/spanien/barcelona/forum/915.aspx/spanien/barcelona/forum/915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-04-06 21:08
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Barcelona Visca el Barca 17
2016-04-06 21:07
Haha Vargen är lös akta alla vita fårna!!
Barcelona Lionel "Rey" Messi
SCHWARZENEGGER
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
@Blaugrana91:

Real kommer inte bara vända utan kommer att göra att Wolfsburg kan spela med reservlaget i returen. För att slå Real Madrid krävs disciplin i 94 minuter, vilket orutinerade Wolfsburg kommer ha väldigt tufft med.
Denna matchen kommer sluta 1-3, sen blir det 5-1 på Bernabeu.
Barcelona gassse
2016-04-06 21:06
Haha gråt real, give me your tears. HAHAHA
Barcelona Blaugrana91
2016-04-06 21:05
Pratas mer om Barca än Real i deras forum och det samtidigt som dem spelar match och ligger under, haha
Barcelona DM1982
2016-04-06 21:03
[QUOTE=Zibarca ~ MESMARizing]de gör det. har det installerat på min galaxy platta [/QUOTE] Galaxy är tab, allt funkar då. Ipad är så starkt begränsat när det kommer till sådana här saker.
Barcelona Blaugrana91
Haha Real får lättaste laget och ligger ändå under, nu kommer dem självklart vända. Men dem åker i semin oavsett vem dem möter.
Barcelona BARCA-més que un club
Lol wolsburg undra hur länge det håller :)
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2016-04-06 21:02
[QUOTE=DM1982]Funkar AceStream på en padda? Tror inte det. [/QUOTE] de gör det. har det installerat på min galaxy platta
Barcelona DM1982
2016-04-06 21:02
[QUOTE=Federer ]Wolfsburg är verkligen chanslösa mot Real Madrid. Vilket uselt motstånd de gång på gång får i CL. [/QUOTE] Okeeej.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-06 21:01
WOLFS!!!
Barcelona Acrobat
2016-04-06 21:01
Såja!!!
Barcelona Federer
2016-04-06 20:59
Wolfsburg är verkligen chanslösa mot Real Madrid. Vilket uselt motstånd de gång på gång får i CL.
2016-04-06 20:58
Opsssss miss
Barcelona Blaugrana91
2016-04-06 20:58
Haha Zlatan missar, underbart! :)
Barcelona Vampíro
2016-04-06 20:57
Grym räddning av Hart! Håller förhoppningsvis ter Stegen borta från klubben nu.
Barcelona DM1982
Det är väl inte ofta Zlatan missar en straff?
Vilken billig straff psg får
Barcelona Blaugrana91
2016-04-06 20:56
Jaha straff till PSG typiskt...
Barcelona DM1982
2016-04-06 20:56
[QUOTE=Frodo]Någon som har tips på hur man bäst streamar via Ipad? Använder ni er av Acestream/Sopcast eller hur gör ni? Tack på förhand! [/QUOTE] Funkar AceStream på en padda? Tror inte det.
Barcelona Blaugrana91
2016-04-06 20:47
City har börjat bra, hoppas vidriga PSG åker ut.
Barcelona Frodo
2016-04-06 20:37
Barcelona Frodo
2016-04-06 20:37
Någon som har tips på hur man bäst streamar via Ipad? Använder ni er av Acestream/Sopcast eller hur gör ni? Tack på förhand!
Vlom
2016-04-06 20:12
Vid det här laget, har det ökända Barca-hatet i Sverige återigen blossat upp bland icke-culés på diverse sajter (Svenskafans, Aftonbladet, Fotbollskanalen o.s.v.) men även förstås på krogarna/barerna. Enligt dem så tycks Barcelona åka på en jävla gräddfil hos domarna samtidigt som Atlético de Madrid framstår som offer...

Eftersom att jag ändå kommer att ha en hel del tid över imorgon, så har jag tänkt göra ett klipp som tar upp Atlético-spelarnas agerande under gårdagen. Syftet är att ni ska kunna slänga upp det som bevis när någon menar att Barcelona ständigt hade domarfördelar etc. Redan nu har jag tänkt att inkludera dessa i mitt kommande klipp.

* När Torres avsiktligt gick in mot Neymar och fick gult kort.
* När Torres bryskt foulade Mascherano men att domaren lät spelet fortgå.
* När Lucas gick in mot Neymar och fick gult kort.
* När Augusto delade ut en tvåfotstackling mot Alves och fick gult kort.
* När Saúl armbågade Robertos ansikte och att Atleti fick frispark med sig.

Jag kanske har glömt bort någon incident som jag inte nämnde ovanför, nämn ungefär vilken tid under matchen som den specifika situationen hände så att jag snabbt kan hitta det.
Vlom
2016-04-06 20:08
Jag finner det onekligen jävligt lustigt att en hel del Atlético-supportrar tydligen anser att Busquets "filmade" och att Torres andra gula kort var orättvis trots att den sistnämnde i själva verket gick in våldsamt in mot sin landsman. Samt att Torres blev varnad för det och gjorde ytterligare en sådan foul mot Mascherano dessförinnan.

Jag förmodar att dom har förträngt situationen från när Gastón Pereiro och Diego Godín hamande i en nickduell under matchen mellan PSV och Atlético Madrid. Den sistnämnde fick för sig att rulla runt 4-5 gånger och tog samtidigt för sig ansiktet trots att Godín inte ens blev träffad där och Pereiro fick syna sitt andra gula kort.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-06 19:37
Atletico är världens svåraste lag att spela mot dom fullständigt sprang sönder oss 2014 på Calderon i Cl. Gäller att vara lika galna som Atletico vi måste vara med i deras tempo inget rull runt backlinjen med 0 ideer för då kmr vi bli överkörda av deras press.
Barcelona Coach Pep.
2016-04-06 19:21
@Lion24:
Precis, att våra spelare skulle vara mätta finns inte på kartan. Vem skulle vara mätt? Vi har en egenproducerad ryggrad i form av Pique, Busquets, Iniesta och Messi. Dessa spelare är så djupt ingrodda i klubbens själ att mättnad inte finns i deras DNA. De kommer alltid att kämpa för fler titlar då ingen av dem är några halvdana karaktärer. Visst, folk kanske tycker Pique är loj och tramsig, men Barca-hjärtat han har går inte av för hackor, och det är förmodligen vår nästkommande lagkapten vi pratar om. Utöver stommer då? Är resten legoknektar som blivit "mätta"? Pfft.. knappast. Barcelona är de facto Europas mest militant tävlingslystna storlag både andligt och spelartypsmässigt. Mascherano, mannen som spelat i "fel" roll i så många år att han i dagsläget blivit en tvättäkta och stabil mittback. Mascherano andas blåröd luft och är en av de spelare med starkast mentalitet i laget (och i Europa). Dani Alves, hur mycket man än tröttnar på hans emmelanåt bedrövliga spel så är han en sann trotjänare för klubben. Rakitic, outtröttlig slitvarg, playmaker och jordnära karaktär. Allt i ett. Vad kan gå fel? Arda Turan, outröttlig slitvarg som aldrig någonsin spelat för pengarna och vill vinna allt med Barca. Suarez, behöver jag ens säga något? Neymar, fortfarande på uppgång till något riktigt stort. Luis Enrique, mannen som springer maraton genom öknar och berg.. Benhård tränare som inte tillåter slappa attityder. Mätthets$yndromet är helt enkelt inte synonymt med Barcelona. Ta en titt på Real Madrid om ni vill veta vad själlös fotboll betyder. Jag gillar överhuvudtaget inte att nämna fotboll och Real Madrid i samma mening - det är två skilda fenomen. Dessvärre så är Luis Enrique samtidigt den lösaste skruven i laget. Han ser sig själv som den enda auktoriteten och ser ingen som har mer rätt att vara startelvan än någon annan. Med LE behöver man inte vara rädd för otränade och lojj spelare, men samtidigt kan han inte motivera spelarna. De måste motivera sig själva, som i andra halvlek mot Atletico, och det finns ingen kontinuitet i laget. Det finns inget riktigt flow och jag har inga problem med att missa matcher nuförtiden, eftersom man ändå inte missar något speciellt som man inte kan se i efterhand (förr gick man upp i en 4e dimension när man såg på Barca och glömde tid och rum). Luis Enriques fokus ligger överhuvudtaget inte i att uppnå något högre, utan det är pragmatism för hela slanten och det enda vackra är det som spelarna själva lyckas skapa genom individuella prestationer. På Eurotalk togs frågan upp huruvida Cruyff höll LE's Barca lika högt som Peps. Efter någon sekunds tystnad var svaret samstämmigt jakande. Det räckte tydligen med några sekunder för att fastslå det "faktumet", trots att Luis Enriques Barca på många sätt strider mot Cruyffs egen fotbollsmässiga idealtyp och de dogmer som tillhör den. Nåväl, förra våren var det Messi som tog tag i saker och enade laget, och denna vår är det återigen upp till spelarna själva, och vi får hoppas att Luis Enrique förstör så lite som möjligt.
Vlom
2016-04-06 18:39
Måste säga att Rio Ferdinands intervju med Piqué i BT Sport var faktiskt riktigt intressant att höra. Något som jag varmt kan rekommendera till alla härinne.
Barcelona Andresito
2016-04-06 18:30
[QUOTE=Liunil Masse]Det enda negativa jag tar med mig från gårdagens match är att Messi återigen går in till mitten. Det saknar logik för mig, det förstör balansen i laget att spela utan en högerytter. Någon med en vettig anledning varför? Haha. [/QUOTE] Han gjorde exakt likadant mot Chile där han efter matchen sa han att han var utmattad i andra halvlek. Jag tror även att det är anledningen till varför han dragit sig inåt mot båda Madrid-lagen. Jag tvivlar på att Tata och Lucho samtidigt på olika delar av jordklotet fick idén om att flytta in Leo centralt. Jag tror definitivt att Messi inte mår bra. Efter skadan han hade tar det tid att bygga upp konditionen, men Messi blev inslängd i hetluften direkt med 90 efter 90 per match, med undantag för Real Madrid. För att klara av det tunga matchandet behöver man en ordentlig försäsong, och blir man skadad under säsongen så förstörs en stor del av jobbet som lades ner under sommaren och man behöver successivt arbeta sig uppåt igen. PS: Dagens Les Rambles kan vara bland det tråkigaste jag varit med om. 100 inlägg som handlar om exakt samma sak - att Barca inte får hjälp av domarna. Det är samtidigt första gången jag sett så många Barça-fans enade, något som inte händer ofta här inne.
Annons: