/spanien/barcelona/forum/9170.aspx/spanien/barcelona/forum/9170.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-06-19 12:11
Barcadinho lägg till subjektiv och partisk art
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2012-06-19 11:45
Men så är det - när eget lag parkerar bussen och vinner så kallas det - "Taktik" eller "viktigaste är att vinna och göra flest mål"
När motståndarna parkerar bussen och vinner - då kalls det "Grisfotboll".

Fotbollssupport är en lojal art...P
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-06-19 10:50
Känns lite trist and forumet mest består av oändliga debatter om jämförelser osv. vilket sänker nivån.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-06-19 10:11
Iker är den viktigaste kuggen i landslaget utan tvekan. Han presterar match efter match och kliver fram när han behövs som mest. Han har nu inte släppt in mål 2 matcher i rad. Kung Iker Nummer två är Iniesta. Han är Spaniens Ingenjör. Ritaren. Byggaren.
Barcelona Illusionista
2012-06-19 09:38
Kung Iniesta gör det som vanligt! Bra match från hans sida..

En sak bara, kan inte vi som Barca supportrar sluta med det fula snacket.. ser att vissa (absolut inte många) riktar fula ord mot Real M. spelare osv.. Visa respekt för alla bara och strunta i de orden. Dessutom om någon från R.M. fansen skriver här för att provocera så strunta i att svara bara, det är det värsta ni kan göra =)!

Om straff situationen alla pratar om, angående Ramos tackling, tycker att det var en väldigt bra tackling dock så träffar han Mandz. fot och det kan vara en 50 - 50 situation där.. Domaren kan blåsa och även fria då Ramos träffar boll ganska tydligt och syftar inte att gå på Mandz. fötter. MEN STRAFF ÄR DET JU INTE(!) Han är ju utanför straffområdet! Frispark okej visst.. men straff? WHAT?!

Ramos och Pique gör ett bra jobb tillsammans =)! Casillas får vi inte glömma, han är nog den viktigaste i det spanska landslaget tillsammans med Iniesta just nu.

Sist men inte minst, VISA OCH HÅLL EN HÖG NIVÅ PÅ RESPEKTEN! VI BLAUGRANA SUPPORTRAR KAN OCH VET BÄTTRE! Peace n Love!

VISCA BARCA!!!
Barcelona Canaletes
2012-06-19 09:17
Javi Martinez naturliga position är inte ens back...
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-06-19 08:51
1. Ut med Arbeloa. Ramos till höger och Javi Martinez mittback med Pique
2. Ut med Xabi Alonso. Jag förstår inte vad han gör på plan? Ska han spela defensivt så borde det räcka med en defensiv spelare Busquets/Alonso. Vill han spela Alonso som spelfördelare så borde det räcka med Iniesta Xavi eller Silva. Jag anser att Busquets är bättre än ALonso när det gäller det defensiva.
3. Spela 4-4-2 och inte 4-3-3 (Barca kopia, kopian är alltid sämre än originalet). SPelar han 4-4-4 så kan han spela med Xavi-Iniesta-Busquets-Silva och som anfallare kan han spela med Llorente och Torres/Negredo/Pedro...
Barcelona Frodo
2012-06-19 00:25
Jag tycker att Del Bosque gör ett bra jobb om man ser till resultaten. Han är dessutom en gentleman som alltid uppför sig med lugn och klass vilket är något jag gillar. Däremot tycker jag att han förtjänar kritik för att han inte tar laget framåt. Det känns på något sätt som att laget stagnerat trots en trupp fylld med världsstjärnor. Jag antar att han undkommer kritik från pressen för att han vinner och dessutom är så trevlig. Att han är en före detta Real-legend hjälper säkert också. Men han leker med elden genom att spela så försiktigt som han gör och det kan straffa sig närsomhelst.
Barcelona SamMajid
2012-06-19 00:23
Tystnaden som uppstår när Chelsea fans anklagar andra lag för att spela grisfotboll...
Spanien Don Pelayo
2012-06-19 00:16
Diskussionen om "tråkig fotboll" är kritikernas (och de börjar bli ganska många) livlina som de kan hålla fast vid om resultatet går emot de. Ett resultat är mindre värt om man lyckas övertala sig själv att fotbollen "är tråkig". Det är på sätt de somnar om nätterna.

Spanien Don Pelayo
2012-06-19 00:11
Man skall inte glömma bort att genomgående även för segertåget i Sydafrika var kantat av mycket klagomål och kritik. Spanien kunde vinna gruppen, åttondelen, kvartsfinalen osv. och det enda man hörde var kritik och åter kritik. Här förenades tyvärr kritikerna från de egna leden (de som efterlyser en rakare fotboll) med anglofilerna, vilket gjorde kritikerstormen oändligt stor bitvis.

Jag känner igen inslag från den här turneringen (dagens match) med vissa matcher under Sydafrika i det att Spanien bitvis tycks förlora sitt spelövertag. Men det är ett uttryck för VDB:s hand. Han är ute efter att vinna turneringen och i dagens matchbild får man nog anse att ett oavgjort och ett utslaget Italien var en avpolletterad motståndare som bidrog till Del Bosques beslut.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-06-18 23:59
VDB har tagit guld med Spanien dessutom så vann man gruppen idag, visst med en del tur och med tveksamma elvor osv. Men man kanske borde vänta med kritiken tills Spanien åker ut? Och då menar jag de som vill att han ska avgå.
Barcelona Frodo
2012-06-18 23:51
Hehe, läste på redneckforumet att Spanien spelar världens tråkigaste fotboll. Ganska magstarkt när ens lag vann CL genom att parkera bussen och spela grisfotboll. Men jag antar att Chelskis fans föredrar att se Englands "resoluta försvarsspel" med lågt försvar med alla bakom bollen. Ej att förglömma den fröjdfulla offensiv som anglofilernas idoler spelar med missade passningar från en massa friidrottare.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-06-18 23:42
Barcelonistas

Det har du rätt i, men som en försvarande spelare behöver man en grund så man inte behöver ta tag i oschyssta medel, inte första gången han puttas bort som en vante inne i staffområdet.

Rambla

Majoriteten lyssnar och tar efter "experterna" och forsätter med att smutskasta laget, man är väldigt försitikg med att säga något om italien vilket jag finner weird. Ptrecis som det är poppis att hata ett viss lag ska man alltså gå efter landslaget nu?

Förstår inte alls vf VDB börjat detta Em så försiktigt som han gjort, han lär sig efter sina misstag väldigt sent och det kan fan kosta landslaget om han inte snabbar på sig och göra dessa åtgärder snabbt som satan.
Barcelona MesQueUnClubFCB
2012-06-18 23:38
har spelschemat kommit ut än
Barcelona papillon
2012-06-18 23:37
Barcelonistas Vf skulle jag skoja? Kolla på reprisen om du missade. Sträckt ben med dubbarna före och dessutom träffar han foten (spelar ingen roll om han tar bollen först).
Barcelonistas
2012-06-18 23:32
Papillon skojar du? Gult kort för vad?
AndreD - Ànims Abirey
2012-06-18 23:30
Wahiddulli

Vänta lite ska bara anteckna
Barcelona Frodo
2012-06-18 23:29
Iniesta har varit EM:s bästa spelare så här långt. Men det är inte förvånande med tanke på att han är Europas bästa om man utgår endast från det fotbollsmässiga och inte hype, publicitet, utseende och annat trams.

Det centrala mittfältet med Busquets, Xavi och Xabi Alonso har varit rätt mediokert så här långt. De flesta vet nog vad jag anser vara anledningen till detta.
Barcelona SamMajid
2012-06-18 23:25
Avgå Del Bosque!
2012-06-18 23:24
@Barca - King / Messi Messi Messi:

Siii
2012-06-18 23:24
Hoppas Pedro startar mot det laget vi nu möter i kvarten.
Barcelona Barca - King / Messi Messi Messi
2012-06-18 23:21
va de cesc som lobbpassa den till iniesta?
El_PitBUL_Gary_Medel
2012-06-18 23:21
@Bopi:

Bra Sverige!
Barcelona Blaugrana80
2012-06-18 23:20
Riktig dålig match av spanien! Del bosque är pinsam och feg
Barcelona papillon
2012-06-18 23:19
Bopi Tycker inte heller att andraläget skulle varit straff men domaren hade kunnat blåsa. Onödigt av busquets att dra så tydligt.
Barcelona Bopi
2012-06-18 23:17
Ingen som pratar om Armbågen Pique fick?!

och varför ska Kroatien ha straff i andra lägger, där inte ens Spelarna i Kroatien regerar !?
Bara i sverige .

Varför !?
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-06-18 23:15
Mycket snack om att Del Bosque coachat laget fel under detta mästerskap, men enligt mig är det idiotiskt att säga det.

I första matchen bänkar han Torres, han väljer att spela med Fabregas på topp. Hur går det då? Jo, Cesc gör det enda målet mot Italien och Spanien får med sig en poäng.

I nästa match bänkar han Fabregas och startar med Torres. Torres gör två mål innan han byts ut mot Fabregas som kommer in och gör mål han också.

I matchen mot Kroatien så bänkar han Fabregas igen och låter Torres spela. Torres gör en mindre bra match innan han byts ut mot Navas. Lite senare tar han även in Fabregas vid ställningen 0-0. Några minuter senare så slår Fabregas en underbar passning till Iniesta som i sin tur spelar bollen vidare till Navas som gör matchens enda mål och tar Spanien vidare som gruppetta.

Go Del Bosque! Sedan så måste jag passa på att hylla Iniesta igen.. vilket mästerskap han han! Blir utsedd till matchens lirare två gånger av tre möjliga. Bäst i EM har han varit.
Spanien Don Pelayo
2012-06-18 23:15
Dubbelpost.

Spanien Don Pelayo
2012-06-18 23:14
Tycker att det börjar bli dags att ventilera lite mot VDB snart från medialt håll. Allting går bra så länge segrarna kommer men det är vissa beslut i coachingen som får anses vara under all kritik. Det envisa beslutet att spela med Xabi (hans första halvlek är en fullständig katastrof av missade bollar, felpassningar) istället för exempelvis Javi Martinez skapar den här matchen en otrygghet.

Att hålla tillbaka Llorente i en sådan här match under tiden som man mönstrar med full mittfältsuppsättning - när det fortfarande står 0-0 - bara skärper intrycket jag hade från första halvlek att VDB skall taktikspela matchen rakt igenom. Hoppas att man kan jogga slut matchen utan större ansträngning och hålla på det oavgjorda för att på så sätt blockera Italien. Det är att ge kroaterna matchen rätt i handen. Det här verkade inte vara en match som ville vinnas utan att spela oavgjort. Sådant ger viss bitter eftersmak när det blir så tydligt att det kan straffa sig.

VDB har en plan men han spelar ett väldigt högt spel.
Annons: