/spanien/barcelona/forum/9161.aspx/spanien/barcelona/forum/9161.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2012-05-01 15:26
tjena alla Culès bröder! har bevakat detta forum i kanske 1 år nu, tänkte att de vore kul att snacka lite med andra barcafans då jag inte har nån jag känner så många som e Culès..

jag har följt barcelona sedan 2002, Kluivert och overmars var de som fick mig att börja kolla och följa denna vacka klubb!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-01 15:23
@Blaugrana91:

När sades detta? Vet att man brukar ha den budgeten men har inte hört det bekräftat inför årets silly season. Å andra sidan tror jag inte på det Marca skriver ändå. Det låter det vansinnigt korkat. Det finns så många spelare därute, till bättre priser, som Barca är i ett större behov av än Neymar.

Förresten, vad tror ni händer med Botia? Han har haft en stark vår med Sporting. Även om vi beslutar att inte behålla honom, finns det lite cash att håva in i den grabben!
Barcelona Blaugrana91
2012-05-01 15:13
Vad är det för trams jag läser att Barcelona skulle vara intresserade av Drogba..Haha skrattretande, kommer aldrig att hända.

Sen ska man inte tro på tramset Marca skriver, Barca skulle enligt dem alltså bara vilja spendera €20 Miljoner i sommar på Alba...

Barca har redan officellt bekräftat att man har minst €50 Miljoner att handla för som vanligt.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-05-01 14:50
När sänds derbyt?
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-01 14:47
Om inte Abidal kommer tillbaka så hade en defensivt stark vänsterback varit välkommen. Sedan får vi inte glömma talanger som Muniesa, Bartra och Montoya som kommer vara redo för mer matcher nästa säsong. Den förstnämnda gör ett bra jobb som vänsterback.

Puyol, Piqué, Adriano, Mascherano och Dani Alves är säkra spelare man kan lita på nästa säsong i backlinjen. Sen har vi de tre Barca B-killarna, evetuellt Abidal och så Fontás, som jag inte har någon aning om vad vi ska göra med. Är Abidal redo så tycker jag inte det behövs en ny värvning, annars så välkommnar jag som sagt en ny vänsterback.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-01 14:41
Viktig match för Granada idag som också är viktig för oss och Real. Vinner de mot Espanyol är chansen väldigt stor att man spelar i ligan nästa säsong. Blir det däremot förlust/oavgjort så kommer de tvingas kämpa för sina liv hemma mot Real Madrid. Det hade inte varit lätt för marängerna, kom ihåg att vi bara fick 1-0 när vi spelade där i höstas.

Detta förutsätter naturligtvis att ligan fortfarande lever vid nästa omgång. Imorgon får vi därför först hoppas på att Athletic gör sitt jobb, sedan på Granada. Samtidigt som Granada-Real spelar så har vi i samma omgång match mot Espanyol. Lär bli tufft, även om våra katalanska rivaler knappt har något att spela för längre så lär de vilja sätta käppar i hjulet för storebror.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-05-01 14:40
basaric

Hur kan du vara nöjd med Adriano som vänsterback? Jag säger inte att han är dålig, men om Abidal inte kommer tillbaka så kommer alltså Adriano sköta uppgiften själv en hel säsong på ca 60 matcher. Adriano är en glaslirare, går sönder lätt. Inte en chans att han kan vara det för oss på vänsterbacksplatsen som Alves är på högerbacksplatsen.

Och Puyol är ingen vidare vänsterback. Vi måste ha in en ny, min röst går till Jordi Alba.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-01 14:34
Jag tackar nej till en värvning av Thiago Silva. Varför? För att Milan kommer vilja ha så mycket pengar för en spelare som fyller 29 nästa sommar.

Ska man slösa pengar på en mittback så så vill jag se Hummels i Barcelona, en ung spelskicklig mittback som påminner mycket om Pique.

Vad det gäller vänsterback positionen så är jag faktist nöjd med Adriano.

Anfallet då? David Villa, Sanchez, Messi, Pedro, Afellay, Cuenca, Tello.. det räcker så. Men om man ska tro på rykten så är Neymar klar för Barcelona till säsongen 2013/2014.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-01 14:17
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Haha för några år sen blev Ronaldo klar för Real. Då tänkte jag ok, nu kommer de iallafall inte få Kaka. Inte bara att de värva Kaka utan de köpte Benzema också. Så den logiken går inte
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-05-01 13:59
Med tanke på att Real sägs vara riktigt nära på att värva Lucas, så måste det väll vara rätt så självklart att Neymar lär hamna hos oss då, och inte Real. :)
Barcelona Barcelona10Messi
2012-05-01 13:53
På tal om skyttekungar och strikers, är det bara jag som vill ha Falcao?? Ingen Llorente, Neymar, Drogba (herregud!), RvP..

Bring us the tiger!
Barcelona Culé hasta la muerte
2012-05-01 13:51
Spelare jag helst skulle vilja se till Barcelona är RVP, Hummels & Alba.
Utomordentligt läge att försöka få RVP till ett bra pris med tanke på kontraktssituationen.
2012-05-01 13:47
Tycker också det är märkligt att Bartra aldrig får spela. Vad det nu beror på låter jag vara osagt men Montoya verkar vara betydligt närmare tillhands när det gäller att ge canteranos speltid i backlinjen. Inget emot Martin alls, vill se båda bara.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-01 13:40
addeh

Håller faktiskt inte med dig där. Tycker vi ska ställa en bra elva på planen imorgon och de sista matcherna av säsongen. Ligan är inte klar än, men sedan är det också viktigt att matcha de bästa spelarna inför cupfinalen. Vi kan inte bara köra B-lag fram till mötet med Athletic och sedan lira med bästa elvan. Spelare som Puyol, Piqué, Xavi med flera behöver matchrytm. Sedan behöver de också vila och det gäller att hitta en bra balans.
,Sami
2012-05-01 13:29
Barcas värvningar. Alba Thiago silva och Llorente. Neymar kommer 2013.
Atlético addeh
2012-05-01 13:22
Spelar inte Bartra imorgon går jag officiellt ut med nyheten att Pep har någonting emot grabben. Har imponerat stort under två säsonger i Segundan, gjort det bra varje gång han fått chansen i A-laget, och dessutom dominerat i de spanska ungdomslandslagen.

Om han inte får chansen alls under slutspurten räknar jag för övrigt med att en mittback värvas till sommaren. Jag hade föredragit att satsa på våra egna alla dagar i veckan, men då måste de även få chansen när tillfällen ges. Vi kommer inte vinna ligan, that's in. Dags att tänka framåt. Två-tre matcher för spelare som Montoya, Bartra & Muniesa bygger på deras rutin enormt och kan bli väldigt avgörande för många år framåt i tiden.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-01 13:19
With offers from teams like Man City and Anzhi, Barcelona could decide to sell Brazilian right back Dani Alves (28) this summer.

Helt galet om detta sker. INGEN kan ta Alves plats. Han är en av våra viktigaste spelare offensivt och defensivt, alltid motiverad och taggad. Om City eller Anzhi ska köpa han ska de minst punga up 35 - 40M€.

Hoppas detta inte sker.

Förra året tänkte jag " wow vi måste ha världens bästa backlinje"

Abidal (i toppform, världens bästa vänsterback defensivt sett, löper rätt offensivt och kan också spela mittback)
Pique (Ung, stor, stark, alltid på rätt plats, rutinerad för sin ålder, topp tre världen bästa på sin position)
Puyol (Behöver inte nämna varför)
Alves ( Bästa högerbacken i världen helt enkelt)

Men nu försvinner Abidal, Puyol börjar gå på åren och Alves kan komma att lämna. Kaos
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-01 13:02
basaric

Skämtar du? Hur fan kan man sakna den jävla sopan
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-01 12:51
170-ligan

Goal.com
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-01 12:49
Messi has so far scored 72 goals this season: 67 for Barcelona (65 + 2 in friendly games), and 5 for Argentina

Vilken spelare, kommentarer överflödiga!
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-05-01 12:38
Jag tycker inte att vi ska värva Llorente han borde lånas eftersom han kanske inte trivs. Som Torres i Chelsea.
2012-05-01 12:32
Sami

Var hittade du det citatet

DM1982

Kan tänka mig att klubben vill slutföra sina affärer tidigare i år, av två skäl: tränarbytet och EM.

Det är mycket rykten nu och mycket skitsnack också, säkerligen. Allt jag kan säga är att jag hoppas klubben värvar smart. En bredare trupp med fokus på defensiva förstärkningar bör ligga i fokus. Finns det sedan plats för en forwardstyp vi inte har idag, är väl det välkommet. Särskilt om han heter Llorente :P
Barcelona DM1982
2012-05-01 12:24
Drogba till Barcelona? Ursäkta mig ett ögonblick, jag måste gå och spy lite.

Visst är Drogba en bra spelare men även en vidrig spelare, hela hans karaktär är vidrig.

Silly season börjar tidigt i år ser jag.
,Sami
2012-05-01 12:23
The paper claims that Barca sporting director Andoni Zubizarreta has already given the bid to bring Llorente to Camp Nou the green light
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-01 12:09
Hur kan man tacka nej till denna lirare ?

Drogba till Barca ? usch! Han är en duktig spelare inget snack om saken, men han skulle förstöra vårt rykte.
2012-05-01 12:07
Men Drogba är ju gammel!
,Sami
2012-05-01 12:06
Chelsea forward Didier Drogba (34), whose contract expires, has been offered to Barcelona by his agent. He would accept a 1+1 contract. [md]

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-01 12:05
Jag såg Messis video på youtube, senst mot Madrid. Haha Crille vill ha offside strax efter Messis makalösa assist till Xavi. Jag undrar verkligen om han nån vacker dag bli en superbra passningsspelare.
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-01 12:03
@barcetia - #ANIMSABIDAL:

Det går inte jämföra Drogba med Knoute enligt mig. Drogba ska alltid stå i centrum och skapa drama. Han har därför mycket likheter med en viss Zlatan i karaktären. Behöver inte vara fel i allas ögon. Han är en riktig "drama queen" i mina ögon och det gillar jag inte. Jag har följt honom genom åren. Jag säger inte att han är dålig spelare. Han är en spelare har han egenskaper som få har. Fysik, nicksäkerhet, frisparkar, kan hålla i bollen, o.s.v.

Edit: Han kan skänka hur mycket pengar han vill till välgörehet. Det ändrar inte min åsikt om honom. Knoute är ett helgon jämfört med honom.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-01 12:02
Även om vi skapade mängder med målchanser mot Chelsea och Real och effektiviteten saknades i spelarnas avslut, så var det ändå ett lidande Barca som ville hitta på nåt nytt. Xavi tar bollen passar till Alves och han gör inlägg efter inlägg . Jag störde mig på det!

Tänk om vi hade en Llorente eller Gómez typ där i anfallet mot dessa lag ? då hade vi fått en ny dimension i spelet som saght och inte bara sidledspassinigar som leder ingen vart.
Annons: