/spanien/barcelona/forum/9166.aspx/spanien/barcelona/forum/9166.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2012-04-26 21:24
Jag vill ha Stoichkov en tränare som hade stängt käften på Mou.
s.eto
2012-04-26 21:13
Om nu Pep lämnar hoppas jag innerligen att det blir Bielsa som tar över, han kör med samma spelide som Pep och har nog pondus nog för att spelarna ska visa respekt för han vilket Villa Boas antagligen inte har.

Bielsa!!
Barcelona Andreas V.V
@tarrak:

Precis vad jag anser, var bara för lat för att skriva idag.
Det är det enda som känns rätt ur mitt perspektiv.
Barcelona Messidinho_10
Jag tycker faktiskt oxå att man borde sälja Alves och sen köpa in Alba.. Det vattnas i munnen när jag tänker Alba & Montoya som yttrar :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-04-26 21:09
Grejen med Andres Villas-Boas är att jag är rädd att spelarna igonerar honom precis som Chelsea-spelarna gjorde. Han är för ugn och kanske för snäll.. Sen finns det ju Mourinho på andra sidan och det gör saken absolut inte bättre. En lärare som ställs mot sin elev skulle inte vara bra speciellt nu när det ryktas om att de skulle vara ovänner.

Även om jag kan förstå Pep om han nu väljer att lämna så är jag endå jävligt orolig faktist, liksom vad kommer hända nu? Det är svårt och tänka på ett Barcelona utan Pep nu när man har blivit så van.. Tänk om han nu skulle tacka för sig imorgon, fy fan vilken dag det kommer bli.. Får väl supa hela helgen då.. Imorgon är den dagen som jag skulle vilja ha sist på min lista..

Annars får väl Marcelo Bielsa komma in. Där kommer det finnas MASSOR med motivation. Killen tvingar blodiga-spelare träna utan att avbryta träningen.. Sen funkar de nästan precis på samma sätt och så är han och Pep vänner.. Aja jag vet iaf inte vad jag ska göra asså när det börjar bli så jobbigt, önskar att det vore Fredag så man kunde ta några bärs bara..
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-26 21:06
Om det nu ligger sanning i det hela så är det dummaste ledningen har gjort ! Oacceptabelt !
Barcelona knoxxx
2012-04-26 21:05
Det mest optimala, i mina ögon, vore en dubbelcoachning med Bielsa som offensiv och Löw som defensiv. Det scenariot är väl iofs högst otänkbart.

Lutar väl mest åt Tito eller Enrique...
Barcelona Ghazza
2012-04-26 21:02
Eller Stoichkov? Jag hade betalat för att se presskonferenserna med Mourinho...

Barcelona Capilito
2012-04-26 20:54
Varför inte Lasse Lagerbäck?
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-26 20:49
Usher?
Barcelona Rambla~
2012-04-26 20:46
@Tiki-Taka:

Nej, det är inte någos önskemål här att sälja Alves. Vi diskuterade att det finns en risk att klubben nog kan tänka sig att sälja i sommar. Det går tom rykten om att det redan är klart med ny klubb för Alves. Vi får väl se hur mycket sanning det ligger i detta.
Barcelona Rambla~
2012-04-26 20:44
@Ibillay:

Svårt som fan att få dessa spelare lämna Athletic, det håller jag med om. Skulle det gå kommer det att kosta stora pengar. Något vi kan glömma med en gång med andra ord. Det blir utköpsklausuler om dessa spelare lämnar.

Villas-Boas blev utmobbad från Chelsea av spelare som Terry och Lampard. Det gamla gardet som inte klararade av att spela ett snabbare spel med högre backlinje. Spelare som är på väg neråt. Ja jag vet, någon kommer att kontra med att de just slog ut Barca ur CL. De är trots det inte några spelare som kommer att bli bättre i framtiden. Dessutom så var det snarare Barca själva som slog ut sig själva från CL, inte Chelsea.
Barcelona Tiki-Taka
2012-04-26 20:41
Folk funderar på att om barca ska sälja d.alves, hur kan ens dessa funderingar tas upp!? D.Alves är en av dem bästa, om inte den bästa och viktigaste värvningen i FCB historia, oersättlig är han !
Barcelona Ibillay
2012-04-26 20:33
Många, inte bara i forumet utan i media också, pratar om Llorente, Muniain, J.Martinez osv...att storklubbar är efter de. Men tror ni verkligen att de lämnar sitt Bilbao? Jag vet inte, jag kan ha fel men jag har den känslan att de aldrig kommer lämna Bilbao. De är ju basker och älskar sitt "land". Men jag kan ha fel

Edit: ojojoj nu händer det grejer :P

länk: http://www.goal.com/en/news/596/exclusive/2012/04/26/3062817/barcelona-set-sights-on-bielsa-as-exhausted-guardiola
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-04-26 20:31
Instämmer med Rambla angående Villas boas! Han må inte ha kunnat hantera en ultra defensiv Chelsea, men han gjorde det bra med offensiva Porto, sist jag titta var Barcelona ett offensivt lag. Enrique som assisterande? han får jätte gärna ta hand om den aspekten, finns det några som behöver få höra lite hårda ord så sköter han det!

:P
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-04-26 20:30
Sport.es skriver nu: Andre Villas-Boas erbjuder sig till klubben ifall Guardiola tackar nej.

Det märkliga däremot: Försäsongen i Asien blev inställd och satt i Europa. (Luktar Guardiola) och han talade om nästa säsong.

Beslutet är gjort däremot och vi får vänta och se i morgon vad som händer.
Barcelona Jonas - tots units fem força
Finns bara en tränare som kan ersätta Pep och det är Tommy Söderberg!
Barcelona Messidinho_10
Den enda som skulle kunna lyckas hos oss är nån gammal storspelare, nån som har status i klubben.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Milian_J
2012-04-26 20:28
Jag ser lite att ni pratar redan om vem som ska bort till nästa säsong.
Jag ser ju såfall att Keita och afellay ska bort då. En spelare jag hade tyckt varit intressant i Barcelona är J.Martinez i bilbao. Han kan spela som CM,DM och mittback, han är även bra på huvudet (som vi kan behöva ibland ) , bra med fötterna och stark. Litet minus för hans snabbhet bara. Någon som tycker annorlunda?
Barcelona Gabriel
2012-04-26 20:24
Pep om sitt kära Barça just nu...
Barcelona tarrak
2012-04-26 20:23
Jag har alltid sett Lucho som Peps ersättare och står fast vid det. Han har visat vad han kan i Barcelona B, att det inte funkar i Italien bryr jag mig mindre om. Känns som att hans personlighet är vad som behövs för att få spelarna på tårna igen, samtidigt som han bara kan bygga vidare på det Pep byggt upp.
Barcelona Ibillay
2012-04-26 20:21
Den enda som enligt mig kan lyckas med detta Barca är Bielsa.

Spelarna kommer vara så jävla nere OM Pep lämnar. En mesig AVB som skämde ut sig i Chelsea har ingen chans att ta hand om Barca post-pep...det kommer att råda kaos. Jag tror inte att grabbarna kommer lita på AVB efter dessa underbara år med Pep.

Bielsa däremot är en man med lite mer erfarenhet och pondus. Bielsa har ju varit som en slags mentor åt Pep. Pep lärde sig mycket från honom. Jag kommer inte ihåg allt men jag läste det i boken "Barca: the making of the greatest team of the world", plus att Messi också har talat väl om Bielsa.
Bielsa verkar också "gilla" barca eller så gillar han Barca pga att hans vän Pep är tränare, men ändå.

Bielsa har en filosofi som liknar vårt, det är offensivt och lite rakare, detta kunde vi se hos Chile och nu hos Bilbao.

Barcelona Sentuary
2012-04-26 20:20
Nej, aldrig Enrique. Att sträva efter att få en ny Guardiola kommer faila totalt, dessutom har han misslyckats fatalt i Roma, det kommer följa honom vart än han går i framtiden. Missförstå mig inte, jag älskar Enrique men han är inte rätt man för Barcelona.
Barcelona Andreas V.V
2012-04-26 20:19
Tito och Luis Enrique tack.
(Om nu Guardiola lämnar vilket jag skulle ogilla)
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-26 20:19
Här har ni en magisk video
Atlético Antonio López
2012-04-26 20:17
Instämmer i att AVB troligen skulle vara en bra tränare, men vad tycker ni om att låta Luis Enrique ta över rodret? Bortsett från Pep finns det väl knappast någon som kan systemet och känner till spelarna lika bra idag?
Barcelona Abbe.
2012-04-26 20:16
Jag har alltid haft Lucho Enrique som förstaval den dagen Pep lämnar. Jag bryr mig inte nämnvärt om hans sviktande insatser i Roma (som även verkar vara sviktande som klubb) utan han bevisade tillräckligt för mig i B-laget, precis som Guardiola gjorde. Jag håller tummarna för att det blir spanjoren om Pep väljer att lämna.
Barcelona L!VOZ
2012-04-26 20:16
Sökning fortsätter....
Spanien TheNExTDeLPieRo
2012-04-26 20:14
Ni kanske borde testa med Luis Enrique , han kommer nog få sparken när som i Roma och han är ändå Barca ut och in,...
Barcelona Rambla~
2012-04-26 20:12
Valverde då? Vilket skämt, en smålagstränare i Spanien på sin höjd.
Annons: