/spanien/barcelona/forum/9157.aspx/spanien/barcelona/forum/9157.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-21 22:27
Om ni frågar mig.

Jordi Alba
Adrian Lopez
Yaya

Det får räcka.
Barcelona papillon
2012-05-21 22:24
Någon som har koll på Romeu? Har han fått spela mycket i chelsea? Skulle han inte kunna vara backup till busquets ifall keita säljs? Vad ligger prislappen på ifall man skulle hämta hem honom till sommaren?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2012-05-21 22:23
Nja, Adrian Lopez känns som en spelare som är bäst i mitten. Jag vet att jag förespråkar för att man kan göra om spelare, men hans känns lite för begränsad.

Antingen så värvar man en riktig ytter, eller så köper man en riktigt bra spelare som har potentialen och skickligheten att kunna spela på en kant.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-21 22:18
Det förvånar mig storligen att Giovincos agent säger att Barca nyligen lagt bud på honom. Dels för att man, utåt sett i alla fall, sagt att man inte ska börja agera förrän efter cupfinalen. Dels för att jag inte kan tänka mig att han kan vara en måltavla för oss i sommar... vi behöver förstärka defensiven. Möjligen få in lite tyngt i offensiven. Och så lägger vi bud på ännu en liten offensiv mittfältare på 166cm? Jag hoppas agenten talar i nattmössan...
Barcelona zick9
2012-05-21 22:13
Bästa spelare de senaste 6 åren (enligt mig):

1. Messi
2. Ronaldinho
3. Henry (i Arsenal)
4. Ronaldo
5. Xavi
6. Heskey
7. Hysén

Okej, de 2 sista var ett skämt ;)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-21 22:13
Hetfield

Vad säger du om Adrian Lopez?
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 22:12
Giovinco skulle vara en bra värvning för vänsterytter positionen, även om han trivs som bäst som släpande anfallare, men kommer ihåg att han spelade som vänsterytter i u21 EM 2009. Självklart ska det inte vara prio nummer ett, men tycker att man ska kunna diskutera en affär med Parma om atommyran.
Barcelona Hetfield
2012-05-21 22:07
Det ryktas ju som att Lavezzi vill lämna Napoli, jag tycker att man ska gå för det. Han är kanske inte en målskytt, men han är en otroligt nyttig spelare.

Jag håller med om att det är dags att hitta en vänsterytter, jag orkar inte med att laget behöver rotera så mycket i den positionen.
Coach pep.
2012-05-21 21:58
Tror våra nya tröjor kommer se ut typ sådär.
Barcelona Ibillay
2012-05-21 21:56
helvete vilka fula tröjor, hoppas det inte är de
2012-05-21 21:54
Nej, han är inte dålig. Han är bra. Åtminstone har han varit det under det senaste halvåret. Men vi behöver honom inte. Inte idag och inte imorgon.
Lägg pengarna på att förstärka backlinjen. Finns det sedan resurser över man kan ju överväga att ta in en billig, äldre forward, som erbjuder oss något nytt.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 21:54
1.70

När du säger det på det sättet får du det att låta som att han är dålig vilket han verkligen inte är, han och Miccoli var dom enda som lyckades göra mer än 10 mål samt 10 assist i säsongen som gick. Själv hade jag inte haft något emot att ha en spelare av Giovincos kaliber i Barca, fast det beror på priset såklart och om han accepterar en bänkplats. Fast då ska också Cuenca samt Tello lånas ut till ett mittenlag i la liga.
,Sami
2012-05-21 21:50
Tycker det är inget fel på Giovinco. Han är ju riktigt bra! Har grymt skott också och bra teknik.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-05-21 21:48
Giovinco?

Som bytesmedel för att få Thiago Silva kanske?

Bekräftas också att Tello kommer tillhöra A-laget nästa säsong.
Med tanke på att även Muniesa, J2S, Bartra och Montoya flyttas upp känns värvningar för att bredda truppen helt onödiga.
Det enda som behövs är, förutom att övriga spelare håller sig friska, en riktigt bra, helst allsidig, vänsterback.

Med tanke på ekonomin kommer ett lugnt transferfönster betyda att klubben kan spendera runt €100 miljoner i nästa fönster när spelare som Xavi, Puyol och Villa kankse behöver ersättas fullt ut.

Här nere (i Barcelona) snackar man i dessa termer i alla fall, förutom en del drömmare som gärna ser en anfallare komma i sommar - och då är det främst Neymar och Torres som kommer upp.
2012-05-21 21:43
Om Giovinco blir vår stora värvning i sommar, ja då vet jag inte vad jag gör. Kommer tappa all respekt för de som sköter klubben. Ja nästan för Tito också.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 21:31
1.70

Jag tror helt ärligt att Barca vill ha Giovinco för att ha någon som avlastar Messi och skulle kunna agera som falsk nia. Inte för att vi behöver honom, men det skulle kunna vara klubbens tanke eller ett sätt för att få andra klubbar att börja buda.
2012-05-21 21:16
Vad fan? Giovincos agent bekräftar bud från Barcelona. Vad ska vi med han till?
Barcelona Jonas - tots units fem força
2012-05-21 20:51
Fotbollsporr!
Barcelona NoGo™
2012-05-21 20:09
fc__Barça

Troligtvis sådär, se länktips.
Barcelona fc__Barça
2012-05-21 19:31
addeh

Hur ser de nya ut då?
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-21 19:25
Zidane var inte bättre än Messi. Zidane vann VM och EM. Det är det som gör honom stor. Messi är bara 24 år. Han kommer att vinna många titlar innan han lägger av.
Barcelona LeoMessi
2012-05-21 19:11
LAM NR 10 Håller med dig om allt där. Det är ingen tvekan att Messi är bättre än ronaldinho. Ronaldinho var en riktig artist, underbar att skåda och svår att hata. Det är svårt att förstå att många är övertygade om att zidane var en bättre spelare än Messi:/
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-21 18:56
Här har ni en ny Greatest moments film
Barcelona FC Barcelona #10
2012-05-21 18:38
@MesQueUnClubFCB-Gracies Pep:

Bojan och Pique :p
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-21 18:35
Ärligt talat Pique är ju fan as rolig. Cesc och Pique i badhuset 0:49 ?
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-21 18:28
addeh

Hade gärna sett drömtröjan som vi aldrig kommer få
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-21 18:20
För mig är Messi bättre. Jag tycker inte det är nogn tvekan om att han är den bättre FOTBOLLSSPELAREN. Som artist är Ronaldinho överlägsen, finns ingen som honom och jag förstår om folk föredrar honom framför Messi pga av att han gör fotboll så roligt.

Men både statistik och spelmässigt är Messi överlägsen. Han styr spelet på mitten, gör dribblingsräder lite när han vill, slår långa fina öppnande passningar och har gjort 38, 47, 53 och 72 mål totalt de senaste säsongerna vilket är helt fantastiskt.
Barcelona LeoMessi
2012-05-21 18:09
Hur många hur tycker att ronaldinho var bättre än Messi är? Själv föredrar jag Messi, enligt mig så är han helt enkelt bättre. Men Ronaldinho älskade att showa och han var riktigt grym på det. Trodde aldrig jag skulle se en bättre spelare än honom tills Messi slog igenom.
Atlético addeh
2012-05-21 18:08
1.70

Att en vänsterback värvas in känns som en självklarhet. Om inte Alba duger till, vem skulle du hellre plocka in? Frågar av ren nyfikenhet.

Kul att de nya ställen presenteras imorgon. Mindre kul att de inte ser så bra ut.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-21 17:46
Ta med i åtanken att Puyol har gått en knä operation. Läkaren sa att det är lugnt och att el capita kommer kunna spela många år. Men jag tar inte hans ord som något garanti. Jag är snarare tveksam om han håller typ 30-35 matcher.
Abidal kommer nog inte tillbaka som en vanlig spelare och han roterade som mittback rätt många gånger.
-------

Kul att Montpellier tog liga 1 - jag försökte se matchen men somnade till slut eftersom Auxerre fans gjorde att matchen stoppades flera gånger under långa minuter.
Kommentatorn sa att Mont har en budget som är mindre än vad Pastore kostade. Dessutom sa han att de hade igår 8 hemma produkter på plan.
Pengar spelar en stor roll i fotbollen men som tur är inte alla gånger..

--------

Peshmerge - AS9:

Håller med dig: Jag har aldrig sett en spelare som spelar vackrare fotboll än honom i hela mitt liv. Nej inte heller Maradona.
.
Annons: