. Men om anledningen till att han slutar är att vi har stött på motgångar den här säsongen, då tycker jag att det är fegt. Om Pep är 100% motiverad anser jag att han är den bästa tränaren för Barcelona, oavsett om vi vinner eller förlorar. Man kan inte vinna alltid.

Pep har alltid sagt att klubbens bästa kommer först och känner han att han inte orkar ett år till så är det självklart att han ska kliva åt sidan. För min del handlar det inte alls om någon personlig prestige utan snarare att det är tråkigt OM han lämnar för att den här säsongen inte har varit en lika stor succé som de tidigare tre säsongerna.

Nu vet vi ju inte ens om han verkligen kommer lämna, men jag hoppas in i det sista att han stannar kvar.
Barcelona I.Cuenca
2012-04-26 13:29
Vi får vänta tills på Fredag mina vänner
Barcelona tarrak
2012-04-26 13:29
el Flaco

Självklart hoppas man, men på något sätt känns det som att det är över nu. Trodde att han skulle sluta redan efter förra säsongen och efter hur den här säsongen utvecklat sig är jag i stort sett säker. Jag menar inte på något sätt att det här är Peps fel, men i hans självkritiska sinne ser han det säkert så.

Om Pep avgår så kommer det att bli ett intressant test av den nya ledningen. Jag är anti-Rosell, men jag var aldrig oroad för det sportsliga så länge Pep finns kvar på bänken. Nu kommer de ställas inför ett väldigt tufft vägval inför framtiden.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-26 13:11
@tarrak:

Co-sign till 100%, men jag vägrar att ge hoppet om Peps förnyelse, förrän det verkligen blir officiellt.
Barcelona Dradrian
2012-04-26 13:11
@tarrak:

Mycket bra sagt. Guardiola är exemplarisk på alla sätt. Kan inte hyllas nog..
Barcelona 1899
2012-04-26 13:05
"José Mourinhos Real Madrid har fortfarande inte slagit ut ett enda riktigt topplag ur Champions League, och den som undrar exakt hur gärna han velat ändra på den saken den här gången behövde bara se honom möta FC Bayern.
Mindmaster Mou var plötsligt en känslocoachande, försiktig tränare som satsade på att inte förlora istället för på att vinna.
Han försvarade sig bort från det här, mot ett lag som vågade mer – en attityd de bar med sig hela vägen in i straffläggningen.
Real Madrid har växlat in sin Madridismo mot en Mourinhismo, och när de vaknar idag har de ett argument till för att det kanske inte är värt det fullt ut."

(Simon Bank)
Barcelona tarrak
2012-04-26 13:02
Om Pep väljer att kliva åt sidan är det självklart sorgligt, men jag kan omöjligen förebrå honom för ett sådant beslut. Vissa här verkar tycka att han ska fortsätta för att vinna någon personlig prestige, men då känner man inte Guardiola. Han har alltid satt klubbens bästa i första rummet och om han känner att han har slut på energi och ideér för att föra laget vidare så borde vi hylla honom för den självinsikten. 99 tränare av 100 i hans situation hade skrivit på längsta möjliga kontrakt med högsta möjliga garantilön, Pep valde tvärtom att skriva ettårskontrakt där lönen baserades på vunna titlar för att undvika att bli en belastning för klubben.

Jag har inga problem med att supportrar tycker olika, men att någon kallar Pep Guardiola för feg är så långt ifrån min föreställningsvärd man kan komma. I mina ögon är han kurage och moral personifierat. För alltid den störste!
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-04-26 12:58
Det här skämtet om att madridistas brukar säga inför säsongen att de ska vinna trippeln och sen under våren, när allt är förlorad, istället skryter om att ha vunnit nio Europacuper/Champions har jag alltid tyckt varit ganska överdrivet då jag aldrig sett en maräng säga det.

Igårnatt på Punto Pelota inträffade dock. Det tog bokstavligt talat endast 15 sekunder innan Siró López skröt om Madrids alla Europatitlar i troféskåpet och hånade de lagen som inte ens har vunnit fem Champions, en klar pik mot Barça.

Igår efter matchen var jag inte särskilt skadeglädjen för att jag var fortfarande ledsen över mitt eget lags sorti i Champiosn League, men när man ser folk som Siró är det skönt att se de få äta upp sina ord och visa upp sin rätta sida; dåliga förlorare och för evigt drabbade av barcelonitis.
Barcelona Abbe.
2012-04-26 12:56
Självklart vill jag att Pep stannar men jag vet att det beslut han fattar är det rätta.

DM1982

Nu när du nämner Villas-Boas så kommer jag och tänka på den gången han besökte Mini Estadi för att spana in Barça B. Kom det ut i pressen vad han gjorde där? Det är dock ingen hemlighet att han sedan Porto-tiden suktat efter flertalet La Masía-talanger.

Barcelona Damido
2012-04-26 12:53
Hahaha OMG detta kommer pågå i veckor..

Kolla Länktips!
Barcelona DM1982
2012-04-26 12:44
Även fast jag gärna vill att Pep ska stanna så är det så att en ny tränare kan vara något bra för laget. Pep vet vad som händer när ett lag och tränaren stagnerar, han har varit där som spelare.

Om han har minsta tvivel om att han inte orkar eller inte vill träna laget så gör han rätt i att sluta. Han har gett så enormt mycket under den tiden som han har varit tränare, killen orkar kanske inte mer.

Vem som skulle kunna tänkas ta över är svårt att veta men Villas-Boas och Lucho lär vara några tänkbara namn. Jag ser inga andra från organisationen som skulle kunna ta klivet upp som Pep gjorde men å andra sidan så har jag inte benkoll på läget.

Jag är tämligen säker på att Pep slutar den här säsongen, får en stark känsla av det.

För övrigt så flög en fotboll precis förbi mitt fönster, kan det vara Ramos boll?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-26 12:42
Tänkte på en grej. Vad sägs om bronsmatcher i CL? EM har 16 deltagande, ingen bronsmatch. VM har 32 och inför bronsmatcher. CL har 32 deltagande?
Barcelona Dradrian
2012-04-26 12:36
Stämmer in i kören: hoppas verkligen Pep stannar. Världens bästa tränare med sina 15+ titlar på tre säsonger.

FRAMFÖR ALLT, en revolutionerande tränare. Andra stora (se Mourinho t.ex.) spelar med gamla beprövade taktiker. Pep har tagit totaltfotbolllen och Barcelonas offensiva tiki-taka till helt nya nivåer. 3-3-4 mot Real Madrid eller Chelsea, hur många gånger har vi sett sådant förut?

Han har även gjort Messi till den spelare han är idag. På kanten kunde Messi isoleras, han var fantastisk men inte i närheten av den kompletta fotbollsspelare han är idag. Han har utvecklat sin spelintelligens enormt, läser spelet bättre än Xavi nu för tiden...
Barcelona Cobain
2012-04-26 12:35
Trots allt som skrivits om att Pep inte skulle förnya kontraktet så är Pep en smart människa. Det är INTE smart att redan nu gå ut från hans sida och tala om att han inte ska fortsätta, inte innan Copa del Rey-finalen.
Barcelona Ibillay
2012-04-26 12:28
nej pep, snälla ett år till
Barcelona I.Cuenca
2012-04-26 12:24
Pep du måste stanna
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-04-26 12:24
Om Pep lämnar så är det bara att önska honom lycka till i framtiden och tacka honom för allt det han har gjort för denna UNDERBARA klubb.
Barcelona Capilito
2012-04-26 12:21
Jag har svårt att föreställa mig ett Barcelona utan pep.
Annons: