/spanien/barcelona/forum/9155.aspx/spanien/barcelona/forum/9155.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2012-04-30 11:59
Keite öppnar dörren för en värvning av Thiago Silva? Det bästa av allt är att Keite har kontrakt fram till 2014. Det går inte ut efter säsongen som det felaktigt har nämnts på vissa ställen.

Nu lär väl många culés här få andningsproblem. :P
Barcelona Riiio!!
2012-04-30 11:53
Deulofeu

Tyvär inget kvalificerat motstånd där inte :P
Barcelona Deulofeu
2012-04-30 11:36
Bale mot Madrid !

Här ser man lite hur han spelar mot hyfsat kvalificerat motstånd.
Barcelona Abbe.
2012-04-30 11:34
Afellays första intervju på spanska.

"Bueno".
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-30 11:30
Att kalla Bale träfot är ju bara fel. Han har faktiskt en helt ok teknik. Fullt funktionell! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Keite
2012-04-30 11:22
Eehh det ju ganska normalt att vi har högst publiksnitt med tanke på arenan vi har.
Dortmund är ju fullsatt varenda match sen ska man tänka på att staden är mycket mindre än Barcelona...
Barcelona Briljanté
2012-04-30 11:21
Vilket jävla underbart klipp på Pep Guardiola. Tårarna rann !
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-04-30 11:20
Ang Bale,

Är det bara jag som inte ser honom som back överhuvudtaget? De senaste matcher i Spurs spelar han knappt ens vänsterytter utan ligger i någon fri roll, nästan lite som CR7 i Madrid.

Jag anser även att Bale bör spela antigen i speedig Premier League där hans snabbhet kommer väl till pass eller i kontringslag och Barcelona är inget utav det.

Dessutom kommer Bale kosta enormt mycket pengar. Tror inte Tottenham kommer släppa honom under €40-50m eftersom han har kontrakt till 2015.

I mina ögon en riktig katastrofvärvning med tanke på vad han lär kosta.
Barcelona B-Guden
2012-04-30 11:13
Värva vi Bale kommer jag skämmas, hur fan ska den träfoten kunna spela i barca ?
De enda killen kan det är peta bollen förbi sin motståndare och springa, såna ytor får man inte när man spelar i barca då är det lågt försvar så, glöm honom, hoppas jag aldrig ser honom i Barca tröjan, inget emot honom som fotbolls spelare men han har inget i barca att göra
Barcelona Deulofeu
2012-04-30 11:10
Publiksnitt i la liga.Kul att vi åter går om Dortmund tack åter Pep!

Barca 83000
Real 74400
Atletico 46000

Italien

Ac Milan 51000

Tyskland

Dortmund 80000
Bayern 69000

Frankrike

Psg 41000

Barca leder dessutom fairplay ligan före Malaga Madrid ufc på tredje plats hua.

Barca har både största hemma respektive bortavinsten i la liga i år.
Barcelona Deulofeu
2012-04-30 11:02
Apropå assists så ligger Messi ett efter Özil som gjort 16 ass om vi snackar ligan alltså.
Di Maria har gjort 15 ass precis som Messi.

C.Ronaldo har gjort lika många assist som vår högerback ; ) 11 st
Barcelona Aniesta8
2012-04-30 10:39
I Skytte- och assistliga 11-12, står det att Messi har gjort 65 mål och 29 assists. Hur kan det bli 82 poäng då? Om jag räknat rätt blir det hela 94 poäng för Leo. Helt sjukt alltså.
Barcelona Deulofeu
2012-04-30 10:21
Mido

Alaba jo tack vilken spelare snabb som oftast kommer till inlägg.Han är också oerhört teknisk och kan spela nästan vart som helst.Enda frågan är väl hur han skulle integrera i gruppen behöver man säga att han är född 92!

Man är riktigt kluven till just vänsterbacksplatsen.

Alba är spanjor fostrad hos oss snabb som attan och mycket aggresiv i sitt försvarspel.Påminner mycket om Alves men mycket sämre defensivt.Bra inlägg.Kommer från dag 1 spela som om han aldrig varit borta i princip.Spelar mycket som ytter idag ingen stor målskytt har skrapat fram en hel des assists dock.

Bale är mer av en ytter har otroligt driv skott av högsta kvalitet samt assit som inte är av denna världen.Offensivt en av världens bästa som vänsterback i Barca kommer det öppnas en hel del luckor bakåt men göras mycket framåt.

har man en mittback som tex Thiago Silva som kan täcka ytor funkar det nog med Bale annars inte.Puyul och Pique i mitten då blir det svajigt med Bale anser jag.

Som jag ser det ska vi satsa på

Bale,Hummels sedan är det klart.

Tänk er Hummels och Pique i mittlåset de är visseligen ganska lika med fsantastiska passningsfötter och starka i luften inte världens snabbaste men det är vad jag skulle vilja se.
Barcelona Deulofeu
2012-04-30 09:55
Gårdagens match var ett riktigt styrkebesked.Starkt att vinna efter beskedet att Pep slutar och att göra det på det sättet efter den svartaste veckan under Peps tid.

Kul att Pinto gör en så bra match och han behöver komma i form inför finalen samtidigt som Valdes säkrar titeln som Zamora för fjärde gången i rad och femte gången i sin karriär fantastiskt.Casillas har en he he

Kvar att spela för ligan ha ha
Att Messi vinner skytteligan samt assistligan
Att Messi gör minst 67 mål på en säsong
Valdes vinner Zamoran
Göra fler mål än Madrid iallafall passera 105 vilket är Barcas bästa notering
Vinna Copa del rey
Att inte Ribery gör assistmål i cl finalen eller att Gomez gör hattrick då vinner Messi skytteligan för fjärde gången samt assistligan
Att de unga får känna på matcher i högsta serien Tello,Cuenca,Montoya ,Bartra,
Barcelona Mido
2012-04-30 09:28
Enligt saiten trasfer market är Barcelona intresserade av Bayern Münchens David alaba!! Va tycks?!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-30 01:49
Btw, Messi är luuuuuugnt världens bästa spelare genom tiderna, no doubt.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-30 01:42
Afellay: "First interview in Spanish? I hope next season I can do it in Catalan (smiles)"

Kung Afellay! :D

Avslutar med en grym låt!

Bona nit, culés!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-30 01:26
Lite humor så här sent in på natten.

Vore underbart om Abidal och Alves firade någon gång på detta vis.
Barcelona B-Guden
2012-04-30 01:25
det roliga med karankas ord är att dom kommer direkt från mourinho
för mourinho sa så här inför första el clasicot
Om vi vinner är det tisdag imorgon och vi förlorar är det tisdag imrogon, exakt så, och nu har han skickat sin hund med sina ord då han är för feg att tala själv
Barcelona Essienesque
2012-04-30 01:24
Okie - CalleGol

Ja, du. Hur smart får man vara när man slänger ur sig sådant? Självklart ber Pep om ursäkt eftersom matchen är dödad och man gör ett 6-0 mål. OFANTLIGT stor skillnad mot att göra ett 2-1 mål mot rivalerna.

Men visst, stick in i puertan och skvallra om hur mycket av en hycklare Guardiola för att sedan försvara Mourinho i samma veva.

Svenskafans: where amazing happens..
Barcelona FC Barcelona #10
2012-04-30 00:54
Otroligt skön seger idag! :D
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-30 00:50
Okie - CalleGol

Det gäller såklart alla här inne, oavsett lag. Om du inte vill tillföra något mer till den här diskussionen så lämnar vi den bakom oss.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-04-30 00:50
Okie - CalleGol

Har du inget annat viktigt för dig så sent in på natten? Varför bryr du dig?
Real Madrid Okie - CalleGol
2012-04-30 00:47
basaric

Det var riktat till Guardiola. Ursäkta, jag skulle ha gjort det lite tydligare.

Men kul att du helt och hållet ignorerar Shanghais påhopp mot mig.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-04-30 00:38
Okie - CalleGol

Nu firade Alves och Abidal ett mål mot deras bittra rivaler på hemmaplan. Alves och Thiago firade 0-5 på bortaplan mot ett lag som riskerar att åka ut ur ligan. Ser du skillnaden?

Kom inte med personliga påhopp innan jag spärrar dig.
Barcelona S91
Okie - CalleGol
Påpekade någon det vid det tillfället? Hycklerin fixar du så bra själv :|
Barcelona Andreas V.V
Okie - CalleGol

Han kanske inte fick "frågan" då? Fan, tänk till lite med hjärnan även om den kanske har en storlek av en myra.
Barcelona Barca4eva
2012-04-30 00:37
Okie - CalleGol

Skillnaden är att det här var det femte målet i matchen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-30 00:37
Hycklarnas hycklare är väl Hitler ? så kommer en invalid och skriver så om Míster. Vilka åsnor Real-fans.
Barcelona Riiio!!
2012-04-30 00:36
Klart som fan att man missar typ en enda match iår och det är nu när vi vann med 7-0 haha.

Någon som kan länka så man kan se om matchen??
Annons: