/spanien/barcelona/forum/9134.aspx/spanien/barcelona/forum/9134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-09 00:38
basaric - ?#AnimoElGuaje

Basaric

Jag förstår att du är skeptisk, men hur bra var Pique innan han kom till United?
Med rätt lag växer man som spelare, tror han skulle få till det bra mycket bättre hos ett spelande lag än Chelsea, där tom "englands bästa back" Terry har problem stundtals.

Hummel är en smart spelare, bra teknik för en back det ger jag honom, men han är slöare än Pique. Sen så värderas även han rätt högt, men en bra back absolut. Är priset som det ska säger jag inte nej.
No Guti, No Party
2012-05-09 00:38
basaric - ?#AnimoElGuaje //

Ja, du är jävligt löjlig...
Barcelona Walee
2012-05-09 00:34
Andreas V.V Du är fan patetisk, skämmigt att ha dig som cule. En smäll på käften är vad du behöver!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-09 00:32
Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!

Nja, jag säger nog nej till David Luiz och nej til Thiago Silva.

Varför? Jag tycker att Luiz gör för många misstag, hans possitionspel är bedrövlig.

Thiago Silva däremot.. världens bästa mittback. Men han fyller 28 i September, darför tycker jag att det är onödigt att lägga en massa pengar på en spelare som håller världsklass i 3-4 år till.

Hummels vill jag se i Barcelona. Ung och bra mittback som vi kan värva in för ett rimligt pris.
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-09 00:27
David Luiz verkar inte vara alltför populär hos nuvarnde tränare, jag vet att han haft en minst svängig start i Chelsea tröjan, rätt ung och utvecklingsbar med tanke på åldern, eller ska man sikta in sig helt och hållet på Thiago?

Priset lär ju skilja sig, det är även det en stark orsak till att jag tvekar om Thiago är värt skyhöga priset Milan kommer ha på honom.

Ni som följer PL, vad har ni för åsikter kring dessa?

Walee

Vet du hur länge han spela med Ronaldinho och Samuel?

"Verkar som Messi inte alls trivs med Villa, Alexis, osv som han gjorde med Samu och Dhinho"

Svar: Gick väl ganska bra när han vann CL med Villa och grabbarna, du vet i verkligheten tar det lite tid innan nya spelare smälter in, kan förstå att det går bra utan problem när du spelar fm12 eller fifa 12.

Faceslap på alla nyblivna fotbolls fans
2012-05-09 00:25
Drenthe tillhör ju fotfarande Real Madrid och Jose Mourinho. Just det, Jose Mourinho. Skulle inte bli förvånad om denna äckliga Jose har bett Drenthe att gå ut till pressen och hitta på något dåligt om Leo bara för att minska hans chanser till en fjärde guldboll. Vet att det låter löjligt, men det är långt ifrån omöjligt.
Barcelona Andreas V.V
2012-05-09 00:23
Kajanus //

Länktips.

Livet var bättre förr utan alla som tar illa upp för ingenting.
1995-2005 var mycket fina år och jag lider med alla som inte fick uppleva den tiden.

Var säkert inget fel på 70-80 talet heller men då var man inte ens påtänkt.

Tänk om alla var som Erik Vilde, vad underbar världen vore.
Barcelona Walee
2012-05-09 00:22
Allt är Pep's fel som har rensa alla svarta från laget:P Som Messi kom riktigt bra överens med! Verkar som Messi inte alls trivs med Villa, Alexis, osv som han gjorde med Samu och Dhinho.
Real Madrid Kajanus
2012-05-09 00:15
Ang. Drenthe-situationen så handlar det självklart inte om att han helt plötsligt ringt upp media och berättat detta. Det är nog snarare så att det framkommit under en vanlig intervju och sedan när Spaniensnacket tog vid så kom detta fram och media är som media alltid är; de hugger på allt som kan få en rubrik.

Som en supporter till ett lag alt. en person i ett lag så måste man kunna ta ett steg tillbaka och betrakta situationerna som de utspelar sig. Om Pepe gör något idiotiskt på planen så måste man få säga ifrån hur mycket jag nu än gillar honom. Och är det nu så att Messi kallade honom för negro (läs: svarting, ej n***r) så är det självklart inte jättepositivt även om den benämningen kanske är slentrian i Argentina. Nu betvivlar jag att Leo är av en rasistisk karaktär, men förhoppningsvis försvinner uttalanden likt "negro" bort från hans vokabulär också. Det är inte svårare än så, se bara på våra "negerbollar" som förr gick under det namnet, nu är det så att folk tar illa vid av det namnet och då är det inte svårare än så att helt enkelt kalla dem för något annat. :)

Peace!
2012-05-09 00:15
Kaljic (Puertas moderator) skrev tidigare ett inlägg om Puyol. Han säger att han är glad över skadan och att det är bra med mindre Barcelona spelare i det spanska landslaget. Vänta missade han VM och EM? I VM gjordes alla mål av spelare som tillhörde Barcelona. Puyol och Pique var bäst i backlinjen och Xavi och Iniesta var bäst på mittfältet. Iniesta som sedan avgjorde finalen. David Villa gjorde mest mål och var deras bästa forward.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-08 23:30
Rambla

Jag håller med dig i precis allt du skriver. Hoppas att det blir så också, både vad det gäller Tito och Afellay.
Barcelona Rambla~
2012-05-08 23:30
Om inte annat så borde man se till att den här spelaren hamnar i klubben någon gång i framtiden. Jag menar, guden Rivaldos son ska inte riskeras att hamna i tex en klubb som Madrid. :P
Barcelona Rambla~
2012-05-08 23:27
Vi kan inte släppa iväg spelare utan att ersätta dem med nya spelare. Vi har en för tunn trupp för det och det borde fan tom Tito ha fattat vid det här laget. Om inte annat så har det sannerligen blivit bevisat denna säsong. Hade vi haft en bredare trupp så hade vi tagit både liga och CL, nästan övertygad om det.

Klubben har sagt, endast de spelare som vill lämna till varje pris kommer att säljas. Afellay har inte visat några som helst indikationer på att han vill lämna utan vill snarare ge det en chans att få mer speltid nu när han äntligen är skadefri.
Barcelona Barca - King / Alexis magic
2012-05-08 23:24
Messi är trots allt bara en människa man kan inte förvänta sig något mer av honom. Sen att han är världens bästa spelare vilar mycket press på hans axlar. Drenthe ska av alla dagar just idag snacka om messi. Jävla flopp.
2012-05-08 23:24
Rambla

Kanske - jag vet inte hur trovärdiga dessa rykten är - men min poäng kvarstår.
Och oavsett om Arsenal är intresserade eller inte lär ju klubbar jaga Afellay i sommar. Jag tycker han är en av våra mer intressanta spelare. Sett till ålder, kvalitéer, lön osv, vore det dumt att göra sig av med honom. Kanske gör Tito denna förändringen i sommar och släpper lite på tyglarna. Det skulle helt klart bli till det bättre för Afellay och förhoppningsvis även för laget överhuvudtaget.
Barcelona Rambla~
2012-05-08 23:18
Afellay är inte alls på väg till Arsenal. Han har själv sagt att han vill stanna. Arsenal ryktas varje år efter ett dåligt avslut på ligan till nästan varje intressant spelare i Europa. Samma jävla visa varje sommar. Det slutar med att någon av deras bästa spelare lämnar istället och att de sen värvar några spelare vid elfte timmen.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-05-08 23:16
AndreD - Ànims Abirey //
Det är ingen som kallar dig rasist om du säger att någon annan är svart?
2012-05-08 23:11

Appropå ryktena om att Afellay är på god väg till Arsenal...

Ju mer jag tänker på det desto mer sur blir jag. Inte bara pga att holländaren kan lämna. Det är nog snarare mer pga den tydliga trend som vuxit starkare i klubben på senare år.
I grund och botten är tanken bra men det har gått överstyr.. Är så trött på att Barca av idag ska begränsa spelare så till den milda grad att många intressanta lirare tvingas lämna pga det. Yaya Toure var en, ska Afellay bli en annan?

Jag vill inte dissa vårt spelsätt, för jag gillar det egentligen... Men lite mer fria tyglar borde kunna ges! Det finns ett gäng spelare i vårt lag som inte används fullt ut. De gör det inte dåligt, men de har ännu mer i sig. Men vi håller tillbaka dem genom vårt sätt att spela. Afellay och Alexis är kanske de två bästa exemplen på just detta.

Jag hoppas se ett lite friare Barca nästa år. Det kanske rentav är vad som behövs för att inte fler lag ska kunna hitta ett sätt att ta sig an oss på.
AndreD - Ànims Abirey
2012-05-08 23:09
Roligt att när man kallar en person svart så är man rasist, men när man kallar någon vit så är man inte det...
Barcelona Rambla~
2012-05-08 22:59
Deulofeu och Grimaldo uttagna till U19-EM. Hm, fyllde inte Grimaldo nyss 16? Känns lite väl ung för U19 kan man ju tycka. Snacka om att vara en supertalang. :)
Barcelona Rambla~
2012-05-08 22:54
Haha, skulle Messi vara rasist? Var det därför två av hans bästa polare klubben råkade vara Ronaldinho och Samu? Messi som tjurade en hel sommar under försäsongen när Ronaldinho hade lämnat och ett tag vägrade prata med Pep. Det var samma sak när Samu lämnade. Då var Messi riktigt sur. Två spelare som är lika mörka som sopan Drenthe. Nä nä, ett billigt försök att smutskasta och samtidigt få lite uppmärksamhet. Kan inte vara lätt när ens karriär är på väg rätt ner i soptunnan.
2012-05-08 22:41
Neej, jag vill inte se Afelay i Arsenal, jag vill inte se han lämna. Det finns så mycket klass i den spelaren men han har inte kunnat visa det än pga alla skador. Give the boy a chance at least :P

Ärligt talat vore det en förlust att sälja honom. Åtminstone ur ett mer kortsiktigt perspektiv. Spelare som Cuenca/Tello besitter inte samma kvalitéer än
Barcelona DM1982
2012-05-08 22:34
Afellay i Arsenal känns som en klockren värvning av dem. De kommer få ut mer av honom än vad Pep fick, han hölls tillbaka alldeles för hårt hela tiden.

Han kommer nog inte få så mycket tid i Barcelona tyvärr, det finns ungdomar från b-laget som kommer spela mer. En ung landslagsman ska inte ruttna på bänken, det bästa vore om han såldes till Arsenal. Trodde dock att det mer skulle handla om byteshandel mot någon spelare som Barcelona skulle vilja men det kanske inte blir så.
Barcelona elbraco - Bojan & Thiago
2012-05-08 22:21
,Sami

Joanjo Shelvey.

Enligt flera olika källor är Afellay nära Arsenal, och enligt ett rykte är han & hans agent på väg till London för att diskutera kontrakt.

M'Vila ska vara 99% klar för Arsenal men en källa sa att Arsenal utöver Podolski och M'Vila ska signa ännu en storspelare.
,Sami
2012-05-08 22:15
Vad heter han i Liverpool med nummer 33? Man blir fucking rädd för han!
2012-05-08 22:03
Villas ersättare? Guaje är ju snart tillbaka!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-08 22:00
Josep Guardiola

Han (Drenthe) vill endast förstöra Leos rykte. För varför kommer han med skitsnacket nu ? Nej! som sagt han är ute efter att förstöra hans vackra rykte. Alla älskar Leo.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-05-08 21:58
"Hur fan kunde vi åka ut mot detta skitlag som inte ens kan spela fotboll..."

Vi har oss själva att skylla på. Missar lägen som man får aldrig missa och fi**orna får tre chanser och gör mål på dem. Livet är fucking surt!
Barcelona Josep Guardiola
2012-05-08 21:52
Vad fan ska folk bry sig vad Messi säger om det tydligen inte är något vi kan sätta oss in i. Det är normalt att säga negro i sydamerika och därför har ingen av oss rätt att säga det ena och det andra eftersom det inte är fel för de.

Lägg ner den här patetiska diskussionen, Messi är en ängel.
Barcelona SamMajid
2012-05-08 21:49
,Sami

Neymar kommer 2013, finns inte mer plats för fler divor.
Annons: