/spanien/barcelona/forum/9154.aspx/spanien/barcelona/forum/9154.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Anderson Luís de Abreu Oliveira
2012-05-03 16:06
Ser att ni funderar på mittbackar och vänsterback? Vänsterback kan jag hålla med om, men om Abidal är frisk så har ni ju en mittback som spelar det spelet Barcelona gör så fruktansvärt elegant!

Tycker ni behöver en Centertank som inte behöver spela helatiden, kanske går ifrån er spelide lite. Men något som kan ändra en matchbild när det behövs.

Har varit väldigt lite löpningar under era förlustmatcher, kanske lite fart på Pedro och sen hålla tummarna för att Villa spelar som under sin debut säsong!

Fy fan vad jag hatar mourinho! Ronaldo hatet kommer krypande, var svårare och se när man håller på United. Men kan inte tänka mig att beter sig som han gör nu i manchester, hade aldrig tolererats!
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-05-03 16:05
Herregud vilken backlinje vi kommer kanske ha till nästa säsong. dani-puyol/luiz-pique/silva-alba Då menar jag inte att vi ska köpa båda luiz och silva. En av de bara. Dessutom finns Botia vilket skulle vara bra om vi vill plocka tillbaks honom. Skänk fontas till amnesty. Samtidigt har vi ungtupparna Bartra samt muniesa :D.. Vi får inte glömma Adriano världens bästa backup, skön lirare är han med en vass teknik.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 16:03
Visst är det så att de vi flyttar upp nu som får a-kontrakt får inte spela i b-laget?

Vi måste få upp en del nya till b-laget också vi snor ju minst 4-5 spelare till nästa år.

Vin har ju några i juvenil a sedan är det dags för S.Gomez att ta nästa kliv.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-03 16:02
Jag vet att Messi tackar sin mormor efter varje mål han gör, men denna bild är ändå så klockren så det finns inte. :)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-03 15:55
Cristina är så pinsam och folk undrar varför man hatar henne så jävla mycket. Hon är en arrogant, äcklig h**unge. Det är rätt av Martinez att täppa till hennes käft.
Barcelona Barca4eva
2012-05-03 15:53
Crackovia om Peps konferens.
Barcelona Briljanté
2012-05-03 15:48
Rambla

Som du säger så måste vi ge Bartra tid. Montoya tycker jag har bevisat tillräckligt för oss alla att han håller som backup till Alves.

Jag tror verkligen på Bartra och hans potential men han behöver tid. Så länge så tycker jag vi tar tillbaka Botia som vissa här säger istället för att satsa på T.Silva/Hummels. Värva in Alba så har vi en väldigt bra trupp i mina ögon.

Får vi tillbaks Pique i form nästa säsong samtidigt som Abidal förhoppningsvis kommer tillbaks så lovar jag er alla att vårt försvar kommer återigen vara det bästa.

Alves,Puyol,Pique,Alba,Abidal,Adriano,Montoya,Botia+Muniesa,Bartra

Och nu har jag även inte räknat med Mascherano som kanske har varit vår bästa försvarare denna säsongen. Folk här överdriver bara om vår försvarssituation.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 15:48
Lite väl kaxigt sagt Martinez var ju inte så tongivande...men jag håller med honom han är pinsam.

Coolare att bara låta det rinna av och leverera titlar...
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-05-03 15:39
"Fira inte för mycket. Jag är världsmästare, det är inte du, clown."
Javi Martinez!
Barcelona Rambla~
2012-05-03 15:36
@addeh:

Marc Bartra är en personlig favorit men jag tror att vi får lugna oss lite med honom. Åtminstone 1-2 säsonger innan han är redo. Han är fortfarande lite valpig. Jag menar inte 1-2 säsonger innan han flyttas upp, utan innan man på allvar kan räkna med honom som ett ordinarie alternativ i startelvan.
Atlético addeh
2012-05-03 15:31
Rambla

Bartra passar perfekt in i den benämningen. En mittback med mycket jävla-anamma i sig och som inte backar för att trycka till motståndaren lite extra eller skicka upp bollen så långt det går emellanåt. Det såg vi prov på mot Málaga.

Det är någonting speciellt med Bartra. Jag tror stenhårt på honom.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 15:28
Briljanté

Jag tycker Botia är en tuff mittback stark i luften rätt snabb inte världens bästa tacklare men tacklar gärna.

Bra på att läsa speleten riktigt krigare jag gillar han starkt.Har mosat C.Ronaldo i en match där han fick rött direkt det ger plus.
Barcelona Barcadinho.
2012-05-03 15:08
Går kanske att få lös T Silva med hjälp av cash plus spelare. Typ keita och 15-20 milj.

Kan hända att vi löser ut extra cash genom att sälja en stor stjärna (som ledningen påpekade senast). Jag som många andra gissar på Alves om den typ av affären blir en verklighet. Med de här pengarna kan vi skaffa oss en bra mittback.

Jag är trött på vår 1.70 backlinje. Tom igår släppte laget mål efter en luftduell. En som är lång men också är kanon bra huvudspelare - egenskaper att prioritera.

En ny mittback är prio ett - Puyol blir äldre, Pique lever i en "Shakira-syndrom", Abidal kommer förmodligen inte tillbaka. Masch är egentligen en vikarie. Fontas var ett misstag.
Minst en ny mittback.
Barcelona Rambla~
2012-05-03 15:00
@Deulofeu:

Det går till överdrift ja. Det är därför vi släpper in så många billiga mål. När en målvakt som Pinto 9 gånger av 10 envisas med att spela ut bollen till just den spelare som är mest trängd, då ber man verkligen om trubbel. Nä, lite jävlar anama-backar skadar som sagt inte. Upp med bollen på läktaren bara. :P
Barcelona Briljanté
2012-05-03 14:59
Någon som kan beskriva vad Botia är för spelartyp då jag knappt sätt honom spela förutom mot oss och då är det svårt och bedöma. Är han en spelskicklig mittback som inte har snabbhet som styrka (Pique) eller Mascherano/Pique variant som gör sista minuten tacklingar.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 14:57
I Botias 10 senaste matcher har han tagit 7 gula en riktig tuffing är han ; ) de har på de matcherna släppt in 17mål.

Det är väl inte helt omöjligt att han får följa med till em eller?

Både han och Montoya är väl de mest talangfulla på sin respektive position.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 14:53
Rambla håller visserligen med där men barcas ideologi att nästa alltid spela sig ur svåra situationer går ju nästan till överdrift.

Bara nästan.Vore ju häftigt med Botia och Alba två förlorade söner som återvänder...
Barcelona Rambla~
2012-05-03 14:48
Puyol har ingen vidare passningsfot han heller, han blir ju nästan nervös när han får bollen. Så det där med Botia och dålig passningsfot köper jag inte. Han kan fungera trots det. Han är en back som framför allt är bra på att försvara och sådana har vi knappast något överflöd av. Det skadar heller inte att ha lite blandade typer av försvarsspelare. Ibland behöver även vi kunna stänga igen butiken när vi leder en match. Något vi har misslyckats en hel del med den här säsongen.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 14:43
Rambla problemet blir väl detsamma som Hummels han är ganska lik Pique gillar att driva framåt och är lite långsam.

Men en skön passningsfot och vi får in en del längd i laget om vi ska fortsätta köra 1.70 ytterbackar.

Jag gillar priset vi får en riktigt fin back som gjort för Barca och samma ålder som Pique,Messi,Fabregas och Pedro alltså bästa åren framför sig.

Han och Alba så har vi nog pengar till något mer om vi måste och vi har pluggat igen fint.Jag gillar fortfarande tanken på Botia men han har inte samma passningsfot däremot har han spelat en del i la liga.Svårt mycket tuffa beslut.Jag gillar ju Bale och Silva/Hummels såklart men man måste vara lite realist.
Barcelona Rambla~
2012-05-03 14:36
Deulofeu

Honom har jag haft som första alternativ hela tiden. Han kommer max kosta 12-15M. Kan spela mittback, vänsterback och tom pivote.

Mourinho är verkligen en person som känner ett slags tvångsbehov av att hela tiden skryta om sina prestationer som tränare. Det börjar faktiskt bli fånigt. En bra prestation ska berömmas och hyllas av utomstående, inte genom eget skryt.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 14:33
Blaugrana són els colors!

7 fingrar är de sju han ska peta i Vilanovos ögon och andra ställen nästa år...

7 ligatitlar...är det han vill påvisa
Barcelona Gabriel
2012-05-03 14:32
Gonzalez_Barca

Jaha... Hade ingen aning.
Barcelona Gabriel
2012-05-03 14:32

7 poäng före oss antar jag.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-03 14:31

Hans mentala ålder.

Hehe nej, det är antalet ligatitlar han vunnit.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 14:30
Apropåmittbackar vad sägs om Vertongen i Ajax? Vänsterfotad fyrtorn med rejält läder i dojan van att spela 4-3-3 nya De Boer/ Koeman.

1 år kvar på kontraktet i en perfekt ålder för att ta nästa kliv landslagsman i Belgien skulle väl passa perfekt i Barca?

De Boer rekommenderar honom och priset kommer vara ok eftersom han bara har ett år kvar.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-05-03 14:28
Någon som vet vad Mourinho menade med 7 fingrar?
Barcelona Rambla~
2012-05-03 14:25
@,Sami:

Det är lögn att Barca ska bjuda 30M, det är något tidningen skriver bara för att sälja bilagor. Klubben kommer inte att lägga sådana pengar för en försvarare. Möjligtvis för Silva, men även där tvivlar jag på den summan.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 13:52
håller med 1.70 ligan men då var vårt problem inte lika stort nu är Puyul äldre osv sedan ville man nog se honom även i andra miljöer än den Portugisiska b-ligan?

Sådant kostar men blir ofta inte lika stora chansningar som tex Chyg...
Undrar vad Hummels skulle kosta.Frågan är om inte en brasse har lättare att anpassa sig än en tysk.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-03 13:45
Hade Barca varit intresserade av Luiz hade man nog försökt gå på honom innan han gick till Chelsea. Lite så tror jag. Däremot tror jag nog det finns ett seriöst intresse för Thiago Silva. Jag tror man kommer anstränga sig för att få hit honom, samtidigt som man inte vill öppna plånboken på vid gavel... Så om det räcker för att ro affären i land återstår att se.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 13:20
Rambla jag undrar också varför du direkt kan säga att det är lögn är det priset eller vad baserar du det på?

Jag tror verkligen Barca är intresserade av honom skulle passa perfekt hos oss lite opolerad men mycket elegant och bra passningsfot.Han är dessutom snabbare än Pique men vilket mittlås de skulle bilda.
Annons: