/spanien/barcelona/forum/9172.aspx/spanien/barcelona/forum/9172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Piquénbauer
2012-04-29 21:20
@FCB_LJ Live
Tito: "We have our faults but being cowards will never be one of them." [el paîs, via the guardian]
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-29 21:15
Barcadinho

Fast Fontas fick ju spela rätt mycket under våren. Jag håller dock med dig i sak - vill inte se Bartra i samma sits som Fontas!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-29 21:14
Rosell är inte på plats ikväll.

Barcelona blev precis Europamästare i Futsal och Rosell gav dom priset.

Jävla bra tryck på läktarna, helt otroligt!
Barcelona Barcadinho.
2012-04-29 21:04
Hoppas att Bartra gör inhopp. Vi har lite problem med backlinjen till nästa säsong. Skulle vara bra att prova Bartra och se om han håller måttet. Jag vill inte ha en pannkaka situation som med Fontas.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-29 20:48
Herregud vilken magisk video. Jag kan ju säga att jag fällde några tårar..
Barcelona ElTriplete
2012-04-29 20:47
Andres V

Glöm inte att det är lika spännande i England och Italien. Ifall Udinese slår Lazio ikväll står fyra lag på 55 poäng och kämpar om den sista CL-platsen.

Napoli 55
Lazio 55
Inter 55
Udinese 52

England är det också jämnt, handlar om tre lag.

Tottenham 62
Newcastle 62
Chelsea 61

Ifall Chelsea tar en 5e eller 6e plats men vinner CL så missar Tottenham/Newcastle CL då det inte kan bli fem lag från ett och samma land.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-04-29 20:46
Vilket jävla tryck på Futsalmatchen mellan Barca o Dinamo! Barcafansen är helt otroliga!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-29 20:44
Affelay på bänken, kul för honom!

Montoya från start, trevligt. Tror att han kan bli riktigt jävla bra!
Barcelona DM1982
2012-04-29 20:44
Bra att Pinto står, det behöver han inför cupfinalen.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-29 20:40
När ska Afellay få spela undrar ju jag?

Tycker det kunde vara lägligt snart. Han har trots allt vart friskförklarad i snart tre veckor.
Barcelona Bernie
2012-04-29 20:38
Startelvan:

Barça: Pinto, Montoya, Puyol, Mascherano, Adriano, Busquets, Keita, Thiago, Messi, Alexis Sanchez i Pedro.
Barcelona Mäktiga Messi
2012-04-29 20:38
grabbar blir det ingen inför matchen artikel??
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andrés V
2012-04-29 19:51
Har det någonsin varit så jämt när det gäller dom sista CL platserna, Malaga vann precis en otroligt viktig match mot Valencia, detta kommer bli spännande
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-04-29 19:27
13 titlar, 242 matcher, 175 vinster, 46 oavgjorda, 21 förluster, 618 gjorda mål, 178 insläppta mål...

Kort sagt, Pep är grym tränare!

Adios senor Guardiola! :(
Barcelona Blaugrana91
2012-04-29 18:21
Har inte haft tid att skriva här under veckan så har inte kunnat reflektera varken Barcas uttåg i CL eller Peps beslut att lämna.
I vilket fall som helst så kan man lugnt säga att detta har varit en tung vecka för oss alla Barcafans...

Att vi åkte ur CL är såklart en skräll med tanke på att Barcelona alltid ska vinna allt, men samtidigt kan man inte alltid vinna ibland förlorar man, även dem bästa. Det som var mest jobbigt var väl mer på det sättet vi åkte ut, jag menar vi var bättre än Chelsea spelmässigt sett över båda matcherna och vi hade chanser för att ta oss till final, men som vi sett under säsongen så är vi alldeles för ineffektiva och sånt straffar sig.
Bara det att Messi missar straff i ett sånt viktigt läge...Det var inte vår säsong i år helt enekelt.

Trots det har vi allafall vunnit ett par titlar i år, VM för klubblag, Spanska Supercupen, Uefa Supercupen och sen förhoppningsvis Spanska Cupen.

Gällande att Pep väljer att lämna är det 100 ggr tyngre än att åka ur CL, jag blev helt chockad när jag läste det, jag var helt säker på att han allafall skulle stanna en säsong till.
Men samtidigt förstår jag hans beslut, man märker/har märkt på honom att han inte har samma ork och motivation längre, och Pep har hela tiden sagt att när han inte har någon motivation kvar så kommer han att lämna.

Jag är så tacksam för allt Pep gjort för klubben, han tog över en klubb som i det läget inte alls mådde bra och gjorde den klubben till världens bästa genom tiderna!
Tack för allt Pep!

Att Tito tar över som tränare är ett bra beslut, först blev jag lite fundersam då jag gärna hade sett t.ex. Bielsa ta över efter Pep, men efter ett tag insåg jag som sagt att Tito nog ändå var det bästa valet.
Han känner till allt om Barca, har varit Peps högra hand, han kommer fortsätta på det Pep börjat med, men sätta sin egen personliga prägel på laget.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-04-29 18:09
Messi kommer inte spela högerkant ever again sålänge Pep/Vilanova eller någon annan tränare med hjärna coachar oss.

Skulle ni få för er att spela Pedro som högerback? Nej.

Deal with it.
Barcelona Bernie
2012-04-29 18:02
Jag tycker det är lite fult att man hånar Torres på detta vis. En anfallare kan inte alltid göra mål, han har hamnat i en störra svacka än normalt. Men nu gör han mål, och det måste kännas helt fantastiskt för honom. Tror på honom.
Barcelona B-Guden
2012-04-29 17:34
ElRaval
Puyol ?? :@
Barcelona Andreas V.V
2012-04-29 17:31
Sammanfattning av mötena med Chelsea FC i länktips.
Barcelona ElRaval
2012-04-29 17:13
Glömde Alexis såg jag nu... Ignorera allt, haha..

Barcelona ElRaval
2012-04-29 17:09

----------Cavani/Villa---------------
Thiago/Villa-----------------Messi
----Iniesta/Xavi-----Fabregas/Xavi---
-------Busquets---------
Alba-Pique-T.Silva/Hummels-Dani Alves
------------------------Valdes
Barcelona ElRaval
2012-04-29 17:07
Bara jag som tror att en uppflyttning av Thiago längre upp i banan skulle kunna vara intressant?

Han visade i början av säsongen att han är en hyfsat giftig målgörare, men har pga konkurrensen tvingats längre ner i banan. Det är bara positivt då han är duktig på att täcka ytor och jobbar för att jobba tillbaka bollen så snabbt som möjligt.

Han har underbar teknik och bra spelsinne.
På en vänsterkant som vikande inåt tror jag att han har Ronaldinho-kvaliteter i sig. Han känns som en blandning av Xavi och Ronaldinho på det sättet.

Till skillnad från en stor del av resten av truppen som utvecklats till maskiner så har Thiago dessutom fortfarande leksinnet kvar när han spelar högt upp i banan och i början av säsongen visade han att han kunde stå för oväntade moment som få andra.

Vad tror ni? Messi på högerkant, Thiago på vänster och en ny spelare i mitten. Cavani kanske?

Barcelona MVP - 2011
2012-04-29 17:06
Cred till Juventus som är 3 matcher ifrån att vinna ligan obesegrade. Helt fantastiskt
Peshmerge - AS9
2012-04-29 16:34
@,Sami:

Taiwo? är du seriös? han är ju sämst. En vänsterback utan hjärna. Han har ingenting att hämta i Barca. Tack, men nej tack:)
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-04-29 16:28
Tappa hakan när jag satte på livescore och såg "F. Torres" x3 Dafuq?
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-29 16:11
Hahahahah Torres hattrick. Världens undergång är nära.
Barcelona Barca4eva
2012-04-29 16:10
Torres..hattrick? Aj då, världen går definitivt under i år.
,Sami
2012-04-29 16:03
Ser att ni snackar om vänsterbackar. Vad skulle ni tycka om Taiwo?
Bara man ser hans ansikte så blir man rädd:) Tycker han är riktigt bra!
Barcelona Keite
2012-04-29 15:56
Torres gör hattrick!!!!

IMBOSSIBRU!!!!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-29 15:55
Håller med 1.70-ligan i det här fallet. En spelare med Abidals egenskaper hade helt klart varit det bästa alternativet. Sen får vi se under våren och sommaren hur det går med Abidals rehabilitering, det kan vara så att han står där spelklar i augusti även om väldigt lite talar för att så blir fallet.

En vänsterback känns som en given värvning i vilket fall, för vi kan varken lita på att Abidal håller samma nivå som förut eller att Adrianos muskler håller ´till nästa säsong. Sedan en eventuell anfallare och eventuellt en mittback. De som lämnar lär bli Fontás och Afellay. Möjligen Villa, fast troligen inte.
Annons: