/spanien/barcelona/forum/9159.aspx/spanien/barcelona/forum/9159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-05-02 13:06
@El Soap:

Även om hans kontrakt gick ut så borde man ju ha sett till att förlänga det i tid. Speciellt med tanke på vilken grym sista säsong han hade i Barcelona B.
Barcelona Koeman!!
2012-05-02 12:56
Thiago Silva är världens bästa mittback. Han är bättre än Hummels på allt i stort sett.
Barcelona Milian_J
2012-05-02 12:56
Min favorit till att värvas är Hulk! Han har ett JÄVLA skott ( som behövs när lagen parkerar bussen ). Riktigt kraftpaket med en sjuk speed. Synd bara att porto satt ett litet överpris. Men Rosell är ju en bra förhandlare.
Barcelona El Soap
2012-05-02 12:55
Rambla~

Barcelona är ju tyvärr mästare på att ge bort spelare man skulle kunna iallafall få en liten slant för. Visst, det blir ju inga jättesummor, men om man hade kunnat få två-tre miljoner euro för t ex Henry eller Nolito så är ju det bättre än att bara släppa dom. (Ja, jag vet att Nolitos kontrakt gick ut).
Barcelona Rambla~
2012-05-02 12:46
Förresten, hur blir det med Botia? Nu är Sporting åker ur så lär han ju lämna. Det är den här månaden som är den sista chansen för Barca att uttnytja sin återköpsklausul. Det skulle inte förvåna mig om man bara struntar i det. Inte första gången klubben klantar sig när det gäller spelare som lämnar. Kolla in Nolito tex, nu vil Benfica ha typ €15M för honom. Bra jobbat där Zubi/Rosell. :P
Barcelona malique
2012-05-02 12:19
Vet ngn ngt om villa
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-02 12:17
Toulouse midfielder Etienne Capoue (23) could be signed if Seydou Keita leaves. Barcelona scouts have followed the Frenchman closely. [md]
Barcelona 747 Puyol Airlines
2012-05-02 12:03
Angådende Tiago Silva så har det mycket med hans mediala och sociala värde. En spelares värde är nämligen inte bara han prislapp, han har även ett marknadföringsvärde.

Enligt Sport idag så kommer klubben att spara in 40 miljoner euro mot förra säsongen tack var att man inte vinner ligan och Champions League samt att man byter tränare, Tito Vilanova får en lön i paritet med vad Guardiola hade när han var ny, ca 1-1,5 miljon euro alltså.
Barcelona El Soap
2012-05-02 11:58
Kan påtala att Silva är 27 år, fyller 28 i september och är alltså inte alls 29 som många skriver.
Barcelona Dill - Busquets!!
2012-05-02 11:47
Som någon annan skrev känns det ju sisådär att punga ut en massa pengar för en spelare som Silva, han är en fantastisk mittback men han är 29. Nu vet jag att mittbackar kan spela länge, men ändå. Dessutom går han sönder hela tiden. Hummels hade varit billigare(tror jag) han är riktigt grym av det jag sett från honom. Sen tillför han mycket med sin längd, något som vi saknar. Hur många mål har vi inte släppt in på fasta situationer den här säsongen helt ärligt? Hummels kan bli minst lika bra i barca som Silva, om inte bättre. En 23 åring känns bara så mycket bättre. Känns bara som att alla hypar Silva mer för att han kommer från det där fina landet Brasilien. Silva är snabbare än Hummels, det verkar vara det enda Silva har mot honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-02 11:30
Nej, visst är Llorente mest ett önsketänkande. Men i och med tränarbytet KAN en liten öppning ha skett, om Tito nu vill ha in en sådan spelare. Annars håller jag med er om att defensiven är absolut viktigast att förstärka. Och som LAM säger är nog Thiago Silva den mest troliga crackvärvningen som kan anlända. Intressant att Capoue återigen är på tapeten. Fransmannen ryktades till oss redan förrförra sommaren. En perfekt ersättare till Keita om denne lämnar
Barcelona Briljanté
2012-05-02 11:24
basaric

Du glömde Mascherano. Han är både backup till Busquets och kan spela som mittback.

Själv tycker jag vi ska sälja Afellay och Keita då jag tycker att dem inte bidrar med något som vi inte redan har i Barca B. Keita har huvudspelet men han håller inte spelmässigt så därför håller inte det argumentet.

Cuenca och Tello har fått bra med speltid och Tello kommer förmodligen flyttas upp permanent och Afellay ut. JDS flyttas upp permanent och Keita ut. S.Roberto är även ett intressant namn som kommer få speltid nästa säsong.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-02 11:22
Av alla storvärvningar det ryktas om så tror jag faktiskt vi har störst chans på Thiago Silva. Milan har väl en liten minikris nu där det ryktas om att man ska göra en trupprensning i sommar, och jag tror Rosell är väldigt sugen en riktig storvärvning nu när Pep har slutat och han fått lite mer makt än tidigare. Dessutom behöver vi en till försvarare, och brassen hade nog gjort omedelbar succé.

Spelmässigt tror jag han skulle vara ett riktigt bra köp. Prislappen lär dock vara riktigt hög, där gäller det att Rosell använder sina förhandlingsskills. Sen har vi några försvarstalanger på gång, tråkigt för framförallt Bartra och Muniesa om vi får in en crack nu. Thiago Silvas ålder är både positiv och negativ. Att han fyller 29 gör att det känns väldigt jobbigt att behöva punga ut så mycket pengar på en spelare som inte är så ung längre. Det positiva är att ungdomarna fortfarande har en framtid i klubben.
Barcelona Aniesta8
2012-05-02 11:20
Rambla

Etienne Capoué är mycket duktig DM och jag vill också se honom i Barca men eftersom han inte kan peta Busi och kommer att sitta mest på bänken så tycker jag att vi ska ta tillbaka våran egen Romeu från Chelsea. Jag tror inte att Romeu kostar mycket mer och du vet hur bra han kommer att passa i laget och spelsystemet.
Barcelona Rambla~
2012-05-02 11:06
Barca kommer inte att värva Llorente och det vet nog alla innerst inne. Först och främst är han alldeles för dyr. Athletic vill ju absolut inte sälja alltså blir det en väldigt dyr affär, troligtvis uppåt hans utköpsklausul som jag inte har koll på men är säkert i närheten av €40M. Dessutom, han själv vill troligtvis heller inte flytta på sig, han vill säkert vara kvar i sin klubb och försöka utmana toppen av ligan på riktigt nästa säsong.

Glöm alla planer på Llorente. Det gäller även Javi Martinez, alldeles för dyr för vår plånbok.

Drömscenario i sommar. Keite går till Milan, vi får Silva. Värvar sen Etienne Capoué från Toulouse som ersättare för Keite och sen Alba som ersättare för Abirey. Det hade varit en perfekt sommar-mercado.
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-05-02 10:28
@barcetia - #ANIMSABIDAL:

Jag håller med, precis så tänker jag också. I vissa enklare matcher kan det vara en idee att spela utan yttrar med två centrerade forwards och messi starx bakom. Det öppnar dock mycket stora ytor på kanterna..
Barcelona Unicef
2012-05-02 10:18
Det var JDS som oxå blev uppflyttad. Jag räknar med att iaf 3 av JDS Bartra Fontas Muniesa går på lån efter sommaren...
,Sami
2012-05-02 10:10
El Soap
Thiago Silva i Barca Ohhhhh. Hoppas!!
Barcelona El Soap
2012-05-02 09:56
AC Milan centre back Thiago Silva (27) has told Barcelona he's willing to join them. The Italian club is for now not willing to sell [sport]

Låter spännande.
Barcelona Larsson1333
2012-05-02 09:18
Någon som har koll på vilka som flyttas upp till hösten och får a-lagskontrakt?

Vet att Cuenca reda fått det, men vilka mer var det? Bartra, Muniesa och Montoya är jag ganska säker på.

Men vem var sista, JDS eller Sergi Roberto? Tello borde väl med få det
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-02 08:45
Ang SPORT:s artikel att vi har ca 100milj euro på transfers i sommar. Menar man at det bara är 30m innan försäljningar och dylikt? Läste bara i alla hast imorse och sidans översättning är sådär...men det stod något sådant. Har utgångsbudgeten minskat jämfört med fjolåret?
Barcelona Deulofeu
2012-05-02 08:12
Mycket läsvärd artikelom en något envis herre.Jag tycker det ligger en del i det sos skrivs även fast det smätas en del.

Hoppas på ett något bättre samspel samt att värvningarna klaffar lite bättre.Vissa riktigt dåliga medans andra riktigt bra.
Barcelona Gabriel
2012-05-02 05:26
Oavsett hur lockande det är att se Llorente med oss till nästa säsong så vore det inte speciellt realistiskt med tanke på att vårat spelsätt inte matchar med hans. Skulle vi köpa honom så vore det i så fall för att ha honom på bänken och slänga in honom när vi behöver ändra på matchbilden, som när vi inte lyckas tränga igenom defensiva murar vid ett par enstaka tillfällen. Och let's be honest here, Llorente är alldeles för dyr och för bra för att sitta på bänken mestadels av en säsong.

Men låt oss säga då, mot alla odds, att han skulle bli billig och gå med på en sådan roll i Barça - dår är jag för köpet. Bara jävligt orealistiskt...
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-02 03:24
Förresten.. äntligen har jag löst hur Messi ska lyckas med att vinna titlar med Argetina.

Argetinas startåtta i VM. 3-2-3 Forwards: M-E-S. Mittfältare: S-I. Backlinjen. Tre guldbollar.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-02 02:49
Min startelva ser ut så här

Forwards : David Villa & Alexis Sanchez med Leo bakom dom. Ersättare? Pedro, Afellay, Cuenca, Tello.

Mittfält: Xavi, Iniesta, Busquets. Ersättare? Thiago, Fabregas, Keita.

Backar: Vi har Adriano just nu, vi vet inte om Abidal kommer tillbaka. Puyol börjar bli gammal. Vilka ska anlända? Antligen Alba eller Alaba till vänster. Hummels som mittback. Alves är given ute till höger.

Och sen har vi Valdes som mål, och Pinto som back-up.

Fast nu när jag tänker efter så måste vi hämta in backup till Busquets, men frågan är vem?
Barcelona Éluc
2012-05-02 02:26
Den här hemmatröjan till nästa säsong är ju faktiskt snygg, och bra mycket snyggare än den vi har nu i alla fall.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-02 01:58
Gio Style

Rent teoretiskt är din elva den möjliga lösningen på problemet Llorente in Barca.

Men då uppstår ett annat problem. Bredd. Om Alexis och Llorente ska vara centrar, och Messi falsk nia/AM så kommer deras ytterbackar kunna springa långt upp i planen och ta långa löpningar vid kontringar.

Ett annat problem som uppstår är press spelet, som uppstod med Zlatan. Om Llorente ska springa som Pedro kommer han kunna spela max 20 minuter på hög nivå... Nu när Messi inte jobbar i press spelet förutom vid speciella tillfällen kommer Alexis få springa som en gris fram o tillbaka. Detta gynnar ingen.

Därför ser jag hellre:

Cavani/Neymar - Messi - Alexis
Barcelona Gio Style
2012-05-02 01:52
barcetia - #ANIMSABIDAL

Självklart är det inte optimalt att ha en svindyr, duktig stjärna placerad på bänken för att endast lägga in honom 4-5 matcher per säsong. I så fall kan vi gott skaffa hans kollega Toquero som enbart ska nicka :)

Nu vet jag ju tyvärr inte hur pass kompetent Tito är och om han klarar av att utveckla vårt spel. Det är lite önsketänkande från min sida, något som jag inte tror skulle vara allt för svårt att implementera i laget.

Messi-Llorente-Alexis.

Eller

----Messi
Alexis-- Llorente.

Nu skriver jag bara rakt av här, men jag tror inte att det skulle vara för svårt att knåpa ihop ett spel som passar Llorente i Barca om jag sätter mig ner och ritar ut löpvägar m.m. :)
Alexis har ju spelat centralt, eller han har ju löpt lite överallt men Messi har ju fortfarande spelat centralt. Alves har skött hela högerkanten själv. Kör vi med en lite mer centrerad trio och ger Adriano/Alba lite mer offensiva direktiv så är det nog ingen större fara med bredden samtidigt som vi har en Alexis som springer överallt på offensiv planhalva, även ut mot kanterna då.
Skulle det kännas tunt defensivt så ber man Xavi att inte dra för högt upp i och med att Messi spelar i en sorts släpande roll vilket på pappret innebär kanske en 4-4-2 Barca style.

Ovanstående är knappast lösningen, men jag tror inte att det krävs alltför mycket förändring för att få Llorente bra med i spelet, och vårt spel att fungera på ett annat sätt när det skulle behövas. Tror inte att en lösning är alldeles för långt borta i sånt fall, speciellt inte när vi den här säsongen fått in Alexis som löper överallt på sista fjärdedelen.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-02 01:47
AndreD

Kort och koncist:

Cavani, löpvilja och avslut.
Neymar, teknik och avslut.
Barcelona Blaugrana91
2012-05-02 01:41
Skulle precis lägga mig, men såg då Sports förstasida till morgondagens tidning...

Där står "€100 Millones para fichar"...

Vore galet att spendera så mycket i sommar.
Annons: