/spanien/barcelona/forum/918.aspx/spanien/barcelona/forum/918.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-04-19 09:09
Komigen nu, visst lägger pique ner mycket tid på socialamedier. Men han har helt klart varit en av dom bättre, han och mascherano har gjort allt i deras makt för att försvara färgerna. Skjuter man mot pique så skjuter man blint.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-04-19 09:05
De största syndabock för raset enligt mig är:

1. LE som envisast med att köra samma taktil och formation 4-3-3 från minut 1 till 93 istället att anpassa sig efter väderförhållandena. Då hade han kunnat även vilat MSN och gjort de hungriga. Står vid linjen som en idiot och är bara en formalitet som tränare inte minst att ta ansvar för presskonferenser. Har inte kontroll över laget.

2. Alba , en riktig indianare i laget. Lämnar hjärta på plan men saknar hjärna och brister totalt i defensiva spelet. Junior nivå.

3. Neymar som vi inte känner till alls. Har sjunkit ner som en Titanic och med honom spelar vi med en man mindre . PGA hans ständiga och barnsliga beteende tappar även laget fokus.

4. Pique som bryr sig mera om sociala medier än att ta hand om Torres och Griezman och har förlorat det alla är vana med honom, att styra och leda försvaret. Vid många tillfällen är han och dricker kaffe medan motståndarna gör mål.

Barcelona Mascherano #14 el Jefe
2016-04-19 07:49
Neymar ska ingenstans. Det han behöver är lite tuff kärlek, med betoning på kärlek. Hans beteende den senaste tiden är absolut inte ok, men att utse honom till någon slags syndabock för raset blir bara löjligt. Jag har gnällt på styrelsen nu i ett par inlägg och tänker därför inte börja med det nu igen. Så jag fokuserar på det speltekniska istället. Är det någon som ska ut så är det Arda. Synd tycker jag för jag gillar honom verkligen. Men faktum är att han har varit totalt värdelös, har åldern emot sig och köptes in under väldigt märkliga omständigheter. Dessutom tar han speltid från våra yngre adepter som Rafinha, Denis Suarez och Halilovic (även om jag är tämligen säker på att vår goda styrelse kommer att slarva bort de två sistnämnda). Utöver Arda så bör de vanliga namnen i detta sammanhanget nämnas; Vermaelen, Mathieu, Adriano, Lord och Song (blev osäker på honom, har vi sålt honom eller är han fortfarande ute på lån bara?). Ska man fördjupa sig lite mer i mittfältet så är taktiken som sådan att det knappt finns något mittfält i dagsläget. Det är oerhört långt mellan lagdelarna (såvida vi inte har ställt upp ett stillastående handbollsanfall med mittbackarna 65m upp i banan) och bollen spelas aldrig runt på mittfältet med finess som den brukade göra under Xavis dagar i laget. Jag är medveten om att jag är en liten kappvändare i ämnet då jag var en av dem som förespråkade rakare spel för ett par säsonger sedan. Det gör jag till viss del fortfarande, men jag vill samtidigt ha mer dominans på mittfältet. Det tillsammans med min kärlek till La Masia gör att jag önskar att Samper flyttas upp till nästa säsong. Ska man köpa någon crack så ser jag hellre att Verratti (omöjligt?) köps in snarare än Pogba. Då kan man även sälja Rakitic (tyvärr). Då hade vi haft ett mittfält bestående utav Busquets, Iniesta, Verratti, Samper, Suarez, Rafinha, Roberto, Halilovic. Lite sämre kvalitetsmässigt i dagsläget kanske men ändå ett yngre, mer egenodlat och framtidslovande mittfält. För jag tror att vi behöver en liten rebuild i laget. Vad gäller backarna så är det dags att köpa in en Laporte nu. Behöver nödvändigtvis inte vara just Laporte men en ung, framtida storback måste in! Sen kan man undra hur mycket vi hade tjänat på en vänsterback som faktiskt har lite bollkänsla i sig. Alba är i sina stunder en av världens bästa på sin position men när det kommer till att förvalta Messis passningar så finns det en helt sjuk förbättringspotential på den positionen. På målvaktssidan så bör man satsa fullt ut på ter Stegen till nästa säsong. Sälj Bravo om han vill ha sin speltid som han absolut förtjänar, inte för att jag vill bli av med honom men för att han är för bra för att ha på bänken. Men ter Stegen kan bli vår självklara förstamålvakt i tio år framåt. Kort och gott så hade jag velat se en liten rebuild i laget där man bygger vidare och satsar på de unga spelare vi redan har och toppar det med att köpa in ung kvalité i Verratti och Laporte. Det kanske blev lite väl mycket FM över det hela men det får man stå ut med när man sitter och drömmer sig iväg under morgonens kaffestund. För hur det än ligger till och hur mycket frustration och ilska man än känner emellanåt så ligger alltid kärleken för klubben där under. Det gäller bara att släppa fram den när det behövs som mest.
El Conejo
2016-04-19 06:04
Fan va jag ogillar Neymar. Har alltid tyckt att han känns så falsk på något sätt, kan inte riktigt sätta fingret på det, skulle inte förvåna mig alls om han gick till svinen i Madrid.
Barcelona Gio Style
2016-04-19 04:37
Duda När jag tänker på Piques twitter användande samtidigt som jag ser klippet som jag länkade till så gör det mig inte så mycket. Så länge han visar vilja och hjärta på plan så är det lugnt. Annat är det med Neymar som är allmänt grinig och beter sig dåligt.
Barcelona Duda
2016-04-19 04:20
Jag förstår också frustrationen och jag förstår att folk vill hitta anledningar varför det går så dåligt för oss just nu, men sanningen är den att Pique och Neymar sysslade med instagram och twitter, och allt vad det nu än är, även när det gick bra för oss och när vi vann trippeln förra säsongen, då va de ingen som klagade.
Barcelona Gio Style
2016-04-19 02:29
@Liunil Masse:

Många kommer att ha invändningar på det men jag kan delvis hålla med.
Pique brinner mer för klubben än någon annan av våra spelare.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-19 02:22
[QUOTE=Gio Style]Inget fel på Piques Barcahjärta i alla fall. [/QUOTE] Blir varm i hjärtat av att se det där. Piqué är kaptensmaterial, inget snack.
Barcelona Gio Style
2016-04-19 02:10
Inget fel på Piques Barcahjärta i alla fall.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-19 01:15
@the cameroonians:

Kolla 01:24. Bråk mellan Neymar o Alba mitt i matchen...
Barcelona Gio Style
2016-04-19 01:05
Vampíro

Ja det är jag helt med på noterna så länge som han skärper till sin attityd och fokuserar på rätt grejer.
Men när han spelar så dåligt som han gör nu så får man kort stubin gällandes spelaren. Jag är aldrig för att sälja en spelare "för tidigt" men han måste visa att fokus är på rätt grejer.
Barcelona Reymar
2016-04-19 01:01
Ja jag vidhåller att Lucho lever på MSN och jag tycker att en tränare som vunnit trippeln förtjänar respekt. På vilket sätt är det "Dubbelmoral"?
Barcelona Vampíro
2016-04-19 00:29
Gio Style Det är därför vi ska sälja honom så fort han fyller 27 och inte en dag tidigare. För det är vetenskapligt bevisat att brassar peakar runt den åldern och börjar sen längta hem. Vi behåller honom 3-4 år till innan det är dags att mjölka minst 170M från PSG. Det är trots allt en fotbollstalang utöver det vanliga oavsett vad några kappvändare hävdar. Han är knappast roten till allt ont i klubben. Så jävla efterblivet med det där "han har alltid varit kass" tänket vissa har så fort någon har formsvacka. Likadant med Luis Enrique, Suàrez, Dani Alves etc. ena dagen är de kungar för att nästa dag vara sämst. Glory hunters at it's finest.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-19 00:16
@Reymar:
Pochettino har byggt upp detta Tottenham till ett jävligt bra lag genom att satsa på unga spelare och utveckla dom. Fotbollen man spelar är riktigt underhållande också. De kör över lag i ligan numera och kan vinna ligan. Han har visat att han är en stor tränare. Du har skrivit förut att Lucho hela tiden levt på MSN men nu skriver du att han förtjänar respekt för vad han åstadkommit. Dubbelmoral.
Barcelona Reymar
2016-04-19 00:07
Enkos

När Neymar var som bäst så var du den första som hyllade honom men nu när han är urform så skriver du en massa skitsnack. Du är alltså samma person som redan firat ligatiteln.. Gå och lägg dig lille pojk!

Liunil Masse

Är inget fan av Lucho då han har sina brister och är en usel matchcoach men nog förtjänar han respekt för det han åstadkommit. Det du däremot håller på med är smutskastning och det blir bara pinsamt när du jämför honom med Pochettino.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-18 23:54
Det var synd!
Barcelona Gio Style
2016-04-18 23:53
Man behöver inte förminska spelares insatser bara för att man inte tycker om dem längre. Neymar var sjukt bra ett tag och alla vet vad han är kapabel till. Men just nu springer han mest runt och gör onödiga dribblingar, beter sig som ett svin på plan samt slår bort var och varannan passning. Jag är inte för att sälja honom på det sportsliga planet, alla har ju svackor och MSN har matchats otroligt hårt. Det är på det personliga planet som jag inte orkar med honom, han måste kamma till sig helt enkelt annars kommer Brassesyndromet att slå hårt där, dvs. att han lägger mer fokus på saker utanför fotbollen samt blir för partyglad.
Barcelona TomCarroll
2016-04-18 23:48
Llorente i Rayo? Han är utlånad från Real
Barcelona TomCarroll
2016-04-18 23:48
Llorente i Rayo? Han är utlånad från Real
Vlom
2016-04-18 23:46
@Barca4life98:
Eh jo? Det tar tyvärr emot att säga detta, men tyvärr så är snabbheten Albas enda spetskvalité. Att faktiskt slå vettiga inlägg, kunna faktiskt träffa bollen i mål och beslutsfattande är bara några av sakerna som han inte riktigt besitter tyvärr. Vi är i akut behov av en spelare som kan uppgradera vänsterbackspositionen avsevärt. Alba är inte så himla bra som vissa människor på forumet försöker få det till och bör inte vara ett rimligt val som första valet på vänsterbackspositionen. Spanjoren får gärna vara en back-up dock.
Barcelona enkos
2016-04-18 23:41
Många tränare har haft en bra säsong för att floppa i nästa. Så lugna ner er med Pochettino. Om han gör ett bra jobb nästa år så kan vi börja hylla honom. Raineri har varit bra och efter hånats för att nu hyllas igen. Nästa år om han vågar stanna kommer Leicester inte ens att vara topplag då kommer han att hånas igen. Koman gjorde bra jobb med Southamton och blev hyllad till skyarna. Han nämns knappt i år. Alan Pardew vann en del matcher med Newcastle och fick 7 års kontrakt för att året efter var nära att hängas av sina fans. Finns hur många exempel som helst.
Vlom
2016-04-18 23:40
@enkos:

Nej, nej, nej, nej och nej enkos....

Samtliga av Neymars mål/assist mot de nämna tuffare lagen kom inte när vi hade omställningsläge...

Med undantaget av Rayo Vallecano, så brukar lagen inte riktigt vilja öppna upp sig mot vår anfallstrio eftersom att det är lika med självmord att ge dom ytor. Neymar behärskar konsten att bryta ner en buss ;)

Neymar var nämligen världens bästa fotbollsspelare under den perioden som Messi var borta och det med all rätt.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-18 23:36
Om jag får bestämma!
Spelare ut: Vermaelen, Douglas, Arda, Rakitic.
Låna ut: Samper, Munir, Sandro.
Spelare in: Llorente i Rayo, Deniz tillbaks, Coutinho, Nolito, Correa (Atletico), Bernat och Hallilovic
Barcelona II Barça II
2016-04-18 23:35
Tror ni att det kan finnas en intern spricka i laget? Hur man än vrider och vänder på detta så finner man ingen logik i, hur man kan tappa HELA SÄSONGEN på två veckor? Hur kunde vi tappa allt efter 39 nästintill felfria matcher? Det är så sinnessjukt att det inte går att förstå. Lika sinnesjukt som att Dani Alves inte får komma in trots att ligger under. Det hela är så jävla sjukt att jag knappt kan tro att det är sant, har aldrig varit med en sådan ofattbar kollaps tidigare.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-18 23:35
[QUOTE=Reymar]Liunil Masse Jag förstår att du inte gillar Lucho och vi vet att han har stora brister men du behöver inte ständigt jämföra och sänka ner honom. Det är trots allt en tränare som tog oss från att vara titellösa till en trippel på en säsong! Han förtjänar respekt. [/QUOTE] Helvete vilken dubbelmoral.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-18 23:33
@enkos:

Vilket pinsamt inlägg, Tottenham har det yngsta laget i Premier League med en stomme av bland annat unga akademispelare och en tydlig spelidé efter att ha rensat sin spelartrupp i somras. De har gjort mest mål i Premier League och släppt in minst mål, att säga att Pocchettinos lagbygge och säsong är ett misslyckande är inget annat än pinsamt.
Barcelona II Barça II
2016-04-18 23:29
Neymar har en formsvacka just nu. Annars är han helt klart den bästa värvningen sedan Ronaldinho. Han är en artist som kan bli världens bäste.
Barcelona Barca4life98
2016-04-18 23:29
Vlom Bra poäng, men tänkte mer att han kan vara en spelare som kan sätta Alba under press inte som startspelare direkt. Men du har en poäng.
Vlom
2016-04-18 23:26
@Barca4life98:

Alltså... Danny Rose är väl säkert en bra spelare och passar bra i Pochettinos lagbygge. Men grejen är liksom den att FC Barcelona är som sagt ett av världens absolut bästa lag och vi måste helt ha startspelare som bevisligen är av yppersta världsklass. Och engelsmannen befinner sig helt enkelt inte i den högsta hyllan om man får säga så.

Men sedan så ska man nog inte stirra alltför mycket i Premier League, en liga där t.o.m. ett lag som Leicester City fortfarande är ligaledare när det återstår en handfulla matcher kvar att spela. Mycket tack vare att kvalitén är väl inget att hänga upp i granen jämfört med typ La Liga. Jag skulle skämmas som en våt hund om exempelvis ett fotbollslag såsom Espanyol gjorde en kanonsäsong ifall om FC Barcelona, Real Madrid, Atlético de Madrid, Villarreal och andra topplagen skulle underprestera stenhårt...
Barcelona enkos
2016-04-18 23:22
@Santiago Cazorla:

Hazard uppträder inte arrogant och nonchalant och sysslar inte med sociala medier dag och natt och inte lägger fokus på tjafs och bråk på plan match efter match. Neymar har blivit en bortskämd unge som behöver snabbt landa ner på jorden om han vill lyckas i framtiden. Annars slutar han som många av hans landsmän.
Annons: