/spanien/barcelona/forum/9141.aspx/spanien/barcelona/forum/9141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2012-05-06 11:29
Alltid kul med ett par maränger här inne som försöker ha en vettig diskussion och bidra.med.nåt. Mer av sånt här! Cred grabbar, och grattis till ligan.

När det gäller värvningar tror jag inte vi plockar hem Neymar nu i sommar, det sker förmodligen nästa år.

En VB behövs, tror det blir Alaba, samtidigt som vi köper en central anfallare som inte ska bli alltför dyr.

Ska bli kul att se vad både Real och Barca gör under sommaren! Och EM får vi inte glömma heller, hoppas på Spanien!
Barcelona Abbe.
2012-05-06 11:21
Juventus.

Där har du. Engelsk text finns också tillgängligt till Pep's tal :-).
Juventus.
2012-05-06 11:14
Tjena grabbar.

Är det någon som sitter på ett längre sammandrag från hyllningen till Pep? Som fotbollsälskare så lever man för såna stunder. Nu väntar jag bara på Del Pieros hyllning när hans sista match (tyvärr) ska spelas.. Vill väldigt gärna se Pep's med!

Tack på förhand.
Real Madrid Gonzalo El Pipita Higuain XX
2012-05-06 10:58
Hallå cules!

Vad tror ni om eran Silly season?

Vad är de för rykte som går om att Dani Alves är påväg bort??

Tror ni som jag att ni värva en helt ny vänsterkant form
Av jordi Alba och neymar??

Utöver de, vad tror ni sker i Barcelona?

Blir de någon center tank eller nou förlita er på Alexis och villa?
Barcelona Mido
2012-05-06 07:48
Realnikles Tack för en fin text, d värmar hjärtat! Från mig å alla riktiga Barca/ fotbollsälskare gratulerar er för liga titeln. Rivaliteten har funnits innan vi föddes å d kommar att finnas efter vår död.. Men man bör gratulerar varann efter våra respektive vinster.. Ronaldos 45 mål är makalöst å messis 50 mål är sjukt att hjärnan vägrar få in d :) d har varit en spännande säsong att man kommer aldrig glömma, för er e d ligan å för oss e d Pep å Messi.. Vi ses nästa säsong med passion svett å blod, åter igen tack för din, tack pep för ALLT å tack Messi för att du finns!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2012-05-06 07:38
Njut å gråt mina vänner, d skär i hjärtat
Real Madrid RealNiklas
2012-05-06 07:16
Man kan inte annat än häpna av denna lilla kille som förändrat sporten fotboll till sin egen. Att Lionel Messi skulle förändra fotbollen trodde nog de flesta när han som 19 (?)åring gjorde hattrick i ett el clasico, men inte trodde väl någon han skulle göra det på sättet som han gjort!! Ibland kvittar det vilket lag man hejar på, om man älskar Real Madrid som jag personligen gör eller hatar oss, men Messi är något av det vackraste man sett på jorden. Han är en vinst för fotbollen, och jag är stolt som fått uppleva denna lilla alien under min livstid.

Tycker det är lite synd vad som skrivs om varandra här och på puertan, då de flesta av oss älskar fotboll som sport nästan lika mycket som det lag vi har närmast hjärtat men rivaliteten gör väl så med oss. Denna säsongen har varit en fröjd att skåda, för mig först och främst att vi lyckades vinna titeln,men även att hatet mellan Real Madrid-Barcelona inte visat lika mycket på planen då man spelat fotboll istället för filmningar,dödliga tacklingar,bråk och en massa ståhej.

Nu får vi alla vila en sommar med hockey VM, OS och fotbolls EM, men personligen ser jag fram emot nästa säsong då vi alla får hoppas vi får den spanska CL final som vi borde haft iår.

Hala madrid, men hatten av för Messi och Guardiola. Dessa två har förändrat Barcelona för alltid
Barcelona GLB
2012-05-06 04:40
hylla pep för det han gjort bra, men att plockafram hans agerande på transfermarknaden är ett skämt. Han har gjort bort sig kapitalt på den punkten, nuff said. Skriv spaltmeter om motsatsen om ni vill, men hans fickor har blött och ingen har blivit gladare av det. Pep har gjort det bra, men han har gjort det med vad som fanns när han kom, vilket var mer än Rijkard lyckades med. Allt (nästan) nytt har vart kasst, restem har gjorts kasst. Så hylla Pep för att han lett oss till titlarna, men han har varit en katastrof under silly seasons,

visca Churginski
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-06 02:09
petersays

Absolut, bra att domarna börjat leverera. Alla straffar som vi fått med oss nu på slutet har varit korrekt dömda. Synd bara att det krävdes en säkrad ligatitel för Real Madrid för att dom skulle börja döma rätt.
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-06 02:04
When Guardiola and Messi hugged after 4th goal, Guardiola said: Thank you, little one.

När Guardiola tog över Barcelona var Leo 20 år gammal. Vad gör geniet? Jo, han kommer med en spelide där spelet ska kretsa runt Messi.

Vad gör lillen? Han tackar för förtroendet och blir världens bästa spelare fyra år i rad.

Jag kommer verkligen sakna Guardiola, det han gjort för Barcelona är priceless.

Mascherano: "Although he might no be human, it's good Messi keeps on thinking he is. Leo is playing another sport.

Javier Mascherano har varit Barcelonas bästa spelare efter Messi, han förtjänar att hyllas. Blir det han och Pique som startar dom flesta matcherna där bak för Barcelona?
Barcelona petersays
2012-05-06 01:48
Ser att Messi petat in sjukt många mål nu och borda ha skytteligan helt säkrad! Men nog blev det många straffar på slutet?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-05-06 01:47
Cristiano gjorde 40 förra säsongen. Han är uppe på 45 denna säsong. Det är makalösa siffror. Men Messi krossar hans "hundra åriga" rekord efter bara ett år. Värt att notera, vi har inte betalat 97 mille för att Messi ska näta dag in o ut. Han är född cule. Klart som fan vi är stolta över att se honom bära våra färger. Klart som fan jag älskar fotbollen mer varje gång jag ser han röra bollen med sin magiska touch. Ray Hudson skriker inte utan anledning. Messi är unik. Vette fan var fotbollen är om 50-100 år men en sak är säker. Så länge mänskligheten existerar, ska hans namn nämnas. Vem kan påstå att Messi inte kan göra 60 ligamål i framtiden? Som sagt, inget illa menat till religiösa, men gud är hans son.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-05-06 01:39
Éluc

Argentina är inte med i OS så som det ser ut på förhand så lär han få en lång välbehövlig vila.
Barcelona Éluc
2012-05-06 01:34
Jag vet inte, det beror väl på om han ska vara med i OS eller inte. Hoppas verkligen han tar denna sommar och vilar.
Barcelona II Barça II
2012-05-06 01:31
Kommer Messi få ta det lugnt under sommar uppehållet, eller kommer han spela någon cup/turnering med Argentina? Killen är magisk, att ens jämföra han med någon annan fotbollsspelare är skrattretande! 50 mål! Vem fan gör 50 mål?! För mig är han den största spelaren på modern tid, större än Ronaldo (Brassen), Zidane, Rivaldo, Ronaldinho, och allt vad de heter. Jag jämför inte med Pele eller Maradona då jag inte har sett de spela, men jag har svårt och tro att de var bättre. Vi ska vara glada att han spelar i Barcelona! Kan inte vara roligt för de andra lagen att behöva möta honom.
Barcelona Barca4eva
2012-05-06 00:51
Siempre Barca Matchen finner du i länktips.
Barcelona Siempre Barça
2012-05-06 00:46
kan nån va snäll och skicka länk till matchen, ska ladda ner och se den.
PM tack :)
Barcelona Myrran
2012-05-06 00:39
x2
BARCA-més que un club
2012-05-06 00:34
Messi är en legend CR7 är en träningsprodukt ;)
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-06 00:29
Såhär skulle det slutat :(
Barcelona MesQueUnClubFCB-Gracies Pep
2012-05-06 00:12
Messi på partaj nyss
Barcelona Riiio!!
2012-05-06 00:04
Smart av ledningen och erbjuda Tito ett två års kontrakt så att man visar verkligen att man tror på honom och att inte Guadriola kommer tillbaka än. Men på sikt tror jag Guardiola kommer komma tillbaka och stanna länge länge i klubben. Bara en känsla man har..

Under nästa vecka vill jag se bilder på en joggandes David Villa. Det hade varit nice och avrunda säsongen med det =)
Barcelona Bernie
2012-05-06 00:01
Pep, ''Nu väntar cupfinalen, sen ska jag leva ett anonymt liv, försöka ladda om batterierna. När jag ska återvända? Jag har inte ens lämnat, och ni pratar redan om min återkomst''

Pep, din jävel, vi älskar dig för mycket. Klart som fan du ska återvända!

Barcelona DM1982
2012-05-05 23:57
@Paco Buyo:

Om du med ledningssidan menar Rosell så är det nog inte en så stor överraskning, de två gillar inte varandra.

Vad gäller Tito så tror jag att vi kommer bli glatt överraskade, det kommer inte ske något revolutionerande utan spelet kommer i mångt och mycket se ut som det har gjort under senare år. Vi får se om Tito är bättre matchcoach än Pep, det var hans stora svaghet enligt mig.
Barcelona Andrés V
2012-05-05 23:48
Tycker ändå lite synd om Real Madrid, här vinner dom ligan efter flera år och går mot ett poängrekord men sedan glöms det bort och uppmärksamheten går istället till Katalonien där Messi slår målrekord och Peps avsked kommer pryda förstasidorna.
Real Madrid Paco Buyo
2012-05-05 23:48
Pratade idag med en kompis som en längre tid hört att Tito i mycket lett laget sedan i julas och att det funnits visst (märk "visst" - inte "stort") missnöje mot Pep internt, framför allt på ledningssidan.
Detta kommer från en person som jobbar i klubben och som sagt detsamma sedan februari utan att bli tagen på allvar mina vänner förståeligt nog. Nu kommer det i annat ljus.

Är det så lär Tito vara bättre förberedd än vad många tror. Inte bara för att han vetat att han skulle ta över sedan länge, utan för att i viss mån redan gjort det fast utan någon press utifrån.
Barcelona Andresito
2012-05-05 23:44
@SaM__-:

Där
Barcelona SaM__-
2012-05-05 23:38
Någon som har videon de visade upp på storbilds-tvn på Camp Nou? Den om Pep altså..
Barcelona Corazon
2012-05-05 23:34
Har alltid varit och kommer alltid vara min idol Guardiola
Barcelona Piqué
2012-05-05 23:32
Messi har gjort fler mål än santander, gijon, zaragoza, villareal, granada, sociedad, espanyol, betis, getafe, bilbao, sevilla, osasuna, mallorca, wolves, blackburn, bolton, QPR, wigan, aston villa, stoke, norwich, swansea, sunderland, west bromwich, fulham, liverpool, cesena, novara, lecce, genoa, palermo, cagliari, siena, fiorentina, chievo, atalanta, catania, bologna, udinese...Orkar inte gå in på bundesliga

OCH SÅ KLART MER ÄN C. RONALDO!!!
Annons: