/spanien/barcelona/forum/9147.aspx/spanien/barcelona/forum/9147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro:- )
2012-05-03 23:56
silly bollocks:

Barcas spel bygger inte alls på att ge bollen till Messi. Det känns så nu när ligan är avgjord med det självklara i att man vill hjälpa Messi. Messi spelar förressten över hela planen till skillnaden från Cristiano. Han är mycket mer involverad i spelet än vad Cristiano är. Så kommer det alltid att vara.

Sen om Barca hade haft Cristiano då hade Barca gått vidare till final? Fel! Varför bombaderade Cristiano inte mot Bayern? Tänk lite mer än vad näsan räcker till.

Du var nog en av de som hävdade också att Robinho och Robben var bättre än Messi skulle jag tro.

God natt. Nu måsta jag sova. Jobb imorgon.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-03 23:54
Blaugrana91 Ang den där artikeln sport skrev om 100milj euro i transferbudget. Läste den bara i all hast på morgonen och översättningen sög..så jag förstod aldrig riktigt det som nämndes om 30milj. Först tolkade jag det som att den ursprungliga budgeten i år hade minskat jämfört med fjolårets. Men vid närmare eftertanke låter det inte så troligt eftersom man då måste förutsätta att man säljer spelare för 70 för att ha 100m att handla för :p Förstod du det där, eller han någon läsa igenom lite ordentligt? Tror dock att budgeten i slutändan hamnar på ca 50 milj som vanligt, i slutändan. Artikeln kändes lite som att snillen spekulerat lite bara
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pilmá Balletti
2012-05-03 23:53
@silly bollocks:

Om det e så där enkelt och bara bomba in, så undrar jag varför han inte bombade just like that mot bayern.
silly bollocks
2012-05-03 23:47
el Maestro:- )

Men likförbannat är han där och gör ett mål.

Återigen. Ert spel bygger på Messi. Messi ÄR ert spel. Ronaldo är bara en del i vår offensiv, ändå har dem gjort nästan lika många mål. Sen är jag övertygad om att ifall ni haft Ronaldo hade ni slagit ut Chelsea. För är det något man behöver i såna matcher är det nån som kan bomba ett skott utanför straffområdet.
Barcelona Blaugrana91
2012-05-03 23:44
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Jo såg också det, dock stämmer ju det isåfall ganska bra överens med Zubis uttalande att inget kommer att göras på värvningsfronten förens efter Cupfinalen. ;)

Men som sagt försvaret är där det ska satsas.

Jordi Alba runt €13 Miljoner och en mittback (Thiago Silva, Hummels, Javi Martinez) €20-30 Miljoner. Vill man ha en billigare mittback så kan man ju alltid satsa på Vertoghen som du sa eller Botia.

Men totalt skulle det där bli runt €40 Miljoner.

Om sen Sports uppigfter att klubben kommer kunna spendera mer än vanligt i sommar stämmer så kan man ju alltid kolla efter någon ny anfallare också, dock tycker jag personligen inte att vi är i något behov av ytterliggare en anfallare.

Tvivlar däremot på att vi skulle spendera hela €100 Miljoner i sommar som Sport skrev, däremot tror jag vi allafall har en budget på runt €70-80M, vilket då är lite mer än vanligt.
2012-05-03 23:40
@silly bollocks:

Vad har Cristiano varit bättre på än Messi annat att Real Madrid har vunnit ligan? Om du pratar om matcen på Camp Nou? Ja, men tycker du inte att Messi var bättre än Cristiano i matcherna som spelades på SB? Hur avgörande var inte Messi i de matcherna som Barca vann i Madrid? Vad gjorde Cristiano då? Jo ett kontringsmål, ja! Precis.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-03 23:40
Vänta o se. Messi ska göra 6 mål på en CL match. Han ska göra över 10 nya mål på el classicon. Han ska göra över 10 mål på VM slutspel. Han ska göra cykelsparkmål. Han ska näta många baljor från 30 meter. Vafan tror ni, Messi har inte ens börjat showen!
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-03 23:39
silly bollocks

Vad är det Cristiano gjort bättre än Messi i år? Låt mig sammanfatta det för dig en gång till. Messi leder skytteligan i CL, gjort fler mål än Cristiano där. Han har även gjort fler assists än Cristiano där.

Messi har gjort fler mål än Ronaldo i ligan, han har även gjort fler assist där.

I båda turneringarna har Leo presterat bättre. Han har vunnit tre titlar den här säsongen och om några veckor han han vinna den fjärde. Mer än Cristiano och hans lag.

Sammanfattning. Mer mål. Mer assist. Mer titlar. Mer individuella priser. Mer delaktig i spelet än CR.

Ronaldo har inte en chans.
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-03 23:38
silly bollocks

So what? Cristiano Ronaldo vann skytteligan förra året pga att eran taktik var att ge bollen till honom. 9 mål på de 3 sista matcherna?

Och nej, vår taktik är inte att ge den till Messi. Om du tror det så är du helt vilsen. Messi är världens bästa avslutare, det är därför han gör många mål som centreforward.

Ni ger bollen till Ronaldo lika mycket som vi ger den till Messi.
Barcelona Culé hasta la muerte
2012-05-03 23:38
@silly bollocks:

Mm, så är det ju. Trodde alla lag sökte sina anfallare i de flesta fallen när dem vill göra mål. Eller är jag ute och cyklar?

Rent individuellt har ju Messi varit bättre, han har slagit Gerd Müllers 39-åriga målrekord.

Real som lag har helt klart varit mer stabilt än Barca denna säsong.
Barcelona Riiio!!
2012-05-03 23:34
Skulle vilja avrunda denna kväll med videon i länktips. Sov gott allihopa med ett stort leende på läpparna nu =)

silly bollocks
2012-05-03 23:33
Messi gör fler mål för att hela er taktik går ut på att passa runt bollen över hela planen och sen tillslut hitta ett instick till Messi. Guardiolas taktik är enkel, "passa Messi".

Sen är det inget snack om att Messi varit den bästa spelaren. Men guldbollen delas inte ut efter gamla meriter och i år har Ronaldo varit bättre.
2012-05-03 23:30
silly bollocks

För det första så gör Messi fler mål än Ronaldo varje säsong, mer assist än Ronaldo är mer delaktig i spelet än Ronaldo och vinner mer titlar än Ronaldo.

Hur många andra lag har Ronaldo spelat i? Sporting och Manchester United. I Sporting gjorde han två mål. Sen gick han till Manchester United och gjorde en del mål där. Viktigt att markera MANCHESTER UNITED och inte Cesena.

Messi har endast representerat Barcelona, det finns något som kallas för kärlek för klubben. Ronaldo lämnade inte United för en "utmaning" för att visa att han kan prestera i Spanien också. Det var för att Perezs pengar lockade honom. Med Barcelona har Messi blivit världens bästa fotbollspelare genom tiderna. Blivit utsedd till det tre år i rad, fyra om ett par månader.
2012-05-03 23:30
Silly Anledningen till att Messi är bäst i världen är ännu enklare att förstå sig på. Folk jämför andra toppspelare idag med Messi, medan han själv jämförs med de bästa genom tiderna.
Real Madrid E.H
2012-05-03 23:28
hahah detta är min brors konto.. Kolla upp min egna så får du se hur länge jag har varit det..Tack.
2012-05-03 23:28
BarcaChris:
Messi har inte tangerat Gerd Mullers mål rekord. Han har brutit rekordet och satt upp nytt rekord om jag inte har missuppfattat det. Antalet mål kan han dessutom utöka ytterligare.

Ja, Cristiano har chans att vinna guldbollen om han fortsätter att prestera EM lika bra. Helt klart men chansen är stor att han blir en flopp i EM igen. Dock vet man aldrig.

Om Messi tar CdR har han också chans att kamma hem bollen med tanke på att han har varit fantastisk under säsongen också. Man ska även komma ihåg att de som röstar fram gullbollen är folk verkligen har stora kunskaper om fotboll.
Jag tror att även någon annan spelare kan vinna guldbollen i år. En Champions Leaguevinnare som vinner dessutom EM. Vem vet?
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-03 23:26
"Anledningen varför Ronaldo är världens bästa spelare är ganska enkel. Han är inte alls så bra i spelet, kan vara helt bedrövlig och alldeles osynlig men ändå gå därifrån med ett hattrick. Det gör honom enligt mig till världens bästa fotbollsspelare för fotboll går ju trots allt ut på att göra mål."

Och detta menar du att Messi inte kan?

Gillar att du säger att fotboll går ju ut på att göra mål men ändå så leder Messi skytteligan och har gjort mest mål av alla fotbollsspelare under en hel säsong någonsin.

Således är Messi den bästa fotbollsspelaren någonsin. Tack för du klargjorde silly bollocks!
silly bollocks
2012-05-03 23:24
Anledningen varför Ronaldo är världens bästa spelare är ganska enkel. Han är inte alls så bra i spelet, kan vara helt bedrövlig och alldeles osynlig men ändå gå därifrån med ett hattrick. Det gör honom enligt mig till världens bästa fotbollsspelare för fotboll går ju trots allt ut på att göra mål.

Hela Barcelona är uppbyggt med taktiken så att Messi ska göra poäng. Men Ronaldo öser in mål i vilket lag han än spelar i.

Sen ska det tilläggas att jag också njuter av att se Messi spela och det är en fröjd att få uppleva fotbollslegender som Cristiano Ronaldo och Lionel Messi!
2012-05-03 23:24
Blaugrana91 Fast han sa också att Barca inte har kontaktat honom. Vi får se. Det vore ett välkommnat tillskott, helt klart. Det viktigaste är dock att förvaret förstärks på ett bra sätt. Inte vilken spelare som kommer, även om det visserligen hör ihop.. Men vertonghen och alaba för samma pengar hade också vart väl investerade pengar tex.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2012-05-03 23:18
Njut!
Barcelona BarcaChris
2012-05-03 23:15
Dessutom sa nån Ronaldo gör viktigare mål än Messi. Det var det största skämtet jag har hört. Baserar du det på 2-1 målet Ronaldo gjorde sist i en liga ni redan har vunnit hahaha lägg av. Messi snurade upp hela eran back linje och gjorde mål i champions league finalen och en assist efter. Dessutom att sitta o ge all cred till Ronaldo, när ni har en super Özil, som sitter o feedar han är inte häller rätt. Benz Xabi Özil samtliga av dom här spelarna är bättre än Ronaldo varje el classico. Hade inte Rnaldo gjort mål där hade ni hatat på honom efter den matchen
Barcelona BarcaChris
2012-05-03 23:12
Messi har tangerat Gerd Muller nu, med mest mål på en säsong. Dessutom så har Messi mer assist än Özil. Förstår inte varför folk jämför Messi och Ronaldo. messi är bättre på alla sätt, spel mesigt mål mesigt, och han är def en bättre playmaker än var Ronaldo är. 4 poäng till och han har gjort 100 poäng på en säsong. Asså med legenderna genom tiderna kan jag säga att Messi kanske är den bästa. För ingen var så dominant vid så tidig ålder. Möjligtvis första Ronaldo var så bra vid tidig ålder, men skador förstörde hans karriär en hel del. Till sist vill jag säga nu tidens fans är skämmiga. Inte fan satt o diskutera ifall nån var bättre än Zidane, jag sa inte häller nått om när Figo var bäst även fast vi hade Rivaldo. Real ni vann ligan, men om ni inte kan erkänna att Messi är en bättre spelare än Ronaldo så borde ni skämmas
Barcelona Blaugrana91
2012-05-03 23:11
Tonietto (agent Thiago Silva): "If there's an offer from Barça and Milan wants to sell... Every player dreams of playing at Barça." [md]

Intressant, Silvas agent öppnar för en ev. flytt.

Lägger vi ett bud på runt €30 Miljoner+Keita så lär Milan nog släppa honom.
2012-05-03 23:08
Pedro är bättre än Cristiano Ronaldo.
Barcelona Barclasico
2012-05-03 22:54
Ngn som vet när David Villa kommer tbx?
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-05-03 22:50
E.H

Så ser man på din profil att du har skapat ett SF-konto för cirka 2 månader sedan, har du verkligen gratulerat oss varje gång vi har vunnit? Hycklare!

*facepalm*

''Ja men om Messi jämförs med legendarer och Ronaldo jämförs med Messi. Är inte det samma sak? Inget dumt menat, bara undrar.''

Det är bara ni madridistas som jämför Ronaldo med världens bästa spelare(Messi)
Barcelona Rambla~
2012-05-03 22:49
@E.H:

Jag har redan sagt grattis. Tänker inte gratulera varje dag om du tror det. Pep klagade? Han sa som det var, det stämmer ju. Under säsongens gång har Barca blivit blåsta på flera solklara straffar. Nu när ligan är avgjord kommer det flera billiga straffar som någon slags kompensation.
Barcelona Abbe.
2012-05-03 22:47
Rambla~

Ja, en grym 4:e quarter från Regal såg till att man vände på steken. Riktigt härligt! :-).
Real Madrid E.H
2012-05-03 22:43
Guardiola klagade igår. Ska du inte säga grattis ? Varje gång ni har vunnit så har jag grattat alla här inne.
Barcelona Rambla~
2012-05-03 22:42
@E.H:

Vad babblar du om? Vem klagar på straffar? Gå in till ditt och fira istället.
Annons: