/spanien/barcelona/forum/9167.aspx/spanien/barcelona/forum/9167.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2012-04-27 16:55
Dubbel
Barcelona Gio Style
2012-04-27 16:54
Tack för allt Pep. Ingen är perfekt, du hade dina styrkor och svagheter. Precis som alla duktiga tränare.
Tack för att du har tagit vårt spel till en ny nivå och tack för all lycka du har skänkt mig.
Tack för ditt engagemang vid sidlinjen och tack för att du har varit en sådan gentleman.

Jag hoppas att Vilanova är mogen nog för det här uppdraget, det är lite utav en chansning. Å andra sidan var Pep ett lika oprövat kort han med.

Jag hade gärna sett Bielsa, tror att han hade kunnat ge oss dem sista % genom att utnyttja tikitaka på ett lite rakare sätt.

Visca el Barca y Visca Pep!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-27 16:49
Tito Vilanova blev det alltså. Jag kan inte låta bli att känna lite "jaha" över det beslutet. När Pep ändå ska lämna hade jag hellre velat se något nytt. Något lite mer spännande och ovisst, som man inte visste hur bra det skulle kunna bli. Detta känns mest som en något sämre kopia mot vad vi redan hade. Inte spännande alls.

Samtidigt finns det ju många fördelar med att göra så här också.
För B-laget och våra canteranos är det kanonbra. Vi hade aldrig kunnat ta in något utifrån med så bra koll på La Masia och klubbens grundfilosifi som Tito har. Harmonin i laget lär bestå...

Det är nog så man resonerade. Barca har byggt upp en helt fantastisk grund och stomme som man alltid kan luta sig tillbaka mot när det blåser. Man sammanhållning i gruppen få lag ens kan drömma om. Man har en spelidé och en ungdomsverksamhet som är så utvecklad och långt framme att det nog skulle gå att köra hela klubben på autopilot en vecka eller två...att behålla dessa saker intakt bör självklart prioriteras högre än att ta in en snubbe som kanske tillför någon extra krydda i anfallsspelet eller liknande.

Så, Tito Vilanova - grattis till jobbet och stort lycka till!
Du känns lite trist på förhand, men du är värd den här chansen. Ingen är bättre förberedd att styra den här klubben än du. Hoppas bara du även lyckas sätta din egna lilla prägel på laget också - då kan du gå hur långt som helst!
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2012-04-27 16:43
AndreD,

Gör du rätt i! Jag äger själv en Guardiola #4 sedan 09/10, men den börjar bli lite sliten så funderar på att köpa en ny. Guardiola är verkligen mer än bara en person!
Barcelona FC Barcelona #10
2012-04-27 16:41
Vart kan man se presskonferensen?
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-27 16:39
Det går inte att beskriva med ord vad denna människa har gjort för vår klubb. Det är med tårar i ögonen jag läser att världens bästa tränare lämnar. Fuck alla titlar vi har vunnit, Pep Guardiola är viktigare än alla titlar.

Min nästa Barca-tröja, Guardiola #4 för att hylla denna levande legend.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2012-04-27 16:38
Jag vill tacka min idol och förebild för allt han har gjort för klubben. Det jag tror väldigt få har insett är att vi har haft en cule som tränare, en supporter som ständigt gjort det bästa för klubben. Nu får han äntligen det värdiga slut i Barca som han inte fick som spelare.

Gracias Pep, Visca Barca i Visca Catalunya!
Real Madrid Boulala
2012-04-27 16:35
Pep slutar väll ändå inte för att han inte orkar ge hundra procent? Det handlar mer om att hans filosofi är att en tränare aldrig ska stanna i ett lag längre än 3 år för då kan klubben inte fortsätta utvecklas, eller?
Barcelona Josep Guardiola
2012-04-27 16:30
Vem blir Titos ass? hoppas på Enrique skarpt!
Barcelona B-Guden
2012-04-27 16:23
Barcadinho.

Så du tror på fullaste allvar att klubben går ut och säger att Tito ska ta över för att sedan sparka honom innan ens säsongen börjat och ta in en annan ? Om vi hettat Chelsea och haft en idiot som ägare för klubben så hade jag kunna trott det men inte Barca han får minst en halv säsong på sig

Sen lite roligt att se så många nya här inne som berättat att det är katastrof.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-04-27 16:22
Kan någon tala om för Chelseafansen här i Sverige att de ska vara glada om ens Guardiola funderar på att ta över deras patetiska plastklubb?

Jag hoppas Pep inte går dit och de fortsätter spela om Europa League-platserna. Då kommer nog Roman tröttna och lämna klubben åt deras öde.
Barcelona Messi-Barca-10
2012-04-27 16:18
Jag måste säga att jag är väldigt besviken över att Guardiola lämnar oss. Den tomheten jag kände då Ronaldinho var (tyvärr) som sämst, den känner jag nu. Det Ronaldinho gjorde för laget var otroligt. Exakt samma sak med Guardiola, förutom det att det Guardiola gjort går inte att jämföras med något här i världen. Jag har en viss rädsla över hur saker och ting kommer att gå till i Barca men med tanke på att Vilanova ståt bredvid Guardiola dessa senaste fyra åren så tvivlar jag starkt på att Vilanova kommer att misslyckas, jag har stora förhoppningar på honom.

Guardiola - Kommer aldrig, aldrig, aldrig och ALDRIG glömma dina fyra fantastiska år som tränare i Barca. Jag hoppas innerligt att du en vacker dag kommer tillbaka till Barca som tränare.

Peace !

(OBS, råkade tippa 0-0 på matchen, tryckte fel, hehe!)
Barcelona BarcaChris
2012-04-27 16:17
Hade hoppats på en tränare utifrån, men Tito kanske gör ett bra jobb. Ville faktiskt bli av lite av det här Catalanska bara madness. Vill se Barca öppna armarna o vissa kärlek till spelare från hela världen nu. Hoppas också Tito har egna saker o komma med, och inte är nån Pep kopia. Sen hoppas jag att han håller Barcas spel filosofi som vi haft senaste 6-7 åren.
Barcelona 100% AntiMadridista
2012-04-27 16:16
jag tror att Pep kommer tillbaka nästa år nu när Tito tar över.
Barcelona SamMajid
2012-04-27 16:15
Jag var i skolan när jag fick besked om Guardiolas avgång. Det var inte särskilt kul, då jag fick det svårt att plugga då jag fick reda på att min idol skulle lämna mitt älskade FC Barcelona.

Gracias Pep! Te quiero! :(
Barcelona Kraków
2012-04-27 16:10
Tito Vilanova nu och om 2 år Luis Enrique!
Jeffson
2012-04-27 16:08
Pep är en legend! Och hur knäckande detta än är så stödjer jag honom till 100% i hans beslut med tanke på anledningarna. Att hela tiden tänka på klubbens bästa är stort. Det är klass!

Angående Tito så känns det tryggt. Det blir en fortsättning i samma spår även om jag hoppas på lite förändringar, tex lite lite rakare spel. Jag litar på att han kan göra jobbet eftersom klubben gav honom det. Bielsa hade dock varit mer spännande men inte lika tryggt. Det viktigaste för mej är att klubben kör på samma linje i sin talanguppfostran, på transfermarknaden, i media och spelidé. Och det kommer Tito fortsätta med. Titlar är självklart också viktigt men jag tänker inte förvänta mej 13 av 16 eller så, det är bara orealistiskt (även om det kan bli så).

Hoppas Pep kommer tillbaka till klubben efter sin vila. Kanske inte som tränare men i nån annan roll. Han hör hemma i Barcelona. För han är en culé precis som oss.

Tack för allt! Du (och laget) har skänkt mej mer glädje än någon av mina vänner de 4 senaste åren.
Barcelona JMalmsten
2012-04-27 16:05
@Barcadinho: Sista ordet är sagt. Varför ta in en färgstark person? Klubben är det viktiga och det spelet vi spelar är det vi tror på . Finns ingen anledning att förändra och det tror inte ledningen heller. Hade man velat förändra, hade man satsat på någon utifrån.
Pep slutar ju inte på grund av att hans prestationer som tränare varit dåliga. Han slutar därför att han inte orkar ge allt längre. Tito är den person som känner laget mest. Han har skött de dagliga kontakterna med spelarna. Är det någon som kan leda Barcelona vidare på det inslagna spåret så är det han.
Barcelona II Barça II
2012-04-27 16:05
Vad är det för snack om att Alves ska lämna nästa säsong? Montoya ersätta honom? Snälla sluta överdriva.
Barcelona Sentuary
2012-04-27 16:03
Haha, fyfan vad 4 snabba år det blev. Så roligt man hade, längtade varje vecka efter helgen och se Pep och resten av spelarna, om man tänker efter så är det verkligen 4 underbara år, många fantastiska spelare har kommit och gått, när man ser på videos i Youtube nu och ser Pep och Eto'o kramas känns det verkligen i hjärtat, samt Yaya och resten.
s.eto
2012-04-27 16:02
Shanghai

Förstår inte hur vissa personer tycker att Alves ska säljas till nästa säsong. Han är perfekt för Barca och är ett av dom bästa anfallsvapnena , och assist gör han också på löpande band. Tror ni verkligen Montoya skulle kunna axla hans roll?? Tror inte jag..
Barcelona Barcadinho.
2012-04-27 15:53
Väldigt tråkigt att en sån färgrik person lämnar fotbollen åt sidan - det bör vara tråkigt för de flesta som gillar fotboll. Sådana tränare och spelare är en krydda för sporten. Och för dem flesta av oss Barca supportrar kommer han alltid vara en helgon i samma kaliber som Cruyff. Epoken Pep har tagit slut idag. Trist och tråkigt.
Men så är det - jag är inte rädd för förändringar.

Ang valet av Tito - jag har svårt att tro att det sista ordet är sagt på den här fronten. Jag tror fortfarande att klubben kommer plocka en annan person till sommaren. Jag menar inte att Tito inte är tillräckligt kompetent. Men jag tror att klubben kommer söka efter en starkare personlighet. Kanske, kanske inte.

Median i Spanien säger att Unai Emery tänker sluta i Valencia. Hmmm,
Ska man våga spekulera eller är det slöseri med tid? ...P

Tack Pep för att du bjudit oss på en lång resa i en drömlik och fantasirik värld.
Real Madrid .:Shi:.
2012-04-27 15:48
Hej "Kaktus"! Om du nu ska trolla är det väl smartare att göra det under olika konton? IP-spärrad. /Red
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-04-27 15:48
Det jag hoppas Tito gör, är att inte experimentera med formationer och spelare så mycket som Pep gjort denna säsongen. Jag vill att Tito återgår till 4-3-3 och att spelarna får spela på sina normala positioner.
Real Madrid Boulala
2012-04-27 15:46
Pep vilken ödmjuk man, önskar att vi hade en tränare som honom. Får gåshud av att se hans presskonferans, man ser verkligen vilken kärlek han har till klubben.

Vad kommer här näst för Pep? Kommer han ta en paus från fotbollen eller ska han starta något nytt projekt direkt. Är det något som vet?
Barcelona Mido
2012-04-27 15:44
först å främst vill jag tacka MR. J. Pep Guardiola för allt han gav klubben, ledningen, spelarna å fansen, du kommer alltid vara bäst i världen, å jag vet att en dag kommer du att komma tillbaka, va så säkra på d... Tito, är ingen överaskning, tito är pep å pep är tito så enkelt e d...jag tror t.o.m. att pep lärde sig mkt av tito...Tito är hjärnan å pep är kroppen å tvärtom,,, filosofin är densamma,men jag hoppas att tito utveckla spelet till nåt nyttå fräsht... jag litar på tito 100% lycka till!!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-27 15:39
Jag har en känsla på att Tito kommer göra succé. Det han ska göra när han tar över laget är att peppa sönder dem. Vill se vilja, hunger och motivation. För Real kommer fortsätta att vinna och vara ännu starkare nästa säsong. Det finns spelare i år som har varit otroligt bedrövliga, till nästa säsong ska Tito ta dem i kragen och läxa upp var och en.

Hur mycket än jag älskar Alves så är det dags för honom att lämna och ge Montoya chansen. Vi får saftiga pengar och med dem kan vi köpa en spelare som Llorente. Vi ska fortsätta spela samma spelstil, men med Llorente får vi en ny dimension i spelet.
Barcelona Ibillay
2012-04-27 15:35
Vem som är tränaren spelar ingen roll, det som spelar roll är vilket sätt han vill sitt lag spela på. Mitt första val Bielsa, för att jag tycker om hans offensiva tänkande plus att den är lite mer direkt och rakare än Peps. Sånt spel behöver Barcelona nu tror jag och våra spelare kan nog klara av det också. Kom ihåg att de flesta spelarna är kortväxta och tekniska istället för stora och fysisk starka.

Om Tito tänker tillämpa en sådan spelstil är jag nöjd. Men om han fortsätter på EXAKT samma sätt som Pep så är det kört för oss tror jag. Lagen har sitt botemedel mot Barca a la Pep.

En fördel med att ha Tito är att det kommer inte vara så svårt för våra spelare. De kommer inte "längta" såå mycket efter Pep eftersom Tito kanske väcker några minnen hos dem om de senaste åren.

Hade vi fått en helt ny tränare hade det kanske varit svårare för våra spelare.

Och juste, det som är vikitgast för Barcelona är hur spelarna mår, så Tito är kanske ett bra val.

Tänk er ha en supertränare nu, men spelarna är inte klara i huvudet och tänker fortfrarande på " the Pep years"....med tito är har vi iaf lite Pep kvar i laget
Real Madrid Realö
2012-04-27 15:33
Synd för er. Jag anser han vara en väldigt bra tränare i just Barcelona. Tror han passar bäst som tränare just i Barcelona.
Till alla som tror att vem som helst kan träna barcelona, att det hänger på spelarna etc. Vänta och se. Ett lag som vinner champions league, ligan etc gör det bra oavsett hur mkt proffs du har.
Det räcker inte att ha en spelide för att vinna. Barcelona har haft denna spelide länge, ni som va med på tiden innan riikard vet att speliden i sig knappast ger något garanti för titlar.
Det laget som vinner titlar har en tränare som är bra, som får ut mkt av laget etc.
När det går bra för ett lag hyllas tränare sällan. Sen efter några år, om det skulle gå sämre för er, då är det lätt att det inte talas om saknaden utav pep utan om andra saker. Xavi har blivit äldre, spelare når inte upp till samma klass, har blivit trötta, tappat motivation etc.

Till er som klagat på att det inte fanns nån plan b med pep, jag håller med, det fanns det inte. Men glöm inte en sak. Skulle ni ha en plan b, eller plan c också, så skulle aldrig plan a bli lika bra.
All träningstid etc som läggs på träna plan b, spelare som ska passa in plan b osv, tar resurser från plan a.
Ni hade kunnat ha en plan b, men då skulle plan a aldrig funkat lika bra, o jag tror inte ni hade vunnit lika mkt som ni gjort.
För real madrids del tror jag detta beslut va bra. Jag tror ni blir mindre farliga oavsett vem som tar över laget. Det säger lite om hur bra pep lyckades hos er.
Barcelona Josep Guardiola
2012-04-27 15:31
Mitt förra namn var trippeln, idag är den eran slut och det är tid att för evigt så länge som jag andas fortsätta att hylla min idol som mitt nya nic representerar.

Vi alla älskar dig och tom madridistas älskar dig mer än deras horunge

Annons: