/spanien/barcelona/forum/9151.aspx/spanien/barcelona/forum/9151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-05-03 19:46
Madrid gör mig spyfärdig. Det går inte ens och vara diplomatiskt mot den klubben. Arbeloa glömmer att barca skicka hem de i copa del rey. En motiverad Barcelona hade inte förlorat denna säsongen. Längtar och hoppas innerligen att TITO får Barca på rätt köl igen. Och kniper käften på de. På TOTALBARCA.COM har de lagt upp en dokumentär från katalanska tv3 om pep. För alla som vill kolla.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona älskabarcelona
2012-05-03 19:30
Myrran.
Det är ju en futsal match :D får inte missas asså!!!
Jag tror att Sergio B är bäst när det gäller futsal .
Barcelona Blaugrana91
2012-05-03 19:28
Intressant att Real väljer att snacka om Barcelona när dem vunnit ligan efter 4 år...Mindrevärdskomplex...
Men är ju inte första gången den klubben visar upp det beteendet.

Real kan ju snacka om en ny era när dem först och främst har vunnit ligan 3 år i rad, vunnit 13 av totalt 16 titlar på 4 år samt vunnit CL 2 gånger under loppet av 3 år. Samt dominerat mot större klubbar än La Ligas mittenlag...

Real ger dåliga vinnare ett ansikte.
Barcelona gratulerade Real till liga titeln via klubbens officella twitter, har Real någonsin gjort det?

Barcelona är en fin klubb, Real är ett äckligt skämt, bara kolla deras vidriga historia.
Barcelona Myrran
2012-05-03 19:15
Vem är bäst Pep eller Tito? 27de maj står dem emot varandra i en välgörenhetsmatch. Barca mot Barca!
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-03 19:09
@Leo! Ets Unic! Sos Grande!:

Längtar redan till nästa säsong, vi ska få han att se ut som den kona han är.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-05-03 19:01
Arbeloa (Real Madrid): "I'd like to say to Barcelona: 'Your glory days will soon come to an end'. That's the spirit we have now"

Nu har Arbeloa fått hybris också...
Barcelona Karruchi
2012-05-03 18:52
Måste säga att det är stort av er att säga grattis till Reals seger så som dras fans beter sig. Jösses vilka dåliga vinnare... Varför inte glädjas åt segern istället för att håna motståndarna?
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-03 18:27
Så här firar man titlarna i Real Madrid. Pepe firar cupen, och Ronaldo ligan.

Barcelona Hetfield
2012-05-03 18:01
Ryktet om Drogba får mig att må lite illa. Jag föredrar att Edward Scissorhands får massera mina testiklar än att se Drogba i Barcelona.

Förövrigt så ska Barcelona satsa på Hummels (ung och bra spelförståelse), Cavani (stor och stark), Alba (La Masia produkt och lovande) och Neymar på sikt. Samtidigt så försvinner Keita och Afellay. Det skulle vara det bästa Barcelona kan köpa under sommaruppehållet, om laget är villiga att spendera så mycket pengar.
Barcelona Blaugrana91
2012-05-03 17:32
Capitan Puyi

Med tanke på att Alba bara har ett år kvar på sitt kontrakt och ännu inte förlängt så är den summan helt realistisk.

Dessutom har det nämnts ett flertal gånger att Barca väntas köpa honom för runt €13 Miljoner.
Barcelona Capitan Puyi
2012-05-03 17:10
Briljanté

Varifrån för du siffran 120 milj för Alba? Inget tyder direkt på att Valencia vill sälja honom och med deras pengar behov så lär han knappast gå så billigt. Inget jag har läst tyder på att vi skulle få han för den siffran, varken från Valencia eller Alba själv.
Barcelona Den vise
2012-05-03 17:09
Såg att Tito blev vän med Pep på facebook..

Man undrar varför..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-05-03 17:03
Ge mig Botía till nästa säsong så är jag nöjd. Det har tyvärr börjat kännas som endast önsketänkande då klubben inte verkar ha några planer för en värvning av Sportingförsvararen. Men med honom så behöver vi endast betala några få miljoner euro och får fyra stabila mittbackar till nästa säsong, Puyol, Piqué, Mascherano och Botía, med Bartra som en extra reserv som kan få lite speltid här och där. Ytterbacksuppsättningen kommer bli Dani, Montoya, Muniesa och Adriano, möjligen Abidal.

Med dessa spelare så behöver vi förhoppningsvis inte oroa oss över skador någonting. Puyol finns också som ett alternativ om vi behöver en något mer försvarsinriktad vänsterback och om Abidal inte kommer tillbaka till sin gamla nivå. Då kanske det inte ens behövs en ny vänsterback.
2012-05-03 17:02
Dani alvez är vår egen speciella ytterback med skönaste personligheten. Han springer som en galning. Han kommer aldrig kunna ersättas som roberto carlos var för madrid.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-03 16:53
Barcelona sources deny that the club plans to sell Dani Alves (28) in the summer and say they count on him for next season. [md]

FAN VAD SKÖÖNT!!!
2012-05-03 16:39
Det hade verkligen inte varit dyrt att köpa, Alba,thiago eller david då får han läras upp. Eller bara hämta hem botia gratis som det redan har sagts och sälja vissa spelare för att jämna ut lönebudgeten. papi cisse skulle vara sjuk alltså.. Han är mångsidig. Botia,thiago eller david eller en av de inklusive BOTIA behöver vi. För att vi är i behov av längd!! Det är många lag som har utnyttjat den svagheten mot oss. Genom långa inkast osv.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-03 16:35
En bra vår i Newcastle och ni vill köpa Papiss Cissé? Tror jag står över.

Alba y Silva por favor.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-03 16:21
David Luiz e misstagsbenägen. Han har ingen erfarenhet och är dålig i hög backlinje. Hellre THiago SIlva.
Barcelona Briljanté
Papi Cisse hade varit en jävligt nice värvning. Exakt det vi behöver har han och skulle nog inte kräva så mycket i lön eller lösa ut från Newcastle.

Cisse ca 180 milj
Alba ca 120 milj
Botia Gratis

= ca 300 milj

Afellay ca 120 milj
Keita ca 80 milj

= ca 200 milj

Alltså endast slösat 100 miljoner och förstärkt på de positioner vi behöver.
Anderson Luís de Abreu Oliveira
Shanghai

Tycker dock Gomez och Lorente förtjänar mycket speltid. Men visst dom hade varit klockrena!

Barca -King / Alexis magic
Papi Cisse vore sjukt:! Men tror City eller Chelsea kommer spendera stora pengar på han i sommar:)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-03 16:19
Hur bra är David Luiz egentligen? Han kan ju varken hålla i boll eller passa.
2012-05-03 16:15
shanghai Vi kan köpa Klose :p crouch:p annars papi cisse:D fan!!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-03 16:12

"Tycker ni behöver en Centertank som inte behöver spela helatiden, kanske går ifrån er spelide lite. Men något som kan ändra en matchbild när det behövs."

Exakt! Har skrivit detta sen förlust matchen mot Chelsea på Stamford Bridge. Det finns Llorente och Gómez, men dem är så jäkla dyra.
2012-05-03 16:06
Ser att ni funderar på mittbackar och vänsterback? Vänsterback kan jag hålla med om, men om Abidal är frisk så har ni ju en mittback som spelar det spelet Barcelona gör så fruktansvärt elegant!

Tycker ni behöver en Centertank som inte behöver spela helatiden, kanske går ifrån er spelide lite. Men något som kan ändra en matchbild när det behövs.

Har varit väldigt lite löpningar under era förlustmatcher, kanske lite fart på Pedro och sen hålla tummarna för att Villa spelar som under sin debut säsong!

Fy fan vad jag hatar mourinho! Ronaldo hatet kommer krypande, var svårare och se när man håller på United. Men kan inte tänka mig att beter sig som han gör nu i manchester, hade aldrig tolererats!
2012-05-03 16:05
Herregud vilken backlinje vi kommer kanske ha till nästa säsong. dani-puyol/luiz-pique/silva-alba Då menar jag inte att vi ska köpa båda luiz och silva. En av de bara. Dessutom finns Botia vilket skulle vara bra om vi vill plocka tillbaks honom. Skänk fontas till amnesty. Samtidigt har vi ungtupparna Bartra samt muniesa :D.. Vi får inte glömma Adriano världens bästa backup, skön lirare är han med en vass teknik.
Barcelona Deulofeu
2012-05-03 16:03
Visst är det så att de vi flyttar upp nu som får a-kontrakt får inte spela i b-laget?

Vi måste få upp en del nya till b-laget också vi snor ju minst 4-5 spelare till nästa år.

Vin har ju några i juvenil a sedan är det dags för S.Gomez att ta nästa kliv.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-03 16:02
Jag vet att Messi tackar sin mormor efter varje mål han gör, men denna bild är ändå så klockren så det finns inte. :)
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-03 15:55
Cristina är så pinsam och folk undrar varför man hatar henne så jävla mycket. Hon är en arrogant, äcklig h**unge. Det är rätt av Martinez att täppa till hennes käft.
Barcelona Barca4eva
2012-05-03 15:53
Crackovia om Peps konferens.
Barcelona Briljanté
2012-05-03 15:48
Rambla

Som du säger så måste vi ge Bartra tid. Montoya tycker jag har bevisat tillräckligt för oss alla att han håller som backup till Alves.

Jag tror verkligen på Bartra och hans potential men han behöver tid. Så länge så tycker jag vi tar tillbaka Botia som vissa här säger istället för att satsa på T.Silva/Hummels. Värva in Alba så har vi en väldigt bra trupp i mina ögon.

Får vi tillbaks Pique i form nästa säsong samtidigt som Abidal förhoppningsvis kommer tillbaks så lovar jag er alla att vårt försvar kommer återigen vara det bästa.

Alves,Puyol,Pique,Alba,Abidal,Adriano,Montoya,Botia+Muniesa,Bartra

Och nu har jag även inte räknat med Mascherano som kanske har varit vår bästa försvarare denna säsongen. Folk här överdriver bara om vår försvarssituation.
Annons: