/spanien/barcelona/forum/9138.aspx/spanien/barcelona/forum/9138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-04-30 19:19
H.Alavi - Magico!

Är det vuvuzelas man hör i bakgrunden? :O

Men fint klipp, snacka om long-time buddies.
Barcelona Cataloniaboy
2012-04-30 19:00
Kul med en storseger igår. Vi släppte verkligen på handbromsen.
Visca Barca!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2012-04-30 18:51
Pep Guardiola och Tito Vilanova efter matchen mellan Barcelona och Celta Vigo för ett bra tag sedan.

Tito: "Yay, photo! But tell? him/her to keep it, eh? Hurry up!"
Pep: "Miguel, make me four [copies]!" Are you leaving now or what?"
Tito: "We're staying [for today]"
Pep: "Have a nice trip!"

(Översättningen tagen från YouTube)
Barcelona Andreas V.V
2012-04-30 18:38
MesQueUnClubFCB-Animo Abidal

Finns väl inget Barca-fan som inte längtar till en Barcelona match? ....
Barcelona MesQueUnClubFCB-Animo Abidal
2012-04-30 18:29
Någon annan som bara längtar efter en Barca match?
Barcelona Andreas V.V
2012-04-30 18:29
Denna Silly Season blir otroligt spännande.
Jag vet inte ens själv vad jag hoppas på.

Neymar hade varit jäkligt spännande, diggar han!
Sen Alba på det kanske och plus en mittback och sen får det nog vara bra.

Hazard är en riktigt jävla bra lirare men vi har inte direkt plats för han så jag hoppas han går till Arsenal, han bör passa som handen i handsken där.
Länktips: goo.gl/K68lO
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2012-04-30 18:23
@Walee:

Förklara varför Mario Gomez är ''sämst''.
Real Madrid Mesudine Zizil - I Keep It Real!
2012-04-30 18:19
1Barca // Japp
Barcelona Walee
2012-04-30 18:11
Gomez är säääämst!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1Barca
2012-04-30 18:06
Är det sant att Gerard Pique heter Bernabéu i mellan-namn?
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-04-30 17:32
Hoppas på att antingen Fernando Llorente eller Mario Gómez kommer till Barca. Det är det första Tito ska tänka på. Sen vill jag ha Mats hummels eller Thiago Silva. Ingen vänsterback tack! vi har redan Adriano.
Barcelona tarrak
2012-04-30 17:24
@L.A.M Nr 10:

Zamoran går efter insläppta mål/match. Om Valdés bänkas resten av matcherna kan inte Casillas komma ifatt även om han håller nollan resten av matcherna.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-04-30 17:24
Barcelona will sign Tottenham's Gareth Bale (22) or Valencia's Jordi Alba (23) for left back position. Bale 1st option, deal with Alba. [md]

Ska bli roligt med silly season snart igen, faktiskt. Spänd på att se vad Tito har tänkt sig
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-30 17:22
tarrak

Vad menar du om Pinto står resten av matcherna? Zamoran är väl den som håller flest nollor, inte den som släpper in minst mål.
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-30 17:20
Ligan kan avgöras på onsdag. Men jag tror inte det. Athletic har EL/CL att spela för och kommer verkligen inte vika ner sig, speciellt inte mot Real Madrid. Tänk er en förlust där och det kan vara tillbaka på fyra poäng när det endast återstår två omgångar. I den nästsista matchen spelar de mot Granada, som i nuläget fortfarande är med i bottenstriden, vilket betyder att de kommer kriga till sista blodsdroppen.

Sen så möter vi också Málaga som är ett grymt lag och slåss för CL, samt Espanyol som alltid ger allt mot oss, de två kommande matcherna samtidigt som vi förbereder oss för cupfinalen. Så det är inte jättetroligt att vi tar full pott. Men jag vill bara visa att det inte är helt kört än.
Barcelona tarrak
2012-04-30 17:18
För övrigt är Valdés fjärde raka Zamora ett faktum om Pinto står resten av matcherna. Det innebär att han plockar hem karriärens femte titel och tangerar därmed rekordet som innehas av Barça-legenden Antoni Ramallets. Stort!
Barcelona tarrak
2012-04-30 17:11
@CESC..4..FABREGAS:

Två radiostationer hävdar att det ska bettats på ett onormalt sätt runt vissa matcher i La Liga och att det ska pågå utredningar angående detta, vilket LFP avvisar. Bland annat ska helgens möte mellan Espanyol och Sporting (0-3) vara en av de misstänkta matcherna. Båda klubbarna slår dock ifrån sig och varnar radiokanalerna för rättsliga åtgärder.
Barcelona BB-Barceloneta
2012-04-30 17:03
L.A.M Nr 10 Jag håller med i ditt resonemang om startelvan mot Malaga. Men Pep nämnde även igår att varje kvarvarande match är förberedelser för cupfinalen, därför blir jag inte förvånad om Pinto startar resterande matcher.
Barcelona Barca o Mort!
2012-04-30 16:57
Anti Barca

Kul att Özil är den enda i ert lag som har mer än vår högerback då. Ajjj..
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-04-30 16:53
Synd att man missade matchen igår. 7-0 alltså, påminner om förra säsongen när Real bara körde över allt motstånd när ligan redan var över. Men många positiva besked från igår. Kul att anfallarna levererar, speciellt Pedrito. Jag räknar med kanariern till nästa säsong. Alexis gör en bra insats. Messi gör två mål och flera assist, vilken spelare han är. Klarar förmodligen 100 poäng på en säsong, 70 mål på en säsong samt har en liten chans att nå 50 ligamål.

Det här gjorde vi alltså med flera ordinarie på bänken och några reserver som fick starta. Montoya bör från och med nästa säsong få rejält med speltid på högerkanten. Dani Alves är när han är i form ett av våra största anfallssvapen men han lär må bra av någon som kan flåsa honom i nacken och få honom att hålla 100 % fokus.

Om bara två dagar är det alltså dags igen. Blir en rolig veckoomgång med Barca-Málaga och Athletic-Real. Tycker vi ska ställa upp med en stark elva. Varken Xavi, Cesc eller Iniesta inledde matchen igår och beroende på om Xavi är fullt frisk så får vi förhoppningsvis se alla tre från start.

Valdés;
Alves, Puyol, Mascherano, Adriano;
Cesc, Busquets, Thiago;
Alexis, Messi, Iniesta;

Tror jag är en väntad elva. Xavi är kanske inte redo än, Pep litar på både Cesc och Thiago och Iniesta får tyvärr starta som ytter. Hoppas dock vi får se samma anfallsstrio som igår. Cesc får spela men då ska det vara som den mittfältare med mer offensiva direktiv, så får Thiago/Iniesta/Xavi ta hand om speluppbyggnaden. Som tia/falsk nia på Camp Nou har Cesc varit som bäst. Bra samarbete med Messi där han både målar och står för assist.
2012-04-30 16:29
Någon som vet hur det går med David Villa?

Den här elvan vill jag ha mot Malaga.

---------------Valdés-------------
Alves Pique/Puyol Mash Adriano
Cesc Busquets Iniesta
Cuenca Messi Pedro

Sen kan Francesc ersättas av Thiago. Messi och Pedrito gjorde det bra igår så dem vill jag se igen. Sen så spelade Messi bra i centralen igår och Pedro gjorde det bra på vänster kanten. Jag vet inte om Pique är spelklar men jag får hoppas på att han är det för han saknas av mig.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-30 16:04
Mojito

Hahahahaha, dagens!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-04-30 16:01
Vi har en högerback värt namnet i alla fall...
AndreD - Ànims Abirey
2012-04-30 16:01
Vi ger aldrig upp.
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2012-04-30 15:59
Real Madrid Anti Barca
2012-04-30 15:38
Hahah den kändes att eran högerback har gjort fler assist en mittfältet
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-04-30 15:37
Någon i Man U forum skrev att de hände skandal i La Liga. Fixade matcher och sånt. Är det någon som vet om det stämmer?
Barcelona Briljanté
2012-04-30 15:35
Kul att Messi gjort mer mål och assist än Ronaldo denna säsongen. Du kommer ingen vart med ett sådant omoget inlägg. Ni kan fortsätta och vi kommer med motargument. Kommer bara sluta med inlägg precis som mina.
Real Madrid Anti Barca
2012-04-30 15:24
Deulofeu
Kul att Ronaldo har gjort fler assist en Iniesta,Xavi,Fabregas och Thiago.
2012-04-30 15:17
@AndreD - Ànims Abirey:

Haha fel av mig :)
Annons: