/spanien/barcelona/forum/9122.aspx/spanien/barcelona/forum/9122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DIF
2012-12-09 23:59
@enkos:

Sant men alla barca samt messi supportrar som röstar JA då går det jämt ut.
Barcelona enkos
2012-12-09 23:57
På Aftonbladet finns en fråga:
Är Leo Messi tidernas bästa fotbollsspelare?
När 10 000 har röstat så svarar 62% JA mot 38% NEJ
Man ska ha i åtanke att bland de 38% finns många madridister, ronaldister och zlatanister som är oärliga nog att erkänna och säga JA
Barcelona Pep - El Míster
2012-12-09 23:56
Först och främst en väldigt viktig och stark seger ikväll. Messis målrekord visste vi skulle skrivas inom snar framtid. Kul och stort men lite uttjatat måste jag säga. Kanske ska man smälta det ett tag och gå in på det nya året. Stolt är man iallafall som culé.

Gällande Pedro och Alexis så är det ett problem, JA, men jag tycker det förstoras lite. Målproduktionen är definitivt inte som den ska, främst från dessa herrar. MEN jag tycker man inte får glömma hur pass viktigt deras löpningar, presspel, enkelhet i spelet och taktiska bra förmåga. Utan Sanchez löpning i 16:e hade Messi aldrig fått den ytan han fick. Angående saknaden av deras dribblingar och "svårare" spel så är det också något som man av nöje saknar och i vissa lägen även när det kan avgöra matcher. MEN jag är rätt övertygad om att dom har strikta taktiska åtaganden från TITO som dom följer. Detaljstuderar man lagets spel så går det ut mycket på att spela ut på kanten, hitta trianglar och tugga sig in central och detta skulle aldrig funka om främst våra yttrar skulle försöka sig på dribblingar stup i kvarten. När bollen kommer tillbaka stannar dessa herrar ute på kanten för att sedan löpa inåt och då har ofta motståndarlagets ytterback tappar kollen. Sen då? Jo, ett instick från någon mittfältare eller bollen till Messi central och vi har helt plötsligt 4-5 spelar rättvända mot mål. Spelarnas tekniska egenskaper där fram kommer synas och dom kommer nog göra sina mål så småningom. Det är jag säker på. Än så länge leverar ju Iniesta och Cesc mål också. För att inte tala om Adrianos och Albas målproduktion som är över förväntan.

Sanchez tyckte jag förövrigt gjorde helt okej inhopp idag. Ouppvärmd men gjorde det bra ibland. Stoppade Betis tryck ibland och gjorde en del bra löpningar. Sen lägger han sig alldeles för lätt och det måste han bara sluta med. Tito borde ta ett snack där tycker jag. Han hade flera lägen idag att göra sin gubbe men tappade, ramlade eller passade bakåt i dessa lägen. Det handlar mycket om att värdera när man ska dribbla eller passa.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2012-12-09 23:55
Puyolinho

Lär dig först med att fråga respektfullt utan att använda den attityden. "Allah" betyder gud och det är på arabiska språket. Visst ska man inte blanda in religion, men man ska aldrig glömma att gud är störst och inte nån Messi även om jag älskar Barça.
Barcelona Vamos Blaugrana
2012-12-09 23:54
¨Puyolinho //
Gud
Fais
2012-12-09 23:50
Puyolinho

Alaah betyder Gud på arabiska. Om du inte vet om det.
Varför stör du dig så mycket på det?
Vad kom det ifrån?
Alla är på bra humör här inne så kommer du med en sån bitter kommentar.

Stör du dig på honom eller namnet Allah, Guds namn på arabaiska?
Barcelona S91
2012-12-09 23:48
Jag kan säga att det är lika stor risk att man blir provocerad att kolla på FK Europa som det är att läsa de...ahem, snillrika inläggen i Puertan. Kontenta: Avoid at all costs. :D
Barcelona Frodo
2012-12-09 23:46
Statistik år 2012 i klubb- och landslag.

Messi: 86 mål, 29 assist.
C. Ronaldo: 61 mål, 8 assist.
Falcao: 53 mål, 5 assist.
Barcelona Baronen
2012-12-09 23:45
"Kalenderår" sade han hånfullt som i "vad fan är det?"
Barcelona Puyolinho
2012-12-09 23:44
Shanghai - SHOOT ME $12

Vem fan är Allah??? Håll dig till fotboll ist.
Barcelona S91
2012-12-09 23:44
@Baronen:

Vad har han babblat om nu då? :P
Barcelona Baronen
2012-12-09 23:41
Hussfelt, håll bara käften.
Barcelona enkos
2012-12-09 23:38
Tung kväll för alla madridister, för alla Messi hatare och belackare.. Rekord + 3 nya poäng.. Måste kännas frustrerande att vänta och vänta på ett Barca förlust men ack det är december månad men Barca stormar framåt som tåget...

Messi rekord kommer alltid vara nagel i öga på dom !
Barcelona zigazaga
2012-12-09 23:37
Messi: -Jag ska försöka göra så många mål som möjligt fram till årsskiftet, för att göar det svårare för framtida spelare att slå rekordet ...*ler*
Barcelona zakiz
2012-12-09 23:33
@barcastuff: Messi: "I'll try to score more this year to make the record a bit more difficult to break for future players... (smiles)" #fcblive Haha kommer ta lång tid innan någon kan slå det tror jag. Väldigt lång tid
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca-nist
2012-12-09 23:32
@Fais:

skada i vänstra lårmuskeln. borta 3-4 veckor enligt sport.es
Barcelona Andresito
2012-12-09 23:31
@Fais:

3-4 veckor
Fais
2012-12-09 23:30
Någon som har snappat upp nyheter om Fabregas skada??
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-09 23:26
En rolig sak också när det gäller skytteligan:

Messi 22 spelmål 1 straff 23 mål.

Ronaldo 9 spelmål 4 straffar 13 mål.

Var det madridfans som gnällde i början av Ligan att Messi inte gjorde så mycket spelmål?

Vill bara säga också att köp vilken spelare i världen för hur mycket pengar ni vill eller ta fram från eran Castilla, tyvärr kommer ni aldrig någonsin ha en spelare av Messis kaliber !

Sug på den under hela eran livstid ;)
2012-12-09 23:24
Golden Barca

Allah är störst!

Barcelona Barca-nist
2012-12-09 23:22
Golden Barca

det är ett stort minus på Falcao, han gör inte mål mot Real Madrid!
Barcelona Golden Barca
2012-12-09 23:20
Lionel Messi 23 1 straff

Falcao 16 6 straffar

Ronaldo 13 4 straffar

STOR STÖRRE STÖRST LIONEL MESSI
Jeffson
2012-12-09 23:18
Vi får passa på att njuta nu när Messi slår alla rekord. För det kommer inte vara så för all framtid för snart är alla rekord redan slagna hehehe
Fais
2012-12-09 23:17
Var inte så hård mot pedro. Visst han glömt hur man gör mål men jag tycker att han har spelat rätt hyfsat de senaste matcherna. Ja jag håller med att han inte var så bra idag men ni behöver inte jämföra honom med Alexis.

Hmm vad ska jag säga om stackars Alexis.?

Jag vet inte längare, Jag bruka bli arg föra säsongen när han bruka bränna chans efter chans men nu tycker jag synd om honom.

All Respekt till Tito men det var han som byte in Alexis.

Barcelona LionelMessi#10
2012-12-09 23:16

Ja vad ska man säga om matchen ikväll? Fyfan vad Betis tryckte till oss under långa stunder i andra halvlek.

Synd att vi är så ineffektiva (förutom Messi), men fan TELLO förtjänar att få spela mer och jag tror att det är han vi ska satsa på !

Jag tror Tello kan avlasta Messi då all press hamnar på honom hela tiden då ingen annan vet hur man sätter dit sina chanser fyfan vad förbannad man var vid Albas 1 meters miss, Thiagos friläge. Pedros friläge och Alexis som är livlös i straffområdet då han inte vet när han ska passa och när han ska skjuta så skjuter han inte.

--Xavi--Busi--Cesc
---Tello--Messi--Iniesta

Detta är det bästa vi kan komma med då Pedro/Alexis suger framför mål, det är sanningen.

Måste hylla Pique och Busquets för deras sjuka insats !
2012-12-09 23:10
När ska Pedro och Sanchez börja leverera med att göra mål ? Det går inte att se Messi bära vårt lag på sina egna axlar. Nej, det är nog dags att bänka dessa herrar och ge chansen till Tello, Cuenca och Deulofeu.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2012-12-09 23:10
Grattis till den bästa spelaren denna planet någonsin skådat! Nära ett hattrick och jävla vad det hade varit snyggt. Sedan Albas miss, mm... svårare o missa än sätta den där ju.

- Pedro & Alexis; Vad har hänt med dessa herrar? Pedro lirar som en Gud i landslaget och avslutar jobbet som en lönnmördare i Barca är han som en kyckling. Gamla goda Pedro satte ju allt och hade bland världens bästa avslut. Alexis spelar lite bättre ute till vänster (än till höger, inte än Pedromen han gör inte mycket alltså - tar emot bollen letar efter Messi eller passar hem, UTMANA ALEXIS - Du köptes för du besitter färdigheter som inte de andra gör; ANVÄND DET!

Sedan kvällens största minus. Barca leder med två mål, Messi söker sig väldigt ofta ut till höger och då är både Alexis och Pedro stillastående; Är det inte bra o sätta in en djupledslöpande Villa då? Åtminstone anstränger han sig fastän han bor i offsiden. Två matcher i rad utan speltid för Villa - Någon som har en idé om wtf is up?

Stora plus;
- Piqué gigant för jag vet inte vilken match i rad.
- Busquets gudomliga kortpassningsspel - Det går ju inte o stressa den snubben; kall som en ja, jag vet inte vad!
- Jordi Alba's 110% löpningar hem - Man måste ju hata o möta killen om man är en högerytter själv

Men men, vinst är vinst och Guden slår några rekord på en kväll - börjar ju bli vardagssyssla.
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-12-09 23:09
Det läskigaste med Messi är inte att han slog rekordet i år, utan att som han spelar och utvecklas, så kommer han slå rekordet igen även nästa år. 'ta i trä*
Barcelona Barca-nist
2012-12-09 23:06
5/5 Ribba/stolpe
5/5 Messi för att han är King Of Goals
4/5 Pique för solid försvar. shakira effekten har avtagit
4/5 Xavi & Inista de hade mycket bra samarbete. Iniestas form håller världsklass.
3/5Adriano blandade bra med dåligt, försvarade bra i första halvlek tills han släppte förbi Castro vid första målet. samt dåliga inlägg vid flera tillfälle.
4/5 Busquets tappade han bollen nångång ?
3/5 Valdes räddade Barca med hjälp av skicklighet, Pique och målramen
3/5 Mascherano helt godkänd samarbete med Pique.
1/5 Pedro tappar fart och boll, mycket frustrerad
2/5 Sanchez för många felpass plus dåliga beslut. sluta lägg dig när du kan göra mål.
3/5 Alba fartfylld och farlig framåt men tappar en aning bakåt. borde göra mål vid öppen bur.

4/5 Tito bra laguppställning men borde bytt ut Pedro långt innan, gubben fortsätter att vinna!

5/5 viktigast av allt 3 poäng och Barca behåller avståndet!

Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-09 23:05
Tello för få mer chanser. Han är fanimej farligare än både Alexis o Pedro.
Postat via SvenskaFans-appen
Annons: