/spanien/barcelona/forum/9148.aspx/spanien/barcelona/forum/9148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Federer
10/20/2012 15:47
Afellay gör 1-0 mot Dortmund för sitt Schalke.
Barcelona Baronen
10/20/2012 15:46
Ola Andersson - Den mest färglösa och meningslösa "expert"kommentator som finns. Fruktansvärt dålig, säger så jävla självklara och tråkiga saker. På tal om diskussionerna kring Messis vara eller icke vara i startelvan.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
10/20/2012 15:17
@Ronaldinho10yElfenomeno9:

Messi gillar inte att stå över matcher och Messi brukar få sin vilja igenom :P
Men man kan ändå inte kringå spekulationer att Tito väljer att göra som han senast gjorde efter uppehållet och låter Messi börja på bänken för att sedan hoppa in i andra och rädda dagen. ^^

EDIT: Men som sagt, endast spekulationer från en culé och jag tror även det kan va nyttigt för laget att lära sig vinna matcher utan vår lilla loppa.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
10/20/2012 15:14
Spelar inte Messi idag?
Barcelona LeoMessi
10/20/2012 15:14
Tottenham skiter på sig nu. Chelsea får hela landskap att slå passningar på. Verthongen har varit bra, grymt köp av spurs och idiotiskt av oss att inte ens försöka köpa honom när vi hade chansen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
10/20/2012 15:10
Barca B spelar borta mot Huesca och ställer följande elva spelare på plan från start;

Oier, Patric, Lombán, S. Gómez, Grimaldo, Ilie, Sergi Roberto, Kiko, Rafinha, Luis Alberto samt Dongou

Tveksamt med streams för tillfället, lär dyka upp så småningom.
Barcelona *hjärta* Valdes flint
10/20/2012 15:00
Känns som att ikväll är en sån match där allt kan hända. Många skador och spelare som behöver vilas. Aldrig har en start-elva varit så här spännande, kan knappt bärga mig. J2S får debutera? Batra upp till bevis? Trebackslinje med Alba, Busi och Montoya? Kan Pedro alternativt Villa axla hjälte-rollen i Messis frånvaro?Hursomhelst hoppas jag att detta blir kvällen då lagets underdogs bestämmer sig för att på allvar förtjäna Misters förtroende. Gäller att vi grindar ordentligt med poäng för vi vet ju alla vad som brukar hända efter jullovet, tyvärr...

EDIT: Hade också i åtanke Depors förmåga att höja sig inför starkt motstånd. Må bästa lag vinna och att det laget förkortas FCB.
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
10/20/2012 14:31
Det största problemet är enligt mig inte administratörerna, utan det är alla nya begåvningsreserver som börjat skriva här. Så sjukt mycket sämre nivå nu än förr på precis varenda inlägg.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
10/20/2012 14:21
Angående moderatorer, jag vet att vi är några st men för mig personligen har det varit krångel med datorer. Så jag har inte haft tillgång till en dator och de behöver man för att logga in på admin-sidan, det går inte med iPhone, därför har det varit mycket frånvaro från min sida. Ber om ursäkt för det för att jag vet att det har varit lite sisådär med ordningen här inne. Jag fixar en dator snart och förhoppningsvis kan folk använda sunt förnuft också och skärpa sig! :)
Barcelona LeoMessi
10/20/2012 13:51
Är det bara jag eller är det så att att det har varit lite för mycket snack om att Pirlo borde vinna Guldbollen? Alltså helt ärligt så tycker jag att folk har överdrivit hans prestationer något enormt. Hur väl hade iniesta och Xavi presterat i seria a? Tycker helt enkelt inte att han är bättre än någon av dessa herrar. Juve har absolut inget motstånd i ligan. Lag kan knappt göra mål på dom
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
10/20/2012 13:29

Barcelona Romario11
10/20/2012 13:21
Barcelonistas---- Tala för dig själv, vi som tycker annat är i alla fall enade. Det enda som vi efterfrågar är "städare". Ska det vara för mycket begärt?
Barcelona FC Barcelona - 1899
10/20/2012 13:13
Barcelonistas (Barcelona) Det är så typiskt dig för du vill bara skapa kaos här inne. Visst har jag skrivit något om Real eller Mourinho men jag försöker sätta en gräns där då får man inte passera den gränsen. Du vill ju ha detta runt dig för du trivs med det alltså Kaos. Prata skit om Real eller Mourinho dygnet runt sånt letar du efter. Vi andra vill gärna att det ska pratas mkt mindre om Real eller Mourinho men kärleken för Barca vill vi ha ännu mera. Jag vill gärna att vi förbättra vårt forum ännu mera. Jag skulle vilja att dem som är ansvariga fixar så att dem från Reals forum aldrig kommer in hit för det skapar bara problem tyvärr. Tack för mig.
Barcelona Mido
10/20/2012 13:09
idag kommer piqué chatta online på google+, om ni har g+ så e d bara å chatta kl 7:30 spansk tid
Barcelonistas
10/20/2012 12:55
Nu tycker jag att många går till överdrift. Det brukar stundtals vara bra diskussioner på forumet, problemet är dock att vissa individer vill bara diskutera ämnen som dom själva vill. Nu har det varit landskamper och det har inte hänt mycket i Barca lägret, då kanske man vill diskutera om rivalen eller landskamper. Jag vet att det kommer bli bra diskussioner när säsongen drar till på allvar. Och ni som hotar med att lämna forumet om inga förändringar sker. Så kan jag säga att ingen bryr sig om ni slutar skriva här... Vissa på forumet behöver en ANDIAMOOO, där har ni det stora problemet.
Barcelona Barca4eva
10/20/2012 12:40
Det var ju fan på tiden att folk reagerade.
Barcelona Abbe.
10/20/2012 12:36
Mig veterligen så finns det inga rena moderatorer på forumet. Vet att det snackades lite löst om det under min tid i redaktionen, men det blev aldrig mer än just snack. Tyvärr.

Är man aktiv användare på forumet så behövs det, precis som DM1982 är inne på, inte särskilt många "städare". Vi har många frekventa besökare som skulle kunna ta det ansvaret, och det tar inte överdrivet mycket extra tid om man ändå är inne här för att diskutera.

Jag som vet hur adminsidan ser ut skulle önska att man med moderator- och redaktionsbehörigheter skulle kunna redigera och ta bort inlägg direkt på sajten. Det tror jag skulle underlätta än mer då man inte behöver logga in på ytterligare en sida (adminsidan) för att slänga skräpinläggen. Men det är ett uppdrag för centralredaktionen.
Barcelona DM1982
10/20/2012 12:24
@Barcadinho.:

Kan bara hålla med här. Om vi vill att det ska vara lite klass på det här stället så måste det vara aktiva mods som städar bort tramsinlägg, annars blir det inte bra.

Det har diskuterats länge om moderatorer men det händer tyvärr inte något. Ibland är det någon bland dem som har makten som kommer in och städar lite bland inläggen men det är alldeles för sällan.

Det finns en hel del vettiga användare här som jag är säker på skulle kunna göra ett gott jobb, ge dem chansen att göra det. Det behöver inte vara många, två tre stycken men som är aktiva här. Jag är helt säker på att det skulle bli riktigt bra.

Det är mycket som skulle kunna städas bort; oneliners, allmänt hatinlägg mot Real, allmänt tjat om vad Mourinho säger och inte säger, ändlösa debatter om Guldbollen bland annat.

Det är lite trist att det ofta ser ut som det gör här på Rambles, det måste till en ändring.

Men nog om det, ikväll är det match igen. Äntligen säger jag för landslagsspelen är riktigt tråkiga tycker jag. Alldeles för många menlösa matcher och jag är mer rädd att någon ska skada sig än om de vinner eller inte.

Ska bli kul att se hur Tito ställer upp laget ikväll, Messi lär nog bänkas och det med all rätt. Deportivo är inte något dåligt lag men ska man kunna bänka Messi i någon match så är det väl mot Depor nu, de är rätt så svaga.

Sedan är det CL-match senare i veckan, Celtic hemma. Jag säger tre poäng rakt av, hemma ska vi bara vinna. Det skulle vara bra med dubbelvinst mot Celtic, en så snabb gruppvinst som det är möjligt så kan Barcelona vila spelare.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
10/20/2012 12:24
Barcadinho/ Jag håller fullständigt med dig!! Det är nästan pinsamt att inte någon av de kan ge ett svar till oss här. Det här är mitt sista inlägg här, jag tänker inte skriva igen förrens det har blivit en förändring här. Och det är större chans att man vinner på lotto än att ser förändring här. Jag är villig att diskutera med vem som helst på PM, men verkligen inte här. Adios.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
10/20/2012 12:23
addeh

Tycker också det är kul att Jona får följa med. Man glömmer nästan bort att det faktiskt är en riktigt bra spelare när han vecka efter vecka petas ur truppen. Jag känner mig bekväm med honom i matcher av den här dimensionen.

Gällande Bartra hade jag också hoppats få se honom från start ikväll. Men efter Titos uttalande igår tror jag inte längre på det. Dumt att hoppas i alla fall. Fast å andra sidan ska ju Song garanterat spela på mitten mot Celtic, så man kanske låter honom vilka och fokusera på den uppgiften istället.
Barcelona Romario11
10/20/2012 12:21
Addeh?! Är du med i Red? Har du svarat på Barcadinhos via PM eller tar du inte det han säger på allvar? Vi som läser dagligen här har rätt att få veta.
Barcelona Barcadinho.
10/20/2012 11:37
addeh -

Har du nån aning hur många moderatorer som finns och vilka de är?

Lite konstigt att du är med i Red men väljer strunta i mitt inlägg
Atlético addeh
10/20/2012 11:29
Kul att Jonathan dos Santos äntligen får vara med i matchtruppen. Det är han värd efter alla år av slit han har lagt ner. Hoppas han får göra säsongsdebut i kväll, det vore roligt. Men då krävs det att övriga stått för ett enormt grovarbete dessförinnan. För starta lär mexikanen inte göra, och knappast äntra planen vid ett underläge heller.

Annars är väl det här dagen då Marc Bartra gör sin första match för säsongen i den blåröda tröjan. Inte sant? Allt annat och jag skakar på huvudet, och tar mig en rejäl tankeställare på om jag ska stänga av. Det är nästan så illa. Läget har aldrig varit bättre än tidigare. I kväll vill vi se dig ta Depor-anfallarna med storm, Bartra.

Att den unge mittförsvararen dessutom spelade mot Depor i fjol borde underlätta ett beslut för Tito.
Barcelona Barcadinho.
10/20/2012 11:06
Lite sorgligt att det har pågått diskussioner om skärpning i vårt forum samt nya moderatorer. Men ingen från redaktionen har reagerat överhuvudtaget.
Det påvisar deras totala frånvaro från forumet.
Vad är meningen med att ha redaktion och moderatorer som inte har tid att logga in här? och det har varit så rätt länge.

Var med och reagera på vad som pågår här om ni är vakna ni som har "makten"!
Har ni inte tid att besöka forumet så är det ok att ni lämnar ert uppdrag till andra. Se inte det som en sort misslyckande eftersom ni säkert har annat i livet.

Jag tipsar Bernie, Golden Barca och många flera om de har tid. Jag kan pm-a mina favoriter om ni vill.
Men vakna och reagera ni som är moderatorer. Vi en del av medlemmarna börjar bli trötta på er frånvaro.
Barcelona Barca numero 1
10/20/2012 03:52
Tjenare alla Cúles, två riktigt långa veckor utan FC Barcelona har gått nu och imorgon, eller ja, idag så spelar Barca igen!!

Läste någonstans att det hade blivit lite problem mellan Tito och Villa då Villa ska ha klagat på för lite speltid och att om inget skulle ändras så begärde han att säljas under Januarifönstret. Tror själv det bara är skitsnack men hoppas ju själv att Villa får mycket speltid nu framöver, han verkar bättre än någonsin och att inte utnyttja det är bara fel.

Men men... om vi nu ska snacka om matchen imorgon/idag så hoppas jag på en liknande elva som nedan:

----------------------Valdes-----------------------

Montoya----Batra----Mascherano----Adriano

--------Xavi--------Song--------Iniesta----------

-------Pedro--------Villa-----------Tello----------

Anledningen till att inte Messi är med i elvan är för att han uppges vila imorgon pga landslagsuppehållet med Argentina.

Detta är hur jag tror elvan ser ut imorgon och det skulle vara kul om ni också skulle skriva vad ni tror och gärna varför! :)

Tror detta forumet behöver lite mer utav inlägg som denna och få Les Rambles till sina forna dar! :)
Barcelona Bernie
10/20/2012 02:14
Hur blir man moderator för detta forum?

Jag har följt detta forum bra länge, och skulle vilja göra det 'renare' än vad det är idag.
Barcelona Golden Barca
10/20/2012 00:24
En sak är bergsäker att styra upp detta ""FC Barcelona"" forum vore världens enklaste sak. Om intresset fanns. Det gör det bevisligen inte. Kiss & Bajs,Tv spel, Real Madrid tugg, Fula påhopp och synnerligen menlösa inlägg. Det är enkelt tala om varför det är så. Ty ingen som styr och ställer på sidan har stake nog att ta tag i och styra upp sida,. Jag har ingenting i mot PR på sidor men det som är riktigt djä....pinsamt är att svenska fans har bara ett intresse och det är att marknadsföra den billiga fnaskreklamen. I övrigt är det tydligt mindre intressant att ha en sida om FC Barcelona som är organiserad och väl fungerande,

Golden Barca har talat. Det vore intressant vara med och starta ett seröst svensk forum.

Visca Barca Visca Catalunya.
Barcelona Kodro11
10/20/2012 00:13
Grimaldo skarp dig, det skull vara det varsta vi kan gora. Skulle bara visa att vi ej kan skota detta och halla niva. Mods kommer styra detta sa det blir bra oroa dig into. Ej lage att braka vi har star match imorgon, kommer ihag hur svart det alltid var att spell pa Riazor da deras public hojer hemma laget enormt och tyvarr paverkar aven domaren nar de moter oss. Plus har vi fortfarande problem i defensiven oct de flesta spelarna e trotta efter landslags matchande.
Barcelona Grimaldo
10/19/2012 21:45
Jag tror att forumet skulle må bra av några veckors avstängning.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
10/19/2012 21:14
Mourinho: "Varför prata om Barcelona? De är varken CL-mästare eller liga-mästare!"

Det är ju du som pratar om Barca hela tiden?

"Barca är inte bäst längre", "Messi kan inte vinna guldbollen fyra gånger", Barca vill ha Pepe" bla bla bla.... osv....

Och det är bara denna vecka.

Tänker han innan han pratar eller pratar han bara? En gång i tiden så verkade han vare 1-2 steg före median. Men de senaste åren så låter han bara dum.
Annons: