/spanien/barcelona/forum/9156.aspx/spanien/barcelona/forum/9156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-02 22:17
Kontringsfittor
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-05-02 22:15
@BarcaChris:

Man saknar ord.

Superlativen tog liksom slut för två år sedan. Men den lilla loppan envisas med att överbevisa sig själv vart enda år!

Mark my words: We won't see anyone like him for a century.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-02 22:14
Småtrevlig match som vinns ganska enkelt trots att spelet inte är hundra, motivationen likaså och Malaga krigar för CL-plats. Det måste man ändå säga är starkt gjort.

Kvällens topp 3 för mig var:

* Messis hattrick. Alltid en höjdpunkt att se La Pulga måla tre i rad, och nu rycker han ifrån Ronaldo i skytteligan. Kan portugisens jakt på pichichin leda till att Reals jakt på guldet skjuts upp?

* Afellays hemmacomeback efter skadan. Fint att se publikens ovationer, och att Ibi verkar vilja visa sig värdig att vara kvar! Det är positivt hur väl han smälter in i spelet direkt och hur bra numera värderar situationerna. Utan att glänsa såg det bra ut. Inte alls så bambi-aktigt som ifjol. Också intressant att han återigen används som mittfältare. Hans mångsidighet kan vara nyttig att ha. Så kanske finns det en plats över för honom nästa säsong - jag tycker det vore dumt att göra sig av med en sån spännande spelare!

* Att Bartra fick speltid. Äntligen! Min favoritback bland alla canteranos. Behöver inte säga mer. Även han gjorde en fullt godkänd insats utan att glänsa. Som back äre svårt att göra det när man kommer in för ett lag som leder med 4-1.
Barcelona BarcaChris
2012-05-02 22:08
57 matcher 68 mål 28 assist WOW. Har nån någonsin haft ett bättre stats än det. Det är helt sjukt faktiskt
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-05-02 22:05
Gött att Puyol gjorde mål, älskar den jäveln alltså.
Barcelona petersays
2012-05-02 22:00
Njuter alltid när man ser att Deco är på tal. Har snackat om det tidigare också. Någon som kan fördela de där riktigt raka och spelöppnande passningarna som bara ställer motståndarna helt. Något som inte saknades när vi hade Deco, Dinho och i viss mån Rafa Marques. Hela grejen med en DM eller MB som agerar spelfördelare har ju helt och hållet gått om intet under Guardiola. Det är alltid 10-20 pass innan en anfallare har bollen kring offensivt straffområde. Det ska gå på 1, 2 eller 3 ibland. Klapp, klapp, löpning, mål.
Barcelona ThiagoAlcantara#11
2012-05-02 21:57
Fabrice Muamba klev in på planen innan Boltons match mot Tottenham idag inför publikens jubel. Gåshud när man ser hur Muamba försöka hålla tillbaks tårarna.
Kolla länktips, helt fantastiskt ögonblick. Vilken kämpe.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-02 21:55
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Om du tänker på vad publiken skanderade i slutet så var det: "Guardiola, Guardiola, Guardiola"

Jag har i flera säsonger sagt att Leo Messi inte kommer att göra en lika bra säsong. Nu har han slagit Müllers rekord. Vågar man ens tänka på nästa säsong?
Barcelona Més que un Esport - Moltes Gràcies Pep
2012-05-02 21:46
@Me55i D105:

Visst finns det en skicklighet i att slå straffar, speciellt i pressade lägen...
Men fan va trist det är!

Sure, klart jag skulle jubla över en viktig vinst via en avgörande straff. Men då är det vinsten, inte straffmålet, jag är glad över.

Straffar är ett nödvändigt ont, inget mer. Varje straffmål i exempelvis en skytteligajakt ser jag som mindre värt. 1-2 kan jag acceptera. 3-8 börjar bli lite tveksamt, 8+... Well.. Jag vill se spelmål, inte straffmål. Men sådan är jag.

Notera: detta tar absolut inget ifrån varken Ronaldos eller Messis fantastiska målskörd! Alla siffror över 20 mål per säsong i en top-3 liga är grymt bra! För att inte tala om 40+! INSANE!

20 mål varav 10 straffmål... Njae... Inte en spelare jag skulle värva som målgörare imitt lag i alla fall!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-02 21:43
Vad skanderar publiken? Måste ta tid att hylla dem generellt, vi må inte ha vunnit cl eller ligan men trots det visar dem underbar stöd inom spanska normen, vilket är sällsynt med stora lag nuförtiden.

Lo Stile Juve #10
2012-05-02 21:39
Vill bara säga grattis till messi! Vlken fucking spelare bara han kan ersätta del piero.
Barcelona Tiki-Taka
2012-05-02 21:34
messi - 68 mål, muller - 67 mål --- messi slagit rekordet !!!
Barcelona Barclasico
2012-05-02 21:32
ngn som vet när David Villa gör comeback?
Barcelona lellefs
2012-05-02 21:31
Hej! någon som har nån länk elle statistik på Messi vs Ronaldo i antal straffmål under säsongen??
2012-05-02 21:29
Härligt att se publiken applådera Afellay när han gör comeback på CN. Och grymt att se Messi bära bindeln!
Me55i D105
2012-05-02 21:23
Löjligt med smeknamn innehållande penalty, att slå straff är inget som är enkelt. Messi har ju missat 4-5 stycken som varit ganska avgörande denna säsong och Ronaldo har inte missat sen tre år tillbaks tills nu. Han varierar sina straffar och slår de hårt vilket ska inte ses ner på, Messi däremot slår i princip alla straffar åt höger vilket är förutsägbart.

Mål är mål, straffmål är inte mindre värt bara för att det står straff som prefix. Båda är enormt skickliga fotbollsspelare.
2012-05-02 21:22
Och Afellay näste man påväg in. Kanon!
Barcelona lellefs
2012-05-02 21:21
Hej! någon som har nån länk elle statistik på Messi vs Ronaldo i antal straffmål under säsongen??
Barcelona tikitaka
2012-05-02 21:20
Har inte messi slagit rekordet nu som den spelare som gjort mest mål under en säsong?
2012-05-02 21:19
Bartra påväg in. Underbaurt!
2012-05-02 21:19
Grande Messi, grande Iniesta, eller vad?!
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-05-02 21:18
JAAAAA MESSIIIII HAHAHHAHAHHAHAHAHHAHA KING KING KING FOR LIFE.... TRIPLETE Nu får du lägga av penaldo är LEGENDARY... Det namnet kommer gå i historian som spartacus, hanibal och alexander den store.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Thiago en mi corazón!
@Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!:

Det har du rätt i men jag tror att dom inte vill spela rakt trots att dom har gjort det ett par gånger nu, det är inte själva speliden, men jag hoppas att vi inbland ska anpassa oss efter motståndarna i vissa matcher. Sätter dom bussen framför mål ta fram de som har ett bra avslut, man vet ju aldrig vart skottet kan gå istället för att leta ytor runt på kanterna och göra inlägg där vi har väldigt kortväxta anfallare och sedan bli kontrade som Chelsea gjorde mot oss, visst det kanske inte är alltid vackert att spela så men i vissa lägen måste man göra så.

MESSI KING OF EUROPE!! RONALDO WHO?

Barcelona Barcadinho.
Helt Fantastiskt Messi - grattis.
Barcelona ElTriplete
2012-05-02 21:15
I och med den här säsongen kan vi sluta kalla Ronaldo för Penaldo. Isåfall har Real-fans all rätt till att kalla Messi för Pessi.
2012-05-02 21:14
Missade inledningen av andra, kom in lagom till Leos straff. Hur har spelet varit?
Barcelona Tiki-Taka
2012-05-02 21:13
om bara messi kunde vara lika effektiv mot chelsea när det gäller straffar så som han är idag, då hade CL bucklan lyfts i München ! Visca Messi !!!
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-02 21:12
Så skulle han gjort mot Chelsea
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-05-02 21:12
messi is the king of EUROPE
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-02 21:11
Thiago en mi corazón!

Så har det väl alltid varit när Barca har match? Utöver matchen mot Chelsea såklart, Deco var en mästare på oväntade passningar, man saknar lite sånt när man ser nuvarande spelare kriga efter ytor. Jag menar vi har tillräckligt med bra anfallare som löper i utan boll, jag förstår inte riktigt varför Iniesta och Xavi har så svårt att spela rakare, nog har dem Deco kunskaper i sig?

Aja väntar ivrigt på sommaren och säsongen vi har framför oss!
Annons: