/spanien/barcelona/forum/9163.aspx/spanien/barcelona/forum/9163.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2012-04-28 02:03
Blaugrana1990

Haha Busquet dålig ? är det därför han tokhyllas av flera topp mangers och Del Bosque skulle vilja va som busquet om han fick välja hur skulle spela idag.

snälla lägg ner busquet är kung offensivt och deffensivt, herregud, du är ju troll så det skriker om det
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-28 01:23
Undrar hur laget mår nu :)

Bona nit
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-28 01:21
Undrar hur Leo mår nu :(
Barcelona Barcelona10Messi
2012-04-28 01:21
Hyder:

Jaha tack för det. Största skämtet ever ju btw..
Barcelona Hyder
2012-04-28 01:06
Barcelona10Messi

Det syftar till situationen där Mourinho petar Tito i ögat varpå Vilanova slår tillbaka. På grund av det blev han alltså avstängd i en Super Copa-match.
Barcelona Barcelona10Messi
2012-04-28 00:46
@Culé - Messi y Alexis:

Varför skulle Tito bli suspenderad? Har man missat något?
Barcelona Hyder
2012-04-28 00:45
Blaugrana1990

Nu vet inte jag om har sett Busquets spela någon gång men let me break it down for you:

Sergios taktiska färdigheter är "gåshuds-bra". Hans kyla går inte att köpa för pengar. Busquets passningsspel motsvarar en kreativ mittfältares motsvarande i PL och hans hjärta för klubben är bara pricken över i:et.

Världens bästa defensiva mittfältare utan tvekan. För mig återfanns Essien i toppen av den listan men idag finns det inte ens någon som är i närheten av den fortfarande unge katalanen.
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-28 00:39
Kan inte fatta att Pep är borta. Helt ofattbart
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-28 00:24
''If Barcelona win the cup final, Vilanova will be suspended for his first official game as head coach, first leg of the Super Cup.''

Ska bli spännande o se vem som blir assisterande tränaren... EUSEBIO? ;-)

Nä skämt osidå, vem tror ni?
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-04-28 00:16
@Frodo:

Ser man inte betydelsen av Busquets för Peps lagbygge så, ja... Vad ska man säga. Men "Blaugrana1990" har inte gjort annat än att kasta skit på Pep, Masken, Busquets, Kieita med flera sedan förlusten mot Chelsea.

Det går inte att ha en vettig diskussion med någon som bär hat i sitt hjärta. Ser man världen i svartvitt så gör man. Trist, men vissa fungerar så.

Jag inser i alla fall att det finns nyanser här i världen. Busquets har gjort plattmatcher (jag avskyr hans filmningar) såklart, men jag blir hänförd av hans spelintelligens och uppoffrande positionsspel.

"Blaugrana1990" har en inställning som väldigt mycket påminner om en 10årings. Antingen är det bäst eller sämst. Det är för övrigt en inställning som blir allt vanligare bland dagens supportrar, det finns liksom ingen eftertanke.

Hur ofta har vi inte sett liknande beteende här på forumet det senaste året.

Messi missar en straff och då SUGER han, är en horunge.
Puyol missar en brytning, JÄVLA gamling, dra
Xavi slår ett par felpass och vips är han en SOPA.
Alves drar en cross mot månen, FY FAN vad han suger!
Vi förlorar och helt plötsligt är det världens undergång, svordomar flyger och huvuden ska minsan rulla...

Jag blir så trött!

Därför har det varit så evinerligt skönt att se hur vi, som fans här på forumet, i en överväldigande majoritet hyllat vår avgående tränare.
Se det stora i vad vårt lag åstadkommit under Pep. Jag tvivlar på att vi kommer se något liknande de kommande 10-20 åren. Hoppas jag har fel!
Barcelona El Soap
2012-04-28 00:11
Frodo

Co-sign på den. Många i detta land som inte kan se storheten hos Busquets. Man ser den varje match, med otrolig bollkontroll, one-touch väldigt ofta och lyckas väldigt ofta bryta många anfall. Om han inte varit så bra hade han inte spelat i varken Barcelona eller Spanien, men det är svårt att få in i huvudet på vissa. Främst anglofiler.
Barcelona Valdés
2012-04-28 00:06
Jag har aldrig varit en stoltare Barcelonasupporter än dessa fyra senaste år och jag har aldrig heller varit en gladare. Som vi har vunnit..... och som vi har spelat.......

Efter Rijkaards sista år trodde jag att det skulle ta ett par år innan vi skulle vinna nya titlar – men Pep har visat att allt är möjligt.

Känns tomt att han slutar då han har en väldigt stor del i det här spelet, de här vinsterna, det här laget och den här klubben. Det har varit ett nöje att få vara med. En stor fotbollstränare och människa. Hoppas få se honom som klubbpresident inom en snar framtid.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-04-28 00:03
Blaugrana1990.

Utan Guardiola hade Busquets spelat i något mittenlag, ja. En vanlig tränare hade spelat med Yaya. Men Busquets är briljant som defensiv mittfältare i ett spelande fotbollslag. Hade inte gjort bort sig i andra lag som rullar bollen.

Han hade fanimej sett ut som Xavi i andra lag. Hade enkelt klarat sig i andra lag/ligor.
Barcelona Kraków
2012-04-27 23:56
Mido: Som tur är så var Alexander den Store betydligt viktigare för Makedonien än Romarriket ;)

Vilanova kommer nog fortsätta stabilt!
Barcelona Josep Guardiola
2012-04-27 23:48
Utslagen från Cl och Liga torsk

Inte ens 1 % av den smärta jag känner efter att Pep lämnar, skiter snett på alla titlar i världen när vi hade ett ansikte utåt vid namn Pep
Barcelona Frodo
2012-04-27 23:43
Blaugrana1990

Jag vet inte om du är ett troll eller bara riktigt okunnig. Jag har inte sett dig skriva annat än nedvärderade saker om Pep.

Busquets ingen bra fotbollsspelare? Han har varit lagets näst bästa spelare efter Messi den här säsongen. Han är en av fyra utespelare som är helt untouchable tillsammans med Messi, Iniesta och Xavi. Han har blivit utsedd i världslaget av l´Equipe två år i rad. Det är ingen skitblaska som Aftonbladet som majoriteten här i Sverige bildar sin uppfattning efter. Hans tränare i landslaget (en madridista som vunnit mycket som klubblagstränare) ser honom som oumbärlig. En legendarisk tränare som Menotti har hyllat honom vilket även många andra fotbollsprofiler gjort.

Det är först när Busquets gör 500 matcher för Barca samt 100 landskamper för Spanien som landets begåvningsreserv (lånar den från rambla) kommer att inse hans storhet.
Blaugrana1990
2012-04-27 23:31
Salcini

Det är bara att vara uppriktiga på den punkten. Hade det inte varit för Guardiola hade Busquets förmodligen spelat i något mittenlag i La Liga om ens det. Busquets är helt enkelt inte en speciellt bra fotbollspelare men tack vare Guardiola har han lyckats få en plats i Barca.
Barcelona Mido
2012-04-27 23:28
Vi har förlorat ligan förut å gått ut från CL, visst gjorde d ont i hjärtat men känslan va ett besvikelse. Åren kom å gått å så blev vi mer å mer hatade pga att vi blivit bäst i världen. Den här veckan som gått va den mörkaste vecka i mitt sportsliga liv. Känslan omvandlats från besvikelse till sorg, som nån har dött. Stackars våra hjärtan som tål allt d där... I liga å CL ville vi hämnas mot allt hat mot oss men d gick inte vägen å nu vår vägvisare ledare tackat för sig. Känns som Romarriket utan Alexander den store! Vi har en tuff tid framför oss, Pep tog med sig glädjen å tryggheten å vi har bara minnen kvar. Offffg va jobbigt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona fc__Barça
2012-04-27 22:57
Saknaden av Pep känns redan för stor.

Vad tror ni händer med honom nu? Känns ju absolut som att han kommer ta ett sabbatsår, men efter det? Hoppas att han kommer tillbaka inom en snar framtid.
Barcelona Sentuary
2012-04-27 22:52
Fyfan för den här svarta dagen alltså.. hoppas man kunde sluta läsa allt om Pep, man saknar honom ju bara mer och mer
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-27 22:51
Det ska bli intressant att se vad Tito kan åstakomma. Mycket kommer vara som förut, vilket är skönt. Men vem vet, kanske har han något nytt drag att addera till lagmaskinen. Faktum är att han kan oerhört mycket fotboll. Nu får han ju chansen att få ut sitt kunnande i ännu större usträckning.
Och vilka spelare kommer han gå efter i sommar? Kanske har han och Pep redan bestämt det tillsammans. Kanske avslutar Pep med en värvning innan han lämnar den 30 juni. Vem vet..

Hursomhelst blir jag mer och mer bekväm vid tanken av att Tito kommer leda laget nästa år. Han är rätt man för jobbet!
Barcelona Salcini
2012-04-27 22:48
Fyfan, kan öppet erkänna att jag började gråta i nån minut efter att jag såg närbilden på Busquets unde dagens presskonferens. Tankarna gick till vad Guardiola har betytt för den killens karriär. Från att vara en spelare som väl var en helt okej ungdomsspelare men som av många inte sågs som en talang som skulle kunna gå in och spela a-lagsfotboll på barcas mittfält, till att bli en av världens bästa mittfältare. Två säsonger tog det, en i b-laget och en i a-laget, sedan var Busquets förstavalet som pivote och hade fått självaste Touré Yaya att göra sig bekväm på bänken. Busquets har troligtvis hela sin karriär och framgång att tacka Pep för.

Men det finns andra spelare som har Pep att tacka för mycket.

Messi - För att Pep tog tag i argentinarens skadebekymmer. De tidigare två åren så hade Messi fått 1-2 längre skador/säsong. under Guardiolas tid har han knappt haft någon och därmed kunnat vinna Balon d'or tre år i rad.

Xavi - Innan Pep kom var han en spelare som inte blivit den spelare som man trodde han skulle bli. Han hade gjort sitt dagsverke men hamnat i skymundan för Deco framför allt. Under Pep så har Xavi växt ut till en mittfältsgigant och är numera ansedd bland Spaniens bästa spelare genom tiderna.

Pedro - Som var på väg bort när Guardiola kom till b-laget. Pep såg till att han stannade och har gjort samma resa som Busquets gjorde. Efter två år så var de båda med i VM-truppen som tog Spaniens första VM-guld.

Mina sympatier går till dessa herrar som jag tror idag sörjer mer än någon annan.
C. "Kungen" Puyol
2012-04-27 22:43
Ska dra mig ut i natten nu, men ville bara säga till alla culés där ute att jag tror att det kommer att ordna upp sig framöver ändå. Jag kan endast se tillbaka på tiden med Pep, med ett leende på läpparna. Tror Tito har bra möjligheter att lyckas.

Ha en bra kväll!

Visca
Barcelona Abbe.
2012-04-27 22:37
Mido

Tito och Pep är gamla och goda vänner, jag skulle bli mycket förvånad om inte Pep står till den förstnämndes förfogande när han behöver råd och dylikt. Det är nog bara för Tito att lyfta på luren.
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-04-27 22:37
@Sherko:

Kul att höra!

Och absolut, ibland måste man bara älska fotbollen, kunde inte sagt det bättre själv.
Barcelona Mido
2012-04-27 22:33
Ursäkta stavningen skriver från mobilen, vissa ord fattas ;)
Barcelona Mido
2012-04-27 22:30
Jag tycker att minsta pep kunde göra att hjälpa Tito på travet, typ en liten roll vid sidan om, som rådgivning. Vi e i en mörk tid som jag skulle aldrig tro att skulle hända... Jag har för små förväntningar men hoppas att Tito överraska mig som Pep gjorde. D e en sorglig dag för alla men spelarna måste veta att d e en final som väntar å måste vinnas för peps skull. Visca Pep
Barcelona KristoferLUFC
2012-04-27 22:27
Vill bara säga att Guardiola vilken människa, vilken gentleman, vilket föredöme för alla runt om i världen på alla sätt.
Så mycket som han betydder i Barcelona o den symbol han är och legend och det helt sagolikt imponerande projekt han har lyckats med.
Att satsa på en modell som representerar den bästa o finaste fotbollen o samtidigt inte köpa för mycket stjärnor.
Nämligen satsa på unga inhemska spelare. Att lyckas med detta i dagens fotbollen är bland det största som har hänt i hela fotbollens historia att han lyckades och som sagt en fantastisk människa som är så sportslig och alla borde se upp till.
Detta säger jag som Leeds supporter. Pep är en utav de människor jag har mest respekt för.
Tack för allt Pep och lycka till med allt i livet framöver vilken människa.
Real Madrid Sherko
2012-04-27 22:25
En riktig mästare är Pep, trots hans dispyter med Mourinho kan jag inte annat än hylla denna magiske tränare! Sedan länge har han sett sliten ut, ändå har han gjort sitt bästa för sin klubb.

En fantastisk era med Guardiola har precis slutat, kanske kan vi förvänta oss en liknande med barca under Tito? Haha skämt åsido det önskar jag verkligen inte.

Ibland måste man bara älska fotbollen och lägga rivaliteten åt sidan, denna dag är en sådan dag.
Barcelona Més que un Esport
2012-04-27 22:20
@den närkingska älgen:

Samtidigt måste vi komma ihåg att "sprickan" fortfarande inte är något annat än en spekulation i media. Att det funnits friktion är jag helt säker på, det är inget ovanligt att vinnarskallar ibland har olika åsikter (starka sådana).

Men att det skulle handla om en total brytning (lex Zlatan) ser jag som mycket avlägset. Så nej, det finns ingen anledning att vara orolig att varken Pique eller cesc kommer säljas i sommar.

Blir det försäljningar? Tja, kanske. Blir det förädndringar? Det räknar jag med!
Tito måste få sätta sin prägel på laget. Räkna med att 2-3 spelare anländer, spelare Tito vill ha (och nej, det blir antagligen inga Agueros, Rooneys, Silvas etc). Kanske får vi se ett stort namn, för att dels spetsa truppen men också visa att förtroendet för Villanova verkligen finns genom att skjuta till kapital.

Lämnar någon? Kanske det. Otroligt svårt att säga. Jag har faktiskt ingen aning. Fontas är ett namn som jag skulle kunna se gå på lån i ett år.
I övtigt..? Tja, vi får nog vänta och se hur Tito/Zubi sätter planen. Det kommer bli en myclet spännande preseason!
Annons: