/spanien/barcelona/forum/9142.aspx/spanien/barcelona/forum/9142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-06 22:56
Den stora vinnaren i Milanoderbyt blev alltså Juve. Grattis till en välförtjänt ligatitel! Riktigt grym att gå obesegrade genom en hel säsong, vad det ser ut som i alla fall
Barcelona DM1982
2012-05-06 22:45
Det är bara att gratta Juventus, de gör en riktigt bra säsong. De har en match kvar men det kan bli en säsong utan förlust, det är galet.

Sjukt roligt när Caceres jagas av ett fan som vill han en kram eller något men han springer för sitt liv. Glädje.

Vart hamnar Zlatan? Har svårt att tänka mig att han stannar kvar.
Real Madrid Wieny
2012-05-06 22:44
CAAAAAAAAAMPIONIIIIII D ITALIAAAAAAA!!!!
Vi ses nästa år i europa :)
Barcelona petersays
2012-05-06 22:40
Grattis Caceres & Juve!
Barcelona Katalano
2012-05-06 22:37
Ett sjuhelvetes skott av Maicon!!! Grattis Juve!
ragnarök
2012-05-06 22:34
Haha. Där rök titeln för Zlatan och Milan.

Jösses vilken bössa Maicon!
Barcelona Rambla~
2012-05-06 22:32
Puta madre vilket golazoo Maicon!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Briljanté
2012-05-06 22:31
OJOJOJOJOJOJ VILKET MÅL!!
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-05-06 22:27
Nu var det en väldigt billig straff.
Barcelona petersays
2012-05-06 21:57
Vad händer i Milano? Missade straffar, billiga straffar, rättvisa straffar, bortdömda mål och gula kort.

Jag tänker då fortsätta titta.
Barcelona älskabarcelona
2012-05-06 21:29
Hur fan kunde det vara straff ?!! Cesar var 100% på bollen . Pinsamt !!
Barcelona Barcadinho.
2012-05-06 21:19
Dags kanske för målkameror. En tveksam situation nu för Inter och igår för Liverpool. Den fjärde domaren kan ge ett enkelt och rätt beslut på en halvminut.
Barcelona el Flaco - Anims Guaje!
2012-05-06 20:22
@DM1982:

Ja det vore nog bäst om Villa vilar denna sommaren så att benet hinner läkas fullt ut och får en bra säsongsträning. Jag tror inte att Villa är slut än, han håller ett par år till.
Barcelona DM1982
2012-05-06 20:16
@el Flaco - Anims Guaje!:

Personligen hoppas jag att Villa inte får följa med, han har inte ens kommit tillbaka från en mycket svår skada och ska vilas, inte spela EM. Skulle inte bli ett dugg förvånad om han skulle skada sig om han fick vara med, det är lite så vår tur funkar nu.

Nej Villa, du får snällt vara hemma och köra fys plus boll, EM kan du kolla på hemma.

Snart börjar det tunga derbyt mellan Inter och Milan, det kommer vara en bra match. Inter spelar för CL, Milan för guldet så båda lagen har mycket att spela för. Tror inte att Juve fixar sin match, de har börjat darra. Det kommer nog smälla på fint, vi kan nog räkna med minst ett rött kort.
Barcelona Milian_J
2012-05-06 20:15
Många pratade om en ny mittback innan och ni nämner Silva. Det pratas om 300M för han. Den back jag hade helst velat se i Barca är KOMPANY, i mina ögon är han världens bästa mittback. Han kostar väl runt det priset oxå.
Barcelona Andrés V
2012-05-06 20:14
Rätta mig om jag har fel men är det inte så att Barcelona också har varit nära att slå poängrekord men så fort man har säkrat ligan har man börjat spela med b-laget dom resterande matcherna vilket har gjort att vi har tappat poäng? Likadant med Messi som tilläts vila dom sista matcherna vilket gjorde att C.Ronaldo kunde dra ifrån i målprotokollet.
2012-05-06 19:32
@RealNiklas:

Läste någon intervju med Del Bosque för inte så länge sen där han lät väldigt pessimistiskt kring Villas hypotetiska medverkan i EM. Problemet är att många trodde att han skulle hinna få lite spelminuter under våren innan mästerskapet kom igång, men som det är just nu har han inte ens fått el alta medica.

Del Bosque har sagt att han är villig att vänta in i det sista på Villa, men i dagsläget hade jag inte blivit förvånad om el Guaje inte ens blir uttagen till truppen.
Real Madrid RealNiklas
2012-05-06 19:24
Att jämnföra poängrekord och ligaguld med de 50 mål som Messi gjort är skamligt. Vet inte vem i Reals forum som skrev så, men visar bara nivån som vissa besitter på Puertan. Att stoppa Barcas cirkel är väldigt stort, speciellt med det lag de har idag är väldigt stort, att i samma säsong kunna nå det magiska 100 snittet är otroligt. Att MESSI gör 50+ på en ligasäsong är i samma klass som dessa utan tvekan..

Har en teori, och det är inget negativt eller förnedrande som jag säger detta på, men Messi har varit för bra för Barcelona denna säsong. De har inte hängt med alls i det han gjort(inte lätt) och han har för ofta varit ensam räddare. Den kärlek ni har till Messi är jag väldigt avundssjuk på då han kommer från den egna akademin, dock börja rjag känna otroligt för vår egen lilla trollkarl Mesut Özil.

Får åter igen tacka för ni visar en bättre mognad(de flesta) än vad våra egna supportrar gör som inte kan visa ödmjukhet vid en ligatitel. Grattis till de titlar ni lyckats ta iår, och hoppas de blir ännu mer spännande nästa säsong!

P.S är det någon här inne som vet om David Villa klarar sig till EM? Letar runder på olika internationella sidor men hittar inte mycket fakta om det!
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-06 19:22
Barclasico
Barcelona Dradrian
2012-05-06 19:20
@Barclasico:

Messi 14, Ronaldo 10. Förra rekordet var 12 mål på en säsong (Nistelrooy och Messi hade det).
Barcelona Barclasico
2012-05-06 19:15
Hur mkt mål har Messi och Ronaldo gjort i cl? Detta år
Barcelona barcetia - #ANIMSABIDAL
2012-05-06 19:07
Arbeloaa

Det var ingen i det citatet som nämnde någonting om ligan?

Poängrekord i Spanien eller Messis rekord i Europa var det ju..
Deportivo Khamid (DEPOR-RED)
2012-05-06 18:45
Vilken spelare Messi är!
4 mål i Barcelona-derbyt och 50 mål i ligan totalt efter 37 matcher!
Det är SJUKT säger jag bara.

När Messi slutar är det en MÅSTE att Barcelona ska bygga en Messi-staty. Utan Messi är det helt annan Barca...
Barcelona LeoMessi
2012-05-06 18:31
Tycker att yaya är mer lik Keita i spelstilen än en riktig defensiv mittfältare. Gillar gärna att gå upp i offensiven, vilket är bra men det kan leda till luckor i försvaret som motståndarna kan använda
Barcelona Briljanté
2012-05-06 18:08
Yaya är en helt underbar spelare. Jag tror fan att han skulle kunna bli världens bästa mittback om han skulle spela där några säsonger. Har alla egenskaper som en mittback ska ha men även som mittfältare. Vi borde slängt iväg Keita för helvete!

Men Pep gjorde ändå rätt val och sa att Sergio går före som pivote. Han är vår "Pep Guardiola". Kopierat Peps spelstil exakt förutom att han kanske inte har lika bra fötter.
2012-05-06 17:21
Vet inte om detta har nämnts förr, men Wall Street Journal publicerade för några dagar sen en artikel där man jämförde Pep med...Chuck Norris!

Epic winning.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-06 17:15
1.70-ligan - Cuenca y Tello

Tyckte han visa tillräckligt med tålamod, jag menar det var väl 70 % av hans matcher för Barcelona han spela han som en defensiv pjäs? För en mitt mitt som har sin styrka i det offensiva, kan man inte begära så mycket mer av en spelare som spela där han blev tillsagd under sin sejour hos Barcelona. Lägger hela skulden på tränaren på denna fronten, yaya lade till en dimension, han var långt ifrån fläckfri, men med honom på sin pos lade han till en dimension.

Må vara aningen hård i min kritik :/
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-06 17:11
@Arbeloaa:

Bra mot argument. Jag skulle valt ligan men ändå lät lite tufft. Även om det är så att jag bara vill se mitt favorit lag spela. Sen är det ju så att ni har vunnit ligan (grattis) då behöver man inte leka tuff och kalla rivalerna namn och sånt. Om vi leder ligan med sju poäng och det är näst sista matchen och Ronaldo gjorde mål så skulle jag inte sagt att Penaldo gör mål wä wä! jag bara säger det.
Barcelona MVP - 2011
2012-05-06 17:01
@AndreD - Ànims Abirey:

Vilken skräll att Ramos blir utvisad haha
Real Madrid Arbeloaa
2012-05-06 17:00
: MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
Sänt: 2012-05-06 16:09
"100 poäng är lätt bättre än dvärgens mål.

Hala Madrid!"

"Det skrev en i Reals forum"

Fråga, vad tar du helst, en ligatitel med nytt poäng och målrekord eller att en spelare i ditt favoritlag slår alla målrekord men inte vinner nån av de två stora titlarna?
Annons: