/spanien/barcelona/forum/9124.aspx/spanien/barcelona/forum/9124.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-08-01 15:07
Jag vet inte om någon nämnt det här tidigare. Det finns en kille i Brasilien , han är 11 år Och han har inte ens FÖTTER. Han fick träna med Barcas träningsskola i Rio. Killen hade lekstuga och självaste DECO blev imponerad. Och kom ihåg, han har inte ens fötter och han spelade ut 11 åringarna i hans ålder. Jag kan tyvär inte skicka länken här då jag är inne från mobilen, men ni kan se det på Simon Banks senaste inlägg på deras fantastiska blogg.
Barcelona grande jw
2012-08-01 15:07
@Hala Madrid123:

Kan inte du, som är född 1993, berätta lite för oss andra om Gento, Puskas och Di Stefano under Real Madrids "storhetstid" på 50-talet? Antar att du är väldigt insatt. :)
Barcelona Deulofeu
2012-08-01 15:05
Comprende här har du länk

svt play ; )

Kul att se Neymar igen jag tror dessutom att Ganso skulle få starta att de vilar Oscar som varit så bra(nyss klar för Chelsea)
Startar om 20 minuter
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-01 15:01
addeh

Ja, Piqués EM var betydligt bättre än klubblagssäsongen. Där var han helt klart godkänd. Håller också med om att han dominerade Copa del Rey-finalen, men så var det ju, han gjorde flera grymma matcher 11-12 men sett till helheten var det för dåligt för att vara Piqué.

När det gäller Ramos var han nog EM:s bästa mittback enligt mig. Har inte riktigt sett storheten hos honom när han spelat mittback senaste året i Real(även om jag sett Realfans berömma honom varje match) men i EM tyckte jag han var fullständigt dominant. Omöjlig att komma förbi och bra i uppspelsfasen.
Barcelona grande jw
2012-08-01 15:00
När pajaserna på Puertan utnämner Arbeloa till "världens top 3 bästa högerback" förstår man vilken enögd cirkus det är där. Herregud
Real Madrid | IKER | CASILLAS | Un icono, modelo y leyenda! |
2012-08-01 14:54
"Ramos i EM däremot, gjorde flera konstiga grejer. Han gick bort sig brutalt i inledningsmatchen mot Italien i en situation mot Balotelli som borde inneburit baklängesmål."

Nämn gärna fler exempel på när Sergio Ramos gjorde konstiga grejer i EM.

Och på tal om exemplet som du drog upp, han räddade upp situationen precis som han var skyldig att göra.
Barcelona Larsson1333
2012-08-01 14:53
Håller helt med LAM i just den saken, Ramos var den bättre av dom två i EM anser jag. Dock tycker jag Pique var stabil och såg ut att bättrat form en aning iallafall, hoppas han kan bygga vidare på det till hösten så vi får tillbaka den gamla Pique!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-01 14:53
Fan vad jag längtar tills säsongen drar igång. Tycker truppen känns väldigt intressant med dessa talanger som spelar bra och kan tillföra mycket till truppen nästa säsong. Och i år lär också spelarna vara extremt motiverade till skillnad från förra säsongen då man anade en viss mättnad. I år ska ligatiteln tillbaka till Katalonien.
Real Madrid Hala Madrid123
2012-08-01 14:51
@Carles Puyol - 1899:

fan snackar du om anledningen till att real vann sina titlar under 50 talet var för att dem hade spelare som gento,puskas Och di stefano

Atlético addeh
2012-08-01 14:50
LAM

Där håller jag inte med dig. Kan inte komma ihåg någon enstaka situation där Piqué agerade nervöst eller nonchalant under EM. Han var dessutom kung mot Athletic i Copa del Rey-finalen, och agerade som vi är vana att se honom.

Ramos i EM däremot, gjorde flera konstiga grejer. Han gick bort sig brutalt i inledningsmatchen mot Italien i en situation mot Balotelli som borde inneburit baklängesmål.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-01 14:47
GerardPiqué3

Mot Sampdoria
Barcelona GerardPiqué3
2012-08-01 14:41
Alba y Iniesta

Iniesta ??????????
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-08-01 14:39
addeh

Skulle inte säga att hans säsongsavslutning och EM var felfritt. Möjligen att han presterade lite bättre men jag tyckte fortfarande att han stundtals såg väldigt tveksam ut. Det är inte bara att han ser nonchalant ut och slarvar mycket, jag tycker heller inte han har samma sjävförtroende och pondus när han spelar längre. 08-11 hade han utstrålning,han var kung på plan. Nu känns han nervös. I EM tyckte jag Ramos överglänste honom rätt rejält faktiskt.

Nästa säsong så lär det bli tuff konkurrens om mittbacksplatserna förutsatt att alla håller sig skadefria. Ser man till hela förra säsongen var Mascherano enligt mig vår bästa back, Puyol litar man såklart alltid på men han är skadad väldigt ofta och klarar inte längre att spela flera matcher i veckan på samma sätt. Piqué underpresterade. Om Bartra fortsätter som han gör och Piqué rycker upp sig, förstår ni då vilken backuppsättning vi har? Utan något nyförvärv.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-01 14:29
addeh Sant, Pique avslutade faktiskt säsongen bra. Tvivlar inte en sekund på att han har vad som krävs för att dominera i backlinjen under många år framöver. Det känns som att han och Bartra kan bli det allra bästa försvarslåset på sikt. Det mest kompletta... Men det funkar ju även bra med Masche, och lär göra det med Pyuol/ny mittback också. Det är dock viktigt att Bartra fortsätter agera med sån pondus även när kaptenen spelar vid hans sida. Han är ju en ledare i grund och botten han också :) Den egenskapen ska han vara rädd om!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-08-01 14:25
GerardPique3

------------------Valdes---------------
---Alves----Puyol---Pique--Alba---
---------------Busquets------------
------Thiago---------------Xavi------
---Pedro----Messi----Sanchez---

Bänk: Pinto, Bartra, Abidal(?)/Masherano, Cesc, Iniesta, Villa och Affelay
Barcelona comprende
2012-08-01 14:24
Finns det någon svensk kanal som visar Brasiliens match idag. Eller någon som har bra stream i sina händer
Atlético addeh
2012-08-01 14:16
1.70

Piqués säsongsavslutning i våras och EM-slutspel var felfritt och jag tvivlar inte ett dugg på honom. Han fick sig en tankeställare förra säsongen, sedan tog han sig i kragen. Det är en av världens bästa mittbackar.

Kommer för övrigt bli en sann njutning att se Bartra plocka ned Ibra på lördag. ;-)
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-08-01 14:12
Det lär ju bli Puyols plats som bartra kan ta på sikt. Tror och hoppas Pique kommer tillbaka i sitt esse snart. Vi behöver en försvarare som honom! Bartra och Pique kan bli framtiden, oavsett om en mittback köps. 4 mittbackar av klass är inte på något sätt för mycket för en klubb med barcas ambitioner.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-01 14:12
Kommer smälla som fan på lördag mot PSG. Bartra kommer få många minuter vilket jag hoppas på. Klarar Bartra den tuffa uppgiften mot PSG då blir han viktig. En dröm om Neymar hade kommit innan säsongen drar igång men man kan ju alltid drömma haha.
Barcelona Carles Puyol - 1899
2012-08-01 13:49
Mr Sleven Seriöst kan du inte bara gå tillbaka till smutsforum istället. Vill ni "diskutera" så kan vi det men vi pallar inte ha bråk för det är allt Real och realfansen vill. Ska påminna dig att Real köper stjärnor medan Barca skapar stjärnor så bara att INSE eller gå tillbaka där du tillhör alltså skitforum. Ni vann en riktig titel på 4 år och er forum är så patetisk för ni påstår att ni är bättre än Barca helt plötsligt. Kom igen vi alla vet hur förbannad enögda ni är men ni behöver inte dra lögner rakt av. Real "historia" kan man verkligen inte dra upp för om någon tänker skjuta dig och säger till vinner ni denna matchen så riskerar ni att dö men ingen vill ju dö så vann Real sina titlar under 50 talet. 11-1 matchen är Reals historia men har dem glömt att barca blev hotade till döden men sånt glömmer marängerna så enögda. Snälla skit i marängerna. Palla inte med dem.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2012-08-01 13:29
PSG på Lördag alltså, där har vi det "riktiga" testet för våra ynglingar, framför allt Bartra. Let´s face it, Bartra har inte ställts mot riktig test än för att kunna avgöra om han är redo eller inte, låt han få minst en halvlek mot Ibra, Menez, Lavezzi och Co så får vi se om han verkligen är redo. Själv hoppas jag att han klarar det med bravur och ska tas seriös, ingen trodde att Pique skulle peta Marquez back in the days. Men Pique ska verkligen passa sig..
Atlético addeh
2012-08-01 13:09
el Flaco

Ja, det är sant. Väldigt orättvist faktiskt. Piqué var stundtals usel förra säsongen och agera framför allt väldigt nonchalant. Skulle Bartra göra ett misstag vore det mer okej. Att en sådan som Piqué gör det skall däremot inte behöva förekomma.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-01 12:49
addeh/

Problemet är att vid minsta lilla motgång eller om Bartra gör en dålig insats ifårn sig så kommer alla att såga honom längs fotknölarna och klaga på att klubben borde köpt in en etablerad mittback. Sorligt men sant.

Vi gillar när man satsar på egna talanger, men ställer ändå krav på att de ska prestera lika bra som de veteranerna som har tillbringat nästan tio år i klubben. Sergi Roberto spelade i Osasunamatchen förra säsongen som vi förlorade och menade på att det bevisade att man borde satsa på spelare utifrån istället.

Konstigt logik. Om man ska utgå från det borde man gjort sig av med Puyol och Xavi under deras första tid i klubben då vi vann jack shit.
Barcelona Barclasico
2012-08-01 12:48
Shakira är gravid Vår mittbacks stjärna kommer bli en pappa !!
Atlético addeh
2012-08-01 12:25
el Flaco

Precis som du säger. Oavsett hur det står till lär det lyfta Bartra till skyarna. Med tanke på hans prestationer känns det dessutom ganska otroligt i fall båda skulle ljuga om det.
Barcelona Bästelona
2012-08-01 12:07
Sleven

När Europa Cupen ( CL ) startade då vann Real den 5 år i rad. Alltså hur realistisk är det? För sen på ungefär 50 år har de enbart vunnit 4 gånger? Hur framgångsrikt är det att vinna CL 4 gånger på 50 år, inte speciellt i mina ögon. Och anledningen till att ni vann era Europa cup titlar var för att Franco styrde och ställde. Som en Culé skrev här innan :
'' T.ex. som när Franco skickade in soldater i Barcas omklädningsrum inför en match lagen emellan och hotade Barcaspelarna med pistoler.
Matchen slutade 11-1 till Real...

Eller när Francos soldater mördade Barcas president. Vidare förbjöd man att Katalanska pratades, Barca fick inte ens heta FC Barcelona. Utan CF Barcelona.

I Francos facistarmé fanns ockå en viss Santiago Bernabeu som var med och mördade massa osyldiga Katalaner då facisterna gick till anfall mot Katalonien.

Vad heter Reals arena idag? Jo Santigao Bernabeu, man har en arena uppkallad efter en facist och mördare.

Real Madrid är världens äckligaste och hemskatse klubb, och man pratar om framgång...Visst framgång som man hade tack vare mord, hot och facism! ''

Så vakna upp ur din dröm och inse att ni inte är den största klubben längre. Ni lever på gamla meriter.
Barcelona Barca - King / Xavi Dictates
2012-08-01 12:04
blaugrana 91 Du är för bra!!!
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2012-08-01 12:04
Piqué: "Bartra är redo för att slåss om en plats i laget".

Häromdan var det Puyol som berömde den unge mittbacken. I och för sig, vad ska de annars säga? Klart att de lyfter fram Bartra, men jag vill ändå tro att Puyol pch Piqué, som tränar med Bartra varje dag, ändå är ärliga i sina uttalanden. Kul att de offentligt visar honom det förtroendet.
Barcelona Blaugrana91
2012-08-01 11:57
Det märks ju att det här Realfanet är ett platsfan som antagligen sökte på wikipeida vilken klubb som varit mest framgångsrik (På 50-60 talet) och därefter började heja på dem.
Alternativt att han började heja på dem när Real köpte CR, Kaka osv för Spanska bankpengar.

Och på tal om bankpengar, hur kommer det sig att Real inte värvat en spelare ännu? Vi är i augusti och Real har inte värvat en enda spelare, vad händer?!
Svaret är enkelt, Spanska bankerna Bankia och Caja Madrid lånar inte ut några pengar med tanke på den ekonomiska krisen.
Därmed svårare för Real att värva, det ser man ju tydligt på hela Modric såpan, Tottenham vill ha €45M, hade Real haft bankerna i ryggen så hade man kunnat slänga upp de utan problemt, nu går inte det. :)

Sen vet alla att Barcelona idag är världens största och mest populära klubb, det är bara korkade Realfans som fortfarande tror att Real är störst, vakna upp! Real var bäst på 50-60 talet, men då kan ni ju tacka general Franco för alla titlar.
Real beter sig som en gammal avdankad skådis, trots att han varken får roller eller publicitet längre så menar han fortfarande att han är störst, bäst och vackrast....

Barcelona är idag den klubb som alla andra ser upp till, ser man att det är Reals spelsätt som kopieras av landslag och andra klubbar? Nej utan det är Barcelonas.
Är det Reals ungdomssatsning som får beröm över hela världen? Nej det är Barcas.

Vidare är Barcelona den klubb som har flest fans i världen, Barcas tröja är den som säljer mest av alla i hela världen.

Barca har världens bästa lag med världens bästa spelare Messi.

Klubben har tagit fler officiella titlar totalt än Real, man har på 4 år vunnit 14 titlar, Real under samma period 2. Barca har lyckats dominera fotbollen på ett sätt som sällan skådat. Säg mig exakt när är det svårast att dominera, på 50-60 talet när det knappt fanns motstånd eller idag när fotbollen är så pass utvecklad? Svaret är väldigt enkelt.

Real har liksom inte vunnit CL på vad är det 10 år? Och då ska man alltså vara störst och bäst? Haha

Real var störst förr, men IDAG är Barcelona störst, bara för bittra maränger att inse. Vem vet om 10 år kanske Arsenal är störst och då får vi Barcafans acceptera det.
Barcelona el Raval
2012-08-01 11:40
Seriöst, kan ni fjortisar sluta tjata om vilket lag som är bäst? Böjar bli rätt så uttjatat..
Annons: