/spanien/barcelona/forum/9133.aspx/spanien/barcelona/forum/9133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Illusionista
2012-06-28 00:41
Eluc

Hahaha ursäkta misstaget skriver från mobilen. Såg inte att jag redan hade med Iniesta. Håller även med alla som skriver el av Xavi eller Xabi måste bänkas o därav flytta ner Iniesta på mitten o spela med Pedro och en annan ytter samt Cesc eller någon av anfallarna Llorente eller Torres.
Barcelona Abirey
2012-06-28 00:40
Blaugrana91

Intressant elva men om det är någongång Spanien ska spela med två defensiva mittfältare är det mot Tyskland i en EM final.
Caperuza*
2012-06-28 00:37
@automatic writing:

Han har ju rätt. Så vad är problemet? Ni dissade hela spanska landslaget big time på Puertan, utan en tanke på att även Real har spelare i landslaget eller att det finns människor som faktiskt håller på både Real och Spanien.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-28 00:32
Lite intryck efter matchen:

Pedro var fantastisk under den korta period han fick spela, det var den Pedro vi alla känner igen, fortsätter han så här så har han fått tillbaka startplatsen i Barca.

Iniesta var gudomlig som vanligt, i andra halvlek och under förlängningen var han otroligt bra. Folk snackade om att det var Iniesta vs Ronaldo i den här matchen för vem som i slutändan skulle bli EM:s bästa spelare, den fighten vann ju Iniesta kan vi konstantera så här i efterhand.

Alba var återigen fruktansvärt bra, både i defensiven men framförallt i offensiven, var som att se en liten Alves fara fram och tillbaka längs vänsterkanten. Tänk er dem två på varsin kant nästa säsong!! :o
Han samarbete med Iniesta och även Pedro var dessutom världsklass!
Lägg upp €15M nu Rosell!

Casillas, kan inte säga mer än världens bästa målvakt!

Sen tycker jag även både Ramos och Pique gjorde riktigt bra insatser, främst Ramos. Pique började lite svajigt, men spelade upp sig ordentligt. Ronaldo hade som vanligt en hel del problem med honom.

Hoppas VDB insett en hel del efter den här matchen.

Arbeloa är fullkommligt usel, jag har sagt det förr och säger det igen förstår inte vad den människan gör i startelvan. Dessvärre är det ju lite brist på högerbackar i Spanein, men vågar påstå att Montoya är bättre.

Pedro måste få starta!

Det funkar inte med både Xavi och Xabi på plan, som vi varit inne på så hämmas Xavi i sitt spel. En måste bort och Xavi är mycket bättre än Alonso och en Xavi som får spela så som han vill gör Spanien bättre, därav bort med Alonso.
Missförstå mig inte Alonso är bra men det är bättre för Spanien med en nöjd Xavi.

Så här hoppas jag Spanien ställer upp i finalen:

Casillas
Arbeloa-Ramos-Pique-Alba
Xavi-Busuqtes-Iniesta
Silva-Cesc-Pedro
Barcelona Éluc
2012-06-28 00:31
Illusionista

Ja, men två stycken Iniestas ska det mycket till för att Spanien inte ska vinna.
Caperuza*
2012-06-28 00:29
@Tony | 32 y 9:

Kom inte hit och skäm ut min fina vita tröja.
Barcelona Illusionista
2012-06-28 00:27
Final start:

Iker; Arbeloa, Pique, Ramos, Alba; Xabi, Busq, Xavi (hoppas på bättre form fr honom annars bänkas); Iniesta Fab o Pedro.
Caperuza*
2012-06-28 00:26
dubbel
Real Madrid automatic writing
2012-06-28 00:25
@Blaugrana91:

Fantastiskt fint resonemang. Du ska alltså hålla på det land där din favoritklubb kommer ifrån.
Barcelona Éluc
2012-06-28 00:21
Rambla~

Håller helt klart med, bänka antingen Xavi eller Alonso.

Casillas
Arbeloa/Juanfran Piqué Ramos Jordi Alba
Xavi/Alonso Busquets Iniesta
David Silva Torres Pedro

Det där är en ruskigt fin startelva enligt mig.
Real Madrid 14Guti
2012-06-28 00:20
Rambla~ //

Nej, Ramos har inga nerver alls, han är störd på något sätt, och underbar. I ligan blir det strid som alltid, men det här landslaget har vi f-n i mig satt ihop riktigt j-vla bra tillsammans!

Hoppas bara det räcker hela vägen!
Sov nu gott på er allihopa.
Barcelona Rambla~
2012-06-28 00:18
@barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!:

Hur mycket det än svider att erkänna det så lutar det nog åt att det är Xavi som borde bort enligt mig. Han har varit medioker rent ut sagt i detta Em, eller medioker kanske är lite väl tufft men han har inte varit i "normal" form. Han känns inte helt frisk. Det går för sakta, han trampar ju bara på bollen och vågar inte ta några risker alls längre känns det som. Slår varje hörna utan inlevelse, varje frispark skänker han nästan bort så dåliga är de. Han har varit en alibispelare under hela Em, tyvärr men så känner jag.
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-28 00:17
Tony

Ni från Puertan kan inte komma in och ställa krav på åsikter. Ni får försöka argumentera er till era åsikter inte komma in som en jävla pajas och börja name-calla våra spelare som ni alltid så diplomatiskt gör.
Barcelona Andresito
2012-06-28 00:15
No comment.
Barcelona Rambla~
2012-06-28 00:15
@Tony | 32 y 9:

Det handlar inte om att ha fel eller rätt. Alla har rätt, och alla har fel. Olika åsikter som sagt. Du får visst skriva här hur mycket du vill, men du kunde försöka vara lite trevligare bara. :P
Barcelona barcetia - ¡Javi Martinez, por favor!
2012-06-28 00:14
Casillas och Ramos. Vilka lirare! Tycker Xavi/Xabi borde bänkas från start mot Tyskland för att ha en realistisk chans. En av de måste bort.

Nu hoppas jag faktiskt på Italien mot Tyskland. Ett lag med betydligt mer karaktär än Tyskland.

Sålänge Portugal är ute är jag nöjd, äckel landslag.
Barcelona Blaugrana91
2012-06-28 00:14
Tony | 32 y 9

Du har återigen skämt ut dig så du gör rätt i att gå.

Natti natti.
Barcelona Rambla~
2012-06-28 00:13
@14Guti:

För att inte glömma Ramos och Iker. Speciellt Ramos, har han några nerver alls?
Barcelona Rambla~
2012-06-28 00:12
7M för Afellay från Lille? Vad säger vi om det? Skambud känns det som

Not interested!
Real Madrid 14Guti
Bara tackar och bockar för helt otroliga spelare som Iniesta, Pedro (detta sista är svårt att skriva för en maräng) och Busquets. Grymma insatser rakt över!! Hur bra som helst!
Barcelona Unicef
Oväntat svag insatts av Spanien idag tycker jag, även om man åt sig in i matchen efter 45min... Silva får fan inte starta finalen om de blir Tyskland, han ger inget spel i djupet o riktigt svag i defensiven. Fabbe på topp med Pedro och Iniesta på kanterna är vad jag tror det blir.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2012-06-28 00:09
Tony | 32 y 9

Är du kvar här? Vad är det du vill? Du är bara patetisk.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-06-28 00:09
Tony | 32 y 9

Du skyddar RONALDO! och är less på Xavi för att han inte är ödmjuk. Wow
Barcelona Riiio!!
2012-06-28 00:08
tikitaka (Barcelona) tror det va efter hans avgörande nu mot Tjeckien
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2012-06-28 00:08
@Tony | 32 y 9:

Nää, bara otroligt trött på ditt jävla surrande. Sluta vara så jävla tjurig och bråkig.
Real Madrid Tony | 32 y 9
2012-06-28 00:07
Spärrad!/Red
Barcelona Blaugrana91
2012-06-28 00:06
Är någon förvånad att Realfansen i Pueratan håller på Portugal?
En stor av dem började hålla på Real när Ronaldo köptes ditt för stackars Spanska bankpengar, dem är så besatta av att Ronaldo ska gå om Messi och nu såg dem chansen, hade Portugal gått vidare och Ronaldo hade haft en avgörnade roll till att vinna EM, ja då KANSKE notera kanske Ronaldo hade kunnat utmana Messi.

Nu framstår han som en egoistisk diva istället som sätter JAGET före LAGET.

Pinsamt dock att Realfansen väljer att ignorera spelare som Iker, Xabi och Ramos som allafall brinner för klubben dem spelar i och inte för egen vinning.

Dem föredrar divor som Ronaldo och svin som Pepe och Coentrao, äckligt.

Iniesta är EM:s bästa spelare och världens näst bästa spelare!
Real Madrid Tony | 32 y 9
2012-06-28 00:06
!Sergio_ Busquets!

Han snackar ju SKIT!!! Förihelvete kan han inte vara ödmjuk?
Vi hade inte kanske brytt oss så mycket om han var ödmjuk, men han snackar ju bara strunt. Större hycklare kan man inte hitta.
Barcelona tikitaka
2012-06-28 00:05
@Riiio!!:

När har ronaldo gjort de?
Barcelona Andresito
2012-06-28 00:05
Skön bild!
Annons: