/spanien/barcelona/forum/9121.aspx/spanien/barcelona/forum/9121.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2012-05-07 15:27
Frågan är hur sugen Javi Martinez är på att bli Cristianos lagkamrat? Hmm..
Real Madrid Shi
2012-05-07 15:21
Är det inte smartare för både Real och Barca att försöka värva Javi Martinez istället för Thiago Silva? Martinez som kan spela både mittback och def. mittfältare och som redan kan den spanska ligan tycker jag är ett bättre alternativ än den skadebenägne Silva.
Barcelona påfågeln
2012-05-07 15:18
Det räcker med typ Verthongen, jag tycker inte man ska lägga 25 - 30 miljoner euro på Silva. Om vi dessutom ska flytta upp tre försvarare (Muniesa, Bartra och Montoya) så kanske vi kan vara utan förstärkning helt. Alla verkar utgå från att Fontas lämnar också, vilket nog är bra för hans skull.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan Puyi
2012-05-07 15:17
,Sami

Hans marknadsvärde är ca 30 miljoner men man bör kunna få honom för lite mindre än så om han nu skulle vilja komma. Milan behöver pengar för att förstärka och 25 milj är inte lite. Backar blir väldigt sällan dyrare än 30 milj.
,Sami
2012-05-07 15:02
AC Milan centre back Thiago Silva (27) is Barcelona's main transfer target for the summer. They hope to sign him for around 25M. [sport]

Kostar han inte mer?

Barcelona basaric - ?#AnimoElGuaje
2012-05-07 14:54
Barceona behöver inte köpa tillbaka Bojan, dock kan dom göra det för en viss summa innan 2013.
Barcelona DM1982
2012-05-07 14:13
@1.70-ligan - Cuenca y Tello:

Roma kan knappast tvinga Barcelona att köpa tillbaka Bojan, ett sådant kontrakt skriver man inte.
Barcelona 1.70-ligan - Cuenca y Tello
2012-05-07 14:07
Men att Barca måste köpa tillbaka honom kan väl inte stämma? Det gick ju att tolka Barcastuffs tweet så, och jag vill minnas att det även spekulerades om det förra året.. Men det låter konstigt.
Barcelona DM1982
2012-05-07 13:19
Roma wants Barcelona to buy back Bojan Krkic (21) this summer. The clubs agreed before Barcelona has to buy him back in 2013 for 13M [sport]

Jag tyckte att det var bra att Bojan såldes eftersom han hade fått chans på chans men inte levererat på väldigt länge men nu känns en repatriering av Bojan som något bra. Jag tror att han skulle göra sig bra i laget nu men det känns rätt tveksamt om klubben kommer betala 13 miljoner för honom. Kanske går det att få ner priset eftersom det är Roma som ber Barcelona att köpa tillbka honom (om det nu stämmer), tycker nog att de kan gå ner några millar då.

Det är en liten speedkula som jag tycker påminner mycket om Villa, en spelare som vi saknade när han var borta. Han kan laget och han kan systemet, tror att det skulle vara en bra värvning.
Barcelona Walee
2012-05-07 12:23
Kompany är världens just nu bästa back. Så 400 m minst skulle vi få punga ut om vi ska ha han.. Så han kan vi glömma..
Barcelona Ride_The_Big_One(6) Thiago mot Gago = Big success!
2012-05-07 12:08
Deulofeu

Då menar du som yttermittfältare och inte som ytterback när du pratar om Bale?
Han är ingen bra vänsterback, han är bra för lag som kontrar då han kan använda sig utav sin snabbhet och precisa inlägg han gärna slänger iväg. Med andra ord värdelös för oss, laget har ingen behov av en sådan spelartyp. Eller behov och behov, vi borde inte gå efter honom för det priset Tottenham kräver. Ser hellre att vi värvar in en forward typ, yttrar har vi gott om, hur många renodlade anfallare har vi?

Cavani,Silva(Verthongen backup) voree grymt!

Juventinoo_30
Grattis, en sjuk bra säsong gör ni! :)

J_Milian

Har velat se Kompany sedan hans tid i Hamburg, att ingen snappade upp honom är för mig ett under, Saken är att City knappast behöver pengar, inte tillräckligt för att sälja sin bästa mittback, om du tror att han bara skulle kosta 300 är du väldigt naiv min broder cule. Hoppas laget gör rätt för sig och handlar rätt, vi behöver förstärkning på försvars sidan!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-07 11:32
@älskabarcelona:

Det finns offensiva och defensiva ytterbackar. Alves är ett exempel på en offensiv ytterback och Abidal är ett exempel på en defensiv ytterback. Alves kan spela som ytteranfallare, så offensiv är han. Medan Abidal aldrig var så grym offensivt men jävligt bra defensivt. Folk här inne vill ha spelare som Bale och Alba, funkar det med två extremt offensiva ytterbackar? Är det inte bättre med en offensiv ytter och en defensiv ytter.

Och det längre ner med att klona Alves och Messi var bara ett dåligt skämt
Barcelona älskabarcelona
2012-05-07 10:03
!Sergio_ Busquets!
Jag fatta nada utav det du har skrivit om en vänsterback .
2012-05-07 10:02
VB:vertonghen MB: Thiago Silva Eventuellt en forward på det. Make it happen
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2012-05-07 09:29
För er som vill ha Alaba kan jag bara säga glöm det!

1 Bayern har inte behov av pengar så de kommer aldrig att släppa han. Jag tror att de till och med har bättre ekonomi än oss

2 Han är Bayern produkt, precis som oss så släpper inte Bayern sina juveler. Dessutom är han en spelare de räknar med nästa år. Då de kommer flytta över Lahm och bänka/sälja Rafinha

3 Han har bara spelat på vänsterbackspositionen i 3 - 4 månader. Innan det spelade han innermittfältare bredvid Schweinsteiger. Han har fortfarande mycket att bevisa

4 Rumminigge som är chairman i Bayern har redan gått ut och sagt att Barca kan spara sina 20 cent och strunta i att ringa Bayern angående Alaba.

Jag vill personligen se en mer defensiv vänsterback. Jag älskar Abidal men måste erkänna att hans offensiva egenskaper var inte så otroliga, bortsett från de senaste 18 månaderna då han var helt jävla otrolig (Assisten mot Bilbao till Cesc och målet mot Real kommer till tanke). Det tog nästan två år innan han slog sin första assist. Men det spelar ingen roll för hans roll är inte att vara Alves. Han är mer defensiv och defensivt sett har han ALLTID varit bäst på sin position (sedan han kom till oss). Så en DEFENSIVARE VÄNSTERBACK skulle jag vilja ha. Inte en vänsterfotad Dani Alves. Fast en vänsterfotad Alves vore coolt.

Haha tänk om man kunde klona en spegelvänd (vänster och högerfotad) Alves och Messi på vänsterkanten. Då skulle alla våra problem vart lösta :P

Barcelona petersays
2012-05-07 09:20
"När det gäller nya spelare är det ju två positioner det spekuleras mest om nämligen vänsterback samt mittback"

Please, please värva en vänterytter också!! Makalöst trött på alla halvdana lösningar med Villa, Bojan, Henry, Fabregas, Iniesta, Adriano och vem fan som nu INTE spelats där. Tycker inte vårt spel har speglat en 4-3-3 på flera år då det inte funnits en vänsterytter värd namnet sedan Ronaldinho. På pappret har någon spelat på den positionen, men det har aldrig kommit några hot därifrån och ytan är oftast tom - på plats finns på höjd en vänsterback som tagit sig fram eller en förhållandvis ofarlig Iniesta - som alltid gör sig bättre på mittfältet.
Barcelona Deulofeu
2012-05-07 09:18
I sista omgången i ligan i helgen ligger vi fem mål bakom Madrid det är nästan omöjligt att ta in men större under har skett.

Lite baksmälla i Madrid och Mallis jagar en europaplats tänk er 0-0 samt att Ronaldo får gult kort och är avstängd första matchen nästa år...

Barca möter svåra Betis borta men de har inte mycket att spela för.

Hoppas på kross och mer mål av Messi gärna någon assist också han är ju bara två efter Özil.
Barcelona Deulofeu
2012-05-07 09:12
Håller med vi behöver en anfallare till han är visseligen inte den stora tanken a la plan b men han passar bra in i spelet speciellt med Messi.

Ett år i Italien har gjort honom gott han har knappast blivit en sämre spelare och han är nog full av revanschlusta.

Plocka hem Bojan,Oriol Romeu,Botia samt köp loss Alba klart...
Barcelona CESC..4..FABREGAS
2012-05-07 08:50
Är det bara jag som vill ha tillbaka Bojan. Det sägs att Roma inte tänker kvar honom
Barcelona Deulofeu
2012-05-07 08:46
När det gäller nya spelare är det ju två positioner det spekuleras mest om nämligen vänsterback samt mittback.

Spelare vi kopplas samman med är

Alba
Alaba
Bale

Thiago Silva
David Luiz
Botia

Det är sannerligen inga tråkiga lirare.

Vi måste ju satsa lite för att komma tillbaka T.Silva och Bale ; ) cirka 850 miljoner...

Eller Alba och Botia två egna unga spelare cirka 150 miljoner...plus Neymar nästa år...eller nu...eller inte...

Eller Alaba och David Luis cirka 550 miljoner talang och oslipade diamanter i överflöd...

Som sagt inga tråkiga spelare vi kopplas samman med.
Barcelona Andreas V.V
2012-05-07 02:17
Glädjebesked i all sorg..
Barcelona Juventuuus 30!!!
2012-05-07 00:14
Detta har ingenting med Barcelona att göra men kolla 0.09 hehe
Syns i cl. Forzaaaa
Barcelona II Barça II
2012-05-06 23:32
Aj aj aj Madrid, nu är Juve tillbaka i CL ;). Det tråkiga är att det här är Del Pieros sista säsong. En av mina absolut största idoler, en gentleman! Kung Del Piero, ser fram emot att få se dig lyfta pokalen!
Barcelona The Ball Tu mi
2012-05-06 23:31
Ber om ursäkt för OT, men hur fan resonerar TV4 när dom ska visa en Europa League FINAL på tv4 sport Xtra? Har man ens den?
2012-05-06 23:30
Enligt VDV är Vertonghen ytterst nära Spurs. Jag tar det hela med en nypa salt. Rent spontat känns det som att belgaren vill till en klubb som är märkbart större än den han lämnar som kapten för. Håller fortfarande tummarna för att han är under Barcas radar! Jag tror vi ligger bra till att få hit honom då.
Coach pep.
2012-05-06 23:19
Bra för fotbollen att Inter får CL plats och Juve vinner ligan. Nu kan vi äntligen spöa dem i Champions League.

2012-05-06 22:56
Den stora vinnaren i Milanoderbyt blev alltså Juve. Grattis till en välförtjänt ligatitel! Riktigt grym att gå obesegrade genom en hel säsong, vad det ser ut som i alla fall
Barcelona DM1982
2012-05-06 22:45
Det är bara att gratta Juventus, de gör en riktigt bra säsong. De har en match kvar men det kan bli en säsong utan förlust, det är galet.

Sjukt roligt när Caceres jagas av ett fan som vill han en kram eller något men han springer för sitt liv. Glädje.

Vart hamnar Zlatan? Har svårt att tänka mig att han stannar kvar.
Real Madrid Wieny
2012-05-06 22:44
CAAAAAAAAAMPIONIIIIII D ITALIAAAAAAA!!!!
Vi ses nästa år i europa :)
Barcelona petersays
2012-05-06 22:40
Grattis Caceres & Juve!
Annons: