/spanien/barcelona/forum/9179.aspx/spanien/barcelona/forum/9179.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-04-26 20:11
Rambla. Haha. Nej, det behövs nog inte förbättra allt för mycket.

Ja, jag tänker mer när vi vinner boll och kan snabbt gå rakt mot mål i vissa situationer. Inte för ofta då detta kommer att paralysera passningsspelet och positionspelet kommer att bli lidande.

Men en viktig tanke på den nya tränaren - Guardiola har byggt upp en hierarki i Barcelona. Den tränaren som pillar på den eller möblerar om kan få det svårt.
Barcelona Essienesque
2012-04-26 20:10
Villas-Boas eller Bielsa är de enda värdiga kandidaterna i min mening.. Laurent Blanc ryktet är skrämmande..
Barcelona El Soap
2012-04-26 20:09
Roligt att man ser så många på AB som vill att Capello ska ta över efter Pep. Är väl den siste på jorden som ska det...

Dock som sagt, det är AB. Är väl inga större stjärnor där.
Barcelona Rambla~
2012-04-26 20:08
@Heywood Jablome - Andrés:

Tja, behövs det förbättra så värst mycket? Jag är glad om han kan hålla liv i det här laget. Självklart med lite nytt blod som ökar konkurrensen. Förbättra? Tja, han får gärna förbättra vårt omställnings spel från egen planhalva. Omställningar högt upp när vi vinner boll är vi bäst i världen på. Det har bara varit lite si och så med det under säsongen.
2012-04-26 20:05
Rambla. Varför Villas-Boas? Vad tror du han hade kunnat förbättra?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-26 20:04
Det här får inte vara sant!
2012-04-26 20:04
Att Guardiola skulle ha bestämt sig för sexmånader sedan. Var det inte ungefär då Vilanova blev sjuk? Hugo Benitez på forumet talade om att Guardiola gick igenom en av hans tuffaste perioder någonsin när hans vän blev sjuk.
Barcelona Rambla~
2012-04-26 20:02
Jag hoppas på Villas-Boas. Tror att han är helt rätt för Barca och Barca är helt rätt för honom.
Barcelona Rambla~
2012-04-26 19:59
@Kajanus:

Var tror du alla rykten kommer ifrån? Kan det ha och göra med vad jag tidigare skrev om Guillem Balague? Han jobbar för Sky Sports. De gick ut med vad han sagt i en radiointervju (som jag hörde live). Efter det följer alla medier och tar efter.
Real Madrid Kajanus
2012-04-26 19:59
Det Villas-Boas ville göra med Chelsea var att göra dem till ett spelskickligt lag, men eftersom de är så otroligt defensiva så var det svårt att sätta prägel på laget på ett halvår. FCB spelar ju precis den typ av fotboll han står för. Dessutom skulle hans närvaro skapa ännu mer tävlingsinriktade el clasicon framöver, våra tränare emellan. ;-)
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-26 19:54
Jonas - tots units fem força

Jag håller med till 110%
Alexis har spelat som högerytter i stort sett hela hans karriär men han uträttar mer som vänsterytter i dagens barca då yttrarna ska vika innåt och placera. Det är när han spelat där som han gjort snygga mål och ofta dessutom - exempelvis mot Rayo. När han spelar högerytter så tar han alltid en touch sen passar snett bakåt; då han sällan utmanar
2012-04-26 19:53
Kajanus.

Villas-Boas har länge sett Guardiola som en förebild. Men hans misslyckande i Chelsea gör mig orolig. Visst, han ville spela på ett visst sätt och de funkar inte med de spelarna. Men han borde ha varit mer flexibel. Du spelar din fotboll utefter ditt lags förusättningar.

Intressant tränare. Hade kanske utvecklat omställningarna.
Barcelona socccerfan1
2012-04-26 19:51
Grabbar.. Lämnat pep och om vi säljer Alves och fler viktiga spelare så tror jag tyvärr att vi kommer bli sämre.. Iallafall det första året.. Och alla vet vad som händer med tränare som inte gör ett bra jobb det första året, spakas. vilket leder till den onda cirkeln.. Hoppas verkligen att han stannar. gillar honom mycket, hans taktiker och sätt att prata med media på, hans hela personlighet passar oss.. Fan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-04-26 19:48
Det skulle vara idiotiskt att sälja alvez.. Kan inte fatta att folk funderar över det. En storklubb som barca kan inte bara spela med la masia ungdomar. Tror att vissa fått det fel om foten när de har hört all skryt från catalonien om egna produkter. Ingen lag i dagens fotboll kan hålla sig på toppen utan köpta spelare.... Kolla arsenal bara.. Tvärtom ska barca alltid krydda med världsspelare.. Om vi ska vara realistiska och ta bort messi från truppen. Då skulle madrid vinna 4 år i rad om vi inte köper världsspelare. DESSUTOM SKA EN SPELARE SOM MESSI HA LAGKAMRATER I VÄRLDSKLASS. Inte medelmåttor bara för det står la masia över pannan på de.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-04-26 19:47
Hoppas personligen på denna anfallstrio nästa år:
Sanchez-Villa-Messi

Sanchez och Messi på kanterna + en konstant djupledslöpande El Guaje = fotbollsporr.
Annars vore det kul att leka med tanken att värva en mer renodlad topforward, typ Soldado eller Llorente.
Real Madrid Kajanus
2012-04-26 19:45
Nu börjar olika medier i Spanien, oberoende av varandra, att florera om att Pep meddelar sin avgång imorgon. Även från Barcelonavänligt håll.
Villas-Boas är det hetaste alternativet att ta över.
Om vi spekulerar lite (som vi alla älskar att göra). Vad är er åsikt om att få Villas-Boas? Det karln gjorde med Porto var ju fenomenalt. Eller ser ni någon annan som passar bättre?
Peace!
Barcelona Rambla~
2012-04-26 19:44
Något som skrämmer mig rejält är. Om en person som Pep som troligtvis älskar klubben mer än någon annan tänkbar tränarkandidat jag kan komma på, inte pallar trycket i denna klubb i mer än 4 säsonger och blir utbränd, vem ska då göra det istället för honom?

Madre mia...framtiden känns genast lite dystrare.
2012-04-26 19:40
Sanchez
Barcelona Rambla~
2012-04-26 19:38
@Gabriel:

Nej, nu missförstår du mig. Jag påstod inte att Montoya är kapabel att ersätta Dani, åtminstone inte nu och troligtvis aldrig fullt ut. Jag menade bara att Montoya i det långa loppet skulle bli ett acceptabelt alternativ på högerbacksplatsen.

Att sälja ut Afellay och kanske även Villa ger inte så stora pengar och jag misstänker att ledningen vill han in rejält med deg och Alves är en sådan spelare som ett fåtal klubbar skulle betala rejält för.

Jag tycker inte att det är okej att sälja Alves, men om han själv inte har några problem med att tjäna ännu mer pengar, vilket jag misstänker han gärna gör, so be it. Jag kan leva med att det även om jag knappast skulle bli överförtjust över det.
2012-04-26 19:38
Om pep stannar ett år till och vi förlorar nästan allt nästa säsong och han inte orkar nå mer då får han lämna. Jag menar det skulle vart för mycket för honom
Barcelonistas
2012-04-26 19:36
Tack för allt Guardiola!
Barcelona Illusionista
2012-04-26 19:34
Lite sen? Isåfall bättre sen än aldrig!

Först och främst förlorar Barcelona mot Chelsea pga den ineffektiva perioden laget befinner sig i just nu.. Med alla lägen man missat så får man helt enkelt skylla sig själv. D. Villa har saknats han också! Men men sån är fotbollen och inte kan man alltid vinna!

Angående länken: Om det stämmer så vill jag passa på att tacka Guardiola för de OTROLIGA åren! Han förtjänar alla hyllningar om inte mer! 13 av 16 möjliga titlar talar sitt tydliga språk.

Vem skall ta över? Enligt mig råder det ingen tveka när det kommer till vem som skall ta över.. Marcelo Bielsa!!

Nyförvärv?

Kanske är jag tidigt ute men:

- en ny mittback som kan hålla en hög lägsta nivå säsongen ut!
- vänsterback - Jordi Alba eller Alaba från Munchen, blev lite förälskad i killen igår.
- en spelare som kan hota lag som spelar som Chelsea, varför inte ta med sig F. Llorente herr Bielsa?!

Vi får hoppas och vi får se! Men vi skall aldrig aldrig aldrig glömma vad GRANDE GUARDIOLA gjort för klubben! Legend innan han ens tog över som tränare och nu? Han är på en helt annan nivå nu!
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-04-26 19:34
Kolla hemsidan det är det verkligen blir officiellt, jag var dum som inte kolla där först..
Barcelona Gabriel
2012-04-26 19:29
Rambla~

Det du skriver har du en poäng i men jag förstår inte riktigt hur du får ihop det i våran diskussion? Vad jag reagerade på var enbart det faktum att du tycker att det är okej att sälja Alves. Nu fick jag mitt svar på att du anser att Montoya är fullt kapabel till att ersätta honom, något som jag absolut inte är beredd att hålla med om.

Men om så blir fallet så får gärna Montoya motbevisa mig, även om jag hoppas av hela mitt hjärta att Alves stannar då jag är övertygad om att det vore ett grovt misstag att sälja honom.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-04-26 19:29
Hellre sälja Keita, Afellay & kanske någon mer istället för Alves. Vissa här måste sluta inbilla sig massor. INGEN kan spela lika bra högerback i detta Barca. Hans samarbete med Messi är bland det bästa vi har; samtidigt är dem bra vänner och det hade gjort Messi lite deprimerad också. Han är alltid i toppen av assistligan och skrev precis på nytt kontrakt - ALVES SKA INGENSTANS!
Barcelona Classy Lady
2012-04-26 19:26
Är det verkligen officiellt ?!
Barcelona Rambla~
2012-04-26 19:20
@Mido:

Det är FORTFARANDE inte officiellt.
Barcelona Rambla~
2012-04-26 19:19
Gabriel

Jag diskuterar inte om vad som är bäst. Gjorde jag det, vill jag drömma mig tillbaka till året 2009. Varför kan inte allting i truppen, harmoni, spelet osv var som det var då? Vad fan ska Piqué börja krångla för? Varför kan man inte fortsätta på det spåret man startade? Allt blir tyvärr inte alltid som man vill. Pep är säkert en ganska så krävande tränare gissar jag. Ställer du dig inte snällt in i ledet så får du problem. Kolla Ibra, kolla Samu.

Jag skrev bara vad jag tror finns risk kan komma att hända. Jag kan acceptera att man säljer Alves även om jag innerst inne inte vill det. Montoya är inte lika bra men jag gillar honom och tror ändå att han kan göra ett bra jobb efter ett tag, kanske inte genast.
Barcelona Mido
2012-04-26 19:19
Nu e d officiellt att pep lämnar, vilken tuff tid vi har framför oss.... Nån måste ha Barca blod för att klara uppgiften
Barcelona Rambla~
2012-04-26 19:15
Speciellt det där med att styelsen vill att Messi ska kasta ut Pep. Lol!
Annons: