/spanien/barcelona/forum/9152.aspx/spanien/barcelona/forum/9152.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-08-25 22:05
Vad fasen gör huvuddomaren? Det är ju offside
Barcelona Éluc
Han höjer flaggan, men domaren blåser inte?
Barcelona mirzaculé
detta börjar bli skämmigt fan!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-25 22:02
Det kommer säkert vaskas fram ett par guldkorn i detta Barca B. Potentialen är enorm. Men än så länge är många spelare alldeles för gröna, t.ex Dongou och Grimaldo. Man ser de blixtra till emellanåt men de känns fortfarande lite valpiga - med all rätt visserligen.

Sen finns det ytterligare ett par äldre spelare som inte riktigt håller. Lomban skrevs nästan ned automatiskt på tangentbordet, men det finns fler. Jag har t.ex svårt att Balliu eller Oier nå så mycket längre än så här. Vet att många gillar Oier, men jag har alltid tyckt Mino har känts vassare. Ingen som håller med?

Sergi Roberto, Deulofeu och Rafinha är alla tre skitbra! Även Illie och Sergi Gomez är helt OK. Men de kan inte riktigt bära laget som det ser ut just nu... och det för mig osökt vidare på den sista och största anledningen till varför det ser ut som det gör - coachningen.
För även om vissa spelare är gröna osv, hade det gått att kunna prestera oändligt mycket bättre än så här med ett rejält grundspel. Men det känns inte som att det riktigt finns? Varje match är ett jäkla lotteri och ibland kommer det säkert ge oss 3p. Men man kan inte förlita sig på individuell skicklighet...För fan Eusebio, spela ihop laget. Det är Barcas signum! Ge alla någon trygghet att falla tillbaka på och låt de som är närmast A-laget ta ansvar att leda lagmaskinen framåt. Man ska inte ens behöva riskera att åka ut med det här materialet.
Barcelona Eto'09
2012-08-25 22:01
Hade gärna velat se Fontas och montoya kvar i b laget och spela. De hade fortfarande fått chansen då och då (med tanke på att de inte spelar så ofta så blir de ingen skillnad).. Vi behöver verkligen en backlinje, resten ser bra ut!
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-25 22:00
Rambla~

Sammanfattning efter den första halvleken: Ingen i Barcelona B förtjänar en chans i Barcelonas A-lag, ingen. Jag baserar det endast efter dom första 45 minuterna mot Real Madrid och inget. Hoppas att gubbarna steppar upp sitt game i den andra halvleken.
Barcelona Barca o Mort!
2012-08-25 21:58
Försvarsspelet ser för jävligt ut annars spelar grabbarna helt okej. Tror marrängerna verkligen att de har bättre talanger än oss? Javisst för med Cuenca, Tello, Thiago o co hade matchen inte alls sett annorlunda ut. Våra talanger spelar i Primeran där är skillnaden ;)
Sen om barca b inte hade haft så jävla tunn backlinje hade jag gärna slängt ut Lombán, båda matcherna jag sett med honom har han hållit 5te div klass. Hoppas han skärper sig.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-08-25 21:56
Hoppas att vi vänder detta i andra. Oacceptabelt att tillåta Getafe vinna matchen.
Barcelona Rambla~
2012-08-25 21:54
Ni som tittar, hur illa är det? Av första matchen att döma är det uppenbart att Eusebio inte har en susning om hur man organiserar ett försvar. Jävla sopa, håller på att förstöra våra talanger. Jag hoppas ledningen inser illa kvickt att de måste göra sig av med honom innan det är för sent.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-25 21:52
jaja, JESE kommer bli nya soldado eller callejon om han har tur:p eller så blir han 32 och avslutar karriären i cajsa B haha.
Barcelona basaric - "el guaje"
2012-08-25 21:49
Dom som är mest nöjda efter den första halvleken är Getafe. Deras spelare för framtiden leder ju mot Barcelona.

Kommer ni ihåg när dom hittade på att Busquets hade kallat Marcelo för mono? Hörde ni när Madrid-publiken skrek "Mono, Mono" mot Barcelonas färgade spelare?
2012-08-25 21:47
det uppenbara är ju att barca B flyttar upp 2-3 UNGDOMAR varje år och en lämnar för en annan klubb. sätt in thiago, dos santos, romeu, bartra, cuenca och tello. samt kasta skit tränaren och anställ oscar garcia hahaha. då kan vi snacka om match. medans alla real "talanger" hinner bli 25 år innan de lämnar för en annan klubb.
Barcelona zick9
2012-08-25 21:47
Från Puertan:

"Det här bevisar min teori om att Barca har haft tur för de har exakt rätt spelare för att köra den fotboll som de kör.

De försöker med samma stil i B-laget och när man inte har rätt spelare för det så ser det bara ruskigt naivt ut."

Grabbar, vi behöver en ytter om några år. Scouta inte spelare som passar in i vår filosofi. Välj istället nån tvåmeterskille som kan nicka. Vi gör ju ändå aldrig inlägg, då kan vi lika bra ha nån stark jävel. Och glöm inte att köpa en lång anfallare, han passar inte in hos oss. PERFEKT! :)

(Hoppas ni förstår ironin)
Atlético addeh
2012-08-25 21:46
Det där borde räknas som Deulofeus mål. Försvararen styr ju bollen, i logiken, in i mål. Hade han bara touchat den rakt i nät hade det tilldömts Deulo. Samma sak här egentligen. Även om det vore, på ett sätt, konstigt att han fick målet. Men samtidigt är det inget direkt självmål.

Mejias får ta på sig målet, hur som helst. Hård och bra slagen frispark av Deulo dock.
Barcelona Keite
2012-08-25 21:42
hahaha!!!

IMPOSSIBRU!!!!!!! xD
Barcelona Smogen
2012-08-25 21:41
haha....CP mål
Barcelona 1.70-ligan
hehe.. Appropå bristande försvarsspel :P
Barcelona Barcelona10Messi
Sergi Gomez!! :D
Barcelona Éluc
Hahahaha!
Barcelona Roja y Azul - FCB
HAHAHA vafan hänger de sig på ribban för? sjukaste jag sett hahahahaha.
Barcelona Roja y Azul - FCB
HAHAHA vafan hänger de sig på ribban för? sjukaste jag sett hahahahaha.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-25 21:40
2-1, tror dem kan fixa ett kryss allafall.
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
Hahahahahaha!!! Vilket jävla gooolazo!
Barcelona 1.70-ligan
Goooool! Kom igen nu!

Barcelona mirzaculé
häärrliigt
Barcelona EL Corazon - King of Barcelona
2012-08-25 21:38
För i helvete! Lär dig offside regeln Deulofeu!
Barcelona 1.70-ligan
2012-08-25 21:36
Apljud åt Donogu. Fyfan vad vidrigt!
Barcelona Hetfield
2012-08-25 21:36
Det är nästan så att Eusebio plockade ut det laget han ville ha, och sa "gå ut och ha kul". Det finns ingen organisation eller spelidé.

Den där Fontas kunde ju stanna kvar i b-laget och hjälpa till om han nu gillar laget så mycket att han vägrar flytta på sig. Istället sitter han där och tar plats.
Raffe Alcantara
2012-08-25 21:35
@Barcelona10Messi:

Och våra i Sant Andreu?
2012-08-25 21:32
raffe va fan säger du? hur.gammal är.du? din jävla UNDERCOVER HAHA MARICON
Annons: