/spanien/barcelona/forum/9150.aspx/spanien/barcelona/forum/9150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-03 21:20
barcetia - #ANIMSABIDAL

Alltså Supercupen väger nog inte lika tungt som att avgöra ligan, men det kanske är bara jag som tycker det här inne.. Sen två av dom där Cuperna har inte Ronaldo haft möjlighet att vara med i eftersom Real inte var med. Iofs får Ronaldo EM att visa upp sig i och inte messi. I El Clasico den här säsongen tycker jag Ronaldo har klivit fram mer i dom två stora dom mötts i (ligan och copan). Champions klev Ronaldo fram mer när det gällde också.

Tidernas bästa spelare? Ja det kan han absolut bli en dag, men just nu håller jag spelare som Zidane, Maradona, Pele och brasse Ronaldo högre.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-03 21:18
Om jag hade en krona för varje onödiga jemförelse, så hade jag kunnat mäta mig med P.diddy,Trump och alla dem högsta hönsen!
Barcelona true_barca_fan
2012-05-03 21:17
@Milian_J:

Mycket bra sagt, hoppas vi kan slutföra den här diskussionen nu.
Barcelona Milian_J
2012-05-03 21:12
Haha ni alla som håller på med diskussionen är riktigt barnsliga. Vi alla vet ändå vem som är bäst. Skit i att prata med/om deras fans eller klubb. Vi har vår klubb och våra spelare det ska vi vara stolta över.
Real Madrid (. )( .) Ösut Mezil (. )( .)
2012-05-03 21:11
Alltså bardia123 du skämmer ut dig själv!
Och ni barcafans, varför ens gå in på de? Det finns ingen chans i världen att alla kommer tycka lika, vissa tycker messi är bättre och vissa ronaldo så enkelt är de..

fuck it, lycka till i framtiden!
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-03 21:10
!Sergio_ Busquets!

Alltså att det bara blev ett pris, var väl både ballon dor och fifa world best player eller nått sånt. Och nu har dom gjort det till ett och samma men med ett annat system att ta fram vinnaren. Blir riktigt intressant att se vem som vinner, men jag tycker att Ronaldo endå ska ha den i år. Fast skulle samtidigt kännas konstigt att en spelare som slår målrekord som messi gjort inte vinner den. Han har verkligen otur Ronaldo att spela under samma tid som Messi, normalt ska en spelare som Ronaldo haft minst 3-4 sett till det han presterat men nu har en annan grym spelare snuvat han på dom...
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-03 21:07
Arbeloaa

Viktigare mål? Bäst att du trycker bakåt knappen snabbt som in i helvetet..

Skillnaden mellan Barcelona och real är inet att Ronaldo har gjort viktigare mål än Messi, för Messi dödar Ronaldo i alla aspekter vad gäller viktiga mål. Skillnaden är att Benzema och Özil finns på er sida också. De gör många viktiga mål/assist.

Spain Supercup (vs RM: 2-2 / 3-2): Leo avgörande 3 goals and 1 assist
European Supercup (vs Porto 2-0): Leo avgörande med goal och assist.
Club world cup (vs Santos 4-0): Leo avgörande med 2 mål.
El Clasico(Bernabeu): Leo avgörande med assist och semi-assist till Dani Alves.

Sen finns det pajaser som påstår att Ronaldo är en bättre målskytt än Messi. Messi är den bästa målskytten inom Europas historia. Bättre än Pelé och Gerd Müller.

Sen att han har nästan lika många assister som er bästa playmaker Mesut Özil bara bevisar ytterligare att han är världens bästa spelare. Någonsin.
Barcelona Blaugrana91
2012-05-03 21:05
Förstår inte varför vissa väljer att ens svara idioten, är ju så uppenbart att han bara försöker provocera.

Alla vet att Messi är bättre än Ronaldo, Messi har för fan gjort 68 mål den här säsongen, bara det räcker för att ge honom en guldboll.
Realfansen är verkligen grymt duktiga på att snacka emot sig själva.
Förra året när Messi vann ligan och CL så spelade det enligt dem ingen roll, Ronaldo hade ju gjort mer mål (i ligan) och varit individuellt bättre (enligt dem)...

Men nu är det plötsligt helt anorlunda...

Guldbollen är ett individuellt pris och Messi har varit bäst i år igen, sen är det ju inte direkt så att han går helt titellös den här säsongen...Barca har vunnit VM för klubblag, Europeiska Supercupen, Spanska supercupen mot just Real, möjligtvis också Spanska cupen där man också slog ut Real på vägen.

Så Ronlados ligavinst väger inte så jävla starkt som vissa korkade Realfans verkar tro.

Sen en rolig grej som man bör ta upp är att trots att man förlorar både ligatiteln och CL-titeln i år så är Barcelona fortfarande världens bästa lag enligt hela världen.

Fråga vilken expert som helst världen över vilket som är världens bästa lag och världens bästa spelare och du skulle fortfarande få det enkla svaret, FC Barcelona och Lionel Messi.
Det måste sticka i Realfansens ögon. :)
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-03 21:02
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Kanske vill jobba i lugn och ro, med att gå ut att säga så minskar ju alla frågor om "framtids köp" eller? Jag kan ha fel, bara en hunch om det hela.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-03 21:01
Arbeloaa

Vad menar du med slog ihop?

Själv tror jag Messi vinner, han slog ju ett helt otroligt rekord för guds skull. Om inte CR gör ett riktigt grymt EM. Då tror jag Ronaldo tar hem det.
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-03 20:54
!Sergio_ Busquets!

Otur för sneijder att dom ändrade priset, alltså att dom slog ihop dom. Annars skulle han kommit 1a och messi 4a läste jag nånstans.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-03 20:48
Zubi har gått ut och sagt att inget kommer göras inför nästa säsong förrän efter 26 maj. Men vad bra Zubi, ta en siesta istället för att vara ute och förbered dig i tid :P
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-03 20:45
bardia123

"maktskiftet ett faktum"

Som jag kommer ihåg så vann Sneijder Ligan,Cupen, CL och kom två i VM. Viktigaste spelaren i alla lagen han spelade i. Men han kom inte ens med i topp tre.
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-03 20:39
@bardia123:

Det finns inget att diskutera, alla tycker att Messi är bättre.
Barcelona Sano97- God is a four letter word-Niva!
2012-05-03 20:38
Fan asså här från våran sida försöker man att vara ödmjuk och att fint gratulera Real för deras första ligatitel på 4 år och vad får man tillbaka.....

SKIT.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-03 20:37
Hahahahaha Villen gurka du är kamrat bordia. Inget illa menat :p
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-05-03 20:37
inte för att jag är en inbiten Cule. Men jag tror i ärlighetens namn att Messi vinner ballon D. Det är bara och förberedda sig på en konspiratorisk uefa fusk teori från madrid. Alla lag kaptener och tränare har samma uppfattning om att messi är bättre. Killen gör 46 mål med hela laget trängd i målet.... Ronaldo kommer fri på kontringar och det gör han bra. Men skulle han göra lika många mål i lika tätta ytor som messi? Knappast! Messi sjunker till och med ner i planen vilket ronaldo inte gör längre. Som högerytter mot Bayern va ronaldo värdelös.
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-03 20:35
Är det bara jag som tycker att det är lite konstigt att Cazorla är med i årets UTLÄNDSKA lag? Den får nog Joachim Björklund ändra på!
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-05-03 20:35
Asså, du har sagt emot dig själv tio gånger om så det är ju inte möjligt att ha en diskussion med dig..
Real Madrid bardia123
2012-05-03 20:24
Okej, grabbar nu har vi diskuterat.
Nu lägger vi ner den här diskussionen.
2012-05-03 20:23
Bardia123

Sa inte du för 5min sedan att du inte ville gå in i den här diskussionen?
Barcelona älskabarcelona
2012-05-03 20:22
Haha ja dörrrrr!!!
"Vill inte gå in i diskutionen Messi vs Ronaldo
men jag tror Ronaldo ligger snäppet före !!!"
Snacka om stort FAIL!!!
Real Madrid bardia123
2012-05-03 20:21
även om om han gör 100 mål den här säsongen, är maktskiftet ett faktum.
Det vinnande laget, med viktig titel.
Är den spelaren som kommer bli bäst.
Så även vad Messi gör den här säsongen, kommer han inte vinna priset.
Som ni vet själva, är priset löjligt för många i världen.
Efter det som hände med Sneijder 2010.
Så det gör ingen skillnad.
Båda två är fenomala spelare och varje år dom jämna i i det sista.
Men det laget som vinner titlarna, som förra året, ja då vinner den spelaren och det var Messi.
Barcelona ElTriplete
2012-05-03 20:18
Ronaldo kommer aldrig vinna Ballon d'Or år 2013. Haha, let's face it, ser du Gary Neville, Roy Makaay, Ruud Guulit eller några andra legendarer säga "Ronaldo is an amazing player"? Nope, de alla twittrar om Messi. ALLA snackar om Messi. Alla snackar huruvida han kanske är världens bäste någonsin, ser du Ronaldo i den diskussionen?

Den debatten tog slut för länge sen. Messi - Ronaldo, meningslöst att ens snacka om det.
Real Madrid Arbeloaa
Messi fick chansen att visa sig extra förra sommaren och den här sommaren är det ronaldos tur:) tror att det blir riktigt tajt men tycker Ronaldo borde få den för han har liknande statistik dock har han gjort viktigare mål. Och med ett bra Em borde det vara klart.
Barcelona ElTriplete
Ronaldo kommer aldrig vinna Ballon d'Or år 2013. Haha, let's face it, ser du Gary Neville, Roy Makaay, Ruud Guulit eller några andra legendarer säga "Ronaldo is an amazing player"? Nope, de alla twittrar om Messi. ALLA snackar om Messi. Alla snackar huruvida han kanske är världens bäste någonsin, ser du Ronaldo i den diskussionen?

Den debatten tog slut för länge sen. Messi - Ronaldo, meningslöst att ens snacka om det.
Barcelona Leo! Ets Unic! Sos Grande!
2012-05-03 20:16
Har man gjort mest mål genom tiderna under en säsong så tror jag man är ganska stor favorit till ballon'dor.
2012-05-03 20:16
Bardia123

Många motsägelsefulla och mindre genomtänkta meningar i det inlägget. Gillar främst upplägget att inleda med att "man inte vill gå in i diskussionen Messi eller Ronaldo", för att redan i nästa mening ta en tydlig, på gränsen till provocerande ställning i frågan.

Bra där. Det fanns för övrigt ingen diskussion om Messi/Ronaldo härinne atm, men du lär säkert ha dragit igång en nu. Sånna inlägg bidrar knappast till en bättre stämning här inne, så jag tycker du gör bättre i att krypa tillbaka till Puertan. Grattis till ligaguldet och akta dig för storhetsvansinne
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2012-05-03 20:12
bardia123.

Messi 68 mål. Så länge Messi lever kommer Ronaldo aldrig att gå förbi honom. Någon enstaka match, någon enstaka vecka. Men aldrig i det längre loppet.

Till skillnad från Ronaldo är inte Messi begränsad.
Real Madrid bardia123
2012-05-03 20:10
Säg vad ni tycker.
Men ni vet själva att Ronaldo kommer ta priset iår.
Som sagt gör han ett bra em har han säkrat den.
Maktskiftet är ett faktum.
Annons: