/spanien/barcelona/forum/917.aspx/spanien/barcelona/forum/917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona grande jw
2016-04-09 22:31
Jag tror faktiskt att den här förlusten kommer göra oss mer skärpta inför onsdagens batalj. Jag hade varit mer orolig om vi vunnit denna matchen på något turligt sätt eller genom en feldömd straff eller liknande. Spelarna kommer ner på jorden och börjar förstå allvaret igen. Vi har svävat lite väl högt på molnen under några månader där vi faktiskt spelat skit men ändå fått med oss resultaten. Nu hoppas jag vi har orken att ta oss upp ur denna svacka bara för man ser klart och tydligt att energin är som bortblåst.
Vlom
2016-04-09 22:30
I länktipset hittar ni Oyarzabal's 1-0 mål för Real Sociedad.

Piqué ska lastas för det målet helt och hållet....
Barcelona Himne del Barcelona
Jag har kommit på en jävligt sjuk idé.

Om man inte har vunnit på två matcher i ligan, ska möta Sociedad borta och känner att man inte vill matcha vissa spelare för hårt med tanke på returmatchen så skulle man kunna göra så att man börjar med att starta med starkaste laget.

Jag menar med tanke på att det gick åt helvete förra året på samma arena med en bristfällig laguttagning så skulle man ju faktiskt kunna resonera så att man testar att ställa upp med bästa tänkbara startelvan och sen OM man lyckas skaffa sig ett bra läge i matchen - DÅ kan man göra så att man byter ut några spelare man vill ska vila inför Atlético.

Jag vet det är helt sjukt. Men det skulle faktiskt kunna vara bättre att göra så än att börja med en ostrukturerad startelva med mängder av nya startspelare och endast spela med bästa elvan sista kvarten när det är en enorm tidspress och stress. Missförstå mig inte nu - det var fortfarande inte så att Barcelona spelade bra sista kvarten. Men det fanns något som kunde liknas vid en struktur och om Barcelona hade haft den i 75 minuter istället för 15 är det inte omöjligt att matchen hade sett annorlunda ut.
Barcelona DM1982
Från 39 obesegrade till 2 raka förluster. Tänker Barça försöka sig på ett nytt rekord?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-09 22:29
Vi behöver en tränare som har BOLLAR dvs att ta ut Messi när han är värdelös eller Neymar. LE får Barca att se ut som Real dvs Dåliga. Fattar inte hur dum LE är.
Barcelona Vampíro
2016-04-09 22:28
That moment när man inte ens kan skylla på Mathieu...
Barcelona M Shadows
Varför startade Lucho med Rafinha i en så pass viktig match? Grabben har nyss kommit tillbaka från skada, gjort ett inhopp bara, och slängs nu in i en tuff match. Känns som om Lucho underskattade Sociedad.

Och Turan, vart är hans kämparglöd och teknik som han gång på gång visade upp i Atletico?

Messi måste börja inse att han kan inte starta varenda jävla match, han är helt ur form precis som hela laget. Jag skulle nästan överväga att låta han sitta på bänken på onsdag. Dels så att han förstår att han måste höja sig men främst för att han behöver vila, det är tydligt.
Barcelona Funeral Canticle
Nu har vi sett några sisådär prestationer på siståne, det händer alla men inga mer galna rotationer i dem viktiga matcherna tack Lucho och se till att få till spelarna för det ser inte bra ut. Dags att vakna och kämpa som ett lag in i det sista!
Barcelona wallmannen
2016-04-09 22:27
Hade varit nöjd med ett oavgjort resultat från den här svåra bortamatchen.
Man får vara tacksam att Barca fortfarande har tre poängs försprång...
Barcelona DM1982
2016-04-09 22:25
[QUOTE=enkos]Vi har fortfarande stor försprång, 3 resp 4 poäng och bättre inbördes än båda. Blir lite spänning men vi tappar aldrig detta.. [/QUOTE] That jinx...
Barcelona Smogen
Visst, det är fan patetiskt att inte spelare som tjänar hundratals miljoner varje år kan vara motiverade sammanlagt 180 minuter varje vecka.
Men det är också Luchos ansvar att se till att dom är motiverade och det misslyckas han med totalt. 1 poäng på de 3 senaste matcherna är under all kritik. Jag äcklas av det här usla långsamma spelet.

Det som är det stora felet är inte att Suarez saknas idag, eller att Messi är i en rejäl formsvacka eller att domarteamet bär vitt under sina domartröjor. Det som saknas är motivation och fart! Snabbt aggressivt spel i 90 minuter och vi hade vunnit mot Villareal, Real Madrid och idag mot Sociedad.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
Tack Lucho

Tack Lord Marlboro

För att ni gjorde det möjligt.

Pinsamt jävla amatörer
Barcelona Rambla~
2016-04-09 22:24
Alla clowner, era inlägg muntrar faktiskt upp stämningen. :D
Barcelona enkos
Vi har fortfarande stor försprång, 3 resp 4 poäng och bättre inbördes än båda. Blir lite spänning men vi tappar aldrig detta..
Barcelona Neymar N11
Gasse din j*vel har du inget annat för dig, Madrid fan j*vel
Barcelona Dengus
sjukt hur snabbt många här slänger säsongen. lugn, vi leder ligan. vi har övertag i cl och är i final i cdr. jag tar inte ut något i förskott men det betyder inte att vi har förlorat detta om det är något som triggar igång motivationen är det press. och det kommer spelarna få mycket av nu.
Barcelona grande jw
@Lionel12:

Roligaste jag läst idag. Hahahaha
Barcelona Vampíro
Utan att överdriva så ger jag oss 20% att gå vidare på onsdag. Atlético kommer vara taggade som in i helvete medan Barça spelarna går runt och låtsas bry sig. Lord have mercy detta kan bli svettigt som fan.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-04-09 22:23
Hoppas och ber att LE ska få sparken. Han skapade all kaos när han starta med Arda och Rafina och Munir
Barcelona Rambla~
Jag tänker inte gnälla mer, spelarna kämpade faktiskt och försökte in på slutet. Ingen kan påstå något annat. Det vill sig inte bara just nu. Vi bara tacka att vi hade försprånget och nu är det bara att ta på blåstället igen. De kan ju knappast ge upp bara för att man åker på lite motgångar. En säsong ser ut så här, toppar och dalar. Allt i egna händer forfarande. Efter säsongen kan vi gnälla. JÄVLA MÅLVAKT och göra sina reflexräddningar alltid just mot oss.
Barcelona Santiago Cazorla
Messi är ju tyvärr i en usel form, inte mycket som fungerar för honom. Neymar tyckte jag också var slarvig och hade svårt att skapa något. Fy fan, lär bli riktigt tufft mot Atlético som är i grym form och har ett otroligt hemmastöd.
Barcelona DM1982
[QUOTE=Sam20]Lucho strikes again. Tisdag avgörs allt en vinst där och vi är på god väg. Däremot en förlust och de kan bli en fiasko säsong [/QUOTE] Barça spelar på onsdag.....
Barcelona enkos
2016-04-09 22:22
Att det inte står rätt till med Messi vet vi, men vad är fel med Neymar som inte kan passera en enda spelare senaste tiden?
Barcelona gassse
2016-04-09 22:22
Aja skitsamma, bättre att det kommer nu än senare, förra året kom de tillbaks starkare än någonsin, ser inte varför det inte skulle kunna hända igen. Vamos!
Barcelona Lionel12
2016-04-09 22:21
Med tanke på inställning och prestation mashe dani alba messi ut. in med stones van der wiel reus veratti
Barcelona TresAmigos
Vilka jävla snorungar det är som hänger här inne. Blir spyfärdig av att läsa era kommentarer. Ni är inte ens värda att vara Barca fans! Visca el Barca!
Barcelona Sam20
Lucho strikes again. Tisdag avgörs allt en vinst där och vi är på god väg. Däremot en förlust och de kan bli en fiasko säsong
Barcelona DM1982
2016-04-09 22:20
Otroligt dåligt spel av Barça, hoppas de skäms. Nu undrar jag bara vart nissen som påståd att ligan var vunnen är? Skulle vara skönt med en kommentar från den killen.
Barcelona enkos
2016-04-09 22:20
Man kunde inte tro att det skulle hända exakt samma sak som ifjol, där Sociedad gjorde målet i precis början av matchen och sen vann med 1-0. Nu hände alltså exakt samma sak.
Laget är utbränt helt enkelt.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-04-09 22:19
Odugliga jävlar, som inte klarar av att slå ett pisslag. En säker ligatitel som vi kommer slarva bort.
Annons: