/spanien/barcelona/forum/9153.aspx/spanien/barcelona/forum/9153.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
,Sami
2012-05-03 10:40
Barca har lagt bud på Capoue.

Barcelona have made a first bid of 10M for Toulouse midfielder Etienne Capoue (23), a Frenchman from Guadeloupean descent. [l'equipe via md]

Barcelona Deulofeu
2012-05-03 10:30
Tung dag idag det var såklart väntat att de skulle vinna ligan men jag trodde Bilbao skulle stå emot bättre.

Skador och avstängningar samt vilande av vissa nyckelspelare gjorde att det blev en lätt vinst för Real.Det som ändå är kul att de har inget spel de håller sällan i bollen länge det verkar nästan som de vill tappa bollen i "rätt läge" för att återerövra den slå en lång boll på en spelare som rör sig framåt i fart som passar in den till C.Ronaldo som petar in den.

Jag tycker Barca gör en helt ok match kul att se Bartra ett par minuter samt Afellay.Pinto gör åter en bra match och det ska bli kul att se honom i finalen.Iniesta är återt magisk och Messi får sätta två straffar på utmärkte straffmålvakten Kameni.

Som vissa varit inne på Real vinner sin 32 titel och den första på 4 år självklart är det stort men det är endå 1/32 så hur speciellt är det?

Messi däremot sätter ett nytt värdsrekord i gjorda mål på en säsong något helt unikt ett skapligt tröstpris anser jag.

Vi har som sagt också chansen att vinna cupen vår fjärde titel i år...Två matcher kvar att vila rätt spelare se till att vissa får välbehövlig speltid inför em.David Villa kanske gör comeback i cupfinalen vi får se!

Ser fram något oerhört mot sommarens silly men är också lite orolig.Vissa spelare som ryktas bort får inte ske enligt mig jag menar Alves han går inte ersätta,Pique kan väl omöjligt lämna? Keita till Milan ja tack men vi måste ju få betalt hatar att göra affärer med dom snåljåparna.Även Thiago ryktas bort vore tjänstefel.Måste också säga att Keita som truppspelare är utmärkt och han har skött sig exemplariskt hela tiden och verkligen varit bra sista två matcherna.Jag ser dock hellre Thiago...

Barcelona DM1982
2012-05-03 10:21
@El Kaiser de Michoacán:

Visst betyder det mycket för dem att vinna ligan, helt klart, men CL är det som räknas för dem. Mourinho ska tydligen alltid vara bäst säsong två och de var riktigt nära att komma till final men lyckades inte, jag ser det som ett misslyckande. Att vinna ligan är "normalt" för dem, det hör till, men att vinna CL är det som klubben strävar efter. De vill så gärna vinna nummer 10 men istället är det 10 år sedan de var i final. Som sagt, hur man än vrider på det så är det ett misslyckande men de är säkert glada (knappast nöjda) över ligatiteln.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-05-03 10:14
DM1982/

Kan inte hålla med dig om att ligan är ett tröstpris för Real Madrid, framförallt inte med tanke på att det var 4 år sedan dom vann den. Tror att den betyder jävligt mycket för dom (med all rätt).

Barcelona DM1982
2012-05-03 10:05
Det fanns en tid när en tränare kunde få sparken från Real för att "bara" ha vunnit ligan, nu firas det som om det var CL de har vunnit. Hur man än vrider och vänder på det så är det ett misslyckande för Real den här säsongen, att inte fixa CL. Ligan är ett litet tröstpris, ungefär som cupen kan bli för oss.

Kan bara hålla med basaric - ?#AnimoElGuaje om Mourinho. Visst är det en bra tränare men det är inte så att han har tränat dåliga lag eller haft en dålig budget. För att bevisa att han är en riktigt bra tränare som fixar alla slags lag så bör han träna något mindre lag och vinna något med dem. Jag ser honom som en bortskämd tränare som får det han pekar på, Zlatans mormor skulle kunna träna ett sådant lag ; )

Att Real vinner ligan är inte hela världen, speciellt inte efter skadehelvetet som Barcelona har haft den här säsongen. Det skulle ha varit konstigt om de inte vann faktiskt.

Känns lite kul att Messis målrekord överskuggar Reals ligavinst, tack för det Messi. : )

Nu vinner vi cupen och laddar om batterierna till nästa säsong.
Barcelona påfågeln
2012-05-03 08:49
Värdelöst och barnsligt. Spärr igen på idioten, tack.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2012-05-03 02:38
Basaric

Glöm inte detta...

2004 Man United - Porto = ingen offside på det målet, det är fan ONSIDE med 1 meter.

2005 Chelsea- Barcelona = Chelseas 4-2 mål borde ha blivit bort dömt då Valdes blir fast hållen av Carvalho ( tror jag det var. Även Eto borde haft en straff som Colina missade..

2010 Inter - Barcelona = Militos 3-1 är offside, Sneijders tackling på Alves som inte blev straff, Bojans 2-0 som blev felaktigt bortdömt...

Oj, jag glömde nästan skandalen på Stamford Bridge. Chelsea-Inter. 2 Missade straffar för Chelsea som blev mycket avgörande för Inter och Mourinho.

Jag anser att fotboll handlar om marginaler, men jag kan ej förstå hur en sån överskattad tränare som Mou, (som är den största fittan för övrigt)kan gå ut och hyckla så grovt mycket i en presskonferens. Antingen är det ett spel eller så lider portugis jäveln av selektivt minne.

Barcelonistas
2012-05-03 02:32
soccerfan1

Blev otroligt frustrerad inombords över det där så jävla respektlöst. Men seriöst ingen kan väll fan vara förvånad, det är trots allt ¿Por qué? vi snackar om.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-03 01:57
Dom hyllar hycklaren Mourinho för att ha vunnit tre ligatitlar med tre olika klubbar i dom största ligorna. Bra gjort, absolut. Men det är inte så att han lyckats vinna dessa ligor med Racing, Cesena eller Wolverhampton.

När han vann CL med Porto så hade han spelare som Costinha, Deco, Bosingwa, Mendes, Ricardo Carvalho, Jorge Costa och en del andra toppspelare.

Han gick vidare till Chelsea, vann ligatiteln men misslyckades med att vinna CL trots att Abramovich köpte allt som Mourinho pekade på, han köpte och kunde köpa vilken spelare han ville.

Gick vidare till Inter och hade spelare som Sneijder, ETO, Maicon, Lucio, Milito och många andra storstjärnor. Lyckades att vinna CL med fusk och en enorm tur. Inter hade åkt ut det året redan i gruppspelet om inte Sneijder hade gjort mål i den 93:e minuten i gruppspelets sista match.

Går vidare till Real Madrid, en klubb som redan vunnit 31 ligatitlar, tre CL titlar och 6 europacup titlar. Han har redan spelare som Cristiano Ronaldo som kostade en miljard, Kaka som kostade 700 miljoner samt Benzema, Özil, Ramos, Iker, Alonso, Higuain och många andra storstjärnor. Vinner ingeting förutom cupen under sitt första år, andra året lyckas han att vinna ligan. Skulle nog kalla det ett fiasko snarare än succce att avlusta säsongen utan Champions Leauge med tanke på vilka spelare, och vilka pengar man lagt ut.

Som sagt, Mourinho har gjort ett ok jobb som tränare än så länge, inget mer. Det finns många andra tränare som hade gjort det bättre om dom fick samma resurser som Jose.

Ni som hyllar Mourinho forsätt med det, men glöm inte att det var med Inter, Chelsea och Real Madrid som han gjort "succe" med och inte Cesena, Wolverhampton & Racing.

Nog om det. Nästa ämne. Ballon d´or? Vinner Messi copa del rey så har han vunnit fyra titlar, kanske även skytteligan i Spanien och Champions Leauge. Det väger mer än bara en ligatitel.

Pellegrini (coach Malaga): "Don't know the parameters for the Ballon d'Or. I only know that Messi deserves to win every trophy."

Nästa ämne. Barcelona har slagit ännu ett klubbrekord. Man har aldrig tidigare lyckats med att göra så många mål som i år.

Nästa punkt. Värvningar. Barcelona behöver en ny mittback och Hummels är en personlig favorit. En ny vänsterback möjligen? Om man nu ska värva en så röstar jag på Alaba eller Alba. Sen så är jag nöjd, tycker inte att vi behöver värva in fler spelare.

Nästa ämne. David Villa. Han kan göra comeback redan den här säsongen, jag har saknat han oerhört mycket. Hoppas han Alexis och Messi gör kaos nästa år.

Nästa punkt. Tito. Har inte kommenterat det än. Jag blev "glad" när jag läste att det var han som skulle ersätta Guardiola. Han har varit med sen dag ett under Guardiola och känner spelarna väl, han vet vad klubben står för.

Jag vill tacka Guardiola för dessa underbara år och hoppas att vi får se han vid sidlinjen snart igen.

13/16.
Barcelona Ibillay
2012-05-03 01:49
Måste ändå säga att när jag tänker på såna som Casillas och Benz, så känns det inte så surt att de vann ligan. Varje gång de torskade mot oss, så kunde jag se hur det verkligen sved i Casillas hjärta. Synd att svin som Pepe, Crsitiano, Marcelo, Karanka, Mourinho och Di Maria finns där...Casillas visade en sån sorg att man fick sympati för honom, för han ville vinna en stormatch men förlorade medan mourinho och hans svinar blev sura för att de inte fick göra "payback".
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-03 01:44
Messi är större än Real Madrid CF.
Barcelonistas
2012-05-03 01:26
Tiki.Taka

Det var 2 matcher som vi dominerade kraftigt men var för ineffektiva och det kostade oss avancemanget. Helt klart den jobbigaste förlusten under Pep!.

4 ram träffar och 5-6 om inte mer solklara målchanser. Lägg därtill Sanchez 3-1 som dömdes bort för offside, som enligt mig är väldigt tvek på den asså...
Barcelona Tiki-Taka
2012-05-03 01:10
Leo! Ets Unic! Sos Grande! ----- 2 miljarder? Du menar 4 miljarder :D

Vet inte varför men känner mig fortfarande bitter efter förlusten mot Chelsea, en CL vinst hade känts så in i helvete bra !!!
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-05-03 00:54
Bilbao borde anställa delio rossi bara för att han ska nita murinho. LOL.
Barcelona Riiio!!
2012-05-03 00:49
haha alltså det är komiskt verkligen. Inte ens vid ett guld kan dem hålla sig borta från skandalscener. Spelar liksom ingen roll längre om resultatet går deras väg eller inte, det e alltid lite smuts smuts förknippat med den klubben!
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-05-03 00:44
Classy!
Real Madrid Nolito
2012-05-03 00:43
Gult kort. En gång till och du åker ut!

/Redaktionen
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-05-03 00:39
Ronaldo är hatat för att han är arrogant. Och inte bara ronaldo men alla arroganta personer är hatade. Det kan vara på jobbet, i klassrummet eller överallt. Det är bara logisk. Människor har det i sig att föredra ödmjukhet. Twiiii På ligatiteln LOL. Den är i mordor nu bland the orches och saruman(murinho) har fått ringen åt sarun(perez) Frodo(messi) och the chosen few shall get it back.. Inget och oroa sig förr.
Super Persie
2012-05-03 00:37
Guardiola//

Men han är heller inte ensam om att "håna" fansen eller hur? Hur många gånger har vi inte sett det innan? Varför ska ni haka er upp på det just nu?

Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-05-03 00:33
Fyra år och typ 2 miljarder kr senare så satt den!
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
Bara att gratulera Real Madrid till guldet. Life goes on.
Nästa säsong är guldet hemma i Barcelona igen.
Barcelona MVP - 2011
Bjuder på lite natthumor =) Godnatt bröder. Visca!
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-03 00:30
Super Persie

För Ronaldo är ju ensam om det, stackarn! Och har det aldrig slagit dig tanken att trots att han inte är bäst så är han mest hatad, något enligt mig obegripligt.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-03 00:30
Inte mycket att göra åt saken, man är ju medveten om att Barcelona inte kan dominera ligan varje år. Real Madrid kommer utmana oss varje säsong, och det ska dom tacka Franco för.

Det är bara att fokusera på Copa Del Rey och se till att Messi vinner skytteligan. Vi kommer tillbaka starkare nästa år!

EDIT: Förresten, Ronaldo som aldrig missar en straff borde gå på några av Leo Messi lektioner så kanske han lär sig att sätta sina straffar.
Super Persie
2012-05-03 00:29
Jag förstår verkligen inte eran frustration över det Cristiano gjorde! Okej han kanske borde hålla sig lugn och fira sitt guld istället men jag garanterar er att exakt varenda liten forumist på Rambles,puertan eller hela SF hade reagerat på samma sätt. Dem sjunger skit om hans morsa,dem kallar han för horunge och dem sjunger om hans döda pappa. Hur hade ni reagerat?

Och skippa snacket om att han måste bete sig professionellt där osv. Proffsen är inga robotar. Han är mänsklig,han tar åt sig.

Lycka till i cupen!
Barcelona El Soap
2012-05-03 00:27
Stort iaf av både spelarna och klubben att säga grattis till Real, vad jag vet så hände inte det när vi vann (förvånad jag är av det).
Barcelona socccerfan1
2012-05-03 00:19
@El Soap:

Han missade några friläge, 5-6 frisparkar. Sen så buade publiken åt honom. Så han hånade dem genom att peka på rm klubbmärket sen på liga namnet på armen och sa Champions Champions. Sedan när matchen tog slut så visade han fuck off till Martinez som blev utvisad för att han fick bollen på handen.

Bra kille den där crille!

Tänk att jag fyller år samma dag som svinet://

Men ingen tar upp det med José??? Han visade upp 7 fingrar mot kameran och skrattade, riktigt stort av honom!! Looser
Barcelona GerardPiqué3
2012-05-03 00:15
Hoppas smutsen lärt sig hur man behandlar trofeér iallafall. Ifjol var man inte särskilt vassa på det.

Vill inte att ligapokalen skall vara bucklig och platt bara för att vi lånar ut den en sommar var 4e år....
,Sami
2012-05-03 00:14
Ja det tog 4 år för Real att vinna Ligan. Barca äger Real.
Barcelona El Soap
2012-05-03 00:13
Någon som kan berätta om vad Ronaldo lyckades göra idag då? Menar du hur han hånade Bilbao, som folk har skrivit om.
Annons: